Zapowiedź 5.2: Strefa raid - Throne of Thunder - Nowości - World of WarCraft

Nowości

Data publikacji : 03.03.2013

Zapowiedź 5.2: Strefa raid - Throne of Thunder

Patch 5.2 już wkrótce zagości na oficjalnych serwerach World of Warcraft. Abyście lepiej wiedzieli, co czeka na bohaterów Hordy i Przymierza na wyspie Thunder Kinga, przygotowaliśmy tłumaczenie wpisu, który przedstawia informacje dotyczące nowej strefy raid, Throne of Thunder. Serdecznie zapraszamy do lektury!

Kiedy Pandaria oddzieliła się od Kalimdoru tysiące lat temu, gęsta mgła powstrzymała innych przed odkryciem tego nowo uformowanego kontynentu. Mgły ukryły także prastare zło: Throne of Thunder Lei Shena. W czasie jego panowania, ta forteca była główną siedzibą Thunder Kinga. Splugawiona energia pozostała tutaj na długo po jego śmierci, a teraz, wskrzeszony Thunder King wraz z trollami Zandalari planują ujarzmić ją, aby przywrócić rządy Lei Shena.

Dołączcie do nas, kiedy wkroczymy do siedziby Thunder Kinga, jednej z największych stref raid, jaką widzieli mieszkańcy Azeroth. Tutaj dowiecie się więcej na temat jego przerażających mieszkańców, a dodatkowe informacje na temat każdego starcia przedstawi Główny Projektant Walk, Ion "Watcher" Hazzikostas.

Last Stand of the Zandalari

Jin'rokh the Breaker

Kiedy Thunder King się przebudził, nagrodził najbardziej lojalnych i ambitnych członków plemienia Zandalari ogromną mocą. Berserker Jin'rokh był jednym z pierwszych, który otrzymał błogosławieństwo króla i mimo, że dar Lei Shena niemal rozerwał jego ciało, troll jest w stanie przywołać w walce furię burzy.

Ion: Gracze, którzy są z nami od dłuższego czasu, mogą pamiętać go jako berserkera Zandalari, który żył na wyspie Yojamba w Stranglethorn Vale, kiedy Zandalari byli jeszcze naszymi przyjaciółmi. Był on jedną z tych  postaci, która dawała zadania na atak na 20-osobową wersję Zul'Gurub. Już wtedy był ogromny i silny, ale teraz został wzmocniony jeszcze bardziej przez Thunder Kinga. Buzuje w nim elektryczność i korzysta on zarówno ze swej siły jak i piorunów, aby zniszczyć swych wrogów.

Horridon

Zandalari przywieźli ze sobą na wyspę Thunder Kinga wiele potężnych istot, które mają wspomóc ich w walce. Dowodzeni przez War-God Jalaka, dinomancerzy z Zanaldari Beast Ward, korzystają z prastarej magii plemiennej, aby wzmocnić potężne bestie i wymusić na nich uległość. Rogi Horridona, słynnego wierzchowca Jalaka, mogą przebić kamienne mury z taką łatwością, z jaką ostrze rozcina papier.

Ion: Trolle kochają dinozaury, dlatego odpowiednie jest to, że tylko najpotężniejsze i najbardziej zaawansowane plemię będzie dysponowało tymi, które są najpotężniejsze. Ogólna struktura tej walki przypomina starcia takie jak Lady Deathwhisper lub M'uru, w których gracze muszą dać sobie radę z falami słabszych (jednak wciąż groźnymi) przeciwników, w międzyczasie dając sobie radę z bossem, zanim ostatecznie skupią całkowicie na nim swą uwagę w kolejnych fazach walki.

Council of Elders

Historia plemion trolli - Drakkari, Farraki, Amani oraz Gurubashi - to tysiące lat wypełnione zdradami i konfliktami, jednak obietnica nowego, niepowstrzymanego imperium, którą złożyli Zandalari, wreszcie zjednoczyła zdesperowanych przywódców trolli. Council of Elders składa się z czterech potężnych przywódców trolli: Kazra'jin z Amani, Sul the Sandcrawler z Farraki, Frost King Malakk z Drakkari oraz High Priestess Mar'Li z Gurubashi.

