Q&A dotyczące Mists of Pandaria - Nowości - World of WarCraft

Nowości

Data publikacji : 13.09.2012

Q&A dotyczące Mists of Pandaria

Premiera Mists of Pandaria zbliża się wielkimi krokami. Twórcy World of Warcraft postanowili odpowiedzieć na niektóre pytania, jakie pojawiają sie często na łamach forum gry. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z tłumaczeniem tego Q&A.

Q: Wspomnieliście, że tryb wyzwań będzie zawierał dodatkowe grupy przeciwników, a nawet mechaniki, których nie ma w wersji Heroic. Czy możecie podzielić się informacjami na ten temat? Czy będzie to dotyczyło nawet najniższego poziomu w trybie wyzwań (bronze)?
A:
Tryb wyzwań będzie posiadał więcej przeciwników oraz dodatkowe mechaniki, jednak nie będą one zależne od poziomu/rangi. Pierwsze podejście z pewnością zajmie trochę czasu i powinniście spodziewać się otrzymania brązowego medalu. Później będziecie mogli lepiej poradzić sobie z wrogami/mechanikami, aby przyspieszyć i zdobyć wyższą rangę.

Q: Normalizowanie przedmiotów w trybie wyzwań brzmi jak świetny pomysł, ponieważ pozostaną one tak samo trudne, niezależnie od poziomu dostępnych przedmiotów. Czy tryb wyzwań zostanie po pewnym czasie znerfowany czy planujecie, aby cały czas był on wymagający?
A:
Nie mamy w planach nerfowania go. Mogą być sytuacje, kiedy cała strefa instance zostanie znerfowana, co może mieć wpływ na wersję z trybu wyzwań, jednak ta wersja nie powinna mieć coraz niższego progu wstępu wraz z upływającym czasem. Tryb wyzwań nie jest tworzony z takimi samymi założeniami co strefy raid.

Q: Odkąd transmogryfikacja została dodana do gry, gracze są bardziej wyczuleni na punkcie wyglądu postaci. W związku z tym, że tabardy zapewniają określone bonusy, gracze czują się "zmuszeni" do ich używania, nawet, jeśli niszczy to wygląd ich postaci. Czy macie w planach dodanie opcji "Ukryj tabard"?
A:
Nie pozwalamy na ukrywanie tabardu, ponieważ ich podstawowym założeniem jest to, że noszący je dumnie pokazuje jaką gildię lub frakcję reprezentuje. Zdajemy sobie sprawę z tego, że powiązanie pewnych bonusów z tabardami wymusza korzystanie z nich. Naprawiamy to w Mists porzucając koncepcję tabardów dających bonusy do reputacji. Reputacje oraz frakcje będą działały w nieco inny sposób niż w poprzednich dodatkach. Poza tabardami, które dają bonusy do reputacji, gracze nie powinni czuć się zmuszani do korzystania z nich przez dłuższy czas.

Q: Czy obecne osiągnięcia/wierzchowce/chowańce, które są wspólne dla konta pozwolą na wspólne dla konta attunementy, jeśli zdecydujecie się an nie w przyszłości? (Mimo, że obecnie nie ma tego typu zadań)
A:
Nie mamy w planach przywrócenia attunementów, ani nie planujemy dzielić zadań między postacie. Są pewne granice, kiedy musimy powiedzieć, że "jest to coś, co musicie zdobyć na jednej postaci". Nie chcemy kłaść zbyt dużego nacisku na granie altami.

Q: Gracze z serwerów o niskiej populacji obawiają się, że między-serwerowe strefy nie rozwiążą ich problemów. Mówią oni o tym, że miasta wciąż będą wydawały się puste oraz, że ekonomia nie zostanie poprawiona. Czy macie w planach jakieś rozwiązanie tych problemów?
A:
Zdajemy sobie sprawę z tego, że między-serwerowe strefy nie rozwiążą wszystkich problemów z populacją. Mimo to, chętnie zobaczymy jaki efekt one przyniosą i będziemy blisko monitorować populacje serwerów i balans frakcji.

