Patch 4.3 - podsumowanie informacji - Nowości - World of WarCraft

Nowości

Data publikacji : 29.11.2011

Patch 4.3 - podsumowanie informacji

W związku z faktem, że patch 4.3 wkrótce zagości na serwerach World of Warcraft, przygotowaliśmy obszerne podsumowanie informacji oraz tłumaczenie patch notes najnowszej aktualizacji. Serdecznie zapraszamy do lektury!

General

  • Nowe strefy instance i raid.
  • Raid Finder
    • Nowy system pozwalający graczom na szybkie i łatwe utworzenie grupy raid w specjalnie dopasowanej wersji Dragon Soul jest dostępny.
  • Transmogrification
    • Ten nowy system pozwala graczom na zupełnie nowy sposób modyfikowania przedmiotów. NPC odpowiedzialnych za Transmogrificaion, Void Storage oraz Reforging znajdziecie na Cathedral Square, w Stormwind oraz The Drag, w Orgrimmar. Koszty związane z korzystaniem z tej usługi nie zostały jeszcze sfinalizowane.
  • Void Storage
    • Gracze zyskają dostęp do nowego systemu składowania, który pozwoli na pozbycie się z toreb przestarzałych przedmiotów. NPC odpowiedzialnych za Transmogrificaion, Void Storage oraz Reforging znajdziecie na Cathedral Square, w Stormwind oraz The Drag, w Orgrimmar. Koszty związane z korzystaniem z tej usługi nie zostały jeszcze sfinalizowane.
  • Reforging
    • Osoby oferujące dotychczas Reforging zostały odesłane... na emeryturę. Ethereals zostali wybrani na ich miejsce i dołaczyli do swych braci oferujących usługi Transmogrification oraz Void Storage. Znajdziecie ich na Cathedral Square, w Stormwind oraz The Drag, w Orgrimmar.
  • Outland & Northrend Quest Flow
    • Ilość doświadczenia potrzebnego do zdobycia poziomów od 71 do 80, została zmniejszona o około 33%.
    • Wiele grupowych zadań w Outland i Northrend zostało zmienionych tak, aby można było je ukończyć samodzielnie. Nie są one już oznaczone jako Group quest.
    • Odpowiedni NPC dający zadania zostali przeniesieni do stref instance w Outland i Northrend. Większość zadań na nie jest dostępnych bezpośrednio w dungeonach.
  • Północnoamerykańskie serwery (poza Brazylijskimi, Latynoamerykańskimi oraz Oceanicznymi) nie pozwalają na używanie liter z akcentami w nazwach postaci lub gildii. Istniejące postacie i gildie posiadające tego typu litery, nie zostaną dotknięte przez tę zmianę.

Achievements

  • Achievement Master of Alterac Valley nie wymaga już osiągnięcia Alterac Valley Blitz.
  • Achievement Tol Barad Veteran wymaga wygrania 25 bitew, a nie 100.

Classes: General

  • Wszystkie buffy dające członkom grupy 10% zwiększony attack power, zostały nieco zmienione. Wciąż zwiększają o 10% ranged attack power, jednak melee attack power jest zwiększony o 20%.
    • Abomination's Might: Melee attack power został zwiększony do 10/20% z 5/10%. Bonus do ranged attack power został niezmieniony na poziomie 5/10%.
    • Blessing of Might: Melee attack power został zwiększony do 20% z 10%. Bonus do ranged attack power został niezmieniony na poziomie 10%.
    • Runescroll of Might: Melee attack power został zwiększony do 16% z 8%. Bonus do ranged attack power został niezmieniony na poziomie 8%.
    • Trueshot Aura: Melee attack power został zwiększony do 20% z 10%. Bonus do ranged attack power został niezmieniony na poziomie 10%.
    • Unleashed Rage: Melee attack power został zwiększony do 20% z 10%. Bonus do ranged attack power został niezmieniony na poziomie 10%.
  • Vengeance dla wojowników Protection, paladynów Protection, rycerzy śmierci Blood oraz druidów Feral został nieco zmieniony. Nie rośnie ono powoli na początku walki. Zamiast tego, pierwszy cios otrzymany przez tanka generuje Vengeance na poziomie 33% obrażeń otrzymanych z tego ataku. Dodatkowo, aktualizuje się ono w czasie walki, jednak zawsze jest przynajmniej na poziomie 33% obrażeń otrzymanych przez tanka w ostatnich 2 sekundach. Wciąż rośnie ono w taki sam sposób jak poprzedni i maleje, jeśli tank nie otrzymuje obrażeń, a także nie może przekroczyć maksymalnego poziomu, jaki wyznacza życie i Stamina tanka.
  • Threat generowany przez klasy w aktywnym trybie tankowania, został zwiększony do 500% zadawanych obrażeń, z 300%. Dotyczy to druidów w Bear Form, rycerzy śmierci w Blood Presence, wojowników w Defensive Stance oraz paladynów z aktywnym Righteous Fury.
  • Zaklęcia, których efekt jest przerywany po otrzymaniu określonej ilości obrażeń (Entangling Roots, Fear, Frost Nova itd.) liczą teraz obrażenia powstrzymane przy pomocy efektów absorpcji oraz innych efektów redukujących obrażenia.