Ion: Pokonanie Gara'jala Spiritbindera w Mogu'shan Vaults było jedynie niewielką przeszkodą. Aby raz na zawsze pozbyć się kapłana voodoo jest potrzebne coś więcej, niż tylko kilka mieczy, chociaż nie posiada on już swej cielesnej powłoki. Tym razem nie walczycie bezpośrednio z Gara'jalem, lecz ścieracie się z nim, kiedy przyjmuje on formę i wzmacnia przywódców czterech wielkich plemion, potęgując ich ataki do czasu, kiedy wymusicie na nim opuszczenie danego ciała.

Forgotten Depths

Tortos

  

Prze tysiąclecia, niewielkie fragmenty magii mogu spływały do jaskiń znajdujących się pod cytadelą Thunder Kinga. Te mroczne moce splugawiły jednego z mieszkańców groty, smoczego żółwia, spajając go z kryształowymi ścianami. Znany jako Tortos, to dziwaczne połączenie skóry i kamieni, od tamtego czasu żywiło się cennymi minerałami z jaskini i urosło do kolosalnych rozmiarów.

Ion: Poza pytaniem dlaczego walczymy i odkrywaniem tego, że naszym prawdziwym wrogiem jest sama wojna, istotnym wątkiem w Mists of Pandaria było zabijanie żółwi. To starcie przenosi ten motyw na zupełnie nową płaszczyznę, dając graczom szansę na walkę z ogromnym żółwiem i małymi żółwiami oraz możliwością kopnięcia małego żółwia w dużego. Czy można chcieć więcej?

Ciekawostka: Pierwotnie planowaliśmy dodać ognistego żółwia jako bossa w południowo-wschodniej części Firelands w patchu 4.2, jednak zdecydowaliśmy się tego nie robić; od tego czasu szukaliśmy okazji na dodanie walki z bossem-żółwiem.

Megaera

Nawet najodważniejsi spośród mogu obawiają się tego, jakie mroczne eksperymenty poczyniono na żądanie Thunder Kinga. Dawno temu, młody cloud serpent został zmieniony w przerażającą hydrę i zmuszony do egzystencji głęboko pod tronem Lei Shena. Teraz, ta plugawa kreatura czai się głęboko w Forgotten Depths, czekając, aż będzie mogła wyrządzić innym krzywdę.

Ion: Inspiracją na tego bossa była klasyczna hydra, z którą Herakles (Herkules, jeśli wolicie rzymską wersję z jakiegoś dziwnego powodu) walczył w jednym z greckich mitów - bestia z wieloma głowami, na których miejsce po odcięciu wyrastały kolejne dwie. Mając to za podstawę, łącząc z koncepcją trzech różnych typów głów, wyszła nam bestia, która czeka na graczy po siedzibą Thunder Kinga w patchu 5.2.

Ji-Kun

Mogu porzucili wiele ze swych nieudanych tworów do korytarza znajdującego się pod twierdzą Lei Shena. Zapach zgnilizny przywiódł do tego miejsca wiele padlinożerców, włączając w to potężną Ji-Kun. Bezwzględny i przebiegły, ogromny ptak pożarł wszystkich swych rywali, aż wreszcie przejął kontrolę nad mrocznym tunelem.

Ion: Walka rozgrywa się w pionowym szybie, w którym znajduje się platforma, wokół której są gniazda. Starcie zostało stworzone tak, aby położyć mocny nacisk na pionowe rozłożenie terenu, bez dodawania walki powietrznej, która mogłaby wydawać się nieco dziwna. Gracze mogą na przykład otrzymać tymczasową możliwość latania, aby zmienić poziom na którym się znajdują, żeby mogli poradzić sobie z potomstwem Ji-Kun, zanim to wyrośnie i stanie się większym zagrożeniem dla grupy.

