Kolejne informacje na temat patcha 4.3 - Nowości - World of WarCraft

Nowości

Data publikacji : 19.09.2011

Kolejne informacje na temat patcha 4.3

Jakiś czas temu Blizzard zaprosił przedstawicieli prasy, aby opowiedzieć więcej na temat patcha 4.3. Poniżej znajdziecie informacje, które udało nam się zgromadzić z różnych źródeł, między innymi: The Escapist, Joystic oraz Scrolls of Lore.

PONIŻSZE INFORMACJE SĄ NA BIEŻĄCO AKTUALIZOWANE

Strefy instance

  • Endtime
    • Pierwsza 5-osobowa strefa, w której gracze wyruszają wraz z Nozdormu w przyszłość, aby zobaczyć, co czeka świat Azeroth jeśli Deathwing zwycięży i dokona się 'godzina zmierzchu' [Hour of Twilight]. W tej strefie poza smokiem Murozondem, istotną rolę ma odgrywać Sylvanas i armia nieumarłych [na screenie poniżej widoczne między innymi Ruby Dragonshrine]

Tom Chilton: Najpierw wybierasz się w przyszłość. Musisz przekonać Nozdormu, aby wysłał cię w przeszłość do Studni Wieczności. Aby tego dokonać, musisz udać się w przyszłość i zobaczyć co się stanie ze światem, jeśli nadejdzie Godzina Zmierzchu.

To właśnie w mrocznej wizji przyszłości przekonasz Nozdormu, że coś musi zostać zrobione, aby powstrzymać taki bieg wydarzeń, wówczas wyśle on was do kolejnej strefy instance. Jest nią Well of Eternity, gdzie walczysz z bossami takimi jak Azshara i Mannoroth oraz pomagasz Thrallowi w zdobyciu artefaktu znanego jako Demon Soul.

  • Well of Eternity
    • Po przekonaniu Nozdormu, że Deathwing musi zostać powstrzymany, gracze wyruszą w przeszłość do Studni Wieczności, gdzie muszą odzyskać potężny artefakt znany jako Demon Soul. W strefie tej spotkamy postacie takie jak Azsharę, Illidana oraz smocze aspekty

  • Hour of Twilight
    • Gracze towarzyszą Thrallowi w jego podróży do Wyrmrest Temple, gdzie zamierza on przekuć artefakt, aby wykorzystać go do pokonania Deathwinga.

Strefa raid

  • Dragon Soul
    • W strefie tej będzie 8 walk, z czego dwie ostatnie to starcie z Deathwingiem
    • Strefa 'rozpoczyna się' w Wyrmrest Temple, zaś 'kończy' w Maelstrom
    • Pierwszym bossem jest żywiołak lodu - Morechunk
    • Kolejni dwaj to słudzy starych bogów - jednym z nich jest Warlord Zon'ozz
    • Czwarty boss znajduje się w Eye of the Eternity - jest to szaman, a walka ma w dużej mierze wykorzystywać mechanikę totemów
    • Piąty boss to ogromny smok zmierzchu znajdujący się nad Wyrmrest Temple - gracze będą musieli walczyć z nim w powietrzu
    • Gracze wyruszą następnie za Deathwingiem na pokładzie ogromnego statku. Kult Twilight's Hammer będzie starał się zatrzymać bohaterów, a głównym przeciwnikiem będzie taureński generał.
    • Siódme starcie to lot na grzbiecie Deathwinga. Graczom pomagać będą smocze aspekty oraz Thrall.
    • Ostatnie starcie w Maelstrom jest podzielone na wiele faz. W czasie walki gracze zostaną ponownie wsparci przez smocze aspekty oraz Thralla.

Ghostcrawler: W siódmym starciu zeskakujecie na spadochronach na grzbiet Deathwinga, w czasie kiedy ten leci z Dragonblight w stronę Maelstrom. Musicie oderwać potężne płyty stanowiące jego zbroję, a następnie stawić czoła przeklętej krwi, która wypływa spod nich. W międzyczasie, Deathwing stara się was zrzucić ze swego grzbietu, dlatego robi w powietrzu różne ewolucje, aby pozbyć się graczy.

