Zadania - World of WarCraft

Zadania

Data publikacji : 30.11.2009

 

Jako i przyjemna metoda by dowiedzieć się więcej o świecie Azeroth i poznać lepiej fabułę, questy tworzą podstawy dla odczucia przygody w World of WarCraft.

Od prostych zadań takich jak gromadzenie zapasów dla pobliskiego kowala, aż po skomplikowane zadania takie jak zinfiltrowanie twierdzy szalonej sekty, questy są stałym źródłem ryzyka oraz nagród dla postaci każdej rasy.

Dzięki wielkiemu wachlarzowi złożoności oraz dużej ilości, questy będą ciągle dostarczać graczom wyzwania, które są atrakcyjne i warte podjęcia, mimo tego jak dużo lub mało będą mieli czasu na grę każdego dnia. Kiedy jedne questy mogą zostać ukończone przez pojedynczych graczy dość szybko, inne będą wymagały większej liczby graczy by wyruszyć razem ku przygodzie na ok. tydzień lub więcej.

Wykonywania roboty związanej z questem ma swoje własne wynagrodzenia, ale w dodatku gracz otrzymuje czasami pewną ilość punktów doświadczenia wtedy gdy zgłosi się do odpowiedniego NPC ( non-player character, czyli postaci nie kontrolowanej przez gracza ) by zakończyć quest. Postacie mogą także otrzymać pieniądze i/albo magiczne przedmioty w zamian za ukończenie questów, nie wspominając już o recepty trade-skill, zaklęcia, buffy i wiele wiele więcej. World of WarCraft zawiera także system nagradzania; gracze często będą mieli do wyboru nagrody, które najlepiej pasują do ich postaci lub upodobań.

Odnajdywanie questów:

Questy są łatwe do odnalezienia i zdobycia. W wielu przypadkach gracze będą musieli porozmawiać z NPC ze znakiem wykrzyknienia nad jej/jego głową. Wykrzyknik oznacza, że dany NPC może nam zadać quest. Znak zapytania nad głową NPC ułatwia ponowne jego znalezienie i ukończenie danego questu. Istnieją także wskaźniki, które pozwalają graczowi dowiedzieć się, który NPC będzie miał dostępne questy w bliskiej przyszłości. Istnieje pewna liczba innych metod, która pozwala aktywować questy, lecz zostawimy to samym graczom do rozwikłania.

NPC naznaczeni pomarańczowym wykrzyknikiem, oznacza że aktualnie możemy dostać zadanie od NPC.
Pomarańczowy znak zapytania znaczy posiadają jeden lub wiele dostępnych questów ,że NPC ma pewną sprawę do omówienia.
NPC ze srebrnym wykrzyknikiem nad głową posiadają questy, które staną się dostępne dla gracza gdy ten osiągnie wyższy poziom.

Dziennki questów:

Questy, które zostały przyjęte przez gracza pojawiają się w tzw. dzienniku questów, oznaczone danymi kolorami zależnie od ich poziomu trudności. Detale dotyczące zaakceptowanego questu -- wraz z wymaganiami, NPC do którego musimy wrócić po ukończeniu zadania oraz nagroda/nagrody za ukończenie - są wszystkie dostępne w dzienniku. Dane questy można anulować, kiedy graczowi się to żywnie podoba oraz ponownie do nich wrócić. W dodatku, questy są podzielone w dzienniku w zależności od krainy by pomóc graczowi rozwikłać, które zadania musi wykonać i gdzie można je odszukać w świecie. 

  • Questy są przyporządkowane do specyficznych regionów np. questy, które występują na terenach Nieumarłych w Azeroth są zdecydowanie inne od tych, które można znaleźć w krainie Ludzi.
  • Questy pomagają graczowi w eksplorowaniu świata, krok po kroku prowadząc ich do nowych terenów. To pomaga graczom zapoznać się z otoczeniem w szybkim tempie oraz podjąć nowe wyzwania podczas podróżowania po świecie.
  • Za wykonanie questów często otrzymujemy wiele możliwości wyboru nagrody. Gracze mogą wybierać wynagrodzenia, które najbardziej ich interesują.
  • Jedno etapowe questy są dostępne dla graczy, którzy nie mają zbyt wiele czasu na grę i długie wielo etapowe questy, które budują epicką fabułę są także dostępne.
  • Istnieje wiele fajnych rzeczy, które można odkryć podczas wykonywania konkretnych questów.
 

Przykładowy Quest :

Spoczywaj w Pokoju
Otrzymany w: Silverpine

 

Uwalnianie Masowych Grobów.

Masowe groby na południowy-zachód od Garren's Haunt, zostały stworzone by "ugościć" wielką liczbę śmierci, które nawiedziły Tirisfal podczas pierwszego nadejścia Plagi. Ciałom w grobach na pewien czas oszczędzono życie po śmierci lecz teraz Plaga Nieumarłych wysłała Rot Hide Gnolle by pozbierały trupy i użyć ich by wzmocnić swoją armie.

Podejmując życzenia Brilla Magistrata Sevrena, twoje zadanie jest dwuetapowe : zgładzić Rot Hide Gnolle na terenach Masowych Grobów Garren's Haunt oraz odebrać im Likier Balsamujący, który nadaje im życie.

 

Zabity Gnoll nosi przy sobie oderwaną głowę

Twoje zadanie jest prawie ukończone, schylasz się by sprawdzić co nosił przy sobie Rot Hide Graverobber, którego przed chwilą zgładziłeś. Na jego rozkładającym się ciele wisi mała sakiewka złota i trzymana w jego ramionach groteskowa odrąbana głowa, głowa która wygląda jakby miała coś do powiedzenia...

Ona mówi !

Nie wygląda jak rot hide. Dobrze. Już straciłem nadzieje...

Nazywam się Alarić i kiedyś byłem głównym służącym i "gorylem" Thule'a. Użył swojej magii by "ochronić" mnie przed Plagą Życia po śmierci, lecz jednak nadała mi życie po życiu, od którego nie mogę uciec.. Po stworzeniu tych przeklętych rot hide Gnolli, Thule pozbawil mnie głowy i podarował ją Gnollom jako zabawkę !

Proszę zabierz mnie do mojego ciała. Wierze, że Gnolle zakopali je w Feris Keep, blisko stajni w nieoznaczonym grobie.

 

Zjednoczenie ciała i umysłu

Głowa nazywa siebie Alariciem i prosi Cię byś zaniósł go do resztek jego ciała. Zgodnie ze wskazówkami pozbawionego ciała Alarica, jego niegdyś spójne z głową ciało leży w grobie, który jest położony blisko stajni Fenris Keep. Z możliwie odrobiną współczucia dla głowy, decydujesz się zaakceptować zadanie i tak rozpoczyna się wędrówka na ukształtowaną jak księżyc Wyspę Fenris, która jest położona na południe od Undercity na Jeziorze Lordamere.

Większa ilość sług plagi rozbiła obóz w Fenris Keep. Po wywalczeniu sobie drogi do stajni, znajdujesz rozkopany grób, który odpowiada opisowi danemu przez Alarica, Alaric z pośpiechem żąda przyłączenia jego głowy do ciała. Podarowuje Ci buty, które według niego nie będą już mu potrzebne. Quest zostaje ukończony, lecz Alaric nadal potrzebuje twoich usług, jeżeli zdecydujesz się mu nadal pomagać.

 

Pozostałe nowości