Death Knights

  • Death Strike leczy rycerza śmierci niezależnie od tego czy atak trafi, zostanie uniknięty, sparowany. W związku z tą zmianą, nie refundowane są runy jeśli Death Strike nie trafi celu, ponieważ wciąż wywoływany jest efekt leczenia.
  • Pety Death Knightów otrzymują crit oraz spell penetration ich pana.
  • Talenty
    • Blood
      • Blade Barrier został zmieniony. Obecnie pasywnie redukuje otrzymywane obrażenia.
      • Bone Barrier ma 6 ładunków, a nie 4.
      • Veteran of the Third War redukuje cooldown Outbreak o 30 sekund.
    • Unholy
      • Unholy Strength zwiększa Strength o 25%, a nie o 20%.
      • Gargoyle przywoływany przez Summon Gargoyle powinien korzystać wyłącznie ze swojego ataku dystansowego, niezależnie od tego, w jakim zasięgu znajduje się jego cel.

Druids

  • Wrath ma nowy efekt zaklęcia.
  • Hurricane ma nowy efekt zaklęcia.
  • Swipe (Cat) został zredukowany z 415% do 340% obrażeń broni.
  • Bear Form daje bonus do armor w wysokości 120%, a nie 65% dla postaci do 40 poziomu, co powinno ułatwić tankowanie stref instance niskopoziomowym druidom.
  • Bear Form daje 20% bonus do Staminy, a nie 10%.
  • Talenty
    • Balance
      • Celestial Focus redukuje opóźnienie [pushback] w rzucaniu Hurricane.
    • Restoration
      • Efekt leczenia Wild Growth został zredukowany o 20%
      • Nature's Focus redukuje opóźnienie [pushback] w rzucaniu Cyclone i Entangling Roots.
  • Glyphs
    • Nazwa Glyph of Shred została zmieniona na Glyph of Bloodletting, sprawia on teraz również, że Mangle (Cat) wydłuża czas trwania Rip poza dotychczasowym efektem Shred.
    • Glyph of Wild Growth także wydłuża teraz cooldown Wild Growth o 2 sekundy.

Hunters

  • Monstrous Bite redukuje otrzymywane efekty leczenia przez cel o 25%, a nie o 10%.
    • Talenty
      • Beast Mastery
        • Animal Handler zwiększa Attack Power o 30%, a nie o 25%
        • Widow Venom redukuje otrzymywane efekty leczenia przez cel o 25%, a nie o 10%.
        • Burrow Attack zadaje 20% więcej obrażeń i ma zwiększony obszar ich zadawania.
        • Froststorm Breath zadaje 20% więcej obrażeń i ma zwiększony obszar ich zadawania
      • Survival
        • Obrażenia zadawane przez Explosive Shot zostały zwiększone o 15%.

Mages

  • Początkowe obrażenia zadawane przez Pyroblast zostały zwiększone o około 26%, a jego obrażenia zadawane w czasie [DoT] zostały zwiększone o około 100%.
  • Obrażenia Fireball zostały zwiększone o około 17%.
  • Talenty
    • Fire
      • Obrażenia zadawane w czasie przez Living Bomb zostały zwiększone o 10%, a obrażenia od jego eksplozji zostały zwiększone o 120%.