Halls of Flesh-Shaping

Durumu the Forgotten

Lei Shen nakazał swym czarnoksiężnikom stworzenie istoty, która mogłaby zajrzeć w serca jego popleczników i wykryć zdradę. W wyniku tego dekretu, powołany do życia został Durumu. Ta sprytna istota była posłuszna wobec swych panów do czasu, aż Thunder King zmarł, wówczas zniknęła w zawiłych korytarzach cytadeli. Dopiero niedawno Durumu powrócił ze swego ukrycia.

Ion: Wiele lat temu, gracze spotkali C'thuna, oko prastarego boga pod świątynią Ahn'Qiraj. Ogromne oko wystrzeliwywało promienie jako swój główny atak. Durumu ma znacznie więcej oczu, dlatego strzela większą ilością promieni.

Primordius

Głęboko w mroku twierdzy Lei Shema, czarownicy mogu stworzyli sauroków z magicznej substancji nieznanego pochodzenia. Kiedy cytadela została opuszczona, niektóre eksperymenty pozostały w ciemnościach przez zbyt długi czas...

Ion: To, że mogu stworzyli sauroków (i niektóre inne istoty zamieszkujące Pandarię) może być czymś, co nie było oczywiste dla graczy, którzy eksplorowali kontynent i dowiadywali się więcej na temat jego mieszkańców. Ta walka dała nam szansę na "pokazanie, a nie opowiedzenie" tego fragmentu historii Pandarii. Mechanika walki wyniknęła z dyskusji i burzy mózgów na temat ewolucji oraz mutacji; niektórzy z nas ostatnio wiedzieli film Prometheus, a komnaty z czarną mazią, które się w nim pojawiły, zainspirowały nas przy tworzeniu odpowiedniego klimatu dla leża Primordiusa.

Dark Animus

W czasie swych rządów, Lei Shen nakazał swym poddanym, aby stworzyli mechanicznego sługę, który będzie bronił jego fortecy bez odczuwania strachu. Kiedy pierwsze próby nie powiodły się, Thunder Kinga ogarnął gniew. Przelał on swoje negatywne emocje do kolejnego, najbardziej skutecznego dzieła: Dark Animusa. Do dziś ten ozdobny konstrukt pełni służbę, wzmacniany tajemniczą substancją w samym sercu miejsca, w którym mogu przeprowadzają swe eksperymenty.

Ion: Mechanika walki Dark Animus są niepodobne do tego, co robiliśmy w przeszłości. Skupia się ona na określonej ilości tajemniczej substancji, znanej jako Anima. Życiodajny płyn ożywia golemy, uciekając i przenosząc się do coraz większych konstruktów, kiedy poprzedni zostanie zniszczony, aż wreszcie przejmie kontrolę nad Dark Animusem, który jest największym golemem. Starcie to ma w sobie coś z zagadki, a gracze będą musieli ostrożnie zarządzać Animą, albo walka szybko wymknie im się spod kontroli.

Pinnacle of Storms

Iron Qon

Istnieje wiele legend, które mówią o brutalności Qona i jego quileńskich czempionów. Nieustraszony dowódca mogu został nazwany "Żelaznym Qonem" przez Thunder Kinga za jego nieustępliwe dążenie do zwycięstwa, bez względu na koszty.

Ion: Qon jest jednym z elitarnych strażników Lei Shena oraz mistrzem walki na wierzchowcu. Pierwotnie walka ta była inspirowana wodzem Lu Bu z epoki Trzech Królestw, który był potężnym wojownikiem, znanym ze swych umiejętności walki włócznią z grzbietu konia. Mimo, że Qon ma fajnie i unikalne animacje walki z grzbietu swego wierzchowca, doszliśmy do wniosku, że rozgrywka będzie ciekawsza, jeśli to właśnie jego wierzchowce będą dysponowały różnymi umiejętnościami. W czasie walki Qon dosiada kolejnych magicznych quilenów, tworząc cztero-fazowe starcie, które jest niemal jak cztery różne walki wrzucone w jedną.

