Zapowiedź 5.3: Patch notes - Nowości - World of WarCraft

Nowości

Data publikacji : 24.03.2013

Zapowiedź 5.3: Patch notes

Na oficjalnej stronie World of Warcraft pojawiła się wstępna lista zmian i nowości, które zagoszczą na serwerach gry wraz z aktualizacją 5.3. Wygląda na to, że Blizzard planuje dokonać sporych zmian w systemie PvP oraz nieco poprawić jakość życia osób, które korzystają z bonusowych rzutów na przedmioty w strefach raid. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z tłumaczeniem najnowszych patch notes!

Ogólne
  • Nowy Battleground: Gold Rush
    • W nowym Battlegroundzie, znajdującym się w Valley of the Four Winds, Przymierze i Horda kontynuują walkę o bezcenne surowce Pandarii. W czasie, kiedy obie frakcje walczą o kontrolę nad kopalniami, muszą również pamiętać o obronie swoich surowców, aby nie zostały one skradzione i wykorzystane przeciwko nim.
  • Nowa Arena: The Tiger's Peak
    • Aspirujący gladiatorzy mają nowe miejsce, w któym mogą poddać swe umiejętności próbie wśród szczytów gór Kun-Lai, na polach treningowych potężnych Shado-Pan. Gracze muszą wykorzystać górujące nad polem walki statuy tygrysów oraz ogrodzone platformy, aby zyskać przewagę, która przyniesie im zwycięstwo i chwałę!
  • Nowy Scenariusz: Battle on the High Seas
    • Pomóż swojej frakcji w pokonaniu sił przeciwnika w czasie morskiej bitwy o dominację na morzu.
  • Nowy Scenariusz: Blood in the Snow
    • Agent plemienia Zandalar dotarł do Dun Morogh i zebrał trolle Frostmane. Na rozkaz Variana, Moira poprowadzi swą osobistą straż przeciwko nim, kiedy tylko czempioni króla powstrzymają magiczną burzę, która chroni Shimmer Ridge.
  • Nowy Scenariusz: Dark Heart of Pandaria
    • Goblińscy inżynierowie przeczesywali Vale of Eternal Blossoms, aby odkryć tajemniczy artefakt, jednak udało im się jedynie znaleźć się w tarapatach; wódz wezwał ciebie, abyś pomógł im w tych trudnych czasach.
  • Nowy Scenariusz: The Secrets of Emberdeep
    • Zinfiltruj Emberdeep Caverns i wesprzyj Gob Squad w przeprowadzeniu śledztwa dotyczącego zaginięcia w Durotarze.
  • Heroiczne Scenariusze
    • Poziom trudności heroic został dodany do Scenariuszy i ma on stanowić wyzwanie dla niewielkich grup, zaprawionych w bojach bohaterów. Ukończenie scenariusza w trybie Heroic będzie dawało Valor oraz szansę na otrzymanie przedmiotu, którego jakość jest taka, jak w Raid Finder.
    • Aby wejść do heroicznych scenariuszy, należy mieć pełną grupę.
    • Heroiczne scenariusze oferują dodatkowe cele, których wykonanie zostanie nagrodzone dodatkowym valorem.
    • Opcja robienia losowego heroicznego scenariusza zostałą dodana w rozwijanym pasku w zakładce Scenario w Dungeon Finderze.
    • Gracze mogą zrobić normalny lub heroiczny scenariusz, aby otrzymać dodatkowy valor każdego dnia, lecz nie oba.
    • Sześć heroicznych scenariuszy będzie dostępnych w patchu 5.3. Cztery są nowe, zaś dwa pozostałe to udoskonalone wersje istniejących już normalnych scenariuszy.
      • Battle of the High Seas
      • Blood in the Snow
      • Dark Heart of Pandaria
      • The Secrets of Ragefire
      • Crypt of Forgotten Kings
      • A Brewing Storm
  • Quest Campaign: Escalation
    • Trolle z plemienia Darkspear otwarcie sprzeciwiają się Wodzowi! Wspomóż swą frakcję w przygotowaniach do pozbycia się Garrosha Hellscreama z Orgrimmar
      • Bohaterowie Przymierza przeprowadzą zwiad na terenach przyległych do Orgrimmar i wspomogą SI:7 w ich misji osłabienia Garrosha.
      • Bohaterowie Hordy pomogą rebelii Vol'jina w przetrwaniu ataku Kor'kronów i ruszeniu na stolicę Hordy.
