Mists of Pandaria - Developer Q&A - Nowości - World of WarCraft

Nowości

Data publikacji : 02.11.2011

Mists of Pandaria - Developer Q&A

Pod koniec zeszłego tygodnia odbyła się sesja Q&A w której udział wzięli Cory "Mumper" Stockton i Greg "Ghostcrawler" Street. Twórcy World of Warcraft odpowiadali na pytania w głównej mierze poświęcone dodatkowi Mists of Pandaria. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z tłumaczeniem.

Q: Jak dostaniemy się na Pandarię?
A: Gracze dotrą do Pandarii dzięki nowym zadaniom zlecanym w Orgrimmar i Stormwind. Staraliśmy się, aby były one krótkie i fajne, żeby gracze mogli dotrzeć do nowego kontynentu tak szybko, jak to tylko możliwe.

Q: Ogłosiliście, że mnich nie będzie posiadał automatycznego ataku. Jak planujecie zbalansować statystyki takie jak Hit i Haste Rating dla monka specjalizującego się w zadawaniu obrażeń, skoro będą oni potrzebowali tylko "soft" Hit Cap (8%) na specjalne ataki. Czy Haste będzie wpływał jedynie na regenerację ich systemu walki i redukował GCD?
A: Mnisi będą mieli taki sam hit cap co przykładowo wojownik na Arms. W związku z tym, że ich energia napędza wszystko co robią, jej regeneracja będzie skalowała się tak jak u łotrzyków, a Haste zwiększy ich obrażenia o podobny procent.

Q: W czasie BlizzConu Tom Chilton stwierdził, że być może w grze pojawi się zachęta do atakowania miast przeciwnej frakcji. Czy możecie powiedzieć więcej na ten temat?
A: Co do dodatkowych nagród za world PvP, rozważamy zwiększenie o 10-15% limitu conquest points.

Q: Czy w nowym systemie talentów będziecie korzystali z modelu wprowadzonego w umiejętności Collosus Smash, w którym funkcjonuje ona inaczej w PvE i PvP?
A: Nie mamy nic przeciwko temu, aby niektóre mechaniki działały odmiennie w PvP i PvE. Curse of Doom było takie od lat. Z tym samym mieliśmy do czynienia w przypadku czasu trwania debuffów w PvP. Nie chcemy jednak znaleźć się w sytuacji, w której będziemy mieli odpowiedniki wszystkiego dla PvP i PvE. Dwukrotnie zwiększyłoby to rozmiar gry, przez co byłaby ona bardziej skomplikowana do zbalansowania oraz trudniejsza do zrozumienia dla graczy.

Q: Obecnie w 4.2 jako druid Balance muszę zabijać małe zwierzątka przed każdym bossem, żebym zaczął walkę z aktywnym Solar Eclipse. Czy w Mists of Pandaria będzie więcej critterów, a może lepiej cooldown przenoszący nas od razu w stan Eclipse?
A: Nie wydaje nam się, że rozwiązaniem tego problemu będzie więcej critterów w strefach :) Nie mamy przygotowanej odpowiedzi na to pytanie w chwili obecnej, jednak planujemy rozwiązać ten problem.

Q: Gdzie będziemy zdobywać poziomy od 85 do 90?
A: Oczywiście będziecie zdobywać je na nowym kontynencie, Pandarii! :)

Q: Czy w Pandarii będzie nowe miasto w stylu Dalaranu?
A: Będziemy mieli oddzielne główne miasta dla Hordy i Przymierza w Pandarii. Oznacza to, że nie stworzymy strefy sanktuarium i będziemy zachęcać do brania udziału w world PvP. W miastach tych będziecie mieli dostęp do domu aukcyjnego, banku oraz podstawowych vendorów. Vendorzy Valor, Conquest, powiązani z profesjami lub frakcjami będą rozrzuceni po świecie, aby zachęcić graczy do podróżowania.

Q: Czy w Mists of Pandaria będzie więcej poziomów gildii? Jeśli tak to czy możecie powiedzieć jaki będzie nowy limit oraz czy możecie podać przykłady nowych bonusów?
A: Będziemy dodawać nowe poziomy do systemu levelowania gildii w Mists of Pandaria. Będą z nimi wiązały się nowe bonusy! Przykładem tego co chcemy wprowadzić jest redukcja kosztu korzystania z Void Storage i Transmogrification.

