Wkrótce nerf strefy Dragon Soul - Nowości - World of WarCraft

Nowości

Data publikacji : 19.01.2012

Wkrótce nerf strefy Dragon Soul

Blizzard poinformował na łamach swej oficjalnej strony o planowanym nerfie strefy raid, Dragon Soul. Twórcy World of Warcraft postanowili wprowadzić połączenie systemów z Icecrown Citadel i Firelands - etapami będą wprowadzali nerf dla wszystkich przeciwników znajdujących się w Dragon Soul.

W czasie przerwy technicznej 31 stycznia, strefa raid Dragon Soul zostanie spowita zaklęciem "Power of the Aspects", które zredukuje życie oraz zadawane obrażenia wszystkich przeciwników o 5%. Czar ten będzie z czasem stawał się coraz bardziej potężny, aby zmniejszyć poziom trudności i zwiększyć dostępność strefy. "Power of the Aspects" będzie działało zarówno w wersji normalnej i Heroic, jednak nie dotknie Looking for Raid.

Może ono zostać wyłączone w rozmowie z Lordem Afrasastraszem, który znajduje się na początku Dragon Soul, jeśli grupa zdecyduje się na walkę bez wsparcia smoczych aspektów.

Osoby, które robiły Firelands i/lub Icecrown wiedzą, że z czasem dopasowujemy poziom trudności. Z wielu powodów, grupy mogą mieć problemy z daną walką, a naszym zamierzeniem jest to, aby dopasować content tak, aby zapewnić możliwość dalszego robienia postępów, cieszenia się raidowaniem oraz zdobywania przedmiotów. W Icecrown etapami buffowaliśmy graczy i mimo, że następowały one powoli (i istniała możliwość wyłączenia buffa), doprowadziło to do mylnych przekonań dotyczących możliwości postaci, a po wyjściu ze strefy raid, gracze czuli się mniej efektywni. W Firelands chcieliśmy to poprawić przez nerfowanie contentu, a nie buffowanie graczy, jednak dokonaliśmy tego w sposób jednorazowy, co zniechęciło graczy, którzy nie potrzebowali tak drastycznej zmiany. W przypadku Dragon Soul chcemy wziąć to co najlepsze z obu tych rozwiązań, dlatego etapami będziemy nerfować content, dzięki czemu wszystko będzie zależało od graczy a my będziemy oferować wsparcie przez dłuższy czas, pozostawiając możliwość wyłączenia buffa po rozmowie z Lordem Afrasastraszem.

Mamy nadzieję, że dalej będziecie dobrze się bawić w Dragon Soul oraz, że te zmiany pozwolą wam na spróbowanie wyższego poziomu trudności lub pokonanie kolejnego bossa.

Komentarz (23)

  • To ci niespodzianka ...
    ~Damson18
    2012/01/19 13:37
  • dla mnie spoko a tym bardziej ze mozna to wylaczyc wiec nikt sie nie powinien o to zloscic
    ~zwyklygracz
    2012/01/19 14:00
  • Huraaa
    ~Garn
    2012/01/19 17:07
  • A jednak w Blizzardzie pracują idioci.

    KAŻDY, KAŻDY MOŻE "ZOBACZYĆ" CONTENT NA RAID FINDERZE. PYTAM WIĘC PO JAKA CHOLERĘ NERFIĆ TEN RAID?????

    Po co nam 3 poziomy trudności skoro za niedługo wszystkie będą easy mode? Z PUGiem zabiłem madnessa i spine na normalu więc nikt mi nie wmówi że to jest trudne. Chciałem zacząć z gildią progresować heroiki ale szczerze mówiąc mi się odechciało w ogóle grać, przecież gdy bossowie są trywializowani a ty ich zabijasz dopiero wtedy to nie jest progress.

    Subskrypcja kończy się 8 marca, na 90% jej nie odnowięaż do wyjścia nowego dodatku.

    Opcjonalność tego nerfa to ściema, przecież i tak nie znajdziesz grupy która będzie go chciała wyłączyć...
    ~Grind
    2012/01/19 18:59
  • Może "idioci" po to zrobili to, żeby nie tylko gildie z TOP100 na świecie mogły zrobić Madness na HC? Nie rozumiem całkowicie tych wszystkich haterów, którzy zaraz będą produkować "tony" flame'u, jaki to Blizzard jest zły.
    ~baka14
    2012/01/19 19:04
  • ~Grind: wiem, że tego typu tematy wzbudzają silne emocje, jednak prosiłbym o mniej dosadne stwierdzenia przy następnej okazji.
    ~Sigmar
    2012/01/19 19:10
  • Guzik prawda, te nerfy sprawią że nigdy już nie będziesz miał szansy zabić madnessa na hc. To co zobaczysz to nie będzie już nigdy heroic ponieważ to nie literki przy achievmencie/w interfejsie mają znaczenie tylko faktyczny poziom trudności walki.

