Artbook - World of WarCraft

Artbook

Data publikacji : 29.11.2009

 

Mój synu... w dniu, w którym się urodziłeś, na wszystkich krańcach lasów Lordaeronu szeptano imię... "Arthas."


Film rozpoczynający World of Warcraft: Wrath of the Lich King, którego narratorem jest nieżyjący już Król Terenas Menethil II, ukazuje Arthasa wskrzeszającego lodowego żmija - Sindragosę - z lodowych połaci Icecrown Glacier. Chociaż film trwa zaledwie 3 minuty to pochłonął niezliczone godziny twórczych badań, burzy mózgów, modelowania, animacji, edytowania i retuszowania zanim został ukończony.

Aby rzucić światło na cały proces tworzenia ostatniego filmu przez Blizzard Entertainment, Blizzard Insider przedstawia niektóre ekskluzywne materiały z książki The Cinematic Art of World of Warcraft: Wrath of the Lich King. Dostępna od stycznia, książka zawiera ponad 200 artworków, szczegółowe opisy z prac nad filmem i komentarze "zza kulis" twórców trailera.

Tak więc zapraszamy do dalszej lektury i rozpoczęcia podróży po tajnikach tworzenia najnowszego filmu produkcji Blizzard Entertainment.

Backstory

Dwa poprzednie filmy z World of Warcraft były montowane z części - klatek - następnie łączonych ze sobą. Pamiętacie zapewne huntera krasnoluda wraz z jego niedźwiedziem, który otwierał i zamykał pierwszy film z World of Warcraft, albo nocną elfkę biegnącą przez las oświetlony blaskiem księżyca. Byliście także świadkami epickich bitew i popisów magii, które zapoczątkowały wprowadzenie do świata Azeroth Krwawych Elfów i Draenei w filmie otwierającym The Burning Crusade. Montaż był metodą dzięki, której team Blizzarda przedstawiał ogromne emocje i różne historie w filmach trwających zaledwie 3 minuty. Po miesiącu debat w jaki sposób zrobić to samo w dodatku Wrath of the Lich King, Blizzard w końcu podjął decyzję, aby pójść inną drogą: więcej narracji skupionej na kilku postaciach, które będą odgrywały główne role na nowym kontynencie - Northrend.

Przed oficjalną decyzją o zastosowaniu narracji, zespół poszukiwał kilku koncepcji, zaczynając z masą idei, które potencjalnie mogły znaleźć się w końcowym montażu. Pierwsza część produkcji - storyboarding - była decydująca dla opracowania szkicu całego filmu, który miał powstać.

Storyboarding

Rysownicy i scenarzyści rozpoczęli swoją pracę nad Wrath of the Lich King w połowie 2007 roku. Wiedzieli, że Arthas, główna i tragiczna postać gry (która ma się niedługo pojawić) będzie odgrywać bardzo ważną rolę w filmie otwierającym. Tak jak w poprzednich trailerach, członkowie zespołu wiedzieli, że muszą zaznajomić graczy z nowym otoczeniem , które miało być wprowadzone wraz z nowym dodatkiem. W przypadku Wrath of the Lich King, ten cel oznaczał przedstawienie Northrend i niektórych z głównych elementów nowego kontynentu. Żadne, oprócz tych, szczegóły nie były oficjalnie ustalone gdy rozpoczynali pracę nad projektem. Najpierw rysowali na podstawie swych doświadczeń z poprzednich projektów, a także próbowali połączyć montaż ze swych wcześniejszych najlepszych produkcji. Ustalili, że wynikiem ich rozważań będzie połączenie kilku pomysłów, które przedstawią Arthasa - jego powrót i narodzenie się Króla Lisza - w trzyminutowym filmie.

Co z tego wynikło? W początkowym okresie planowania nastąpił wybuch twórczej ekspresji, który posłużył zespołowi w późniejszych etapach, jakkolwiek wiele koncepcji zostało odrzuconych. Weterani storyboardingu rozumieli, że duża część "materii", którą tworzą zostanie odrzucona; tylko niewielki procent tego co stworzą przetrwa intensywny proces przeglądu (i odrzucania materiałów). Jest to szczególnie istotne w czasie montażu (w dużej mierze niepołączonych początkowo ze sobą scen). Nikt nie wie, które sceny zostaną wykorzystane, a które zostaną usunięte. Na razie, większość artystów rysuje, cześć z nich zaczyna widzieć coś spójnego wynurzającego się z ich rysunków. Część artystów rysowała w czarno białych kolorach i przedstawiała różne szczegóły, porządkowano opisy podstawowych i tych bardziej skomplikowanych wydarzeń oraz detali.