Q: Czy planujecie rozbudować zaprezentowany system talentów, czy ta forma jest już ostatecznie zatwierdzona? Czy jest wciąż szansa na większy wybór w nowym systemie? (sześć talentów zdaje się być sporym ograniczeniem)
A: Próbowaliśmy wielu rozwiązań. Obawialiśmy się, że więcej niż 6 poziomów oznaczać będzie ponad 729 różnych kombinacji talentów, co byłoby bardzo trudne do zbalansowania. Chcemy się skupić na mniejszej ilości świetnych talentów, a nie wielu poziomów, które zmuszą nas do rozmycia konkretnych umiejętności w imię balansu (przykładowo, jeśli miałbyś do dyspozycji 6 form crowd control, wszystkie musiałyby być słabe)

Q: Gdzie dokładnie w Azeroth znajduje się Pandaria?
A: Pandaria znajduje się w południowej części Azeroth. Jest dokładnie po drugiej stronie od Northrend. Jakby teraz o tym pomyśleć, powinniśmy nazwać ją Southrend.

Q: Czy jest szansa na to, że będziemy mogli korzystać z reforging aby zmienić szybkość broni?
A: Nie chcemy aby szybkość broni miała niejasny ogromny wpływ na obrażenia. Lubimy to, że sztylety są szybkie, zaś inne bronie powolne, dlatego postaramy się aby mechanika np. szamanów współgrała z tym.

Q: Skoro otrzymamy dostępną dla całego konta "bibliotekę kompanów", czy macie w planach rozszerzenie tej funkcjonalności na wierzchowce? Wielu graczy posiada ekskluzywne mounty na starych postaciach.
A: Będziemy testować element "account wide" w Pet Battles, a jeśli zakończy się to sukcesem, z pewnością będziemy chcieli zrobić to samo z wierzchowcami.

Q: Czy macie w planach poprawienie czterech klas DPS, aby zrekompensować ich brak różnorodności, albo dać im czwartą specjalizację, przykładowo tankowanie dla Warlocka?
A: Nie chcemy dawać unikalnych buffów specjalizacjom DPS w klasie, jednak chcemy aby oferowały one coś, czego nie mają ani tankowie ani healerzy. Pragniemy także, aby wśród klas posiadających wiele specjalizacji DPS (np. łowca, wojownik) istniała większa różnorodność. Zdecydowanie chcemy, aby był powód dla brania do grupy tych właśnie klas.

Q: Jak wiele stref instance pojawi się w trybie wyzwań [Challenge Mode] i czy nasze wszystkie przedmioty/statystyki zostaną dopasowane do określonego poziomu nisko-poziomowych stref instance?
A: Mamy nadzieję, że tryb wyzwań będzie dostępny dla wszystkich 9 nowych stref instance z Mists of Pandaria. Jeśli spodoba nam się jego efekt, z pewnością będziemy chcieli rozszerzyć ten element na klasyczne strefy instance i raid.

Q: Skoro shadow orbs staną się systemem walki, czy macie w planach poprawienie interfejsu, aby lepiej można było śledzić ich stan, podobnie jak zrobiliście to w przypadku paladyna?
A: Jeśli widziałeś w jaki sposób stworzyliśmy pasek mnicha, eksperymentujemy ze zrobieniem czegoś podobnego dla wielu klas i specjalizacji, które mają podobny system walki. Możliwe zatem, że przesuniemy shadow orbs na środek ekranu jeśli rozwiązanie to będzie dobrze działać.

Q: Czy planujecie zrobić z systemem glyphów coś podobnego do drzewek talentów? W chwili obecnej istnieją najlepsze rozwiązania, a pasywne zwiększanie zadawanych obrażeń nie jest fajne i wydaje się być obowiązkowe dla graczy, którzy chca być konkurencyjni wobec innych.
A: Nie jesteśmy zadowoleni z Prime Glyphów, ponieważ ich wybór jest oczywisty. Chcemy nieco rozszerzyć działanie Major Glyphów, gdyż to właśnie z nimi powiązane jest podejmowanie prawdziwych decyzji. Nie jestem jeszcze pewien tego, co czeka Prime Glyphs. *Możliwe* że znikną. (Skrybowie, nie martwcie się!)

