Kapłani są mistrzami leczenia I przetrwania, niwelują obrażenia swych sojuszników, ochraniają ich w czasie walki, a nawet wskrzeszają swych poległych kompanów.
Mimo, że dysponują oni szerokim wachlarzem ochronnych i wzmacniających zaklęć, aby wspierać swych sprzymierzeńców w walce, kapłani mogą również zaatakować swych wrogów, używając mocy cienia jak i światła, aby ich zniszczyć. Są oni klasą wszechstronną i bardzo silną, bardzo pożądaną w grupach, mogącą przyjąć jedną z wielu ról.
- Dostępna dla: Ludzie, Krasnoludy, Nocne Elfy, Nieumarli, Trolle, Krwawe Elfy, Draenei
- Typ: Klasa lecząca
- Podstawowe paski: Życie/Mana
- Dostępny rodzaj zbroi: Cloth
- Dostępny rodzaj broni: One-Handed Maces, Daggers, Staves, Wands
Zalety klasy
- Najlepiej lecząca klasa
- Kapłan może wskrzeszać martwych graczy
- Mogą wskrzeszać innych graczy
- Posiada mocne buffy
- Potrafi kontrolować humanoidy
- Inni gracze uwielbiają Kapłanów
Wady klasy
- Może nosić jedynie cloth armor
- W niektórych sytuacjach może być łatwo i szybko zabity
Rola w drużynie
Z ich powołaniem do wiary, Kapłani Azerothu starają się bronić swoich kumpli. Leczenie i pomoc jest głównym atutem tej klasy. Dodatkowo, posiadają oni umiejętności crowd control, które mogą ocalić życie w walce przeciwko Nieumarłym. Ich mocy Cienia (Shadow) także nie można zignorować, Kapłan wyspecjalizowany w tego typu magii potrafi zadawać duże obrażenia, jeśli jest dobrze prowadzony. Oczywiście nie mówimy ci jak masz grać – jedna z najbardziej fascynujących praktyk z tego rodzaju jest codziennie pomysłowo rozwijana przez graczy!