Tworząc scenariusz, zespół zaczął krążyć wokół różnych pomysłów, które wykorzystywały różne rasy i obiekty z Northrend. W jednym ze scenariuszy stworzonych w czasie pracy, Vrykule - ogromna, humanoidalna rasa, która zamieszkuje Northrend - ostrzeliwują z harpunów statki i zatapiają je w głębiach Howling Fjord. Zespół chciał także przedstawić jeszcze inną z nowych ras zamieszkujących Northrend - Tuskarów. Pomyśleli, że krótkie przedstawienie codziennego życia Tuskarów (np. łowiących ryby pod lodem, walczących z Plagą, itd.) byłoby skuteczną drogą do przedstawienia tej nowej kulturowo rasy przy czym można by pokazać różne regiony i cechy krajobrazu Northrend.

Od samego początku, zespół wiedział, że chcą stworzyć scenę, która przedstawi Króla Lisza jako potężnego przeciwnika. W jednym z pierwszych pomysłów zespołu było wyobrażenie Króla Lisza gdy zamraża flotę statków. Ta scena przedstawiałaby go jako groźną i nadzwyczaj potężną postać posiadającą tajemniczą moc nad żywiołami i mroźnym północnyn otoczeniem. Wszystkie te pomysły, które miały tworzyć tą początkową scenę trzymały w napięciu i zapowiadały wspaniałą okzaję do stworzenia efektownych scen i animacji, jednak zespół szybko zdał sobie sprawę, że szczególnie silny potencjał tkwi w scenach z Królem Liszem. Po omówieniu dokładnie wszystkich aspektów, zdecydowali, że film powinien skupiać się raczej na nim i opowiadać o nim, jako jednym z głównych charakterów w całym filmie.

Odkrywanie esencji historii

W pewnym momencie zdecydowali, że chce docelowo stworzyć narracyjny film o Królu Liszu; zespół sam musiał zadać sobie pytanie co tak naprawdę chcą przedstawić na temat Króla Lisza, jego historii jako Księcia Arthasa i jego metamorfozy. Podróż przez Northrend wydawała się czymś niezbędnym. Król Lisz musiał zrobić coś, czego celem byłoby epickie zademonstrowanie jego siły, coś w rodzaju zamrożenia morza i przecięcia ogromnej połaci lodu byłoby jednak czymś zwyczajnym.

Później wszystko stało się jasne. Film miał łączyć elementy ukazujące potęgę Króla Lisza w arktycznym krajobrazie wraz ze smokiem, który "powstał" gdy jeden z artystów przedstawił szkic lodowego żmija. Rysunek został natychmiast omówiony przez cały zespół. Esencja historii zrodziła się gdy połączono postać Arthasa ze smokiem. Mając panowanie nad niespokojnym duchem potężnego niebieskiego smoka, Król Lisz znalazł jego pozostałości i wskrzesił go (jedną z mocy Króla Lisza jest wskrzeszanie). Mieli się połączyć i razem poprowadzić Plagę.

Ta para: Król Lisz i Sindragosa - Mroźna Królowa - była silnym, centralnym punktem całego filmu. Spotkanie pomiędzy tak potężnymi istotami pozwalało także zrozumieć niektóre ważne wątki z historii. Umieszczenie tych dwóch postaci razem dostarczało ogromnej ilości pomysłów na cały film i nową wiedzę na temat Świata Azeroth. Nowa część historii World of Warcraft mogła otwierać nowy dodatek - Wrath of the Lich King. Arthas i Sindragosa - królewski, niebieski smok zabity w epickiej bitwie - mieli stworzyć potężny zespół. Razem prowadzić wojnę przeciwko całemu Azeroth. Witajcie w Northrend. Poznajcie Wrath of the Lich King.

Pozostałe nowości