Q: W Mists of Pandaria wprowadzacie Pet Battles. Czy będzie to nowy sposób na zdobywanie doświadczenia i/lub Valor Points?
A: Mamy nadzieję na wprowadzenie zdobywania doświadczenia za tego typu walki, na podobnej zasadzie co jest ono przyznawane za profesje typu gathering. Nie powinieneś chcieć cały czas zdobywać go przez walki kompanów, jednak uważamy że powinieneś być wynagradzany za udział w nich.

Q: Co dla PvP oznacza wprowadzenie resilience jako podstawowej statystyki w Mists of Pandaria? Co oznacza to dla przedmiotów PvP oraz czy oznacza to, że gildie robiące end game będą królować w PvP?
A: Resilience będzie bardzo istotną statystyką w PvP. Przedmioty PvE wciąż będą najlepsze tylko do PvE. Mamy nadzieję, że w ten sposób uda nam się nieco obniżyć próg wejścia do rozgrywki PvP.

Q: Jednym z problemów zniechęcającym obecnie do world PvP jest obecność zbyt silnych strażników wokół miast, którzy zabijają jednym atakiem swoich wrogów. Jak będzie to wyglądało w Mists of Pandaria?
A: Zdajemy sobie sprawę z tego, że jest to obecnie problemem w grze i planujemy to rozwiązać w Mists of Pandaria. Chcemy zachęcać do world PvP, a nie bawić się w zabijających jednym ciosem npców. Jest to jeden z głównych powodów dla którego zdecydowaliśmy się na dwa oddzielne miasta, a nie wspólne sanktuarium.

Q: Czy Pet Battles będą działały na podobnej zasadzie co duele?
A: Pozwolimy na walkę z innymi graczami znajdującymi się w pobliżu, jednak wprowadzimy również system kolejek, abyś mógł dołączyć i walczyć z trenerem na podobnym poziomie.

Q: W nowym systemie talentów widzimy dwie nowe trucizny dla łotrzyka. Czy oznacza to, że zostaną one przerobione w Mists of Pandaria?
A: Przerabiamy trucizny. Obrażenia łotrzyka są balansowane w oparciu o założenie, że korzysta on z dwóch trucizn, które zadają obrażenia, dlatego użycie trucizny dającej inne bonusy jest sporym ciosem. W Mists of Pandaria będziecie mieli jedną truciznę zadającą obrażenia oraz jedną użytkową, którą będziecie mogli wybrać. Chcemy również zredukować czas potrzebny do ustabilizowania DPS łotrzyków, na przykład usuwając konieczność stackowania Deadly Poison. (chcemy także sprawić, że Bandit's Guile był skuteczniejszy przy zmianie celu)

Q: Czy pandareńska umiejętność rasowa dwukrotnie wydłuży pasek rested XP czy zwiększy mnożnik otrzymywanego doświadczenia?
A: Ich niebieski pasek (rested XP) będzie aktywny dłużej zanim zostanie wyczerpany.

Q: Wyspa Pandarii znajduje się na grzbiecie wielkiego żółwia, czy kiedyś zejdzie on pod wodę?
A: Lokacja startowa nowych pandarenów znajduje się na Wandering Isle (żółw). Kontynent Pandarii nie jest żółwiem, jest to normalna wyspa.

Q: Czy jest szansa na pojawienie się zaklęcia pełniącego rolę Holy Wrath do walk z pojedynczym celem?
A: Holy Wrath stanie się nukiem dla Holy. Ret i Prot będą generowali Holy Power z Judgement, proców Exorcism, Hammer of Wrath i innych umiejętności, które będą miały sens. Wciąż chcemy, aby w rotacjach były pewne przerwy, jednak chcemy pozbyć się pewnych frustrujących elementów występujących obecnie.

Q: Jak działa nowy talent rycerzy śmierci, Asphyxiate? Czy trwa do czasu, aż cel otrzyma obrażenia, jak Repentance lub Hex, czy jest to zaklęcie w stylu channeled, jak Seduction sukuba?
A: Asphyxiate trwa 5 sekund. W prezentacji na BlizzConie był błąd. Asphyxiate trwa tak długo jak Strangulate które zastępuje.

Q: Co stanie się z istniejącymi przedmiotami typu Relic po wydaniu Mists of Pandaria? Czy zostaną one zmienione w złoto/szare przedmioty/off-handy/trinkety?
A: Relic zostaną zmienione w szare przedmioty, które będzie można sprzedać vendorom.

