Wywiad z Ghostcrawlerem - Nowości - World of WarCraft

Nowości

Data publikacji : 19.12.2011

Wywiad z Ghostcrawlerem

Serwis MMO Champion miał okazję przeprowadzić krótki wywiad z Gregiem "Ghostcrawlerem" Streetem. Głównym tematem rozmowy z Lead Systems Designerem w World of Warcraft był patch 4.3 oraz to, co nas czeka w przyszłości w świecie Azeroth. Poniżej zamieszczamy tłumaczenie wywiadu.

Q: Ogólnie rzecz ujmując, jak dobrze wyszedł patch 4.3?
A:
Jesteśmy z niego zadowoleni, bowiem był to dla nas ogromny patch. Duże aktualizacje zawsze powodują ryzyko tego, że coś zepsujemy, jednak premiera 4.3 przebiegła bardzo gładko jak na taką ilość contentu.

Q: Czy jesteście zadowoleni z poziomu trudności walk w Dragon Soul Heroic, czy uważacie, że niektórzy bossowie giną za szybko?
A:
Jesteśmy całkiem zadowoleni z poziomu trudności (...). Najlepsze gildie szybko pokonują kolejnych bossów jak zawsze, jednak mają one po kilkaset podejść na każdego z nich. Każdy jest w takim miejscu, w którym powinien być.

Q: Ostatnio wprowadziliście zmianę po której casterzy korzystający z tarcz nie mogą rzucać o offhandy, jednak w poprzednich tierach były one bardzo dobre dla tych specjalizacji. Dlaczego zdecydowaliście się na tego typu zmianę?
A:
Dotyczy to jedynie Raid Findera, a zmiana ta została wprowadzona po to, aby ograniczyć używanie określonych przedmiotów dla danych klas, przez co nie będzie dochodziło do sytuacji, w których łowca rzuca o miecz ze statystyką Strength. Sporo dyskutowaliśmy na temat zmiany z offhandem i zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że szmani będą niezadowoleni z tego, że zmuszamy ich do korzystania z tarczy, jednak pomyśleliśmy również o tym, że magowie, kapłani i druidzi byliby niezadowoleni, jeśli szamani mogliby rzucać na offhand i tarcze, w czasie kiedy oni byliby ograniczeni do używania offhandu. Mogło to się skończyć różnie i zdajemy sobie sprawę z tego, że niektórzy mogą być zasmuceni takim rozwiązaniem. Kiedy gracze przejdą do normalnego trybu będą mogli korzystać z offhandów, ponieważ jest to problemem jedynie w Raid Finder.

Q: Obecnie można łatwo zdobyć maksymalną ilość Justice i Valor points. Czy planujecie dodać pety, wierzchowce lub inne przedmioty, które będzie można za nie kupić?
A:
Rozmawialiśmy na ten temat w przeszłości, jednak podoba nam się to, że gracze mogą osiągnąć limit robiąc to co chcą. Nie chcemy, aby czuli się oni zmuszani do logowania się każdego dnia po to, aby zdobyć tak dużo Valor Points jak to tylko możliwe.

Q: Niektóre gildie robią do 20 LFR runów każdego tygodnia, aby zmaksymalizować ilość zdobywanych przedmiotów...
A:
Tak, na szczęście nie jest to bardzo popularne zjawisko. Ciężko jest od tego zniechęcić, a jeśli im się to podoba i nie wpływa to na balans w grze, nie mamy nic przeciwko temu.

Q: Czy LFR pozostanie narzędziem związanym z obecnym tierem, czy będziemy mogli z niego korzystać począwszy od Dragon Soul?
A:
Chcemy, aby system ten działał od Dragon Soul. Bardzo byśmy chcieli, aby LFR działał również ze starym contentem, jednak Raid Finder miał być elementem patcha 5.0+. Całkiem późno pomyśleliśmy o tym, że będzie to świetny element do wprowadzenia w 4.3, jednak nie było pewne to, czy uda nam się wyrobić z nim na czas. Udało nam się jednak ukończyć go dla Dragon Soul. Jeśli będziemy mieli w przyszłości czas, bardzo byśmy chcieli połączyć go z przynajmniej kilkoma starymi strefami.

Q: Czy będzie kolejny patch przed Mists of Pandaria?
A:
Mówiliśmy już, że nie będzie kolejnego tiera raidów ani sezonu PvP, jednak na pewno wprowadzimy typową aktualizację przed dodatkiem. Zawarte w niej byłyby takie rzeczy jak nowy system talentów i inne ważne zmiany mechanik gry z dodatku oraz event opowiadający historię walki Hordy z Przymierzem oraz wprowadzenia nowego kontynentu. Launch event będzie miał podobną skalę do tego, co zrobiliśmy z Wrath of the Lich King i Burning Crusade.

Q: Cataclysm wprowadził gildiowe perki, które mają ułatwić raidowanie, np. Mass Resurrection, Mass Summoning oraz mniejszy koszt durability przy śmierci. O ile planujecie zwiększyć maksymalny poziom gildii w Mists of Pandaria i jakiego rodzaju nowe guild perki powinniśmy zobaczyć?
A:
Na pewno nie zwiększymy dwukrotnie maksymalnego poziomu gildii. W tym przypadku musieliśmy nadrobić pewne braki z poprzednich dodatków. Gracze będą mogli spodziewać się kilku nowych poziomów, na pewno nie trzydziestu ani czterdziestu. Nie rozmawialiśmy zbyt dużo na temat guild perków, jednak będą one zbliżone do tych istniejących. Jednym z pomysłów był zmniejszony koszt transmogrification, co mogłoby być fajne dla graczy.

