Poradnik: Jak przetrwać pojawienie się patcha 5.0.4 - Nowości - World of WarCraft

Nowości

Data publikacji : 26.08.2012

Poradnik: Jak przetrwać pojawienie się patcha 5.0.4

Patch 5.0.4 wkrótce pojawi się na serwerach World of Warcraft. Blizzard postanowił ułatwić wszystkim przygotowanie się na kolosalne zmiany, jakie przyniesie ze sobą najnowsza aktualizacja gry, dlatego przygotował krótki poradnik. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z jego tłumaczeniem.

Wraz z wydaniem aktualizacji 5.0.4, wiele elementów i zmian, które nie dotyczą bezpośrednio kontynentu Pandarii, zostanie wprowadzonych do gry. Sporządziłem ten poradnik (z pomocą wielu innych osób), aby upewnić się, że będziecie gotowi na patcha, świadomi tego, jak wpłynie on na wasze postacie oraz z nadzieją, że wprowadzi was w stan euforii związanej z ulepszeniami, jakie zostaną dodane do gry.

Jesteście gotowi!

Podobnie jak w przypadku wszystkich większych aktualizacji, będziecie chcieli wcześniej zacząć ją ściągnąć, abyście byli gotowi do włączenia gry, jak tylko serwery będą dostępne. Patch 5.0.4 był dostępny w naszym background downloader już od kilku tygodni, a jeśli jeszcze tego nie zrobiliście, upewnijcie się, że ściągnęliście już większość danych z aktualizacji, zanim zostanie ona wydana 28 sierpnia. FAQ Background Downloadera pomoże w odpowiedzi na wszelkie pytania związane z tym, jak to działa. Aby upewnić się, że patch jest już pobrany, włączcie BackgroundDownloader.exe, który znajduje się w waszym folderze z World of Warcraft.

Kiedy patch zostanie już wydany, mogą wystąpić problemy z jego instalacją. Nasza strona Rozwiązywania Problemów z Patchem opisuje wiele kroków, które możecie wówczas podjąć.

Kolejnym obszarem, który sprawia problemy wielu osobom po większej aktualizacji gry (szczególnie, kiedy zmian jest tak dużo jak w 5.0.4) są nieaktualne AddOny. Zarówno WoWInterface oraz Curse są popularnymi stronami związanymi z UI, które oferują aktualne addony, dlatego powinniście poszukać takich modów, które wspierają wersję 5.0.4 i/lub dodatek Mists of Pandaria.

Jeśli od dłuższego czasu nie graliście, macie problemy z UI, błędy LUA/XML lub istoty w grze pojawiają się jako "Unknown", rozsądnym rozwiązaniem będzie wyczyszczenie wszystkiego i ponowne rozpoczęcie swojej przygody z AddOnami. Nasz FAQ dotyczący Resetu UI może okazać się pomocny!

Zmiany klasowe

Jedną z największych modyfikacji w 5.0.4 jest system talentów, a towarzyszą mu również nowe zaklęcia i umiejętności, jednak zanim przejdziemy do tego tematu, należy wspomnieć o licznych zmianach, które mogą wpłynąć na to, jak gra się klasami postaci. Niektóre są niewielkie, inne dosyć duże, jednak niemal wszystkie specjalizacje doczekały się zmian w rotacjach, a inne zostały zupełnie przerobione. Kiedy patch zostanie wydany, przygotujcie się na to, że chwilę zajmie ponowne zaznajomienie się z umiejętnościami i ustawienie pasków umiejętności. Poniżej znajdziecie kilka przykładów elementów, których powinniście być świadomi

Death Knight

Presence uległy zmianie. Frost Presence zwiększa generację Runic Power, a każda specjalizacja uczy się pasywnego efektu, który pozytywnie wpływa na Presence. Necrotic Strike oraz nowy talent, Death Siphon, wymagają Death Rune, co oznacza, że mogą zostać one użyte tylko wtedy, gdy jedna z twoich run zmieni się w Death Rune.

Druid

Specjalizacja Feral została podzielona na Feral (dla druida walczącego w Cat Form) oraz Guardian (tanka w Bear Form). Każda z czterech specjalizacji ma dysponuje bardzo różnorodnymi narzędziami, jednak wszystkie zaklęcia dostępne w danej specjalizacji są teraz przydatne. Przykładowo: Feral oraz Guardian mogą rzucić Healing Touch i uzyskać rozsądną wartość leczenia, a Balance i Restoration mogą lepiej wykorzystać umiejętności dostępne w Cat i Bear Form.