    • Odwiedźcie Lorewalkera Cho w Seat of Knowledge w Vale of Eternal Blossoms, aby rozpocząć wykonywanie zadań.
  • Battlefield: Barrens
    • Odetnijcie Orgrimmar niszcząc szlak przewozowy Kor'kronów w Northern Barrens
      • Zbierajcie surowce zabijając lojalistów Kor'kron oraz ich sojuszników.
      • Zbierzcie się w grupę, aby zabić przywódców Kor'kronów za dodatkowe surowce.
      • Eskortujcie frakcyjne karawany w strefie, aby zdobyć jeszcze więcej surowców.
    • Darkspear Rebellion wynagrodzi was za wysiłki w osłabianiu pozycji Wodza pomagając w ulepszeniu Latent Kor'kron Armor w coś bardziej użytecznego.
    • Weźcie udział w Escalation Quest Campaign, aby dowiedzieć się jak wziąć udział w konflikcie w Barrens.
  • Legendarny Quest Continues
    • Wyruszcie z Wrathionem do czterech zakątków Pandarii, aby porozmawiać z August Celestials.
    • Bohaterowie będą musieli najpierw ukończyć poprzednie zadania Wrathiona (włączając w to Heart of the Thunder King).
  • Nowi bossowie w Brawler's Guild
    • Poddaj próbie swe umiejętności w czasie walki z dwoma nowymi tierami bossów w Brawl'gar Arena w Orgrimmar lub Bizmo's Brawl Pub w Stormwind.
    • Dla zawodników, którzy mają rangę 8 lub wyższą, stworzono nowe strefy VIP.
    • Bizmo uniósł podłogę na swej arenie, aby ukryć ciała. Lub... żeby poprawić nieco pole widzenia. Nigdy nie będziemy tego pewni.
    • Specjalne "Challenge Cards" mogą wypaść z poległych wrogów lub sakw otrzymywanych za wygraną, i pozwalają one na przywołanie i walkę z unikalnymi bossami.
  • Doświadczenie wymagane do zdobycia poziomów od 85 do 90, zostało zmniejszone o 33%.

Klasy

  • Umiejętności i zaklęcia leczące, które automatycznie wybierają swój cel, mają stałe zasady związane z logiką przy jego wyborze. Cele, które mają mniejszy % życia są preferowane, a gracze mają większą wagę niż pety.
  • Pasywna redukacja obrażeń dla petów oraz guardianów uległa zmianie. Obniża ona obrażenia obszarowe od NPCów o 95% (dotychczas 90%) oraz od graczy o 50% (dotychczas 0%). Pety Warlocka miały nową wersję redukcję obrażeń od patcha 5.0 i nie doświadczą żadnych różnic.
  • Wymienione poniżej pety/totemy będą korzystały ze swych zaklęć bez opóźnienia między rzucaniem kolejnych, dzięki czemu będą mogły używać swych czarów częściej, w tym samym okresie czasu.
    • Death Knight: Gargoyle
    • Druid: Force of Nature (Balance, Restoration), Mirror Image (Symbiosis)
    • Mage: Mirror Image, Water Elemental
    • Shaman: Searing Totem
    • Warlock: Doomguard, Terrorguard, Wild Imp
  • Death Knight
    • General
      • Blood Plauge nie otrzymuje bonusów do obrażeń z umiejętności Tricks of the Trade.
      • Frost Fever nie otrzymuje bonusów do obrażeń z umiejętności Tricks of the Trade.
      • Efekt absorbowania efektów leczenia z Necrotic Strike został zwiększony z 200% do 225% wartości attack power
    • Talents
      • Gorefiend's Grasp może wpłynać na maksymalnie 4 graczy. Liczba celów, które nie są graczami, pozostaje niezmieniona.
    • Unholy
      • Sudden Doom wymaga, aby Death Knight znajdował się w Unholy Presence, aby wykorzystać możliwość rzucenia Death Coil bez ponoszenia kosztu w Runic Power.
      • Unholy Might zwiększa siłę Death Knighta o 10%, a nie o 15%
  • Druid
    • Koszt many Mark of the Wild został zredukowany z 10% do 5%.
    • Cooldown Symbiosis: Intimidating Roar został wydłużony z 60 sekund do 90 sekund.
    • Tranquility wpływa na 12 członków raidu (dotychczas 5) za każdym razem, kiedy leczy w wersji 25-osobowej. Zmiana ta dotyczy również graczy, którzy korzystają z wersji Tranquility z Symbiosis.