Ostatnie starcie z Deathwingiem jest naprawdę świetne. Wbija się on w Maelstrom, a po chwili ponownie się z niego wyłania. Jest tak ogromny, że zajmuje całe to miejsce. Gracze będą musieli przeskakiwać z jednej małej wysepki w Maelstrom na drugą. Na pierwszej z nich mogą walczyć z przywołanymi mackami, a następnie przelecieć na kolejną, gdzie celem ich ataku będzie noga, a na następnej ogromna macka. W międzyczasie pozostałe smocze aspekty, Alexstrasza, Ysera i Nozdormu latają wokół i pomagają graczom. Alexstrasza może użyć swojego ognistego oddechu w ważnym momencie, a Nozdormu zatrzymać czas. Nie pomagają jednak w sposób losowy. Pewnym elementem strategii jest to, jak używa się ich umiejętności, dlatego smocze aspekty nie są jedynie tłem w tej walce, lecz bardzo istotną mechaniką, która ma decydujący wpływ na to czy wygra się starcie.

 

Fangs of Father

  • Legendarna broń dla łotrzyków - para sztyletów. Fabularnie broń powiązana jest z zadaniem na odnalezienie nieskażonego jaja czarnego smoka w Badlands.

Czy możesz powiedzieć nieco więcej na temat nowej legendarnej broni?
Ghostcralwer: Jasne. Jest to para sztyletów - main-hand i off-hand. Tworzymy je tak, aby wszystkie trzy specjalizacje łotrzyków mogły z nich korzystać. Przeprowadziliśmy pewien zabieg, aby Combat mógł korzystać z Sinister Strike przy pomocy sztyletów bez nadmiernej utraty DPS.
Fabuła tych legendarnych sztyletów powiązana jest z ostatnim nieskażonym jajem czarnego smoka. Fajnie, że istoty te stały się ciekawym przeciwnikiem w naszym uniwersum, jednak zabijamy je nieco zbyt często. Onyxia została pokonana i przywrócona tak wiele razy, że zaczynamy już współczuć tej dziewczynie. Nefarian padł, po raz kolejny, a Deathwing wkrótce zostanie pokonany. Pomyśleliśmy, że kończą się nam już czarne smoki, jednak nie chcieliśmy się temu poddać, ponieważ to fajni przeciwnicy i chcielibyśmy użyć ich w przyszłości.

Gracze, którzy wykonywali zadania w Cataclysm pamiętają zapewne serię związaną z nieskażonym jajem czarnego smoka. Było ono wolne od wpływu starych bogów. Po pewnym czasie wykluł się z niego książę czarnych smoków, który jest bez skazy - nie jest sługą Deathwinga; nie jest spaczony przez starych bogów. Jednak nie oznacza to wcale, że jest dobrym bohaterem. Ma on swój własny cel, a żeby móc go zrealizować, zwraca się do łotrzyków, którzy znani są z prowadzenia ciemnych interesów i działania w cieniu. Czarny smok zwraca się do łotrzyka i mówi "Jeśli mi pomożesz, nagrodzę cię parą tych potężnych sztyletów."

Jak doszło do tego, że zdecydowaliście się na to, aby legendarną bronią był przedmiot dla łotrzyka, a nie tanków?
Ghostcrawler: To całkiem śmieszne, ponieważ każdy gracz chce i podejrzewa, że kolejny legendarny przedmiot będzie przeznaczony właśnie dla nich. Staramy się nie popadać w jakiś schemat. Chcemy, aby legendarne przedmioty były czymś bardzo ekscytującym, czymś co się zdobywa, a nie "wymaga", ponieważ "nadszedł czas, abyś ty go dostał". Uznaliśmy, że podoba nam się historia powiązana z łotrzykami. Pomyśleliśmy, że klasa ta może czuć się nieco zapomniana w tym dodatku w związku z ogromnymi obrażeniami zadawanymi przez inne klasy, jak na przykład magów. Uznaliśmy, że będzie to doskonała szansa na to, aby mogli oni poczuć się docenieni. Nie licząc łuku, nigdy wcześniej nie stworzyliśmy przedmiotu legendarnego dla konkretnej klasy, dlatego doszliśmy do wniosku, że fajnie będzie stworzyć zadanie na tego rodzaju broń z bardzo mocnymi akcentami łotrzyków. Będzie w związku z tym skradanie, okradanie i inne elementy z którymi radzi sobie ta klasa. Oczywiście również broń oraz ich proc, nad którym wciąż pracujemy, będą również powiązane z łotrzykami.