Q: Dlaczego zdecydowaliście się na usunięcie domu aukcyjnego z Pandarii?
A:
Po pierwsze chcemy się upewnić, że nasze serwery będą stabilne. Główne miasta z Pandarii będą bardzo zatłoczone. Ostatecznie uznaliśmy, że model z Burning Crusade i Wrath of the Lich King były ok, dlatego nie przewidujemy zbyt wielkich problemów w tym, że gracze będą musieli wrócić do stolic, aby skorzystać z domu aukcyjnego. Pomaga to również w uniknięciu sytuacji, w których stolice wyglądałyby na zupełnie wymarłe.

Q: Czy planujecie zmienić koszt, ilość miejsca lub restrykcje związane z przedmiotami w Void Storage?
A:
W chwili obecnej nie planujemy żadnych zmian w systemie Void Storage po wydaniu dodatku.

Q: Czy w związku z dodaniem między-serwerowych stref w Mists of Pandaria planujecie ponownie dodać elitarne zadania?
A:
Nie, nie planujemy wprowadzania grupowych zadań w Mists of Pandaria. W pewien sposób funkcję ich przejmują scenariusze, które oferują również system dobierania graczy między serwerami, co rozwiązuje problem znajdowania osób do elitarnych zadań.

Q: Wiele raidujących osób prosi o dodatkowe docenienie (feat of strength, osiągnięcia, chowańce, wierzchowce, tytuły itd.) za zrobienie stref zanim pojawią się w nich debuffy. Czy zastanawialiście się nad tym w przypadku Mists?
A:
Tak, właśnie po to jest feat of strength "Cutting Edge". Będzie można go zdobyć zanim content doczeka się nerfa lub przed pojawieniem się kolejnego tiera raidów. Zobaczymy jak to wyjdzie, ale planujemy podobną nagrodę na każdym kolejnym tierze raidów.

Q: Z perspektywy fabuły: jak oceniacie trzy strefy instance związane z Dragon Soul? Niektórych graczy zaskoczyła historia Benedictusa, ponieważ mało kto spodziewał się takiego rozwoju fabuły.
A:
Pierwotnie planowaliśmy znacznie więcej wątków fabularnych, aby podkreślić zdradę Benedictusa. Niestety zabrakło nam czasu na przedstawienie jego postaci tak, jakbyśmy tego chcieli.

Q: W Burning Crusade 5-osobowe strefy związane były z wykonaniem misji, głęboko osadzonej w fabule gry; nie czuło się tego w Cataclysm. Czy planujecie dodać więcej contentu związanego z aspektem fabularnym?
A:
Nie uważamy, że zadania w strefach instance spełniły cel, jaki miały. Nie pozwoliły one na rozwój fabuły. Obecnie staramy się lepiej przedstawiać historię stref instance, wiążąc ich fabułę z lokacjami w których się znajdują. Świetnym przykładem w Mists of Pandaria jest to, że zadania z Valley of the Four Winds pomagają odkryć to, co wydarzyło się w Stormstout Brewery.

Q: Czy zastanawialiście się nad tym, żeby LFR dzielił lockout z wersją normalną i heroic stref raid?
A:
Jest to coś, co możemy rozważyć, jednak nie mamy związanych z tym konkretnych planów. Jest zbyt wiele problemów logistycznych, które wiążą się z takim ograniczeniem i nie warto w chwili obecnej się z tym bawić.

Q: Wielu graczy tęskni za klasowymi zadaniami. Często wspominają fakt, że były one bardzo fajne pod względem fabularnym. Co myślicie na temat ich powrotu?
A:
Uwielbiamy klasowe zadania i mamy kilka fajnych dla mnichów w Mists of Pandaria. Problemem jest to, że zabierają one sporo czasu naszym quest designerom, a w chwili obecnej mamy 11 klas. Planujemy jednak genialne legendarne zadania w dalszej części dodatku.

Komentarz (0)

  • Brak komentarzy

Pozostałe nowości