Patch notes 4.3 - Nowości - World of WarCraft

Nowości

Data publikacji : 28.09.2011

Patch notes 4.3

Patch 4.3 triumfalnie wkracza na Public Test Realm, dzięki czemu poznaliśmy pierwsze informacje na temat zmian, jakie zostaną w nim wprowadzone. Poniżej znajdziecie tłumaczenie aktualnych patch notes, które będzie na bieżąco aktualizowane. Zapraszamy do lektury.

General

  • Transmogrification
    • Ten nowy system pozwala graczom na zupełnie nowy sposób modyfikowania przedmiotów. NPC odpowiedzialnych za Transmogrificaion, Void Storage oraz Reforging znajdziecie na Cathedral Square, w Stormwind oraz The Drag, w Orgrimmar. Koszty związane z korzystaniem z tej usługi nie zostały jeszcze sfinalizowane.
  • Void Storage
    • Gracze zyskają dostęp do nowego systemu składowania, który pozwoli na pozbycie się z toreb przestarzałych przedmiotów. NPC odpowiedzialnych za Transmogrificaion, Void Storage oraz Reforging znajdziecie na Cathedral Square, w Stormwind oraz The Drag, w Orgrimmar. Koszty związane z korzystaniem z tej usługi nie zostały jeszcze sfinalizowane.
  • Reforging
    • Osoby oferujące dotychczas Reforging zostały odesłane... na emeryturę. Ethereals zostali wybrani na ich miejsce i dołaczyli do swych braci oferujących usługi Transmogrification oraz Void Storage. Znajdziecie ich na Cathedral Square, w Stormwind oraz The Drag, w Orgrimmar.
  • Outland & Northrend Quest Flow
    • Ilość doświadczenia potrzebnego do zdobycia poziomów od 71 do 80, została zmniejszona o około 33%.
    • Wiele grupowych zadań w Outland i Northrend zostało zmienionych tak, aby można było je ukończyć samodzielnie. Nie są one już oznaczone jako Group quest.
    • Odpowiedni NPC dający zadania zostali przeniesieni do stref instance w Outland i Northrend. Większość zadań na nie jest dostępnych bezpośrednio w dungeonach.
  • Północnoamerykańskie serwery (poza Brazylijskimi, Latynoamerykańskimi oraz Oceanicznymi) nie pozwalają na używanie liter z akcentami w nazwach postaci lub gildii. Istniejące postacie i gildie posiadające tego typu litery, nie zostaną dotknięte przez tę zmianę.

Achievements

  • Achievement Master of Alterac Valley nie wymaga już osiągnięcia Alterac Valley Blitz.

Classes: General

  • Wszystkie buffy dające członkom grupy 10% zwiększony attack power, zostały nieco zmienione. Wciąż zwiększają o 10% ranged attack power, jednak melee attack power jest zwiększony o 20%.
    • Abomination's Might: Melee attack power został zwiększony do 10/20% z 5/10%. Bonus do ranged attack power został niezmieniony na poziomie 5/10%.
    • Blessing of Might: Melee attack power został zwiększony do 20% z 10%. Bonus do ranged attack power został niezmieniony na poziomie 10%.
    • Runescroll of Might: Melee attack power został zwiększony do 16% z 8%. Bonus do ranged attack power został niezmieniony na poziomie 8%.
    • Trueshot Aura: Melee attack power został zwiększony do 20% z 10%. Bonus do ranged attack power został niezmieniony na poziomie 10%.
    • Unleashed Rage: Melee attack power został zwiększony do 20% z 10%. Bonus do ranged attack power został niezmieniony na poziomie 10%.
  • Vengeance dla wojowników Protection, paladynów Protection, rycerzy śmierci Blood oraz druidów Feral został nieco zmieniony. Nie rośnie ono powoli na początku walki. Zamiast tego, pierwszy cios otrzymany przez tanka generuje Vengeance na poziomie 33% obrażeń otrzymanych z tego ataku. Dodatkowo, aktualizuje się ono w czasie walki, jednak zawsze jest przynajmniej na poziomie 33% obrażeń otrzymanych przez tanka w ostatnich 2 sekundach. Wciąż rośnie ono w taki sam sposób jak poprzedni i maleje, jeśli tank nie otrzymuje obrażeń, a także nie może przekroczyć maksymalnego poziomu, jaki wyznacza życie i Stamina tanka.
  • Threat generowany przez klasy w aktywnym trybie tankowania, został zwiększony do 500% zadawanych obrażeń, z 300%. Dotyczy to druidów w Bear Form, rycerzy śmierci w Blood Presence, wojowników w Defensive Stance oraz paladynów z aktywnym Righteous Fury.