System Looking for Raid

  • Niższy poziom trudności w strefach raid działających w oparciu o system Looking for Raid
  • Przewidziany dla grup 25-osobowych [brak trybu 10-osobowego]
  • Nie będzie dzielił lockoutu z wersją normalną i Heroic
  • Wypadające przedmioty będą lepsze od 5-osobowych stref, jednak słabsze od itemów, które można znaleźć w normalnej i Heroic wersji raidów

Ghostcrawler: Staramy się zachować poczucie osiągnięcia w wersji normalnej i Heroic stref raid. Nie chcemy w związku z tym przesadnie nagradzać trybu Looking for Raid. Jest on stworzony dla osób, które chcą zobaczyć content i poczuć, że raidują, jednak nie chcemy, aby było to bardziej atrakcyjne niż tradycyjnie organizowane raidy.

Będziemy oferować kilka achievementów; będą one stosunkowo proste, nic podobnego do tego, co możesz zdobyć w wersji normalnej lub Heroic. Będą to na przykład "Zabij pierwszych czterech bossów" oraz "Zabij kolejnych czterech bossów". Przykładowo, nie planujemy dodać do Looking for Raid legendarnego przedmiotu. W najnowszym patchu pojawią się epickie gemy i możliwe, że one również nie pojawią się w tierze Looking for Raid.

Komentarz (17)

  • zapowiada się ciekawię, a najbardziej mnie ciekawi dung w przyszłości w którym zobaczymy co by się stało-tego jeszcze nie było
    ~Arhi
    2011/09/19 10:21
  • No nareszcie szaman :) juz mam troche dosc tego pnoszenia sie druidow :P Mam tylko nadzieje ze bedzie to cos epickiego bo jesli dobrze pamietam nie bylo w tbc wotlk i cata bossa gdzie zmienialoby sie miejsce walki tak dynamicznie jak opisane to jest w zapowiedzi szykuje sie nam dobre "widowisko"

    Aha jeszcze jedno pobawie sie w jasnowidza:
    "le tam za latwa walka jak na koniec dodatku :("
    " co to ma byc blizzard ssie paragon zabil go na hc latwiej juz byc nie moglo "
    "nie wykypuje prepaida bo zabilem jednego bossa na hc a blizz chce wprowadzic ulatwienie w postasci ( np % z wotlk lub cos takiego ) to mi popsuje cala zabawe :D "
    " no mogli by sie bardziej postarac vanilla rzadzi teraz to jedna wielka lipa "
    " tesknie za wotlk LK rzadzi cata ssie ( to dowod ze sa tacy ludzie poczytajcie komentarze :) http://www.youtube.com/watch?v=Fh7kQkQkLik";

    itp itd az sobie zachowam linka tego komenta i wkleje go za jakis czas :)

    aha jeszcze jedno ( sorry Grind ale nie moglem sie powstrzymac :P )

