Blizzard Insider - Zapowiedź stref raid - Nowości - World of WarCraft

Nowości

Data publikacji : 30.07.2012

Blizzard Insider - Zapowiedź stref raid

Na oficjalnej stronie World of Warcraft pojawił się wpis z cyklu Blizzard Insider, który przybliża nam informacje związane z raidowaniem w dodatku Mists of Pandaria. Zapraszamy do zapoznania się z tłumaczniem tekstu.

W związku z szybko zbliżającą się premierą, Blizzard Insider usiadł wraz z Głównymi Projektantami Starć, Scottem Mercerem oraz Ionem Hazzikostasem, aby przyjrzeć się najnowszej strefie raid z dodatku - Mogu'shan Vaults - oraz prastarym sekretom i epickim walkom, jakie czekają na graczy w środku.

Zanim zagłębimy się w szczegóły, czy możecie nam przybliżyć fabułę związaną ze strefą Mogu'shan Vaults? Jak to miejsce wpasowuje się w większą historię Mists of Pandaria?

Scott Mercer: Mogu są prastarą złą rasą, ogro-podobnymi magami, którzy dominowali niegdyś w Pandarii. W pewnym momencie w odległych czasach, wszystkie spierające się frakcje zostały zjednoczone przez wodza-tyrana znanego jako Thunder King. Doszedł on do władzy w "stylu mogu", czyli eliminując swoich wszystkich rywali. Według legendy udało mu się tego dokonać dzięki tajemniczemu artefaktowi, który odkrył we wnętrzu góry. Po tym jak doszedł do władzy, wzniósł Mogu'shan Vaults, aby skrywały one jego sekret oraz było swojego rodzaju kapliczką poświęconą imperium mogu. Miejsce to chroni wiele zaginionych artefaktów i spoczywają tutaj dusze dawnych królów mogu.

Ion Hazzikostas: Kiedy rozpoczyna się Mists of Pandaria, Thunder Kinga już nie ma, a imperium mogu podzieliło się na niewielkie frakcje. Vaults przyciągnęły do siebie wiele grup, między innymi trolle Zandalari, które starają się wedrzeć do środka, aby zdobyć prastare źródło mocy mogu, które jest kluczem do przetrwania plemienia. Kiedy gracze przybędą na miejsce, mogą dołączyć się do Loremastera, który zna drogę do Vaults. Lorewalkers są nową frakcją, która skupia się na przekazywaniu historii Pandarii, dlatego Vaults są dla nich niezmiernie interesującym miejscem.

  

Co czeka nas w Vaults z perspektywy rozgrywki?

Scott Mercer: Tworzymy epicką strefę raid mającą wersję 10- i 25-osobową, tryb normalny oraz Heroic, a także 25-osobową wersję dostępną wyłącznie przez Raid Finder. W Mogu'shan Vaults znajdziecie sześć walk z bardzo różnorodnymi mechanikami.

Jakiego rodzaju starcia zaplanowaliście na Mogu'shan Vaults?

Ion Hazzikostas: Postacie graczy są pierwszymi od tysiącleci żywymi istotami, które wkroczą po Mogu'shan Vault i doświadczą klasycznej podróży przeszukiwania grobowca z mistycznymi obrońcami i strażnikami, którzy powstaną, aby chronić sekrety tego miejsca. Pierwsze starcie to grupa gigantycznych quillinów - magicznych, lwo-podobnych figur - które stały niewzruszenie od czasów zamknięcia Vaults, jednak kiedy tylko gracze wkroczą do ich leża, staną się zaciekłymi obrońcami. Każda z czterech statu posiada inne umiejętności, zależne od tego, z jakiego materiału została wykonana, a gracze będą musieli poeksperymentować, aby poznać ich słabości. Kiedy gracze wkroczą dalej do Vaults, napotkają na swej drodze innych obrońców, włączając w to gwiezdnego smoka oraz dusze dawnych królów mogu.

Scott Mercer: Warto również zanotować, że Thunder King nie pojawia się bezpośrednio w Vaults, jednak można wyczuć jego obecność. Jego źródło mocy leży głęboko w sercu Mogu'shan Vaults, a mogu nauczyli się korzystać z niego, aby stworzyć większość strażników, których napotkają na swej drodze gracze. Spostrzegawcze osoby będą mogli dostrzec "tytaniczne" wpływy w systemie obrony tego miejsca.

  

Co możecie powiedzieć na temat ostatniego starcia w tej strefie?

Ion Hazzikostas: Centralna sala Vaults zawiera armię wojowników z terakoty. Kiedy gracze spojrzą w górę, zobaczą wokół siebie nisze wypełnione posągami. Kiedy gracze wejdą do środka, statuy zaczną poruszać się i atakować ogromnymi falami. Będą mocno bijące statuy, które będą wymagały tankowania oraz wiele innych ze specjalnymi umiejętnościami, aby pozostali gracze też mieli co robić. To będzie szalona walka wymagająca sporej ilości efektów crowd control.

Scott Mercer: Walka zwana jest "Will of the Emperor" i stanowi ostatnią linię obrony, która oddziela graczy od tajemniczego źródła mocy, które pozwoliło Thunder Kingowi dojść do władzy. Kiedy gracze ukończą raid, powinni dowiedzieć się jak mogu utrzymali się przy władzy przez tyle czasu.

  

Na jakie wyzwania z perspektywy designu natrafiliście w czasie tworzenia tej strefy?