Hunter

Klasa ta nie ma już minimalnego zasięgu. W związku z tym, że miejsce na broń zasięgową zostało usunięte z gry, łowcy będą ekwipować swoją broń zasięgową w miejscu na główną broń [main hand]. Łowcy korzystają z Expertise, ponieważ ich zasięgowe ataki mogą zostać uniknięte [dodge]. Dowolny pet może wybrać specjalizację (Ferocity, Tenacity lub Cunning).

Mage

Magowie otrzymali wiele zmian, które mają poprawić ich rotacje i sprawić, że będą one ciekawsze. Arcane ma bardziej zaawansowaną rotację. Fire posiada narzędzia, które pomagają w kontrolowaniu losowej natury ich zaklęć. Frost zadają większe stałe obrażenia i są grywalni w sytuacjach PvE. Wiele elementów zwiększających przeżywalność oraz crowd control, które były dotychczas unikalne dla Frost, zostały udostępnione wszystkim specjalizacjom jako talenty.

Paladin

Paladyni posiadają kilka zasięgowych umiejętności, jednak pozostają klasą walczącą głównie wręcz. Wraz z uproszczeniem buffów w grupach raid (więcej na ten temat znajdziecie poniżej), Aury zostały usunięte, a głównym źródłem buffów zostały Seal. Paladyni mogą przechowywać do 5 ładunków Holy Power, jednak mogą zużyć przy pomocy umiejętności do 3 z nich.

Priest

Ilość many została poprawiona dla wszystkich casterów (więcej informacji na ten temat poniżej). Chakra przypominają Stance wojownika. W Discipline wprowadzono zmiany, które dalej mają wspierać styl gry oparty na absorbowaniu obrażeń. Shadow posiada Shadow Orbs jako system zasobu i są one generowane przez podstawowe zaklęcia, a używane dla wzmocnienia zadawanych obrażeń lub przy efektach crowd control.

Rogue

Trucizny to nowe umiejętności, które wpływają na obie bronie. Są one podzielone na dwie kategorie. Lethal (Deadly lub Wound Poison) oraz Non-Lethal (pozostałe) i możecie wybrać po jednej danego typu, które będą aktywne w tym samym czasie. Wiele umiejętności, które dotychczas były przewidziane dla jednej specjalizacji, są teraz talentami dostępnymi dla wszystkich; możecie zatem grać na Combat posiadając Shadowstep lub na Assassination z Cheat Death. Szybkość sztyletów została znormalizowana, dlatego nisza na "szybkie sztylety" do drugiej ręki już nie istnieje. Dowolny sztylet powinien być teraz dobry w przypadku obu rąk.

Shaman

Totemy nie zapewniają już długoterminowych buffów. Niektóre pasywne efekty zapewnia teraz sam szaman. Totemy mają krótkoterminowe, sytuacyjne bonusy. W związku z tą zmianą, usunięte zostało UI totemów, jednak wszystkie totemy są dostępne w rozwijanym elemencie w Spellbook.

Warlock

Każda specjalizacja tej klasy posiada swój unikalny, drugorzędny system zasobów, który pozwala na czasowy wzrost mocy. Affliction skupia się na nakładaniu efektów zadających periodyczne obrażenia oraz zwiększaniu ich efektów, a Soul Shardy używane są na zwiększenia obrażeń oraz okazjonalnie dla różnych elementów użytkowych. Demonology posiadają zasób Demonic Fury, który jest uzupełniany przez normalne zaklęcia. Destruction dysponują Burning Embers, który powoli budowany jest przy rzucaniu normalnych czarów, a zużyte zadają ogromne obrażenia. Warlockowie nie korzystają już z zaklęć zbroi, a bonusy związane z wartością armor i życia są teraz pasywne. Wszystkie demony zadają podobne obrażenia i nie są już powiązane z daną specjalizacją. Cooldowny Doomguarda, Infernala oraz Soulstone są resetowane po tym jak zginie się na bossie w strefie raid lub instance.

Warrior

Design Rage został zmieniony tak, aby działał jak bardziej wartościowy zasób. Wojownicy nie otrzymują go od otrzymywania obrażeń, jednak Rage generowany jest przez główne ataki, takie jak Mortal Strike, bloodthirst oraz Shield Slam. Stance posiadają wspólny główny pasek umiejętności, a zdolności wojownika nie mają już wymogu przebywania w danym stance. Dodatkowo, bonusy związane z przebywaniem w danym Stance uległy pewnym zmianom. Berseker Stance pozwala na generowanie Rage przy otrzymywaniu obrażeń, Battle Stance sprawia, że wojownik generuje dodatkowy Rage przy zadawaniu obrażeń, a Defensive Stance skupia się na przeżywalności.

