Zdobywanie przedmiotów w Raid Finder - Nowości - World of WarCraft

Nowości

Data publikacji : 08.10.2011

Zdobywanie przedmiotów w Raid Finder

Kilka dni temu na oficjalnej stronie World of Warcraft pojawiła się zapowiedź systemu Raid Finder, który zostanie dodany do gry w patchu 4.3 (tłumaczenie zapowiedzi znajdziecie tutaj). Blizzard uważnie wsłuchał się w obawy niektórych graczy i postanowił nieco zmodyfikować sposób rzucania o przedmioty wypadające w grupach złożonych przez Raid Finder. Zapraszamy do zapoznania się z tłumaczeniem posta Lylirry na ten temat.

W odpowiedzi na obawy związane z systemem rozdawania przedmiotów w systemie Raid Finder, dokonaliśmy pewnych zmian związanych z tym, jak będzie działał Need Before Greed w Raid Finderze. Podczas korzystania z Raid Finder dla strefy Dragon Soul, gracze których przypisana rola (Tank, Healer lub Damage) pasuje do roli wypadającego przedmiotu, otrzyma bonus w postaci +100 do rzutu Need. Na potrzeby tej weryfikacji, twoja rola jest zdefiniowania przy pokonaniu bossa. Brzmi niejasno? Mam nadzieję, że nie, ale oto jak będzie to działać:

Boss ginie i wyrzuca EPICKI PRZEDMIOT DO TANKOWANIA.

  • Mag w grupie ziewa i klika "Greed" wyrzucając 98.
  • Wojownik Fury chce zacząć tankować, dlatego wybiera "Need" i uzyskuje wynik 64.
  • Obaj tankowie chcą wygrać przedmiot. Tank #1 wyrzuca 12, Tank 2 wyrzuca 7.

Co się stanie?

W związku z tym, że mag wybrał Greed, od początku nie jest brany pod uwagę. Wojownik na Fury rzucił więcej niż tankowie, jednak kiedy ginął boss jego rolą był Damage Dealer, a przedmiot jest przeznaczony dla tanka, dlatego jego 64 pozostaje zwykłym 64 na 100. Inaczej wygląda sytuacja w przypadku pozostałych postaci, ponieważ Tank #1 i Tank #2 otrzymują bonus 100 do rzutu, ponieważ ich rolą było tankowanie, a przedmiot o który walczą jest przeznaczony właśnie dla tej roli. Oznacza to, że Tank #1 wyrzucił 112 na 200, a Tank #2 107 na 200. Tank #1 wygrywa przedmiot! Jeśli rzut był modyfikowany przez bonus, zostanie to wyświetlone na czacie.

Pamiętajcie, że przynajmniej w tej chwili, system będzie sprawdzał jedynie rolę, a nie specjalizację talentów postaci. Bonus nie dotyczy jedynie przedmiotów do tankowania - związany jest on z przedmiotami dla wszystkich ról - Tank, Damage Dealer, Healer - a część przedmiotów będzie przeznaczona dla więcej niż jednej roli. (...) Tak jak mogliście się tego spodziewać, normalne zasady Need Before Greed wciąż obowiązują, dlatego bonusy do rzutów nie będą zdejmowały normalnych restrykcji związanych z klasami i możliwością korzystania z przedmiotów. Opisy przedmiotów nie będą odzwierciedlały tego, które role otrzymają bonus do rzutu, jednak powinno to być oczywiste w oparciu o rozlokowanie statystyk i rodzaj itema.

Rozważamy rozszerzenie tego systemu na nowe strefy instance, które pojawią się w 4.3, jednak raczej nie zobaczymy go póki co w starszych strefach instance/raid. Pamiętajcie że system ten jest całkiem świeży, dlatego może doczekać się pewnych zmian przed wydaniem go w patchu 4.3.

Podsumowanie informacji związanych z patchem 4.3 znajdziecie tutaj.

Komentarz (11)

  • Genialne ^_^
    ~Darkpact
    2011/10/08 06:38
  • Bardzo dobry pomysł
    ~Arhi
    2011/10/08 10:01
  • a co z przedmiotami typu cloth leather ?? chodzi mi o sytuacje mamy 4 heale palka, druida, priesta i coś tam jeszcze, czy w tej sytuacji nie bedzie tak że jakiś genialny palek kliknie need na item leather lub cloth do leczenia i go dostanie (wiadomo, zawsze znajdą się downy w pugu). Dobrze by było gdyby system rozpoznawał że ten przedmiot nie jest dla niego bo to np cloth a nie plate (mimo iż rola jest taka sama)
    ~Bartuc
    2011/10/08 11:15
  • nie bedzie mogł needowac co najwyej dac greed.
    ~gruby22
    2011/10/08 11:58
  • Bartuc, chyba dawno nie grałeś. Już od dawna tak jest, że można needować tylko rzeczy, które są dla nas (czyli np rogal nie może needować clothow, mail i plate tylko leathery z agility i staminą).
    ~paqol
    2011/10/08 12:03
  • No tak mag nie moze na przyklad needowac plate. Ciekawi mnie za to inna zecz a mianowicie ele/resto shamek, resto/balanc druid bedzie troszke balaganu ciekawe czy healer bedzie mial pierwszenstwo do gearu ze spiritem skoro jest przydatny dla obu specow. I druga rzecz priest ciekaw jestem czy blizz naprawi ich loot bo jak nie to sie zaplacza bo nic nie beda mogli wygrac bo jak na rqazie na clothah nie ma spiritu :)
    ~zwyklygracz
    2011/10/08 17:21
  • jesli chodzi o itemy ze spirytem, to mysle ze healer nei bedzie mial pierwszenstwa. Jedynie w przypadku Clothow, ale tylko kapłani powinni miec pierwszenstwo do spritu (shad/holy/disci). Za to locki i magi pierwszenstwo do itemow z hitem (pierwszenstwo przed shad.priestem). Co to leatherów i maili, to o ilę się nie mylę to nie ma takowych z hitem. Są tylko ze spirytem :) Więc i healerski i dpsowski spec shamka i druta powinny byc równe w tej kwestii.
    ~flaaj
    2011/10/08 18:26
  • Jak pisalem wczesniej czas pokarze ogolnie jestem dobrej mysli bo Dfinder sprawdza sie dobrze moim zdaniem (zaczynalem w tbc i pamietam biegniecie przez polowe mapy do insty i spamowanie na /2 o ludzi do grupy etc ) Oby nie skopali clothow jak w 4.2 :)
    ~zwyklygracz
    2011/10/08 22:35
  • Tylko że swiat gry wymiera przez takie rozwiazania (miedzy innymi). No ale nie ma róży bez kolców.
    ~paqol
    2011/10/08 22:38
  • nie spamowanie o ludzi było problemem, ani latanie przez pół mapy do insty-jeszcze jak sie spotkało aluszków pod stonnem(miodzio).
    Problemem było zastosowanie niektórych class i speców, np warka dps nick nie chcial ze wzgledu na brak cc - ktore bylo wymagane w tbc dungach i heroikach. tak samo jak pare innych speców czy klas.
    ~Arhi
    2011/10/09 10:09
  • Arthi nie pisalem ze to byl problem po prostu bylo troche uciazliwe ale mialo swoj klimat ( hehe zreszta Magisters' Terrace na poziomie gearu t4 bylo trudniejsze niz niektore bossy w naxxramas w wotlk :P ) ja zaczynalem magiem ale nie pamietam zeby jakies wielkie problemy byly z warkami
    ~zwyklygracz
    2011/10/10 11:25

Pozostałe nowości