    • Talents
      • Force of Nature nie jest już na globalnym cooldownie i przyzywa jednego Treanta. Nie ma on już paska kontroli i natychmiastowo używa swoich specjalnych umiejętności na obecnym celu druida, zbierając 1 ładunek na 20 sekund, do maksymalnych 3 ładunków.
        • Wersja Restoration Treanta rzuca Swiftmend na cel druida. Ta wersja zaklęcia Swiftmend nie wymaga, ani nie konsumuje efektu leczenia w czasie na celu.
    • Glyphs
      • Glyph of Solar Beam został usunięty i zastąpiony przez Glyph of Omens.
      • Nowy Glyph: Glyph of Omens: Kiedy druid nie jest w Solar lub Lunar Eclipse, następujące umiejetności będą generowały 10 Solar lub Lunar Energy: Entangling Roots, Cyclone, Faerie Fire, Solar Beam, Faerie Swarm, Mass Entanglement, Typhoon, Disorienting Roar, Ursol's Vortex oraz Mighty Bash.
    • Balance
      • Solar Beam lepiej reaguje, kiedy gracze wchodzą i wychodzą z obszaru na który działa Beam.
    • Feral
      • Savage Roar zwiększa obrażenia fizyczne o 40%, a nie o 30%.
    • Guardian
      • Mastery: Nature's Guardian jest o 33% silniejsze (2% za punkt, a nie 1.5%)
    • Restoration
      • Ironbark ma 60-sekundowy cooldown, a nie 2-minutowy.
      • Efekt obszarowy Swiftmend leczy rannych sojuszników w zasięgu 10, a nie 8 yardów.
      • Wild Mushroom: Bloom: Efekt leczenia tego zaklęcia został zwiększony o 100%, włączając w to bonusowe leczenie z Rejuvenation. Dodatkowo, zasięg został zwiększony z 8 do 10 yardów.
    • Item Sets
      • 4-częściowy bonus zestawu PvP do Restoration redukuje cooldown Ironbark o 30 sekund, a nie 90 sekund.
  • Hunter
    • General
      • Łowcy mają do dyspozycji 50 miejsc w stajni, a nie 20.
      • Cooldown na umiejętnościach typu crowd control dla kilku rodzajów petów Huntera uległ zmianie.
      • Petrifying Gaze u petów typu Basilisk ma cooldown wydłużony z 1 do 2 minut.
      • Sonic Blast u petów typu Bat ma cooldown wydłużony z 1 do 2 minut.
      • Lullaby u petów typu Crane ma cooldown wydłużony z 1 do 2 minut.
      • Paralyzing Quill u petów typu Porcupine ma cooldown wydłużony z 1 do 2 minut.
      • Web Wrap u petów typu Shale Spider ma cooldown wydłużony z 45 do 90 sekund.
      • Burrow Attack u petów typu Worm ma cooldown skrócony z 20 do 14 sekund.
      • Aspect of thee Hawk zwiększa ranged attack power o 25%, a nie 15%.
      • Czas używania umiejętności Revive Pet został skrócony z 6 do 4 sekund.
    • Talents
      • Aspect of the Iron Hawk zwiększa ranged attack power o 25%, a nie o 15%.
      • Binding Shot nie jest już talentem i poznają go wszyscy Hunterzy na specjalizacji Marksmanship na 30 poziomie.
      • Blink Strike zmienił nazwę na Blink Strikes i jest teraz pasywną umiejętnością. Podstawowe ataki peta zadają obrażenia zwiększone o 50% i mogą zostać użyte z 30 yardów, co sprawi, że pet natychmiast teleportuje się za cel.
      • Intimidation jest 30-poziomowym talentem, który jest dostępny dla wszystkich specjalizacji i nie jest już umiejętnością dla Beast Mastery Hunterów z 20 poziomu.
    • Beast Mastery
      • Beast Cleave zadaje 75% pierwotnych obrażeń, a nie 50%.
      • Exotic Beasts nie redukuje cooldownu specjalnych umiejętności petów o 30%.
    • Marksmanship
      • Bombardment zwiększa obrażenia Multi-Shot o 60%, a nie 30%.
    • Item Sets
      • 2-częściowy bonus zestawu PvP został zmieniony. Użycie Arcane Shot sprawia, że PvP Power Huntera wzrasta o 800 na 6 sekund.
  • Mage
    • General
      • Koszt Arcane Brilliance został zredukowany z 4% do 1%.
      • Arcane Explosion zadaje 40% więcej obrażeń.
      • Blizzard zadaje 40% więcej obrażeń.
