BlizzCon 2011 - Wprowadzenie do Mists of Pandaria - Nowości - World of WarCraft

Nowości

Data publikacji : 25.10.2011

BlizzCon 2011 - Wprowadzenie do Mists of Pandaria

Zapowiedź Mists of Pandaria w czasie tegorocznego BlizzConu była jedną z najdłuższych w historii tej imprezy. Jeśli nie mieliście okazji śledzić naszej relacji na żywo lub chcecie sobie przypomnieć najważniejsze informacje przedstawione w czasie panelu "Wprowadzenie do Mists of Pandaria", serdecznie zapraszamy do zapoznania się z przygotowanym przez nas podsumowaniem.

Pandaria

  • Pięć nowych lokacji,
  • Powrót do idei jednolitego kontynentu (lokacje nie są rozproszone jak miało to miejsce w Cataclysm),
  • Na nowym kontynencie będzie dostępny bank i dom aukcyjny (twórcy nie chcą na siłę zmuszać nas do powrotu do 'starego świata'),
  • Brak możliwości korzystania z latających wierzchowców do osiągnięcia maksymalnego poziomu,
  • Dodatkowe informacje na temat kontynentu:
    • Kraina ukryta od czasów Wielkiego Rozbicia [Sundering],
    • Mgła skrywająca dotychczas Pandarię została rozproszona przez wydarzenia Kataklizmu,
    • Przymierze i Horda odkrywają to miejsce w czasie rozgrywającej się w pobliżu bitwy morskiej; członkowie obu frakcji zostają wyrzuceni na jej brzeg,
    • Obie frakcje postrzegają Pandarię jako doskonałe źródło materiałów do prowadzenia dalszej wojny,

Wandering Isle

  • Lokacja startowa pandarenów,
  • Lokację stanowi grzbiet ogromnego morskiego żółwia,

  • Pandareni są rasą neutralną, a swoją frakcję wybierają na 10 poziomie (po wyborze frakcji, nie będą mogli porozumiewać się z pandarenami, którzy wybrali przeciwną - więcej informacji),
  • Więcej informacji na temat pandarenów, w tym ich rasowych umiejętności znajdziecie tutaj.

Mieszkańcy Pandarii

Sha

Hozu

Jinyu

Mogu

Mantid

Verming

  • Jinyu:
    • Rybopodobne istoty, mędrcy pandarii,
    • Pojawiają się w wielu strefach, są bardzo istotnym elementem fabuły,
  • Hozu:
    • Małpopodobne psotne istoty,
    • Pojawiają się w wielu miejscach, zarówno otwartych lokacjach jak i strefach instance,
  • Verming:
    • Istoty stworzone jako 'nowe koboldy',
    • Postrzegane jako szkodniki,
  • Mantid:
    • Pojawiają się w wielu miejscach, również w strefach raid,
    • Rasa ta żyła od dawna w Pandarii, jednak była oddzielona od pandarenów murem, przez który teraz się przedarła,
  • Mogu:
    • Rasa zamieszkująca i dominująca w Pandarii przed pandarenami,
    • Dwanaście tysięcy lat temu Mogu zostali pokonani przez pandarenów, a teraz chcą odzyskać władzę,
  • Sha:
    • Manifestacja złej energii w Pandarii,

Jade Forest

  • Miejsce lądowania wojsk Hordy i Przymierza,
  • Horda zacznie w północnej części, zaś Przymierze w południowej,
  • Będzie to jedyna strefa startowa w dodatku,
  • W strefie po raz pierwszy spotkamy Hozu (Przymierze) i Jinyu (Horda) - wywołamy konflikt między nimi, co doprowadzi do nagromadzenia się negatywnej energii, czego skutkiem będzie pojawienia się Sha z którymi przyjdzie nam później walczyć,
  • Strefa instance: Temple of the Jade Serpent (Pierwsza strefa instance dla postaci na poziomie 85-86).

Valley of the Four Winds

  • Druga strefa w Pandarii,
  • Podzielona na dwie sekcje: na północy znajdują się farmy pandarenów, na południu dżungla,
  • Gracz będzie mógł wybrać po dotarciu do Valley of the Four Wings którą część chce zrobić najpierw,
  • Strefa instance: Stormstout Brewery,
  • W strefie po raz pierwszy napotkamy Mantidów (tutaj znajduje się fragment wspomnianego powyżej muru).