Ion Hazzikostas: W poprzednich strefach raid pracowaliśmy z rasami, które były znane w historii Warcrafta. Przykładowo, kiedy tworzymy strefę z trollami, doskonale wiemy jak będzie ona wyglądać i jakie istoty mogą się w niej pojawić - no wiecie, poza trollami. Pandaria była niezapisaną kartką, kontynentem o którym wspomniano w historii Warcrafta, jednak nigdy wcześniej nie znaliśmy szczegółów na jego temat.

Scott Mercer: Oznaczało to, że musieliśmy poświęcić dużo czasu i energii na budowaniu tego, co nazywamy "zestawem" dla każdej nowej rasy dodatku. W jego skład wchodzą rzeczy takie jak zbroje i bronie z których korzystają członkowie rasy, architektura oraz środowiska. W "zestawie" zapisane jest to, jacy przeciwnicy występują wspólnie; przykładowo, mogu często korzystają ze statu quillinów jako strażników, dlatego ci dwaj wrogowie są często wspólnie widywani. Naszym głównym celem jest upewnienie się, że mogu wizualnie i tematycznie różnią się od pozostałych ras Warcrafta, pasując jednak do świata Azeroth. Stworzenie zestawu dla mogu i wszystkich innych ras Pandarii było bardzo fajnym wyzwaniem.

Porozmawiajmy o przedmiotach! Jakie nagrody czekają na graczy, którzy dadzą sobie radę w strefie raid?

Ion Hazzikostas: W strefie raid czeka na graczy wiele potężnych epickich przedmiotów, w zależności od poziomu trudności ich item level wynosi: 476 w Raid Finder, 489 w normalnej oraz 502 w Heroic. Jest również nowy wierzchowiec, którego możecie zdobyć po pokonaniu Elegona, gwiezdnego smoka znajdującego się w Vaults. Wygląda on podobnie do Celestial Steeda, jednak w formie wężowego smoka.

  

Jak Mogu'shan Vaults wpasowuje się w większy plan raidów w Mists of Pandaria?

Scott Mercer: Wraz z premierą Mists of Pandaria dostępnych będzie dwóch raid bossów w otwartym świecie oraz Mogu'shan Vaults. Rozważamy możliwość opóźnienia otwarcia Mogu'shan Vaults o mniej więcej tydzień po wydaniu gry, podobnie jak ma to miejsce w przypadku startu sezonu PvP, aby gracze mieli nieco więcej czasu na zdobycie 90 poziomu wraz z przyjaciółmi i przyzwyczaili się do nowych 5-osobowych stref, daily questów i scenariuszy. Tak czy inaczej, Mogu'shan Vaults to jedynie wierzchołek góry lodowej jeśli chodzi o raidy jakie przygotowaliśmy na Mists of Pandaria.

Ion Hazzikostas: Mists of Pandaria będzie również zawierało dwie inne strefy raid, które planujemy udostępnić kilka tygodni po Mogu'shan Vaults: Heart of the Fear oraz Terrace of Endless Spring. Te dwie lokacje zawierają wspólnie 10 bossów i rozgrywane są jak dwuetapowa historia. W pierwszej z nich, Heart of the Fear, gracze walczą z imperator mantidów, która została opanowana przez Sha Strachu. Sha, dla tych którzy nie wiedzą zalewają Pandarię jako manifestacja złych emocji, jak strach, zwątpienie czy gniew. Kiedy gracze pokonają opętaną imperator, Sha ucieka z jej ciała i ukrywa się w innym miejscu. W Terrace of Endless Spring, kolejnej strefie raid, gracze odnajdują uciekające Sha. Obie te strefy są na wyższym poziomie niż Mogu'shan Vaults i zostały stworzone z myślą o przedmiotach, które można było już zdobyć w Vaults, dlatego planujemy, aby były one dostępne kilka tygodni po odblokowaniu pierwszej strefy raid.

Scott Mercer: Tak, a na dodatek jest to raid content, który pojawi się przed pierwszą duża aktualizacją. Więcej informacji na temat raidowania pojawi się w przyszłości, kiedy zaczniemy dyskutować na temat patcha 5.1.

Dzięki za poświęcony czas. Czy jest coś jeszcze, co byście chcieli powiedzieć?

Ion Hazzikostas: Chciałem podziękować wszystkim naszym beta testerom. Jesteśmy bardzo dumni ze stworzonych stref instance oraz raid i nie możemy się doczekać, kiedy zostaną one wydane wraz z Mists of Pandaria.

Scott Mercer: Tak, mamy wielkie plany związane ze starciami w Mists of Pandaria i bardzo fajnie jest widzieć jak przybierają one realnych kształtów. Przesyłacie swoje opinie!

Komentarz (3)

  • To na pewno będzie "kilka tygodni" tak samo jak z PVP do Diablo... soon
    ~giggi
    2012/07/30 22:23
  • Na papierze wygląda dobrze, zobaczymy, jak z klimatem.
    ~Xardas80
    2012/07/30 23:53
  • Terminy dla serverow US:

    25 Wrzesien: MoP launches
    2 Pazdziernik: Mogu'shan Vaults (normal)
    7 Pazdziernik: Mogu'shan Vaults (LFR), ci ktorzy skonczyli normal moga wejsc na heroic
    30 Pazdziernik: Heart of Fear i Terrace of Endless Spring (normal), Terrace dostepne dla tych, ktorzy wyczyscili Heart
    6 Listopad: Heart of Fear i Terrace of Endless Spring (LFR)- mozesz zapisac sie na Terrace jesli wyczyscisz Heart. Ci ktorzy wyczyscili normal Heart moga wejsc na heroic, to samo dotyczy Terrace.

    To dane wedlug mmo-champion.com jednak 2 i 7 pazdziernik sa w tym samym lockoucie wiec podejzewam ze to blad.
    ~wredzik
    2012/08/02 20:43

Pozostałe nowości