Q: Mam pytanie dotyczące ograniczeń pandarenów związanych z czatem między frakcjami. W jaki sposób dacie sobie radę w przypadku, kiedy ktoś spotka inną osobę w początkowej strefie pandarenów i doda go do grona znajomych (nie RealID), a zdecydują się na wybór różnych frakcji?
A: Podobnie jak worgeni i gobliny nie mogą opuścić swych lokacji startowych, nie możesz dodać do znajomych osoby grającej pandarenem do czasu, aż ta wybierze swoją frakcję.

Q: W czasie trwania BlizzConu stwierdziliście, że główne zaklęcia magów będą zależne od specjalizacji (Fireball dla Fire, Arcane Blast dla Arcane oraz Frostbolt dla Frost). Jednak co stanie się z Frostfire Bolt? Czy będą korzystali z niego magowie na Frost kiedy będą mieli proc z talentu? Czy zaklęcie to zostanie przerobione lub usunięte z gry?
A: Frostfire Bolt jest startowym zaklęciem na poziomie 1. Otrzymasz Frostbolt, Fireball lub Arcane Blast na 10 poziomie. Fire lub Arcane mogą użyć Frostfire jeśli potrzebują spowolnić swój cel, a Frost kiedy będzie miał proc Brain Freeze.

Q: Mam pytanie dotyczące stref instance... wiele osób narzeka, że w tym dodatku jest ich niewiele (w powrównaniu do 1-60 Azeroth, Outland, a nawet Northrend). W end-game Cataclysm było kilka normalnych stref instance łatwych do zrobienia u PuGu, a reszta była Heroicami (nudno jest robić cały czas te same!). Czy planujecie wprowadzenie większej ilości dungeonów w Mists of Pandaria? Czy będzie większy wybór między normalną i Heroic wersją, aby każdy znalazł coś dla siebie?
A: Mamy przygotowanych 9 normalnych stref instance na wydanie Mists of Pandaria. 6 z nich będzie na Pandarii a 3 to klasyczne strefy w wersji Heroic (Scholomance i Scarlet Monastery). Wszystkie te strefy instance mają normalną, Heroic oraz challenge mode wersje. W chwili obecnej nie planujemy mieć żadnych nie-Heroic stref na maksymalny poziom. Większość graczy nigdy nie znalazła zastosowania do tego typu dungeonów.

Q: Czy w związku z tym, że Mists of Pandaria w głównej mierze opierać się będzie na konflikcie między Hordą i Przymierzem, czy możemy spodziewać się bardziej znaczącej roli słynnych NPCów?
A: Tak, zdecydowanie.

Q: Czy Drain Life, Death Coil oraz Soul Harvest zostały usunięte z gry skoro pojawiły się odpowiadające im talenty?
A: Harvest of Life ulepsza Drain Life (Drain Life zmienia się w Harvest; jest to mechanika stosowana przez nas w przypadku kilku zaklęć, jak na przykład Strangulate -> Asphyxiate i Hammer of Justice -> Fist of Justice). Soul Harvest został usunięty, jednak shardy pasywnie regenerują się poza walką lub można skorzystać w walce z Drain Soul, aby je odzyskać. Mortal Coil to nowa wersja Death Coil. Pamiętajcie jednak, że wszystko to może ulec zmianie. :)

Q: Czy będzie istniała możliwość tymczasowego wyłączenia systemu Pet Battles?
A: Będzie opcja wyłączenia otrzymywania zaproszeń do Pet Battles. Działa to na podobnej zasadzie co w przypadku dueli między graczami.

Q: Jak działa nowy talent Warlocka, który pozwala na rzucanie zaklęć w czasie ruchu, jednak dwukrotnie wydłuża czas rzucania, z zaklęciami typu channeled?
A: Zaklęcia typu channeled wymagają dwukrotnie więcej czasu, aby wywołać swój efekt kiedy zaczniesz ruszać się przy pomocy tego talentu.

Q: Jednym z problemów z dodatkiem z Outlandem był fakt, że miejsce to było zbyt 'nieznane'. Northrend nieco rozwiązało ten problem, ponieważ akcja powróciła do Azeroth, a Cataclysm całkowicie odwoływał się do nostalgii graczy wobec Azeroth. W jaki sposób Pandaria poradzi sobie z tym problemem, biorąc pod uwagę to, jak obca będzie to kraina (oraz cała historia Pandarenów) dla świata gry? Jakie są wasze odczucia w czasie testowania Mists of Pandaria?
A: Pracujemy bardzo ciężko nad bardzo określoną koncepcją. Pandaria opiera się na azjatyckich krajobrazach, jednak bardzo istote jest to, aby pamiętać, że mają one pasować do Azeroth, a nie realnego świata. Póki co, mamy bardzo dobre odczucia w związku z tym, co zostało stworzone. Mamy nadzieję, że było to równie oczywiste dla wszystkich graczy uczestniczących w BlizzCon!