    "Pier*olę, teraz nawet heroiki nie będą fajne.
    W połowie października kończy mi się prepaid i najprawdopodobniej nie kupię kolejnego do wyjścia 4.3 bo w tej grze po prostu nie będzie co robić T12 - zostanie zje*ane (i to nawet na hc). "
    a pare postow pozniej : " a byłem w stanie wyczyścić cały normal i jedną walkę na heroików "

    jeszcze raz sorry Grind ale to bylo na tyle epickie ze nie moglem sie powstrzymac by jeszcze raz to napisac :D
    ~zwyklygracz
    2011/09/19 11:07
  • No w końcu Wojna Starożytnych, nie mogę się doczekać.
    ~Matstry
    2011/09/19 11:58
  • Lengendary dla najmniej granej klasy poza Lockiem. Graaaty :)
    ~Garn
    2011/09/19 11:58
  • legendary staff juz był i jest teraz, swordy 1h już były, 2h już był, ranged (bow) już był to i przyszedł czas na daggery. Czekamy jeszcze na coś osobliwego dla tanka ;)

    a no i jeszcze mace healerowy też mamy za sobą :)

    więcej grzechów nie pamiętam
    ~Arhi
    2011/09/19 13:12
  • Był jeszcze neck.
    ~Shataw
    2011/09/19 13:20
  • Jezuu Banner PiS-u Do końca kampanii wyborczej nie wchodzę na stronę
    ~lisker
    2011/09/19 13:21
  • @lisker
    Jaki banner? Ahh... Domyslam się ze Adblock'a nawet nie używasz? ;)
    ~Gorack
    2011/09/19 13:48
  • >Był jeszcze neck.

    hmm nie widziałem ;)
    ~Arhi
    2011/09/19 15:45
  • Ah był teraz ups , nie nie uzywam raz miałem znim straszne problemy, po pewnej aktualizacji reklamy mi tak nie przeszkadzają , ale jak widze bannery w pisu na stronach o grach , który wedlug niego to największe zło tego świata :D
    ~lisker
    2011/09/19 18:57
  • Pisu jak pisu po jak po korwin mikke jak korwin mikke, palikot jak palikot,,,, ale kurwa jak bym zobaczył tu banery SLD postkomuchów, albo PSLa czyli pasożyta zrzerającego polskie samorządy to chyba na wowa już bym nie spojrzał...
    a tak w temacie to calkiem ciekawie sie to wszystko zapowiada:)
    ~thosu
    2011/09/19 19:06
  • No na mmo pojawiło się coś ciekawego, nie mogę się doczekać tłumaczenia tych blue postów.
    ~Matstry
    2011/09/19 19:16
  • Powiem tak - zapowiada się fajnie, jest jednak jedno małe "ale".

    Classic: Molten core (10 bossów), BWL (8 bossów), Naxx (15 bossów) AQ 20 (6bossów), AQ 40 (9 bossów), Onyxia (1boss), ZG (13 bossów). W sumie 63 bossów (nie liczę world raid bossów)

    TBC: BT (9), Hyjal (5), SSC (6), Grull's (2), Magtherinon (1), Kara (14), sunwell (6) TK (4), ZA (6). W sumie 53 bossów (nie liczę world bossów)

    WOTLK: Naxx (15-odgrzewane), Ulduar (14), TOC (5), ICC (12), VOA (4), OS (1), RS (1), EOE (1), Ony (1). W sumie 54 bossów, w tym 16 odgrzewanych i brak world)

    Cata: BH (3 - napewno dadzą trzeciego), BOT (5), TOFW (2), BWD (6), FL (7), Deathwing (8) = w sumie 31 bossów - brak world bossów.

    (council fighty liczyłem jako jedno, nie liczyłem mini bossów, nie liczyłem world bossów)

    Kataklizm przyniósł najmniej contentu, nawet kiedy był on dobrej jakości to ryli to nerfami jeszcze ostrzej niż w WOTLKu, nie da się ukryć że to JEST najsłabszy dodatek do WOWa.