Paladins

  • Holy Radiance ma 3-sekundowy czas rzucania, nie ma cooldownu i wymaga celu. Ten cel jest wzmocniony przez Holy Radiance, dzięki czemu leczony jest natychmiast on i członkowie grupy znajdujący się w 10 jardach, a kolejne, mniejsze efekty leczenia następują co sekundę przez 3 sekundy.
  • Seal of Insight, podczas użycia Judgement, nie zwraca już 15% bazowej many paladynowi. Judgement z Seal of Insight wciąż zadaje obrażenia, a ataki przywracają 4% bazowej many.
  • Seal of Truth, po Judgement, korzysta z mnożnika 20% za każdy ładunek [stack] Censure, a nie 10%.
  • Talenty
    • Holy
      • Clarity of Purpose redukuje również czas rzucania Holy Radiance.
      • Illuminated Healing (mastery) wpływa również na Holy Radiance.
      • Efekt skracania czasu rzucania zaklęć z Infusion of Light z krytycznych efektów Holy Shok, wpływa również na Holy Radiance.
      • Poza dodawaniem haste, efekt Judgements of the Pure zwiększa regenerację many ze Spirit o 10/20/30% na 60 sekund.
      • Light of Dawn wpływa na 6 celów, a nie 5.
      • Paragon of Virtue redukuje cooldown Divine Protection o 15/30 sekund, a nie o 10/20 sekund.
      • Speed of Light nie jest wywoływane przez Holy Radiance i nie redukuje cooldownu Holy Radiance. Speed of Light wywoływany jest jedynie przez Divine Protection.
      • Tower of Radiance, poza dotychczasowymi efektami, sprawia, że Holy Radiance generuje dodatkowy 1 Holy Power za każdym razem.
      • Beacon of Light transferuje 50% efektów leczenia z Word of Glory, Holy Shock, Flash of Light, Divine Light oraz Light of Dawn oraz 100% z Holy Light. Nie transferuje efektów Holy Radiance, Protector of Innocent oraz innych źródeł leczenia.
    • Retribution
      • Sanctified Retribution zwiększa krytyczną szanse na trafienie Hammer of Wrath o 2/4/6%, a nie 20/40/60%.
      • Two-Handed Weapon Specialization (passive) zwiększa obrażenia o 25%, a nie 20%.
  • Glyphs
    • Glyph of Light of Dawn redukuje liczbę celów do 4, zamiast zwiększać do 6, jednak zwiększony jest efekt jego leczenia o 25%.

Priests

  • Divine Hymn wpływa na 5 celów, a nie 3.
  • Talenty
    • Discipline
      • Atonement bierze pod uwagę zasięg przeciwnika w czasie kalkulowania odpowiedniego zasięgu, dzięki czemu będzie mógł zostać użyty na dużych wrogach, takich jak Ragnaros czy Al'akir
      • Divine Aegis ma nowy efekt zaklęcia
    • Holy
      • Spirit of Redemption został zmodyfikowany, aby naprawić kilka błędów, dzięki czemu będzie bardziej czuły. Poza tym, Spirit of Redemption pozostaje niezmieniony.
      • State of Mind został zmieniony i nazywa się Heavenly Voice. Heavenly Voice zwiększa efekt leczenia Divine Hymn o 50/100% oraz redukuje cooldown Divine Hymn o 2.5/5 minut.
      • Bonus do leczenia Guardian Spirit został zwiększony z 40% do 60%.
      • Cooldown Holy Word: Serenity został skrócony z 15 sekund do 10 sekund.
  • Glyphs
    • Glyph of Cricle of Healing zwiększa również koszt many Circle of Healing o 20%.

Rogues

  • Wound Poison redukuje otrzymywane efekty leczenia przez cel o 25%, a nie o 10%.

Shaman

  • Flametongue Weapon nie zwiększa już spell damage. Zwiększa wszystkie niefizyczne obrażenia zadawane przez szamana o 5%.
  • Lightning Bolt ma nowy efekt zaklęcia.
  • Wind Shear ma 15-sekundowy podstawowy cooldown, a nie 6-sekundowy
  • Talenty
    • Elemental
      • Call of Flame nie sprawia, że Fire Nova wydłuża czas trwania Flame Shock
      • Obrażenia Earthquake zostały zwiększone o około 75%.
      • Elemental Fury usuwa cooldown Chain Lightning.
      • Reverberation redukuje cooldown Wind Shear o 10/20 sekund, a nie o 0.5/1 sekundę.
      • Shamanism zwiększa bonus ze spell power dla Lightning Bolt, Lava Burst oraz Chain Lightning o 36%, a nie 32%.
    • Enhancement
      • Improved Lava Lash sprawia, że Lava Lash rozprowadza debuff Flame Shock z głównego celu na najbliższe 4 cele. Omijane są te cele, które są pod wpływem efektów crowd control oraz te, które mają już na sobie efekt Flame Shock.
      • Improved Lava Lash nie zwiększa już podstawowych obrażeń Lava Lash o 15/30%. Zostało to dodane podstawowej wersji umiejętności Lava Lash
      • Mental Quickness zostało zmienione. Zamiast dawać szamanowi spell power, Mental Quickness sprawia, że zaklęcia rzucane przez enhancement szamana zachowują się tak, jakby jego spell power wynosił 55% jego attack power. Zaklęcia Enhancement szamana nie otrzymują bonusu do spell power z żadnego innego źródła.
      • Maelstrom Weapon może zostać wywołane przez atak, który został w pełni zabsorbowany.
    • Restoration
      • Ancestral Healing sprawia, że zaklęcia leczące szamana zwiększa maksymalne życie celu o 5/10% efektu leczenia, do maksymalnych 10% maksymalnego życia celu, na 15 sekund. Ten efekt nie nakłada się, jeśli w grupie jest kilku Restoration szamanów oraz nie jest wywoływany przez efekty leczące wynikające z proców.
      • Periodyczny efekt leczenia Riptide został zwiększony o 50%. Bezpośredni efekt pozostał niezmieniony.