Nowy system talentów

Nowy system talentów zmienia definicję tego, jak tworzysz swoją postać w World of Warcraft, a jednocześnie zachowuje podstawowe wartości związane z każdą klasą i specjalizacją w grze. Kiedy włączycie grę po zainstalowaniu patcha i po raz pierwszy wciśniecie 'N', aby otworzyć ekran talentów, dostrzeżecie wiele zmian.

Najbardziej oczywistą jest nowy layout specjalizacji, który pokazuje podstawowe umiejętności dla każdego speca danej klasy. Są to zdolności definiujące daną specjalizację, które mogą być użyte tylko wtedy, kiedy macie aktywny dany spec.

Zakładka talent pokaże wam nowy system talentów. Macie szerokie możliwości wyboru spośród przydatnych i potężnych umiejętności, które nie są zależne od waszej specjalizacji, jednak możecie zdecydować się tylko na jedną z danego rzędu. Wiele z nich to stare talenty, czasami nieco zmienione, zaś inne to zupełnie nowe umiejętności. Wybory przed którymi staniecie są dosyć trudne i z pewnością poświęcicie sporo czasu zastanawiając się nad nimi. Jednak nie zniechęcajcie się, ponieważ możecie zresetować dany talenty w dowolnym czasie (i miejscu) używając Tome of Clear Mind (przedmiot tworzony przy pomocy Inscription) lub zresetować wszystkie odwiedzając klasowego trenera.

Oczywiście w związku z tak dużą zmianą, wszystkie talenty zostały zresetowane, a wy będziecie mogli pobawić się nowymi umiejętnościami i talentami, kiedy wybierzecie je po raz pierwszy!

Glyphy

Glyphy są teraz bardziej konkretne i fajne. Prime zostały usunięte, a w Major skupiają się bonusy do mocy i użyteczności umiejętności, którymi cechowały się zarówno Prime jak i Minor glyphy. Minor zajmują się teraz głównie sprawami kosmetycznymi.

Jakość życia

Jest bardzo dużo zmian w 5.0.4, dlatego powinniście przeczytać pełne patch notes 28 sierpnia, jednak kilka z nich jest warta przywołania, ponieważ bardzo przyjemnie was zaskoczą, kiedy tylko się zalogujecie.

  • Wszystkie nagrody związane z Cooking zostały zmienione w pojedynczą walutę: Epicureans Award. Nie tylko zaprowadzi to większy porządek w zakładce walut, ale sprawia także, że daily questy ze starego świata mogą pomóc w kupieniu Chef's Hat w Dalaranie.
  • AoE looting! Zbierz w grupę wielu przeciwników, pokonaj ich i podnieś wszystkie wyrzucone przedmioty jednym kliknięciem - o ile pozwolą na to torby.
  • Usunięty limit daily questów. Mimo, że będzie to miało największy wpływ w Mists of Pandaria, gdzie znajdziecie o wiele bardziej rozwinięty system daily questów, zdecydowanie przed dodatkiem również możecie z tego skorzystać.
  • Wspólne dla konta wierzchowce, zwierzaki i osiągnięcia! Wreszcie element ten został dodany i będziecie mogli cieszyć się każdym wierzchowcem i chowańcem, które zdobyliście na dowolnej postaci, na dowolnej licencji, na pojedynczym koncie Battle.net. Możecie również popracować nad osiągnięciami na kilku postaciach.
  • Do wielu elementów UI i menu został dodany nowy system pomocy. Możecie włączać i wyłączać wskazówki wciskając przycisk "i", który znajduje się górnym, lewym rogu okienek.
  • Nowe zaklęcia są automatycznie poznawane w czasie zdobywania poziomów. Klasowi trenerzy potrzebni są do zmiany talentów, glyphów, specjalizacji oraz kupowania możliwości korzystania z drugiej specjalizacji.
  • Ustalono limity dla ilości many. Nie jest to wielka zmiana w jakości życia, jednak wpłynie ona na wszystkie klasy korzystające z many oraz statystyki, jakie są dla nich atrakcyjne. Intellect w dalszym ciągu zwiększy efekt umiejętności, a Spirit sprawi, że mana będzie regenerowała się szybciej. Wybór ilości obu tych statystyk powinien być jednak bardziej interesujący.