      • Koszt Dalaran Brilliance został zredukowany z 4% do 1%.
      • Flamestrike zadaje 100% więcej początkowych obrażeń. Obrażenia zadawane w czasie pozostają niezmienione.
      • Kopie z Mirror Image, które nie rzucają Fire Blast, tylko Frostbolt, zadają 10% więcej obrażeń.
      • Teleport: Vale of Eternal Blossoms i Portal: Vale of Eternal Blossoms mają nowe ikony.
    • Talents
      • Flameglow absorbuje obrażenia z ataków przeciwko magowi równe 15% wartości jego spellpower (a nie 20%).
      • Incanter's Ward pozwala magowi na zyskanie do 15% bonusowego spell damage, a nie 30%, jednak efekt trwa przez 25, a nie 15 sekund.
      • Periodyczne obrażenia Living Bomb zostały zwiększone o 121%. Obrażenia z eksplozji zostały zmniejszone o 78%, jednak teraz skalują się z dodatkowymi obrażeniami wyniakającymi z haste oraz uderza we wszystkie pobliskie cele (a nie 3).
  • Monk
    • General
      • Koszt Legacy of the Emperor został zredukowany z 6% do 1%.
      • Nimble Brew usuwa również efekty horrify oraz redukuje czas trwania efektów horrify i fear. Jest dostępny dla wszystkich specjalizacji Monka (dotychczas dostępny tylko dla Brewmaster i Windwalker).
      • Spear Hand Strike blokuje typ zaklęć na 4, a nie 5 sekund.
    • Talents
      • Ring of Peace został zmieniony. Umiejętność ta tworzy 8-yardową strefę wokół przyjaznego celu na 8 sekund, natychmiast rozbrajając i uciszając wrogów w obszarze działania talentu na 3 sekundy. Wrogowie, którzy użyją innych umiejętności niż auto-attack lub rzucą zaklęcie na sojuszników w Ring of Peace, zostaną rozbrojeni i uciszeni na 3 sekundy. Efekty rozbrojenia i uciszenia podlegają zasadom diminishing returns.
    • Mistweaver
      • Revival może wyleczyć do 15 członków grupy raid (a nie 6), kiedy zostanie użyte w 25-osobwej strefie.
    • Windwalker
      • Koszt Legacy of the White Tiger został zredukowany z 6% do 1%.
      • Rising Sun Kick sprawia, że wszystkie cele w zasięgu 8 yardów otrzymują o 20% więcej obrażeń od umiejętności mnicha, a nie 10%.
  • Paladin
    • General
      • Koszt many Blessing of Kings został zredukowany z 22,3% do 5%.
      • Koszt many Blessing of Might został zredukowany z 22,3% do 5%.
      • Po użyciu Devotion Aura usuwa efekty typu silence.
    • Glyph
      • Glyph of the Battle Healer leczy pobliski ranny cel, wyłączając paladyna, o 20% obrażeń zadanych przy aktywnej Seal of Insight, a nie o 30%.
    • Holy
      • Mastery: Illuminated Healing nakłada tarczę absorbującą o wartości 10% efektu leczenia, a nie 12%.
      • Daybreak to nakładający się efekt trwający 10 sekund, nakłada się do 2 razy i sprawia, że następny Holy Shock wyleczy inny sojuszniczy cel w zasięgu 10 yardów od głównego celu o 75%/150% pierwotnego efektu leczenia. Daybreak nie będzie niewłaściwie trafiał w cel Holy Shocka.
    • Protection
      • Shield of the Righteous redukuje otrzymywane obrażenia fizyczne o 25%, a nie 30%.
    • Retribution
      • Sword of Light zwiększa obrażenia zadawane bronią dwuręczną o 30%, a nie 15%.
    • Item Sets
      • 4-częściowy bonus zestawu Tier-14 dla Holy redukuje cooldown Holy Shock o 1, a nie 2 sekundy.
  • Priest
    • General
      • Koszt many Power Word: Fortitude został zredukowany z 4.4% do 1%.
      • Mass Dispel nie usuwa już efektów typu magic, których nie da się usunąć w normalny sposób. Czas rzucania został zredukowany z 1.5 do 0.5 sekundy dla specjalizacji Discipline i Holy.
      • Cooldown Void Shift został zredukowany z 6 do 5 minut dla Discipline i Holy. Dla Shadow, cooldown został wydłużony z 6 do 10 minut i umiejętność ta nie może być użyta w Arenach oraz Rated Battlegroundach.