Warlocks

  • Shadow Bolt ma nowy efekt zaklęcia.
  • Soul Fire skaluje się z 72.6% spell power, a nie 62.5%.
  • Umiejętność Voidwalkera Suffering, działa tak jak talent kompana łowcy - Taunt.
  • Talenty
    • Demonology
      • Demonic Knowledge daje 20% bonus do obrażeń, a nie 15%.
      • Master Demonologist daje bazowy bonus 20% i 2.5% za każdy punkt mastery, a nie 16% i 2% za mastery.
      • Imending Doom jest również aktywowany przez Soul Fire.
    • Destruction
      • Cataclysm zwiększa obrażenia typu Fire o 30%, a nie o 25%.
      • Fire and Brimstone zwiększa obrażenia Incinerate oraz Chaos Bolt na celach mających na sobie debuff Immolate o 5/10/15%, a nie 2/4/6%.
      • Limit obrażeń Burning Embers został zwiększony.
      • Shadowburn zadaje obrażenia typu Shadowflame, a nie Shadow.
      • Improved Soul Fire trwa 20 sekund, a nie 15 sekund.
  • Bug Fixes
    • Naprawiono błąd który sprawiał, że Doomguard i Infernal korzystali w większym stopniu niż zakładano z Demonology Mastery.

Warriors

  • Charge (oraz powiązane umiejętności) powinna odpowiednio kierować do celu, nawet jeśli ten poruszy się w czasie szarży. Ta zmiana powinna zmniejszyć prawdopodobieństwo tego, że wojownik zaszarżuje w inne miejsce, niż to, w którym znajduje się cel.
  • Slam korzysta z nowej animacji ataku postaci.
  • Colossus Smash korzysta z nowej animacji ataku postaci.
  • Talenty
    • Arms
      • Mortal Strike redukuje otrzymywane efekty leczenia przez cel o 25%, a nie o 10%.
    • Fury
      • Dual Wield Specialization nie zwiększa zadawanych fizycznych obrażeń o 5%. Wciąż zwiększa obrażenia dodatkową bronią o 25%.
      • Furious Attacks redukuje otrzymywane efekty leczenia przez cel o 25%, a nie o 10%.

Dungeons & Raids

  • Nowe wpisy poświęcone End Time, Well of Eternity, Hour of Twilight oraz Dragon Soul, pojawiły się w Dungeon Journal
  • Gracze korzystający z Dungeon Finder do random Heroic dungeon nie będą już przypisani [locked] do tej strefy. Wcześniej gracze wchodzący do strefy przez Random Dungeon nie mogli wejść w kolejkę do niej, ani wejść przez portal. Gracze powinni mieć możliwość robienia określonej strefy instance w wersji Heroic raz dziennie, niezależnie od tego, czy ukończyli ją już jako Random Dungeon.
  • Ruins of Ahn'qiraji
    • Bossowie w Ruins of Ahn'qiraji rzucają rzadkiej jakości [rare] Scarab Coffer Key, które mogą zostać użyte do otworzenia znajdujących się wewnątrz Scarab Coffers. Te klucze są powiązane ze strefą Ruins of Ahn'qiraji i znikają po 17 godzinach. Zmiana ta również dotyczy Greater Scarab Coffer Keys, które otwierają Large Scarab Coffers.
  • Zul'Gurub
    • Gracze muszą pokonać jedynie dwóch z czterech bossów strefy instance (High Priest Venoxis, Broodlord Mandokir, High Priestess Kilnara oraz Zanzil), aby stawić czoła Jin'do the Godbreaker.
  • Zul'Aman
    • Gracze muszą pokonać tylko dwóch z czterech awatarów trolli, aby stawić czoła Hex Lordowi Malacrass.

Guilds

  • Guild Standards mogą ponownie zostać użyte w Firelands. Ich czas trwania został wydłużony do 15 minut, efekt ma zasięg 100 jardów oraz wpływa na martwe postacie.

