Poradnik Restoration Shamanów - Poradniki dla klas - World of WarCraft

Poradniki dla klas

Data publikacji : 29.05.2012

Poradnik Restoration Shamanów

Poradnik Restoration Shamana

Witam wszystkich zainteresowanych moim poradnikiem. Dzięki niemu dowiecie się jak zacząć waszą przygodę z Restoration. Poradnik dotyczy wersji gry z patcha 4.3.

Restoration

Na początek powiem kilka słów o tej specjalizacji. Przy wyborze tego drzewka otrzymujemy Earth Shield jako główną umiejętność. Pozostałe pasywne zdolności to: purification (zwiększa efektywność czarów leczących o 25% i skraca czas rzucania Healing Wave oraz Greater Healing Wave), meditation (50% regeneracji many ze Spirit działa także w czasie walki) i nasze mastery czyli Deep Healing (zwiększa moc twoich czarów leczących, bazując na obecnym życiu celu).

Talenty

Osobiście używam tego drzewka talentów. Moim zdaniem jest najlepsze do PVE:

  

Nic dodać nic ująć. Wiem, że gracze często decydują się na  Telluric Current. Talent ten jest bardzo dobry ale tylko do czasu, aż nie uzbieramy porządnego gearu. Przykładowo gdy zdobędziemy 2 części zestwu tier 12 otrzymamy bonus, który zapewnia nam mane praktycznie cały czas. Talent Ancestral Swiftness jest bardzo przydatny w wielu sytuacjach, kiedy nasza postać musi się poruszać.

Glyph

W przypadku glyphów nie mamy tutaj wielkiego wyboru. Ja podobnie większość szamanów restoration (nie licząc minor glyphów) używam następujących:

Prime:

  • Water Shield – zwiększa pasywną regenerację many umiejętności Water Shield o 50%.
  • Riptide – czas trwania czasowego efektu Riptide (HoT) jest wydłużony o 40%.
  • Earth Shield – zwiększa wartość leczenia otrzymywanego dzięki umiejętności Earth Shield.

Major:

  • Chain Heal – zwiększa wartość leczenia zaklęcia Chain Heal dla wszystkich tych, których dosięgnie on oprócz celu pierwotnego, ale postać na którą został użyty Chain Heal otrzymuje 10% mniej healu od tego czaru jednorazowo.
  • Healing Stream Totem – Twój Healing Stream Totem daje wszystkim w grupie bonus do resistance.
  • Healing Wave – Leczy ciebie o 20% całkowitej wartości efektu leczenia Healing Wave, jeśli został on użyty na innym graczu.

Minor Glyphy dobiera się według własnego uznania.

Totemy

Jeśli chodzi o wybór totemów to sprawa jest prosta.

Earth Fire Water Air
Stoneskin Totem Flametongue Totem Healing Stream Totem

Wrath of Air Totem

W sytuacjach gdy mam mało many koniecznie musimy użyć: Mana Tide Totem.

Rotacja

Zanim przejdziemy do rotacji najważniejszą rzeczą jest utrzymanie na sobie Water Shield i Earthliving Weapon na broni.

Pojedynczy cel:

Pierwszą i najważniejszą rzeczą jest nasz Earth Shield. Przez cały czas musi być on utrzymywany na celu, który leczymy. Drugą, i równie ważną rzeczą jest utrzymanie Riptide na owym celu. Reszta to kwestia spamu Healing Wave (najlepiej napędzanego przez Tidal Waves – przedostatni talent w resto) lub Healing Surge (również w momencie Tidal Waves) gdy nasz cel ma poniżej 50% HP. A więc: ES > Riptide > Healing Wave (lub Healing Surge)

Leczenie grupy:

Niekiedy szaman może mieć problemy z wyleczeniem ludzi, którzy są rozproszeni. Są jednak sposoby, dzięki którymi można to w miarę ogarnąć. Podstawą do leczenia grupy jest Chain Heal. Należy jednak używać tego z rozsądkiem i celować nim tak, aby się nie rozerwał. W momencie gdy ludzie zaczynają się stackować lub po prostu stają w grupce, koniecznie używamy Healing Rain! Jest to naprawdę genialna umiejętność w takich sytuacjach, choć niestety wymaga dosyć dużo many. W krytycznych momentach, gdy większość stoi w grupie możemy użyć Spirit Link Totem. Zmniejszy on otrzymywane obrażenia i wyrówna wszystkim życie. Jak widać w leczeniu AoE nie ma konkretnej rotacji. Poza Chain Heal i Healing Rainem nie zapominamy o utrzymywaniu Earth Shield i Riptide na tanku.