Death Knights

  • Death Strike leczy rycerza śmierci niezależnie od tego czy atak trafi, zostanie uniknięty, sparowany. W związku z tą zmianą, nie refundowane są runy jeśli Death Strike nie trafi celu, ponieważ wciąż wywoływany jest efekt leczenia.
  • Talenty
    • Blood
      • Blade Barrier został zmieniony. Obecnie pasywnie redukuje otrzymywane obrażenia.
      • Bone Barrier ma 6 ładunków, a nie 4.
      • Veteran of the Third War redukuje cooldown Outbreak o 30 sekund.

Druids

  • Wrath ma nowy efekt zaklęcia.
  • Talenty
    • Restoration
      • Efekt leczenia Wild Growth został zredukowany o 20%
  • Glyphs
    • Nazwa Glyph of Shred została zmieniona na Glyph of Bloodletting, sprawia on teraz również, że Mangle (Cat) wydłuża czas trwania Rip poza dotychczasowym efektem Shred.
    • Glyph of Wild Growth także wydłuża teraz cooldown Wild Growth o 2 sekundy.

Hunters

  • Wkrótce.

Mages

  • Wkrótce.

Paladins

  • Holy Radiance ma 3-sekundowy czas rzucania, nie ma cooldownu i wymaga celu. Ten cel jest wzmocniony przez Holy Radiance, dzięki czemu leczony jest natychmiast on i członkowie grupy znajdujący się w 10 jardach, a kolejne, mniejsze efekty leczenia następują co sekundę przez 3 sekundy.
  • Seal of Insight, podczas użycia Judgement, nie zwraca już 15% bazowej many paladynowi. Judgement z Seal of Insight wciąż zadaje obrażenia, a ataki przywracają 4% bazowej many.
  • Talenty
    • Holy
      • Clarity of Purpose redukuje również czas rzucania Holy Radiance.
      • Illuminated Healing (mastery) wpływa również na Holy Radiance.
      • Efekt skracania czasu rzucania zaklęć z Infusion of Light z krytycznych efektów Holy Shok, wpływa również na Holy Radiance.
      • Poza dodawaniem haste, efekt Judgements of the Pure zwiększa regenerację many ze Spirit o 10/20/30% na 60 sekund.
      • Light of Dawn wpływa na 6 celów, a nie 5.
      • Paragon of Virtue redukuje cooldown Divine Protection o 15/30 sekund, a nie o 10/20 sekund.
      • Speed of Light nie jest wywoływane przez Holy Radiance i nie redukuje cooldownu Holy Radiance. Speed of Light wywoływany jest jedynie przez Divine Protection.
      • Tower of Radiance, poza dotychczasowymi efektami, sprawia, że Holy Radiance generuje dodatkowy 1 Holy Power za każdym razem.
  • Glyphs
    • Glyph of Light of Dawn redukuje liczbę celów do 4, zamiast zwiększać do 6, jednak zwiększony jest efekt jego leczenia o 25%.

Priests

  • Divine Hymn wpływa na 5 celów, a nie 3.
  • Talenty
    • Discipline
      • Atonement bierze pod uwagę zasięg przeciwnika w czasie kalkulowania odpowiedniego zasięgu, dzięki czemu będzie mógł zostać użyty na dużych wrogach, takich jak Ragnaros czy Al'akir
      • Divine Aegis ma nowy efekt zaklęcia
    • Holy
      • Spirit of Redemption został zmodyfikowany, aby naprawić kilka błędów, dzięki czemu będzie bardziej czuły. Poza tym, Spirit of Redemption pozostaje niezmieniony.
      • State of Mind został zmieniony i nazywa się Heavenly Voice. Heavenly Voice zwiększa efekt leczenia Divine Hymn o 50/100% oraz redukuje cooldown Divine Hymn o 2.5/5 minut.
  • Glyphs
    • Glyph of Cricle of Healing zwiększa również koszt many Circle of Healing o 20%.

Rogues

  • Wkrótce.

Shaman

  • Flametongue Weapon nie zwiększa już spell damage. Zwiększa wszystkie niefizyczne obrażenia zadawane przez szamana o 5%.
  • Lightning Bolt ma nowy efekt zaklęcia.
  • Wind Shear ma 25-sekundowy podstawowy cooldown, a nie 6-sekundowy
  • Talenty
    • Elemental
      • Call of Flame nie sprawia, że Fire Nova wydłuża czas trwania Flame Shock
      • Obrażenia Earthquake zostały zwiększone o około 75%.
      • Elemental Fury usuwa cooldown Chain Lightning.
      • Reverberation redukuje cooldown Wind Shear o 10/20 sekund, a nie o 0.5/1 sekundę.
    • Enhancement
      • Improved Lava Lash sprawia, że Lava Lash rozprowadza debuff Flame Shock z głównego celu na najbliższe 4 cele. Omijane są te cele, które są pod wpływem efektów crowd control oraz te, które mają już na sobie efekt Flame Shock.
      • Improved Lava Lash nie zwiększa już podstawowych obrażeń Lava Lash o 15/30%. Zostało to dodane podstawowej wersji umiejętności Lava Lash
      • Mental Quickness zostało zmienione. Zamiast dawać szamanowi spell power, Mental Quickness sprawia, że zaklęcia rzucane przez enhancement szamana zachowują się tak, jakby jego spell power wynosił 55% jego attack power. Zaklęcia Enhancement szamana nie otrzymują bonusu do spell power z żadnego innego źródła.
    • Restoration
      • Ancestral Healing sprawia, że zaklęcia leczące szamana zwiększa maksymalne życie celu o 5/10% efektu leczenia, do maksymalnych 10% maksymalnego życia celu, na 15 sekund. Ten efekt nie nakłada się, jeśli w grupie jest kilku Restoration szamanów oraz nie jest wywoływany przez efekty leczące wynikające z proców.
      • Periodyczny efekt leczenia Riptide został zwiększony o 50%. Bezpośredni efekt pozostał niezmieniony.