Massively Multiplayer

Powinniście być świadomi kilku zmian, które wpływają na to, jak wchodzicie w interakcję z innymi osobami.

  • Nowy design buffów i debuffów. Jest to powiązane z sekcją poświęconą klasom, jednak w skrócie chodzi o to, że istnieje konkretna lista dostępnych buffów i debuffów, a każdy z nich nakładany jest przez kilka różnych klas lub specjalizacji. Kiedy wkroczycie do strefy raid wiecie, że powinniście mieć 8 buffów, a jeśli tak nie jest, z pewnością znajdzie się jedna osoba, która będzie mogła je rzucić.
  • Wsparcie BattleTag. Jeśli graliście w Diablo III to zapewne zaznajomiliście się z systemem BattleTag (i macie jeden!). Jeśli nie, powinniście go stworzyć. BattleTag jest stałą ksywką dla całego konta na Battle.net, dlatego wybierzcie ją mądrze. BattleTag może robić to samo co Real ID, jednak w sposób anonimowy. Real ID powinno pozostać opcją dla przyjaciół i rodziny, zaś BattleTag dla kolegów i innych osób, którym nie chcesz zdradzać swojego prawdziwego nazwiska.
  • Ujednolicone kolejki PvE. Możecie wchodzić w kolejkę do strefy instance, dungeon i innych dostępnych elementów w jednym miejscu i w jednej chwili, a następnie zobaczycie, co będzie dostępne jako pierwsze.
  • Między-serwerowe strefy. Tuż po wydaniu 5.0.4 element ten pojawi się na kilku serwerach, następnie będziemy zwiększali ich ilość, aż wszystkie będą nim objęte wraz z wydaniem Mists of Pandaria. Jeśli planujesz zdobywać poziomy na nowej postaci przed pojawieniem się dodatku, element ten będzie miał zauważalny wpływ na świat wokół ciebie.
  • Istnieje nowe okno, które pokazuje rzuty o przedmioty (nie pojawiają się one w oknie czata).

Bitwa o Theramore

Pierwsze dwa scenariusze (jeden dla Hordy i jeden dla Przymierza) pojawią się w 5.0.4, jednak nie zostaną włączone do czasu, aż pozostanie kilka tygodni do wydania Mists of Pandaria.

Inne

Żaden z poniższych elementów nie pasował do pozostałych sekcji, jednak to dosyć istotne informacje, które warto poznać przed pojawieniem się 5.0.4.

  • Konwersja walut. Jeśli to przegapiliście, pojawił się blog związany z konwersją walut, która nastąpi w 5.0.4 i jeszcze później.
  • Koniec 11 sezonu PvP. Tak jak zawsze, będziemy sprawdzać komu należą się nagrody za koniec sezonu, dlatego poczekajcie i nie zmieniajcie serwera, jeśli uważacie, że je dostaniecie. Punkty Conquest automatycznie zmienią się w Honor.
  • Usunięte enchanty hełmów. Powody tej zmiany w pełni zostaną zrozumiane wraz z pojawieniem się nowych frakcji w Mists of Pandaria, jednak ta modyfikacja (i wiele innych) pojawi się w tym patchu.
  • Spell Penetration zastąpione zostało przez PvP Power, a Resilience przez PvP Resilience. Blog, który napisał Ghostcrawler był pierwszą zapowiedzią tej zmiany, a przedstawione tam jej powody pozostają aktualne.
  • Miejsce na broń zasięgową/rzucaną/relic zostało usunięte. Wszystkie bronie będą używane w miejscu na broń, a oręż zasięgowy, w tym różdżki, został poprawiony, aby był potężniejszy.

Komentarz (4)

  • Polecam moj film o zmianach w patchu

    http://youtu.be/hoY4Amp50VA
    ~Tariel
    2012/08/26 16:46
  • Włączam BackgroundDownloader.exe, który znajduje się w folderze z World of Warcraft i mam inf. ze pobrane 21GB na 21GBi za ukonczono pobieranie 4.3.4.15595-patch. Niema nigdzie inf. ze pobrano patch 5.0.4. Z tgo co wyczytalem to uz powinienem to imec, ale chyba nie bardzo cos. Jak wlaczyc pobieranie nowego patcha?
    ~Jano07
    2012/08/27 22:17
  • Jak w World of WarcraftTempMig
    masz folder 5.0Migration-data to znaczy że masz już pobrany
    ~Pebl
    2012/08/27 23:40
  • mam ten folder razem z plikami. dzieki bardzo za pomoc i informacje.
    ~Jano07
    2012/08/28 20:21

Pozostałe nowości