Nowe elementy gry

Mnich

  • Może pełnić wszystkie trzy role: Tank, Healer oraz DPS,
  • Nie jest klasą Hero - zaczyna od pierwszego poziomu,
  • Podstawowe informacje na temat mnicha znajdzie tutaj,
  • System walki:
    • Brak automatycznego ataku w walce,
    • Chi (energia) wykorzystywana na umiejętności Jab i Roll; Jab generuje Light i Dark Force, których używa się do pozostałych umiejętności,

  

PvE Scenarios (Scenariusze) - przedstawione screeny zostały przygotowane specjalnie na BlizzCon 2011, prezentowane na nich informacje mają służyć jako przykład

  • Ciekawa rzecz do zrobienia, która nie pasuje do standardowego modelu dungeonów (trash -> boss -> trash -> boss itd.),
  • Ponowne wykorzystanie elementów świata w nowy, interesujący sposób,
  • Nowa rodzaj rozgrywki w trybie PvE,
  • Krótkie strefy instance dla kilku graczy (na przykład trzech),
  • Brak podziału na podstawowe role - postacie mają grać tak, jak przy wykonywaniu zadań,
  • Podzielone na fazy,
  • Scenariusze będą wprowadzane na wczesnych poziomach, aby gracze mogli zapoznać się z tym trybem,
  • Scenariusze będą mogły dopasować się do poziomu postaci (jeśli jesteś na 90 poziomie, będziesz mógł zrobić dopasowane scenariusze z poziomu 10),
  • Jednym z przykładów scenariuszy są "PvE Battlegroundy",
  • Potencjalnie mogą zastąpić zadania grupowe,
  • System kolejek jak w Dungeon Finder (kolejki znacznie krótsze w związku z brakiem ról),
  • Jedna z wielu możliwości zdobycia Valor Points,

Challenge Mode Dungeons (Tryb Wyzwań w Strefach Instance)

  • Ukończ strefę instance w X minut (czasowe wersje dungeonów),
  • Możliwość zdobywania różnych medali za swoje wyniki: Bronze, Silver, Gold,
  • Ujednolicone przedmioty (taki sam item level) dla wszystkich graczy - nikt nie będzie miał przewagi tylko dlatego, że zdobył lepsze przedmioty w strefach raid,
  • Poza Valor Points w nagrodę gracze otrzymają specjalnie wyglądające przedmioty bez statystyk (do Transmogrification) - w inferfejsie Trybu Wyzwań zobaczymy jakie nagrody czekają nas za określone medale,
  • Rankingi - możliwość porównania swojego wyniku z innymi graczami,

Pet Battle System (System Walki Kompanów) - przedstawione screeny zostały przygotowane specjalnie na BlizzCon 2011, prezentowane na nich informacje mają służyć jako przykład

  • Zbieranie, zdobywanie poziomów i walka przy pomocy swych kompanów (pets),
  • Dostępny dla wszystkich graczy,
  • Działa z niemal wszystkimi dostępnymi kompanami,
  • Możliwość modyfikowania kompanów - zmiana imienia, umiejętności,
  • Dzicy kompani:
    • Znajdowani w świecie,
    • Po ich pokonaniu przy pomocy posiadanego kompana, gracz będzie mógł je dodać do swej kolekcji,
    • Mają losowe statystyki,
    • Mogą pojawiać się przy określonych warunkach - na przykład w czasie konkretnej porze roku, przy określonej pogodzie lub porze dnia,
  • Pet Journal:
    • Pozwala na zarządzanie posiadanymi kompanami,
    • Większość kompanów będzie mogła być przekazywana innym postaciom (lub sprzedawana w domu aukcyjnym),
    • Kompani wspólni dla całego konta gracza,
    • Kompani zdobywają doświadczenie przez wygrywanie walk,
    • Z każdym zdobytym poziomem, kompani zyskują statystyki,

  • Walka w Pet Battle System:
    • Walki PvE (z dzikimi kompanami) oraz PvP (z kompanami innych graczy),
    • Turowy system walki,
    • Walka drużyną trzech kompanów,
    • System kolejkowy,
  • Modyfikacje:
    • Zmiana imienia kompana,
    • Przedmioty (mogą mieć miejsce na gem, który zwiększy statystyki kompana),
    • Tworzenie buildów dla kompanów oraz drużyn,
  • System Mistrzów - po pokonaniu mistrza danej lokacji, nauczymy się od niego tzw. Master Ability,