Warlocks

  • Shadow Bolt ma nowy efekt zaklęcia.

Warriors

  • Wkrótce.

Dungeons & Raids

  • Nowe wpisy poświęcone End Time, Well of Eternity, Hour of Twilight oraz Dragon Soul, pojawiły się w Dungeon Journal
  • Bossowie w Ruins of Ahn'qiraji rzucają rzadkiej jakości [rare] Scarab Coffer Key, które mogą zostać użyte do otworzenia znajdujących się wewnątrz Scarab Coffers. Te klucze są powiązane ze strefą Ruins of Ahn'qiraji i znikają po 17 godzinach. Zmiana ta również dotyczy Greater Scarab Coffer Keys, które otwierają Large Scarab Coffers.

Races

  • Orkowa rasowa umiejętność Blood Fury, zwiększa spell power, a nie tylko spell damage.

User Interface

  • Strefy archeologiczne pokazują się również na mini-mapie.
  • Bag Search
    • Okienko wyszukiwarki zostało dodane, dzięki czemu będą oni mogli przeszukiwać torby, banki, gildiowy bank oraz Void Storage w poszukiwaniu określonych przedmiotów.
  • Gildie z nieaktywnymi przywódcami będą mogły wybrać nowych pod pewnymi warunkami. Więcej informacji na ten temat pojawi się wkrótce.
  • Interfejs Reforging został zaktualizowany i poprawiony.
  • Śledzone zadania pokazują się również na mini-mapie.
  • Mapa świata wyświetla przewidziany poziom dla każdej strefy.

General Bug Fixes

  • Wkrótce.

Komentarz (8)

  • Najbardziej przeraza i wkurza mnie wypowiedz Ghosta na temat resto shamka pisze on ze obserwowali tysiace walk i stwierdzaja ze shaman nie jest porownywalny z reszta klas leczacych :D masakra a jak na forach mnostwo shamanow pisalo over9000 postow itp na ten temat to blizz nas olewal :)
    ~zwyklygracz
    2011/09/28 19:16
  • no może dzięki temu i tym walkom blizz się na to zdecydował? ludzie zawsze będą pisać 'moja klasa się do niczego nie nadaje, a inne są OP', więc też nie można oczekiwać że na każdy błąd balansowy blizz od razu będzie reagował pochopnie.

    no może dzięki temu i tym walkom blizz się na to zdecydował? ludzie zawsze będą pisać 'moja klasa się do niczego nie nadaje, a inne są OP', więc też nie można oczekiwać że na każdy błąd balansowy blizz od razu będzie reagował pochopnie.
    ~baka14
    2011/09/28 21:10
  • Może wreszcie znerfią tego maga...
    ~guzimierz
    2011/09/28 21:27
  • Zmiany u locka powalają, to całkiem zmieni grę tą klasą.
    ~Gnomex
    2011/09/29 00:32
  • Wind Shear ma 25-sekundowy podstawowy cooldown, a nie 6-sekundow. WTF? Taki shamana OP? Nie wiedziałem.
    ~Sheryf
    2011/09/29 00:38
  • Blizzard jak zwykle olał balans PvP, nie wiem czemu się przyczepili do tego Wind Shear 'ashamka, że niby za mocne w PvP jak głównym problemem jest przegięte leczenie bez castowania w biegu. Palek tak samo, druida w kocie jeszcze bufneli...
    ~Sondzik
    2011/09/29 08:57
  • zauwazcie ze elemental dalej bedzie mial 6 sec cd na wind mysle ze to po to by wzmocnic elementala w stosunku do enh tyle ze i co z tego jak nikt go nie wybierze...
    ~Taldoron
    2011/09/29 21:44
  • @Taldoron
    Nic nie stoi na przeszkodzie żeby "enha" tez miał 5s na Wind Shear.
    ~Irmin
    2011/09/30 06:16

Pozostałe nowości