Q: Jakie miejsce będą zajmowali World Bossowie jeśli chodzi o poziom trudności i poziom wyrzucanych przedmiotów? Czy będą oni obowiązkowym elementem cotygodniowych raidów?
A: Chcemy, aby byli oni opcjonalni, coś w stylu Baradin Hold.

Q: Czy do zmian talentów będzie potrzebny jakiś przedmiot, działający na podobnej zasadzie co przy zmianie glyphów?
A: Tak. Naszym celem (który jest ważniejszy od samej mechaniki) jest to, aby zmiana talentów nie była zbyt uciążliwa, jednak nie chcemy, aby było to zbyt łatwe, żeby ich wybór nie był interesujący. Nie chcemy, aby gracze uważali, że muszą zmieniać talenty w 5-osobowych strefach instance lub przy każdym trash pullu w raidach.

Q: Jak duże będą strefy w Mists of Pandaria w porównaniu do Outland lub Northrend?
A: Strefy są całkiem duże, nawet większe jeśli weźmiesz pod uwagę to, że nie będziesz mógł używać w nich latających wierzchowców do 90 poziomu. Jeśli miałbym zgadywać, kontynent jest porównywalnej wielkości co wszystkie strefy 80-85 z Cataclysm połączone ze sobą.

Q: Czy będą scenariusze PvE przypominające wielkością raidy?
A: Nie tak szybko pasikoniku. :D

Q: Czy będzie sposób na zmianę frakcji przez pandarena po tym jak wybrał on już hordę/przymierze?
A: Obecnie planujemy, że będzie to permanentny wybór.

Q: Gram jako Enhance - w 4.3 cooldown Wind Shear będzie bez talentu trwał 26 sekund, zaś z talentem ponownie 5. Czy po usunięciu tego talentu w Mists of Pandaria planujecie dać ponownie 5-sekundowy cooldown Wind Shear jako podstawową umiejętność Enhance czy mogę pożegnać się moją gildiową reputacją najlepiej przerywającego wrogie zaklęcia?
A: Chcemy, aby Enhance wciąz posiadało częsty efekt interrupt, który blokuje zaklęcia na nieco krócej niż pozostałe interrupty. Pragniemy jednak ogólnie zmniejszyć częstotliwość przerywania zaklęć, aby korzystanie z interruptów było ważniejszą decyzją. Chcemy, aby były one bardziej znaczące zarówno na przerywającego jak i jego celu, a nie były spamowaną bez przerwy uciążliwością.

Q: Czy planujecie przerobić system crowd control? Obecnie Fear nie jest pewną formą crowd control, chyba, że skorzystasz z glypha. Jak wiele CC będzie potrzebnego w nowych strefach instance.
A: Obecnie staramy się znaleźć rozwiązanie, aby Fear działał bardziej przewidywalnie bez glypha, jednak nie mamy konkretnej odpowiedzi w tej chwili.

Q: Nie lubię PvP, jednak gram na serwerze PvP, ponieważ gra tutaj większość moich znajomych. Czy za każdym razem kiedy odwiedzę miasto w Pandarii będę musiał narażać się na world PvP? Bardzo podobają mi się nowe strefy, jednak nie chce być gankowany przez innych graczy, kiedy staram się coś sprzedać lub kupić. Czy niezainteresowani gracze mogą jakoś unikać world PvP?
A: Tak, zdecydowanie nie chcemy, abyś był tak atakowany w czasie wystawiania aukcji. Jednak jeśli grupa z przeciwnej frakcji stworzy raid i zaatakuje twoje miasto, chcemy, aby ich atak miał szansę się powieść. Dlatego odpowiedź brzmi tak i nie. =)

Q: Póki co wszystko co słyszałem na temat nowego dodatku jest zbyt dobre, aby było prawdziwe! Zastanawia mnie jednak pewna rzecz. Słyszałem, że Cooking stanie się główną profesją. Czy nie uważacie, że przez to rasowa umiejętność pandarenów będzie zbyt słaba? Czy możecie to wyjaśnić?
A: Cooking pozostanie drugorzędną profesją. Zaplanowaliśmy kilka fajnych rozwiązań, które mają pasować do miłości pandarenów do gotowania. Przykładowo, będziesz mógł specjalizować się w określonym sposobie na gotowanie. Grillowanie będzie na przykład pozwalało na przygotowywanie jedzenia dającego bonus do Strength. Będziesz mógł wybrać specjalizację pasującą najbardziej do twojej postaci i na koniec odblokować feasts albo będziesz mógł spróbować nauczyć się wszystkich specjalizacji.