Zadania

  • Większy nacisk na robienie zadań na maksymalnym poziomie:
    • Wiele miejsc z zadaniami (miejsca w stylu Molten Front mają być dostępne od samego początku dodatku),
    • Zachęcenie osób robiących strefy instance i raid do robienia zadań (na przykład po wykonaniu pięciu daily questów, gracz otrzyma buff pozwalający mu na rzucanie w strefie instance o przedmiot widoczny tylko dla postaci z tym buffem),
  • Mniej liniowe wykonywanie zadań,
  • Brak latających wierzchowców do maksymalnego poziomu,
  • Poprawienie frakcji - więcej sposób na zdobycie pożądanych przedmiotów (na przykład żeby zdobyć upragniony przedmiot, będziemy mogli robić daily questy dla dwóch różnych frakcji, a nie tak jak dotychczas tylko dla jednej),

PvP

  • Nowe Battlegroundy (pomysły, które niekoniecznie zostaną zrealizowane):
    • Stranglethorn Diamond Mines - Payload,
    • Valley of Power - Murderball,
    • Azshara Crater - DOTA,
  • Nowa Arena:
    • Tol'vir Proving Grounds - wzorowana na rozkładzie najbardziej popularnej areny w World of Warcraft, Nagrand Arena,

Achievements (Osiągnięcia)

  • Osiągnięcia wspólne dla wszystkich postaci na koncie Battle.net (szczególnie te związane ze strefami raid oraz innymi, trudnymi do zdobycia),
  • Nowe osiągnięcia wymagające wielu postaci do wykonania (na przykład maksymalny poziom wszystkich profesji, zdobycie maksymalnego poziomu wszystkimi klasami),

Ważne zmiany w klasach

  • Resilience jako podstawowa statystyka postaci rozwijana ze zdobywanymi poziomami,
  • Bronie dystansowe:
    • Minimalny zasięg dla łowców zostanie usunięty,
    • Bronie do walki wręcz dla łowców zostaną usnięte,
    • Slot Ranged zostanie usunięty,
    • Relics zostaną usunięte,
    • Łotrzyk i wojownik będą rzucali swoją bronią,
    • Wands (różdżki) stają się bronią Main Hand,

  

  • Warlock
    • Unikalny system walki dla wszystkich specjalizacji:
      • Affliction - Soul Shard,
      • Demonology - Demonic Fury (po zgromadzeniu określonej ilości, warlock zmienia się w demona; zastępuje umiejętność Metamorphosis),
      • Destruction - Infernal Embers (gromadzi energię; po osiągnięciu limitu jego zaklęcie zada znacznie większe obrażenia, potem znów musi zgromadzić odpowiednią ilość energii),
  • Shaman:
    • Totemy buffujące znikną,
    • Totemy będą bardziej użytkowe,
    • Przykładowe totemy:
      • Earthgrab Totem - unieruchamia,
      • Repulsion totem - odrzuca wrogów,
      • Bulwark totem - efekt absorbującej tarczy,
  • Druid:
    • Mają cztery różne specjalizacje; podzielono Feral na:
      • Feral - cat (melee DPS),
      • Guardian - bear (tank),
  • Wszystkie klasy:
    • Poprawiono rotacje,
    • Zrobiono porządek i usunięto zbędne rzeczy ze spell book,
    • Automatyczne uczenie się zaklęć/umiejętności po zdobyciu poziomu,
    • Drzewka talentów powinny być FAJNE - Więcej na temat drzewek talentów i nowego podejścia do umiejętności znajdziecie tutaj,
    • Kilka nowych umiejętności.

Komentarz (14)

  • no, wreszcie usunięty minimalny zasięg, widać, że bliz posłuchał graczy...
    ~Arcaz
    2011/10/25 14:58
  • :O
    To będziemy teraz biegać z różczką? Czy będzie coś takiego jak Staff albo Wand Offhand?

    Staff albo Wand + Offhand

    Zjadło mi plusa ;)
    ~Gorack
    2011/10/25 15:40
  • Dokładnie tak, Wand będzie teraz bronią typu Main Hand dla casterów - podobnie jak Dagger, Mace, Sword
    ~Sigmar
    2011/10/25 15:54
  • Coraz bardziej mi się podoba :)
    No, może poza pokemonami...
    W końcu dojdzie do tego, że najsilniejsze pety będą do kupowania przez pet store :|
    Pożyjemy, zobaczymy
    ~Czokledfejs
    2011/10/25 20:19
  • "Automatyczne uczenie się zaklęć/umiejętności po zdobyciu poziomu"

    Niszczą tę grę takimi zmianami :/
    ~alloallo
    2011/10/25 21:35
  • "drzewka talentów powinny być fajne"
    ale nie są bo jest ich strasznie mało , sam pomysł mi się podoba ale blizz chcąc zrobić buildy unikalnymi powinien dać ich trochę wiecej niż 8 x.x
    ~88Bialy88
    2011/10/25 21:49
  • Allo allo, to że skille same wskakują ci do spellboka to pierdoła.