Twin Consorts

Twin Consorts Lei Shena, Lu'Lin i Suen są największym skarbem Thunder Kinga. Będące jedynymi kobietami-mogu jakie zna historia, są one trzymane blisko Lei Shena, a ich siła zostanie skierowana na tych, którzy zbliżą się do ich pana.

Ion: Gracze mogli dostrzec zupełny brak kobiet-mogu w Pandarii. Ci, którzy przyjrzą się bliżej modelom tych bliźniaczek, zobaczą, że zostały one wykute w kamieniu. Zostały one stworzone przez Lei Shena i wzmocnione, aby go chroniły i mają być odzwierciedleniem jego woli. We wcześniejszej koncepcji, miały to być duchy Słońca i Księżyca, jednak nie wydawało się to być w porządku (doskonale wiemy, że prawdziwym duchem Księżyca jest Elune i nie została ona uwięziona przez Lei Shena).

Lei Shen, Thunder King

Tyran, Dyktator, Zdobywca, Imperator. Thunder King zyskał swe liczne tytuły za sprowadzenie marnego losu na wszystkie rasy Pandarii. Wskrzeszony w świecie, w którym jego lud już nie przewodzi, Lei Shen postanowił zakończyć tę farsę i ponownie zdobyć władzę.

Ion: Podstawowa koncepcja na walkę z Lei Shenem została ustalona w czasie burzy mózgów członków naszego zespołu, podczas których rzucaliśmy pomysłami, które mogłyby stanowić potencjalną mechanikę tego starcia. Popularnym pomysłem było to, aby co jakiś czas zatrzymywał się i doładowywał, jednak ktoś zaproponował interesujący twist - Thunder King nie jest zwykłą bateryjką, którą trzeba ładować; to on jest źródłem energii. Zamiast czerpania energii ze swojej twierdzy, to ona czerpie ją z niego. Lei Shen jest potężnym wojownikiem, który posiada unikalny oręż i zaklęte błyskawicą ataki, jednak jego obecność aktywuje także systemy obronne cytadeli. co stało się głównym elementem tej walki. Dzięki szerokiemu wachlarzowi niesamowitych efektów wizualnych, stworzonych przez naszych artystów oraz genialnemu wyglądowi strefy (mury nie służą jedynie jako dekoracja...), Lei Shen jest epickim finałowym starciem, godnym tej fantastycznej strefy raid.

Ra-den

Życie Lei Shena odmieniło się na zawsze, kiedy wkroczył do mrocznej komnaty w miejscu, które znane jest teraz jako Mogu'shan Vaults. Legenda głosi, że odnalazł tam prastarego strażnika tytanów, który chronił wspaniałe urządzenie znane jako Engine of Nalak'sha. Nikt nie wie, co wydarzyło się między tymi dwoma istotami, jednak Lei Shen opuścił komnatę z mocą, która miała mu pozwolić na stworzenie nowego imperium. Los strażnika pozostaje tajemnicą.

Ion: Jest to "Algalon" tej strefy; bonusowy boss dla raidujących osób, które zakończyły progress w strefie. Lei Shen pozostaje ostatnim bossem tej strefy, a my chcieliśmy się upewnić, że w przeciwieństwie do Sinestry w Bastion of Twilight, trzeba będzie się nieco cofnąć, aby dotrzeć do Ra-dena po jego odblokowaniu. Mechaniki tej walki zostały specjalnie pominięte w Dungeon Journalu, dlatego nie zdradzę nic więcej. Głównym celem Dungeon Journala jest zapewnienie informacji dla graczy, którzy uczą się walki, dzięki czemu nie muszą Alt-Tab'ować, aby czytać poradniki online. W przypadku Ra-dena, wiemy, że ci, którzy stawią mu czoła jako pierwsi, sami piszą te poradniki, dlatego mamy nadzieję, że kiedy już do niego dotrzecie, będzie on dla was niespodzianką.

Komentarz (0)

  • Brak komentarzy

Pozostałe nowości