Dodatkowe pomoce:

Staramy się również usuwać wszelkie debuffy dzięki Cleanse Spirit. Nie zapomnijmy o Nature's Swiftness – używajmy gdy cel jest bliski śmierci lub chcemy rzucić coś instantowo. Unleash Elements też jest warty uwagi, gdyż zwiększa nam efektywność następnego czaru leczącego o 30%, jeżeli mamy na broni Earthliving Weapon.

Gemy

Czerwony Zółty Niebieski Meta
Brilliant Inferno Ruby
(40 Intellect)
Reckless Ember Topaz
(20 Intellect i 20 Haste Rating)
Purified Demonseye
(20 Intellect i 20 Spirit)
Ember Shadowspirit Diamond
(54 Intellect 2% Maximum Mana)

Enchanty

  • Head: Arcanum of Hyjal (reputacja u Guardians of Hyjal) - 60 Intellect and 35 critical strike rating
  • Shoulder: Greater Inscription of Charged Lodestone (reputacja u Therazane) - 50 Intellect and 25 haste rating
  • Back: Enchant Cloak - Greater Intellect - 50 Intellect
  • Chest: Enchant Chest - Peerless Stats – 20 all stats
  • Wrist: Enchant Bracer - Mighty Intellect - 50 Intellect LUB Enchant Bracer - Exceptional Spirit – 50 Spirit (na początkowe I słabsze bracerki)
  • Hands: Enchant Gloves - Greater Mastery – 65 mastery rating
  • Waist: Do paska nie ma enchantów, jednak jest możliwość dokupienia dodatkowego miejsca na gem: Ebonsteel Belt Buckle
  • Legs: Powerful Ghostly Spellthread (tailoring lub LW) 95 Intellect I 55 Spirit (są też słabsze I tańsze)
  • Feet: Enchant Boots – Haste – 50 haste rating
  • Fingers: Możemy zenchantować je dzięki profesji Enchanting ale o tym później
  • Weapon: Enchant Weapon - Power Torrent – szansa na 300 Intellectu LUB Enchant Weapon – Heartsong – szansa na 200 Spiritu (polecam na początki)
  • Shield (Off – hand): Enchant Off-Hand - Superior Intellect – 40 Intellect

Profesje

  • Alchemy: Bardzo dobry trinket (359 ilvl) oraz umiejętność pasywną Mixology (zwiększa długość i efektywność naszych flasek i elixirów)
  • Blacksmithing: Dodatkowe 2 miejsca na gemy (wrist i gloves)
  • Enchanting: Możliwość zenchantowania fingerów – 40 per pierścionek
  • Engineering: Daje ona nam dosyć dużo bajerów takich jak: Okulary do założenia (359 ilvl), gemy typu Cogwheel, Z50 Mana Gulper, Synapse Springs i wiele innych mniej lub bardziej przydatnych np. Nitro Boosts.
  • Herbalism: Lifeblood – 240 Haste Rating na 20 sekund
  • Felfire Inscription: Enchant dający 130 Intellectu I 25 Haste Rating
  • Jewelcrafting: Dodatkowe 3 gemy dające 67 Intellect
  • Leatherworking: Enchant na wrist dający 130 Intellectu oraz prawie darmowa łatka na spodnie
  • Mining: Dodatkowe 120 Staminy – pasywny bonus
  • Skinning: Dodatkowe 80 critical strike rating – pasywny bonus
     

Wszelkie pytania proszę kierować pod adres mailowy: lorderon1996@gmail.com. Chętnie udzielę odpowiedzi i udzielę wskazówek, których nie zamieściłem w poradniku.

Ważne! Wszystkie informacje zawarte w poradniku oparłem o własne doświadczenia z gry. Poradnik jest tylko i wyłącznie mojego autorstwa.

Autor: Rafał Kondraciuk

Pozostałe nowości