Items

  • Dragonwrath, Tarecgosa's Rest: Szansa na wywołanie efektu tego przedmiotu została zredukowana.

Races

  • Orkowa rasowa umiejętność Blood Fury zwiększa spell power, a nie tylko spell damage.

User Interface

  • Strefy archeologiczne pokazują się również na mini-mapie.
  • Bag Search
    • Okienko wyszukiwarki zostało dodane, dzięki czemu będą oni mogli przeszukiwać torby, banki, gildiowy bank oraz Void Storage w poszukiwaniu określonych przedmiotów.
  • Gildie z nieaktywnymi przywódcami będą mogły wybrać nowych pod pewnymi warunkami. Więcej informacji na ten temat pojawi się wkrótce.
  • Interfejs Reforging został zaktualizowany i poprawiony.
  • Śledzone zadania pokazują się również na mini-mapie.
  • Mapa świata wyświetla przewidziany poziom dla każdej strefy.
  • Dodano okienko "promote everyone", które sprawia, że każdy w grupie raid zostanie awansowany na Raid assistant. Opcja ta znajduje się w rozwijanej zakładce w Raid Frame i Unit Frame.
  • Istnieją komendy na world markers i unit markers.
  • Istnieje nowa rotacja oraz zoom we wszystkich oknach z modelem postaci w UI.
  • Gracze mogą oduczyć się specjalizacji profesji bez potrzeby pozbycia się samej profesji (Engineering & Alchemy).
  • [Mac] Wprowadzono możliwość użycia klawisza Command zamiast Control w klawiaturach Apple. Może to zostać włączone w Mac Options.
  • [Mac] Wprowadzono możliwość wyłączenia skrótów systemu operacyjnego Mac, aby nie kolidowały ze skrótami World of Warcraft. Może to zostać włączone w Mac Options.

Aktualizacja: Poniżej znajdziecie link do oficjalnej tapety patcha 4.3: Hour of Twilight

Komentarz (11)

  • kiedy wreszcie znerfią tego maga(pvp)!?
    ~guzimierz
    2011/10/06 16:48
  • To ja poczekam na boost twojego mozgu, mag jest ok w pvp( nie gram nim)
    ~Janizar
    2011/10/06 17:51
  • Wiadomo coś, kiedy ten patch wejdzie w życie?
    ~Elfioso
    2011/10/06 18:45
  • Liczę na początek listopada...
    ~Darkpact
    2011/10/06 20:18
  • ~`Darkpact
    Proooszę Cie. Dragon Soul, ani nawet 2 z 3 nowych instancji nie sa nawet na serverach testowych, patch notes są w początkowej wersji. Czeka nas jesczze cała masa zmian, a ty mowisz ze na początku lsitopada to wejdzie? ;) Jak dla mnie to coś koło nowego roku. Z resztą, od pojawienia się pierwszych info o 4.2 do wprowadzenia go w życie minęły z 3 miasiące.
    ~flaaj
    2011/10/06 20:40
  • Czemu musieli Palka zrąbać z Hammer Of Wrath z 60% do 6% :O ?? Czy to nie za mało, rozumiem do 30% ...

    Teraz palek to przydupas przy reszcie będzie.
    ~shaylo
    2011/10/06 21:52
  • A ja wciaz czekam na naprawe resto shamka :)
    ~zwyklygracz
    2011/10/06 22:40
  • Sami przyznawali, że resto shaman odstaje od innych healerow. Teraz daja jakies buffy na odczepne, a w rzeczywistosci jeszcze bardziej zwiekszaja ta roznice dajac priestowi i palkowi o wiele wieksze buffy. Nie mniej jednak ten patch zapowiada sie mega ekstra:
    -nowe dungeony sa swietne (lepsze niz za TBC)
    - Raid Finder (nareszcie bo gram na low population serwerze i raiduje bardzo rzadko)
    - Transmogrification to strzał w dziesiątke
    - troszke nie widze celu dodawania tego Void Storage, a Raid, w ktorym mamy ubic Deathwinga wyglada okropnie (choc sama walka z tyulowym antybohaterem bedzie ekstra). Mam tu na mysli to, ze Raid nie wyglada jakos epicko (teraz przypominamy sobie The Eye i Karazhan :P).

    For the Alliance! ;d
    ~Aylene
    2011/11/29 19:34
  • Palek jest Top 3 w dpsie w patchu 4.3 :D
    ~Padwee
    2011/11/29 19:39
  • A wiecie, że już jurto patch 4.3 P:?
    ~Arcaz
    2011/11/29 20:03
  • Dodaliśmy linka do oficjalnej tapety nowego patcha.
    ~Sigmar
    2011/11/30 04:43

Pozostałe nowości