    Ten nowy "heroic" będzie w rzeczywistości taki jak normal plus jeden (słaby) skill więcej.

    Powód dla którego nienawidzę nerfów jest jeden, odbierają mi szansę na pokonanie bossów na zamierzonym poziomie trudności i przyjemność czerpaną z progresowania. Nie ma nic nudniejszego niż mozolna, cotygodniowa farma bossów których się już dawno temu zabiło. Nerfy przyspieszają proces wyczerpywania się kontentu i są jedną z najbardziej prymitywnych rzeczy jaką można zrobić.
    Czy na prawdę jestem zmuszony do grania w hardkorowej gildii po 5-6 raidów w tydodniu żeby mieć szansę wyczyścić heroic content przed nerfami? Przecież to chore, casualowi gracze (ja) też chcą sobie poprogresować tak jak należy a jak ktos chce "zobaczyć" DSa to ma od tego YT/LFR.
    ~Grind
    2012/01/19 19:19
  • hmmm ja osobiscie tez mam do Blizzarda kilka wyrzutow za nie ktore rzeczy ale teraz waszych nazekan zbytnio nie rozumie

    przeciez MOZNA TO WYLACZYC wiec jesli zapragniecie w swojej gildi zrobic prawdziwy hc to nic nie stoi na przeszkodzie

    aha i jeszcze jedno pamietam podabna nagonke w icc jak wprowadzono buff a jak sie pozniej okazalo to tylko bardzo maly procent ludzi zrobil 25hc 0% ale oczywiscie wszyscy sie pluli jaki teraz ten raid trywialny ^^ i z tego co pamietam dopiero po dosc dlugim czasie jedna gildia jako pierwsza dala rade bez buffu ( nie wiem jak pozniej ale skoro to bylo tak latwe to czemu tak dlugo trzeba bylo czekac )

    ale zreszta poczekam jak wyjdzie panda wtedy wiekszasc tych co teraz nazekaja na cata beda obecny dodatek chwalic tyle w temacie :D
    ~zwyklygracz
    2012/01/20 10:27
  • A ja nie rozumiem Ciebie czemu ktos musi byc albo hejterem albo fanbojem? Nie mozna po prostu czegos lubiec? Trzeba sie dopierdalac do wszystkiego i albo cos musi byc skrajnoscia w jedna strone albo w druga? Ciezko znalezc umiar w czymkolwiek?:)
    Teraz BliZ$ robi WoW'a dla kasy stad to podejscie 'idiotow' zeby zadowolac teoretycznie tych najwiekszych krzykaczy ktorzy sobie nie radza pewnie w wowie jak i w zyciu i ktorych niby jest najwiecej ... Co to za satysfakcja jak kazdy lata w najlepszych itemach chwile po nowym contencie? Dzieci same nie wiedza czego chca, byleby byc w wiekszosci, stad blizz ma takie podejscie ...
    ~Damson18
    2012/01/20 13:56
  • no coz w najlepszych itemach ? jeszcze nie widzialem nikogo w full gearze hc :) i jak pisalem w innych postach mi sie taka koncepcja wowa podoba hardcorowcy maja swoj hc a ja mam normal/lfr ( i nie dlatego ze sobie nie radze w wowie poprostu praca na 3 zmiany nie pozwala mi grac na wystarczajacym poziomie ) a jednak chce sobie w wowa pograc wiec mam byc skazany na blue gear albo epixy tylko z dungeonow ? i zreszta pisalem wczesniej ze uwazam normal ds za troche zbyt prosty bo 7/7 z ogarnietym pugiem ( umiejacym klikac heroic will :P )

    a zreszta przerabiam takie dyskusje co dodatek wiec juz sie przyzyczailem :) mi na ta chwile brakuje w tej grze tylko lepszego balansu klas a reszta jest ok bardziej lub mniej ok ale ogolne wachanie okreslam jako "ok" :P

    wiec ogolnie ds oceniam dobrze ale szkoda ze taki poziom dodatku nie pojawil sie juz na poczatku cata

    ps. nie jestem fanbojem blizza nie lize nikomu pupy itp itd :P
    ~zwyklygracz
    2012/01/20 15:07
  • Co to znaczy nerf? i Cap?
    ~Jano07
    2012/01/21 08:26
  • O ile nei trolujesz, to wyjaśnię ;)
    Nerf - po prostu osłabienie, ułatwienie
    cap - maksymalna ilosc czegos, poza którą nie da się / nie opłaca się dalej rozwijac (np Hit ratingu, lub daily guild XP)