    Oni niszczą tą grę trywializując ją, już zapowiedzieli że "Heroiki"w MOP będzie się robić w 20 minut i będą miały podobny poziom "trudności" co te z WOTLKa. Widziałem jedno angielski określenie dobrze obrazujące czym jest teraz PVE w Cata - braindead content.

    Oni po prostu nie czają że poziom trudności hcków na początku Cata był perfekcyjny a problemem był zepsuty system vote kick w LFD i nie dało się wyjebać z grupy patafiana który ginął na każdym pullu lub nie mógł ogarnąć tak banalnej mechaniki jak promienie na Corla the herald of twilight. Zepsuty system kickowania uniemożliwiał ludziom dokończenie dungeona, nie jego faktyczna trudność bo nawet wtedy one trudne nie były.

    Zaraz ktoś mi wyjedzie z tekstem że 5 hc powinny być dla każdego. Każdy mógł tam wejść i spróbować, jak nie ogarniał na HC mógł farmić normale, de facto też by zobaczył cały content bo graficznie normal i hc się niczym nie różnią.
    ~Grind
    2011/10/25 22:19
  • @Grind : zgadzam sie ze na poczatku hc byly fajne i dawaly wiele frajdy ( pamietam jak pierwszy raz deamine robilismy to wygladalo to prawie jak jakis raid :P 1.5h sie meczylismy ) ale pozniej niestety powrot do wotlk ( a jak ostatnio wprowadzili mozliwosc CC bez pulniecia mobkow to juz zrobilo sie przedszkole :)

    Ale nie zgadzam sie ze hc powinny byc dlugie bo na poczatku z pewnoscia sprawiaja radosc ale po kilkudziesieciu razach ( zandalari hc np. ) to juz sie zwymiotowac chce :P a jesli masz kilka altow i spamujesz za/zg zeby valor capa zgarnac to az czlowieka skreca.

    Wiec w kwestii instancji 5 osobowych ciezko mi jest zabrac jednoznaczne zdanie bo z jednej strony chcialbym troche ruszys mozgownica jak je przechodze ale z drugiej strony chcialbym je wlasnie zaliczyc w te 20 minut bo za 10 razem to juz sie robia nudne ( a co dopiero po kilkudziesieciu razach :P )
    ~zwyklygracz
    2011/10/26 00:16
  • Tak sie kiedys zastanawiałem kiedy Blizzard siegnie po doskonały pomysł z Warhammera Online,chodzi mianowicie o questy publiczne, no i proszę, doczekałem się.
    ~tomekrogue
    2011/10/26 11:27
  • Jest juz tier DK na MMO chapion-
    http://www.mmo-champion.com/content/

    warto bylo czekac? chyba nie...
    ~guzimierz
    2011/10/26 14:47
  • ten set miażdży system :D
    ~Master1995
    2011/10/26 15:02
  • Wreszcie podzielili feral na dwie cześci teraz druid jest wyjatkowy bo ma 4 drzewka ale jestem dumny z blizzarda, oczywiscie nie wszystko co robią jest dobre choćby to że uczymi się sami czaró od razu to kompletna łupota już wystarczy ze w cata to uprościli, a teraz to juz hołota ale starają się słuchać graczy i bardzo dobrze ;) ale nie zczaiłem ze totemy shamana nie będą dawać buffów to co niby >
    ~Kamrol49
    2011/10/26 22:54
  • Deadmines było za długie, znaczy za pierwszym razem miodzio ale potem już jak człowiek dobrze znał to faktycznie męka trochę.

    Dobrą długość miały wszystkie pozostałe insty zrobione na początku cata, z dobrym skillem dało się zrobić w trymiga. Bez odrobiny skilla praktycznie się nie dało ale na tym właśnie polega gra (na faceroll zapraszamy do normali).

    Halls of Origination to inna kwestia, to nie powinna być 5 man insta ponieważ było cholernie długie i dużą liczbą bossów, za bardzo odbiegało od reszty instancji. Uczynienie ponad połowy bossów skipable też było failem bow późniejszym etapie gry mało kto ich robi, uważam że HOO znakomicie by się jako entry level raid sprawdziło.
    ~Grind
    2011/10/26 23:14
  • Mi osobiscie podobaly sie insty w stylu Vostex Pinacle i Toft Tides a nie lubie HOO i deadmins
    lubilem jeszcze grim batol i lost city nie lubilem shadow fang
    ~zwyklygracz
    2011/10/27 11:22

Pozostałe nowości