Alchemia (Alchemy) - Profesje - World of WarCraft

Profesje

Data publikacji : 13.12.2009

Alchemia (Alchemy)

Alchemicy mieszają zioła w celu utworzenia mikstur o najróżniejszych efektach działania takich jak leczenie, niewidzialność, nadnaturalna odporność czy uzupełnienie energii magicznej. Czasami poświęcają swój czas na stworzenie olejków pokrywających broń... możliwości są nieograniczone.

Alchemia jest przydatna przedstawicielom wszystkich klas - wojownicy zawsze potrzebują leczenia i wspomagaczy, czarownicy - energii i mocy. Jako alchemik możesz tworzyć mikstury dla siebie i znajomych. Możesz też dobrze zarobić na ich sprzedaży. Przedstawiciele tej profesji są zawsze mile widziani - zwłaszcza kiedy zaczynają rozdawać swoje wyroby.

Jak zacząć?

Na początek musisz znaleźć nauczyciela alchemii. Jeżeli nie możesz go znaleźć, zapytaj o drogę strażnika w dowolnym większym mieście. Poza wymaganymi składnikami, nie będziesz potrzebował żadnego innego wyposażenia czy narzędzi. Jedynym stałym wymogiem są puste fiolki - istnieją cztery ich rodzaje: pusta (Empty), ołowiana (Leaded), kryształowa (Crystal) i napełniona (Imbued). Mikstury możesz tworzyć gdzie tylko zechcesz.

Zbieranie składników

Zanim rozpoczniesz karierę Alchemika, powinieneś wcześniej zostać Zielarzem (w innym wypadku wydasz astronomiczne sumy na składniki).

Zdobywanie nowych recept

Trener Alchemii nauczy cię wielu przepisów. Poza tym, dodatkowe instrukcje możesz znaleźć przy ciałach pokonanych bestii lub w skrzyniach. Innym sposobem poszerzenia swoich możliwości jest zakup przepisów od innych graczy. Zdobywając reputację z odpowiednimi frakcjami możesz zasłużyć na poznanie sekretów tych organizacji. Pamiętaj też, żeby dać znać swoim przyjaciołom o twojej profesji - może od czasu do czasu dostaniesz darmową receptę.

Żądza pieniądza - czyli mikstury sprzedaję, mikstury tanie i dobre!

Inni gracze z chęcią kupią od ciebie gotowe mikstury. Kiedy już stworzysz cały ich pakiet (stack), wystaw je na aukcję i czekaj na przypływ gotówki. Niektóre wywary są bardziej poszukiwane od innych ale te leczące zawsze znajdą nabywców.    

Przykładowe wywary:


Eliksir Wodnego Dechu (Elixir of Water Breathing)
Pozwala oddychać pod wodą przez X minut

 


Większa Mikstura Leczenia (Greater Healing Potion)
Przywraca X do Y punktów życia.   

 


Mikstura Many (Mana Potion)
Przywraca X do Y punktów many.

 


Silna Mikstura z Trollowej Krwi (Strong Troll's Blood Potion)
Odnawia X życia co Y sekund przez Z minut.

 


Mikstura Szybkiego Pływania (Swim Speed Potion)
Przyspiesza pływanie na X sekund.

 

Dodatkowe informacje

Mistrz Alchemii

Aby osiągnąć poziom Mistrza (co pozwala uzyskać 375 punktów umiejętności) musisz porozmawiać z trenerami w Outland'ach:

  • Graczy Hordy powinni poszukać takich NPC jak: Apothecary Antonivich (Thrallmar, Hellfire Peninsula), Lauranna Thar'well (Cenarion Refuge, Zangarmarsh), Zarevhi (Stormspire, Netherstorm) lub Lorokeem (Shattrath City).
  • Członkowie Sojuszu potrzebują szkolenia od osobistości w rodzaju: Alchemist Gribble (Honor Hold, Hellfire Peninsula), Lauranna Thar'well (Cenarion Refuge, Zangarmarsh), Zarevhi (Stormspire, Netherstorm) lub Lorokeem (Shattrath City).

Transmutacje

Dzięki procesowi transmutacji, alchemik może przekształcić określone surowe materiały w inne rodzaje składników. Najczęstszymi obiektami transmutacji są przedmioty używane przy produkcji wyposażenia, takie jak esencje (wypadające z potworów w Azeroth, takich jak żywiołaki powietrza i ziemi w Silithus czy ich ognistych odpowiedników w Un'goro Crater) i metale (zamieniane w jakościowo następny w kolejce). Transmutacja wymaga Kamienia Filozoficznego (Philosopher's Stone), który również jest dziełem alchemików. Największą wadą tajemniczej sztuki przemiany jest czas jaki musi upłynąć między transmutacjami - wynosi on od 24 godzin do 4 dni i dotyczy wszystkich przepisów transmutacji, nie tylko ostatnio użytego.

Nowością spotykaną tylko w Outland'ach są wysokopoziomowe materiały zwane Pierwotnymi ("primal"). Podobnie do esencji, Pierwotne dzielą się na rozmaite rodzaje takie jak Pierwotna Woda, Ogień i Ziemia - istnieją nawet zupełnie nowe rodzaje takie jak Pierwotna Potęga czy Mana. Podobnie jak esencje, Pierwotne również mogą zostać przekształcone w inne - przykładowo Pierwotna Ziemia może stać się Pierwotnym Życiem. Poza składnikami, Alchemicy mogą tworzyć też wysokopoziomowe klejnoty, takie jak Earthstorm Diamond czy Skyfire Diamond, bardzo poszukiwane przez jubilerów.

Specjalizacje

Kiedy już umiejętności mistrza alchemii osiągną bardzo wysoki poziom, może on wybrać jedną z trzech specjalizacji: Transmutacje, Mikstury lub Eliksiry. Specjaliści mają szansę na stworzenie dodatkowych produktów przy warzeniu innych. Przykładowo, mistrz mikstur ma szansę na stworzenie więcej niż jednej mikstury z tych samych składników. 

Aby zostać specjalistą, twoja postać musi być na co najmniej 68 poziomie doświadczenia i posiadać minimum 345 punktów alchemii. Lokację odpowiednich trenerów to:

  • Mistrz Mikstur - Lauranna Thar'well - Cenarion Refuge, Zangarmarsh.
  • Mistrz Eliksirów - Lorokeem - Shattrath City.
  • Mistrz Transmutacji - Zarevhi - Stormspire, Netherstorm.

Ciekawostki

  • "Flask'i" to potężne mikstury dające bardzo silne wspomagacze które nie znikają nawet po śmierci postaci - są one bardzo ważne w wieloosobowych podziemiach (raidach).
  • Alchemicy mogą stworzyć eliksiry dające bardzo duże odporności - nieocenione w instancjach.
  • Bonusy nakładane przez wywary alchemiczne nie zawsze mogą działać razem z bonusami od zaklęć.

Pozostałe nowości