    Co do tematu, nie widze sensu nerfienia kontentu. Skoro już zrobili 3 poziomy trudności, to chyba każdy moze zobaczyc cały kontent do konca, nie? Normal i tak jest już beznadziejnie łatwy, a co dopiero LFR. Hero jest z kolei na b.wysokim poziomie (w przeciwienstwie do FL, ktory byl smiesznie prosty, nie licząc Ragiego HC) I niech tak zostanie. Co z tego, że buffa można wyłaczyc, skoro nikt tego nie zrrobi? Chyba ze topowe gildie ktore już zabiły 8/8hc.

    troche żenua.
    ~flaaj
    2012/01/21 10:45
  • ale o co wam chodzi? jęczysz, że niepotrzebnie nefrią ale BUFFA nikt nie wyłączy, ale dlaczego nikt skoro wam to tak przeszkadza, znajdź 9-24 innych i gotowe
    ~walp00
    2012/01/21 23:41
  • zaprzepascili - zaprzepascili caly potencjal Cata, ktory tkwil w epickim starciu z Deathwingiem. walke splycono, podzielono na dwie czesci i uczyniono ja zwyczajnym endingowym pojedynkiem, ktory nie odbil sie zadnym echem i ktory juz nigdy sie nie odbije. w sumie szkoda :) a tu na dobor zlego jeszcze bardziej kazualuja - dno dna. najwazniejszy casus Azeroth okazal sie proporcjonalny do pierdniecia motyla
    ~Naimadek
    2012/01/22 02:09
  • nie miałbym nic przeciwko nawet podzieleniu na 3 czy 4 części jakby było to ciekawe :)
    nie było więc wyszło jak wyszło :) walka z dw była tak beznadziejna, że płakać się chciało... moim zdaniem przede wszystkim powinni dać go w formie człowieka (albo smoka normalnych rozmiarów)bo ten ich olbrzymi mega hiper super epic smok nie mieścił się na ekranie więc zrobili walkę z łapami i mackami splugawionej krwi wielkiego strasznego oszalałego od szeptów starych bogów niszczyciela światów xD
    ~walp00
    2012/01/22 05:49
  • :) jesli juz chodzi o sama walke z dw to drugi etap nawet w miare mi sie podoba ( tak inaczej troche bo nie walczymy bezposrednio z samym bosem ) ale pierwzy etap jak dla mnie to szczyt niespujnosci
    ~zwyklygracz
    2012/01/22 09:56
  • Najprostszy rajd a oni go jeszcze nerfią... pi***ole gram w GW2... -,-
    ~guzimierz
    2012/01/22 10:31
  • SWTOR wzywa, guzimierzu! :-))
    ~Naimadek
    2012/01/22 23:00
  • Trudny RAID powinien być trudny bo są z niego dobre itemki i satysfakcja.
    Po co ktos ma robić RAID na hardcore jezeli on nie jest hardcore :D
    Przeciez zrobil go juz na normalu.

    Powinna być opcja włączenia buffa, a nie wylaczenia. Buff ten powinien robic to co teraz + szansa na dropa -50% :P
    ~SzRaPnEL
    2012/01/23 15:06
  • Hehe zreszta jak wejdzie ACTA to nie wiem czy bedzie warto wogole net dalej oplacac :D wiec moze wtedy zrezygnuje z wowa :)
    ~zwyklygracz
    2012/01/23 15:07
  • Albo o jakieś konkretnej dla danego regionu porze. Coś w stylu "zakradniemy sie po zmroku - wtedy stwor bedzie slabszy".
    Raid bylby wtedy latwiejszy, ale wymagalby czegos innego - dobrej organizacji czasowej.
    ~SzRaPnEL
    2012/01/23 15:08
  • Raidy z przedzialem czasowym ? Kompletna imo bzdura. Juz ciekawiej byloby zdobywac gildiowo jakis przedmiot, chain-item ktory moglby pomagac w walce z bossami.
    ~Nekkro
    2012/01/23 15:35
  • "kompletna imo bzdura" w jakim sensie? w sensie tym, ze bzdura typowa dla graczy emo czy co. zdefiniuj prosze
    ~Naimadek
    2012/01/23 21:44

Pozostałe nowości