Q: Jaki będzie nowy limit dla profesji? Czy planujecie dodać jakieś nowe?
A: Nowy limit w przypadku profesji to 600, a w chwili obecnej nie planujemy dodawania żadnych nowych. Mamy nadzieję, że Pet Battles będą oferowały graczom nową, interesującą rozgrywkę, która oferuje alternatywę dla typowego rozwoju postaci.

Q: Czy będą pasikoniki?
A: Tak! Szczerze powiedziawszy, to zostały one dziś dodane do gry przez naszych artystów! Świetnie będzie z nich skorzystać w Pet Battles!

Q: Co stanie się z pasywnymi umiejętnościami jak trueshot aura, arcane tactics, improved icy talons lub unleashed rage? Gdzie będą one pasowały w nowym systemie talentów?
A: Wiele z nich stanie się pasywnymi umiejętnościami twojej specjalizacji. Usuwamy niektóre mniej interesujące buffy i debuffy (+bleed damage, armor, 3% damage itd.)

Q: W czasie BlizzConu wspomnieliśmy, że scenariusze PvE będą czymś, do czego będziemy musieli wejść w kolejkę... Czy będziemy musieli być w pobliżu lokacji, gdzie odbywa się scenariusz, czy będziemy mogli zrobić to w mieście, podobnie do Dungeon Findera? Jeśli są one w strefach instance, to jak mają "motywować graczy do podróżowania"?
A: Planujemy pozwolić graczom na wchodzenie w kolejkę do danych scenariuszy z określonych miejsc na świecie (tam gdzie rozgrywają się scenariusze), a nie w miastach. Chcemy, aby gracze podróżowali po świecie, a nie spamowali przycisk wejścia w kolejkę w miastach.

Q: Jest jakaś szansa na zobaczenie większej ilości broni z ciekawymi efektami? Coś podobnego do Thunderfury, Sulfuras lub nawet Revenge of Kalimdor?
A: Tak, tego typu bronie są bardzo fajne. Kilka pojawi się w strefie raid z 4.3. Dodamy ich nieco więcej.

Q: Na czym będą jeździć pandareni?
A: Wciąż zastanawiamy się nad pomysłami na ich wierzchowca. W chwili obecnej najpopularniejszą opcją w biurze jest epicki żółw!

Q: Na BlizzConie powiedziałeś, że demonology warlock będzie generował Demonic Fury i zmieni się w demona, kiedy ta osiągnie limit. Czy będzie to działo się automatycznie, czy też będziemy mogli wybrać kiedy użyjemy naszej Demonic Fury?
A: Będziecie mieli kontrolę nad tym, kiedy będziecie się zmieniać. Ilość Demonic Fury będzie determinowała to, jak długo będzie trwało Metamorphosis.

Q: Czy inne osoby będą mogły oglądać Pet Battles?
A: Pracujemy bardzo ciężko nad tym, abyście mogli się przyglądać tym walkom. Uwierzcie, chcemy tego tak bardzo jak wy.

Q: Czy planujecie wprowadzenie nowych miejsc z zadaniami w Mists of Pandaria, które będą działać na podobnej zasadzie co Baradin Hold/Wintergrasp i będą zmieniały frakcję po ataku? Może nawet takie, które są istotne z punktu widzenia zdobywania poziomów, a nie tylko daily questów, aby wprowadzić bardziej dynamiczny sposób robienia zadań?
A: Tak, jest to coś nad czym się zastanawiamy. Więcej informacji na ten temat pojawi się wkrótce. Chcemy dać graczom więcej możliwości i nie zmuszać ich do pójścia w jedno konkretne miejsce.

Q: Czym dokładnie są scenariusze PvE?
A: Są to krótkie strefy instance przeznaczone dla 2-3 graczy, które nie wymagają tanka/healera. Myślcie o nich jako krótkich seriach grupowych zadań z dostępnym systemem kolejek.