Q: Czy dokonaliście jakiś postępów przy tworzeniu przedmiotów account bound, a nie server bound?
A:
Bardzo byśmy chcieli to zrobić, jednak jest to problem techniczny, a nie designu. Wkładamy wiele pracy w to, aby osiągnięcia były wspólne dla całego konta i całkiem możliwe, że część tego wysiłku pozwoli nam na zrobienie czegoś podobnego z przedmiotami. Nie możemy nic jednak obiecać, ponieważ może być tak, że pierwsze 90% pracy jest bardzo proste, a pozostałe 10% znacznie trudniejsze. Wyłapanie wszystkich problemów i błędów jest najtrudniejszym elementem.

Q: Czy budowane części Darkmoon Faire zostaną zapełnione przed Mists of Pandaria, czy też jest to coś, co zostanie dodane nieco później?
A:
Mamy luźne pomysły w stylu "Hej, moglibyśmy dodać tutaj dom strachów", jednak nic nie jest pewne. Byłbym zaskoczony, jeśli rozbudowalibyśmy go wkrótce, może dodamy coś przy launch event dodatku. Zależy to od opinii graczy na temat tego co jest dostępne. Jeśli będą oni uważali, że kończą im się rzeczy do robienia lub jeśli okaże się, że uwielbiają oni określone mini-gry lub części Darkmoon Faire, możliwe, że coś dodamy. Ciężko jest wprowadzić tak duży content, aby nigdy się on nie kończył dla graczy, dlatego nadajemy Faire odpowiedni rytm i będziemy rozbudowywać go w czasie.

Q: Przedmioty z Archaeology mają niski item level w porównaniu do nowych i łatwych do zdobycia przedmiotów z patcha 4.3. Czy planujecie, aby skalowały się one lub też wprowadzenie nowych przedmiotów, które będą odpowiednie dla obecnego contentu?
A:
Z pewnością dodamy nowe przedmioty. Nie chcemy jednak, aby konkurowały one z heirloomami (...). Podoba nam się idea artefaktów, które możesz przenosić między postaciami na twoim koncie. Jeśli zdobędziesz trinket dla klasy leczącej, którego nie możesz użyć, bo nie masz odpowiedniej postaci, może byś to coś co przyda ci się w przyszłości, a nie coś co raz na zawsze rozwiązuje problem z trinketem dla healera.

Q: Po wydaniu LFR każdy gracz może zobaczyć cały content, a raidy w trybie Heroic są trudne. Czy jest to poziom trudności który chcecie zachować?
A:
Korzyścią płynącą z posiadania trzech poziomów trudności jest to, że każdy z nich jest stworzony z myślą o odmiennej grupie graczy. Przed wprowadzeniem LFR mogliśmy zrobić tak, aby wersja normalna była przeznaczona dla zorganizowanych gildii, przez co nie było nic dla PUGów, albo przeznaczyć ją dla PUGów, ale wtedy strefa raid była zbyt łatwa dla zorganizowanych gildii. W takim przypadku dla normalnych gildii pozostałaby jedynie wersja Heroic, przez co najbardziej hardcore'owe gildie nie miałby co robić. Trzy poziomy trudności pozwalają nam na to, żeby każda grupa miała co robić.

Q: Czy macie w planach promowanie korzystania z Voice Chat?
A:
Wprowadzony przez nas Voice Chat nie jest dobrym rozwiązaniem. Próbowaliśmy, popełniliśmy kilka błędów i zdajemy sobie sprawę z tego, że nie korzysta z niego zbyt wielu graczy. Jest to na liście rzeczy, które chcielibyśmy poprawić w przyszłości. Istotnym elementem, którego obecnie brakuje jest możliwość kontaktu z innymi przed zalogowaniem się do gry, ponieważ konieczność zalogowania się sprawia, że Voice Chat jest mniej użyteczny niż Ventrilo lub Mumble.

Q: Czy planujecie wprowadzić kanały czatu dla klas leczących, tankujących i DPSa w LFR?
A:
Nie myśleliśmy o tym, jednak nie powinno być to trudne do zrobienia. Musielibyśmy jedynie dodać osoby na odpowiedni kanał w zalezności od ich roli.

Komentarz (3)

  • haha! no zero komentarzy, hejterzy nei maja na co narzekac :P Czyli wywiad jak najbardziej udany, MoP moze nie jeste jednak taka porażką, za jaka go uwaza 70% graczy... jak nie więcej.
    ~flaaj
    2011/12/19 21:29
  • ja się tam MoP-a doczekać nie mogę, naprawdę nie wiem czemu ludzie narzekają na coś czego na oczy jeszcze nie widzieli, świetna ręcznie malowane tekstury jak w klimatach dalekiego wschodu naprawdę wygląda super :)
    ~walp00
    2011/12/19 22:17
  • napisze to juz po raz kolejny : MoP bedzie fajny jak wyjdzie 6,0 to samo bylo z wotlk i to samo bedzie z cata :P ludzie juz maja taki tok myslenia i juz.

    aha i jeszcze jedno podoba mi sie ten 3 stopniowy poziom trudnosci to daje mozliwosc zebaczenia ostatniego bossa graczom "niedzielnym" ( ale uwazam ze normal jest troche za latwy powinen byc troszke trudniejszy ) bo z pugiem w tym tyg zrobilismy bez wiekszych problemow 7/8 ale jak na razie plus dla Blizza ( jesli chodzi o to bo wciaz maja u mnie kilka minusow za inne rzeczy ale nie wazne :) )
    ~zwyklygracz
    2011/12/19 22:45

Pozostałe nowości