    Nie oznacza to że nie zagram w 4.3 ale wow

    zmierza w złym kierunku, bardzo złym.
    ~Grind
    2011/09/19 20:34
  • Tylko, że boss bossowi nie jest równy Grindzie. Porównaj Fankrissa do choćby Maloriaka, nie wiesz kto to Fankriss? No właśnie.
    Ilość nie idzie w parze z jakością, jeśli wolisz AQ pełne bezimiennych robali w lokacji wielkości dużego miasta pokrytego dwoma teksturami, do tego każdy "boss" ma max 3 umiejętności z czego dwie pasywne to spoko. Ja jednak wolę w pełni udźwiękowionych bossów, na których liczy się coś więcej niż gear farmiony miesiącami.
    Człowieku spójrz na MC, 10 bossów z czego siedem walk polega na tym samym, do tego w identycznie wyglądających jaskiniach, a teraz Firelands, które, mimo że są moim zdaniem najsłabszym raidem cata, to biją na głowę większość raidów classica i tbc pod względem różnorodności zarówno jeśli chodzi o mechaniki walk jak i oprawę graficzną.
    Zauważ też, że w cata każdy boss ma swój hc odpowiednik, więc powinieneś podwoić ich liczbę, co da nam wynik zbliżony do poprzednich dodatków.
    ~Danser
    2011/09/19 21:03
  • Zgodzę się z tym że boss bossowi nierówny, to jest prawda. Nie znam wszystkich mechanik bossów sprzed WOTLKa ale chyba nie powiesz mi że Twin Emperors, C'thun, Chronomagus, Vaelstrasz, 1boss w BWL, Thaddius, Heigan the Unclean, Kel'thuzad etc nie mają mechanik.

    W TBC też nie raidowałem ale wiem że Vashj, Kael'Thas, BE council, Illidan, Theron, Magtherinon, Archimonde, Kil'Jeaden, Kalec, eradar sisters, reliquary of souls, Mother Sharaz, Netherspite, Felmyst mieli niezłe mechaniki, a to jeszcze na booście na 80 levelu widać.

    Jakość raidów w Cata w momencie ich wypuszczenia jest BARDZO DOBRA ale jak pojadą nerfem (nie widziałe znerfionego FL jeszcze, t11 widziałem) to i tak można te mechaniki w d*** wsadzić bo można je olać i przeleczć. Zdecydowanie NIE MOŻNA pomnożyc sobie razy dwa liczby bossów przez HC bo to de facto ten sam boss, z co najwyżej kilkoma nowymi skillami, większym hp i mocnej bijący. Tylko nieliczne hcki faktycznie znacznie różnią się od normali pod względem mechanik.
    ~Grind
    2011/09/19 21:20
  • Oczywiście, że w każdym raidzie zdarzały się perełki, ale przed wotlkiem drogi do nich broniło zwykłe mięso armatnie różniące się od trashu tylko lootem, hp i nazwą.
    Muszę przyznać ci rację, zbyt wielkie nerfienie szkodzi, ale z drugiej strony każdy kto płaci za grę chciałby zmierzyć się z takim Ragnarosem czy Deathwingiem. Znalezienie złotego środka to ciężkie zadanie, a ostatnie eksperymenty z nim zaszkodziły wowowi.
    Jednak moim zdaniem podzielenie poziomu trudności na trzy rodzaje (Raid finder, normal, hc) będzie dobrym rozwiązaniem, bo zniknie potrzeba nerfienia raidów co patch, a całkowicie niedzielni gracze powinni zobaczyć co chcą bez większego wysiłku, ale o tym dopiero się przekonamy.
    ~Danser
    2011/09/19 22:02
  • Hmm w tym przypadku musze sie zgodzic z Grindem Blizz w tym dodatku okazal sie dosc leniwy a mianowicie :
    polaczenie 10 i 25 ( taki sam loot ) i tak samo z instaciami tez hc i normal ten sam loot
    mniej bossow, mniej inst, mniej raidow ( w porownianiu do wotlk)
    znerfienie inst ktore na samym poczatku przynosily naprawde duzo frajdy ( kto zrobil chociazby deadmine na poczatku ten wie o co chodzi :P )
    w 4.2 brak jeszcze jednego itemu z spiritem dla priesta ( preye wiedza o co chodzi :) )

    Ogolnie cata mi sie podoba tylko razi mnie troche lenistwo blizza.
    ~zwyklygracz
    2011/09/20 15:28

Pozostałe nowości