Powrót Króla Lisza - Historia - World of WarCraft

Historia

Data publikacji : 08.11.2009

 

Rozdział 1

Klątwa Ner'zhula

Starszy szaman Ner’zhul był jednym z największych duchowych przywódców wśród orków. Oszukiwany przez demona Kil’jaedena zapoczątkował wydarzenia prowadzące orków do zepsucia i stworzenia krwiożerczej Hordy. Ostatecznie Ner’zhul odmówił jednak oddania swych ludzi pod władanie Płonącego Legionu.

Władca demonów Kil’jaeden, ukarał Ner’zhula za jego bunt, niszcząc jego ciało i torturując duszę. Demon dał Ner’zhulowi ostatnią szansę: miał służyć Legionowi bezwarunkowo albo dozna niewyobrażalnego, wiecznego bólu. Nie mając innego wyboru, Ner’zhul ślubował słuchać Kil’jaedena i narodził się ponownie jako przeklęty i bardzo potężny agent Legionu – Król Lisz.

Duch Ner’zhula był skuty kajdanami magii, przybrany w starożytną zbroję i obdarzony w potężne Ostrze Mrozu. Aby upewnić się, że Ner’zhul jest posłuszny, Kil’jaeden zamknął zbroję i Ostrze Mrozu w stworzonym w sposób mistrzowski bloku lodu zebranego daleko w granicach Twisting Nether. Ten mroźny kryształ został później umieszczony w świecie Azeroth w bezludnym, śnieżnym i opustoszałym Northrend.

Wśród zdolności, którymi został obdarzony Król Lisz, było panowanie nad własną śmiercią. W obrębie swego Lodowego Tronu, Ner’zhul zebrał pewną liczbę nieumarłych, aby ci mu służyli i zmierzyli się w walce z Nerubianami (Azjol-Nerub) i ich potężnym władcą pająków (Anub’arak). Choć wojna przeciwko wściekłym pająkom rozszalała się w przeciągu kilku lat, wielu narubian, którzy polegli w bitwie, szybko stawali się niewolnikami żelaznej woli Króla Lisza. Anub’arak sam ostatecznie przygotował zasadzkę i został zabity, a następnie powstał ponownie i dołączył do szeregów Ner’zhula jako przerażający władca.

Król Lisz zdawał się wiernie służyć swemu władcy, ale naprawdę przygotowywał przebiegły i niszczycielski plan. Stworzył on małe pęknięcie w swym więzieniu, wepchnął do niego Ostrze Mrozu i kazał swym sługom, aby przenieśli runiczne ostrze z dala od Lodowego Tronu. Ner’zhul wykorzystał miecz jako przynętę na potężnego mistrza: jedyną rzecz, która mogła go uczynić wolnym i uwolnić jego służących. Podczas gdy Ostrze Mrozu było przygotowywane, aby służyło swemu przyszłemu celowi, Król Lisz kontynuował wraz ze swym demonicznym panem porządek dzienny.

Od czasu przybycia do Azeroth, Król Lisz był twórcą podstępnej plagi nieumarłych, straszliwość tej choroby polegała na tym iż miała na celu unicestwienie ludzi i stworzenie armii wiernej Płonącemu Legionowi. Aby przyśpieszyć rozprzestrzenianie się choroby, Król Lisz zwerbował potężnego sojusznika w postaci ambitnego maga o imieniu Kel’Thuzad, starszego członka rady Dalaranu.

Pod czujnym okiem Króla Lisza, Kel’Thuzad stworzył Kult Potępionych, grupę ludzi, której obiecał równość społeczną oraz wieczne życie w Azeroth. Kultyzm rozpowszechniał plagę w całym północnym Lordaeronie, gromadząc chmarę nieumarłych. Kel’Thuzad ujrzał wyrastającą armię i nazwał ją „Plagą”, dla kaprysu Króla Lisza była zdolna oczyścić świat z ludzi.
Ciąg dalszy nastąpi...

Pozostałe nowości