Q: Czy będą nowe strefy podwodne w Mists of Pandaria? Bardzo podobało mi się Vashj'ir i mam nadzieję, że będzie jakaś pomniejsza strefa w tym stylu.
A: Nie, nie tworzymy kolejnego Vashj'ir. Cieszymy się, że ci się ono podobało! =)

Q: Jestem członkiem raidującej gildii i jeśli umiejętności rasowe pozostaną takie jakie są, niemal wszyscy będziemy musieli zmienić rasy naszych postaci. Czy planujecie aby rasowe umiejętności pandarenów (szczególnie podwójny bonus z jedzenia) były zbalansowane po wydaniu gry, czy planujecie, aby były one najlepsze na początku, żeby zachęcić większą grupę osób do zagrania nimi?
A: Buff do jedzenia jest odpowiednikiem umiejętności rasowych zwiększających haste lub crit u goblinów i worgenów.

Q: Czy wojownicy Arms będą zadawali taką samą ilość obrażeń korzystając z Bladestorm (talent z poziomu 90) co wojownicy Fury, którzy korzystają z dwóch broni?
A: Nie chcemy, aby talenty były oczywistym wyborem. Możemy sprawić, że Bladestorm zada więcej obrażeń przy dwóch broniach albo pozwolić Arms na zadawanie większej ilości obrażeń, aby wyrównać jego szansę z Fury.

Q: Kiedy możemy spodziewać się wydania dodatku?
A: Biorąc pod uwagę to, co pokazaliśmy na BlizzCon, miejmy nadzieję że prędzej niż później. =)

Q: Chciałem tylko pogratulować świetnej pracy nad tym dodatkiem. Bardzo trudno jest wywołać takie emocje dodatkiem bez głównego, epickiego wroga. Pomysł na wojnę miedzy dwiema frakcjami i pandarenami, którzy znaleźli się w jej środku (próbując jakoś odnaleźć pokój?) jest naprawdę bardzo dobry. Nowy system talentów jest zdecydowanie najlepszym pomysłem. Mam jednak jedno pytanie. W jaki sposób rozplanujecie fabułę bez głównego złego charakteru. Czy każdy patch będzie oddzielnym wątkiem fabularnym?
A: Zdecydowanie są złe postacie w Mists of Pandaria. Nie chcemy po prostu dać jednego z nich, że tak powiem 'na pudełku' (oczywiście nie wiemy jeszcze, jak będzie ono wyglądać). Widzieliście niektórych, jak na przykład mogu. Wiemy także kto będzie ostatnim bossem. Serio. Jest to zbyt epickie, abyśmy mogli się tym z wami podzielić. Przynajmniej na razie.

Komentarz (7)

  • hłyhły. Czekam na komentarze od hejterów typu: 'mimo wszystko to i tak są glupie pandy'

    czeeekam na ten dodatek z niecieprliwością! :D
    ~flaaj
    2011/11/03 18:34
  • ja sie tylko dziwie ze nnie padlo pyt. o system mastery.... chyba ze ja o czyms nie wiem ?
    ~Taldoron
    2011/11/03 19:06
  • Dodatek fajny fajny :D Dużo rzeczy fajnych tylko nie zdziwmy się jak ostatnim bossem będzie miso jogi xd
    ~Arudix
    2011/11/03 22:39
  • no to by było bardzo epickie ;D Swoja droga fajnie jakby dla funu wprowadzili jakis mini raid skladajacy sie z 1-2 bossow, gdzie walczylibysmy przykładowo z takim misiem jogi xd
    ~flaaj
    2011/11/03 22:51
  • @Taldoron, system mastery się nie zmienia, nadal wybierasz specjalizację a każda specjalizacja ma swoje mastery.
    ~Surag
    2011/11/03 23:31
  • A ja bym się zapytał czy w związku z istnieniem trzech poziomów trudności (easytroll mode, normal mode i heroic) zaprzestaną to durne nerfienie heroików i normali w MOPie.
    ~Grind
    2011/11/03 23:58
  • @Surag

    to swietnie ;) mnie zamysl mastery sie spodobal tyle ze z wykonaniem bylo gorzej ;/ spora jesli nie wieksza czesci stala (mastery klas) sie rownie nudna co pasywne bonusy z talentow..... moze cos w tym mopie poprawia ? (vide mechaniki dla locka)
    ~Taldoron
    2011/11/04 12:58

Pozostałe nowości