    • Glyphs
      • Glyph of Mass Dispell został zmieniony i nie redukuje już czasu rzucania zaklęcia. Glyph pozwala teraz na to, aby Mass Dispel usuwał efekty magiczne, których nie można usunąć w normalny sposób.
      • Glyph of Smite nie sprawia, że dodatkowe 20% obrażeń zadawanych przez Smite są przenoszone w Atonement.
    • Discipline
      • Atonement leczy pobliskie cele o 90% zadanych obrażeń, a nie 100%.
      • Borrowed Time redukuje czas rzucania kolejnego zaklęcia o 15% po rzuceniu Power Word: Shield (było 15% spell haste).
      • Penance zadaje o 10% mniej obrażeń, jednak efekt leczenia jest o 10% silniejszy.
    • Holy
      • Divine Hymn może wyleczyć do 12 członków grupy raid (a nie 5), kiedy zostanie użyte w 25-osobwej strefie.
    • Shadow
      • Vampiric Embrace może wyleczyć do 15 członków grupy raid (a nie 6), kiedy zostanie użyte w 25-osobwej strefie.
      • Naprawiono błąd przy którym bonus do szybkości poruszania się z Glyph of Mind Flay nie działał poprawnie.
  • Rogue
    • Talents
      • Cloak and Dagger wymaga, aby postać była w Stealth. Shadow Dance nie usuwa tego wymogu dla Cloak and Dagger.
      • Shuriken Toss zadaje 100% więcej obrażeń, jednak nie są one podwajane, kiedy cel znajduje się dalej niż 10 yardów od postaci, a koszt energii został zwiększony z 20 do 40.
    • Glyphs
      • Glyph of Cheap Shot wydłuża czas trwania Cheap Shot o 0.5, a nie 1 sekundę.
      • Glyph of Garrote wydłuża czas trwania efektu silence o 1, a nie 1.5 sekundy.
    • Combat
      • Revealing Strike trwa 24, a nie 18 sekund.
    • Subtlety
      • Find Weakness pomija 100% wartości armor u wrogów, którzy nie są graczami, a 50% w przypadku graczy (było 70% u wszystkich).
  • Shaman
    • General
      • Lava Burst ma 2-sekundowy czas rzucania, a nie 1.5-sekundowy, i zadaje 25% więcej obrażeń.
      • Lightning Bolt może być rzucany w czasie ruchu.
    • Glyphs
      • Nowy Glyph: Glyph of Lightning Shield sprawia, że Lightning Shield redukuje otrzymywane obrażenia o 10% na 6 sekund po tym, jak wywołany zostanie efekt Lightning Shield.
      • Glyph of Unleashed Lightning został usunięty i zastąpiony przez Glyph of Lightning Shield.
    • Enhancement
      • Spirit Wolves, przywołane przez Feral Spirits, są odporne na efekty spowolnienia i unieruchomienia.
      • Lava Lash zadaje 300%, a nie 250% obrażeń broni.
      • Mental Quickness konwertuje 65% attack power szamana w spell power, a nie 55%.
      • Stormstrike zadaje 450%, a nie 375% obrażeń broni.
  • Warlock
    • General
      • Koszt many Dark Intent został zredukowany z 4% do 1%.
      • Czas rzucania Demonic Gateway został skrócony z 5 do 3 sekund, otrzymuje pierwszy ładunek po 5 sekundach (a nie po 13), a każdy kolejny co 10 sekund (a nie co 15). Przywołany portal ma 100% wartości życia Warlocka, 100% jego Resilience i może być atakowany oraz zniszczony przez innych graczy.
      • Health Funnel po użyciu Soulburn zwiększa efekty leczenia Health Funnel o 140%, a nie leczy natychmiast 36% życia.
    • Talents
      • Blood Horror nie aktywuje się przy atakach wykonywanych przez pety.
    • Glyphs
      • Glyph of Siphon Life został zmieniony. Glyph of Siphon Life leczy Warlocka o 0.5% jego maksymalnego życia za każdym razem, kiedy Corruption lub Immolate zada periodyczne obrażenia.
    • Affliction
      • Haunt refunduje Soul Shard, kiedy jest dispellowany.
    • Destruction
      • Fire and Brimstone nie wymaga do rzucenia Burning Ember. Zamiast tego, zaklęcia sprawia, że Immolate, Incinerate, Conflagrate oraz zaklęcia typu Curse pochłoną Burning Ember po ich rzuceniu, a efekt jest aktywny tak długo, jak Warlock posiada przynajmniej 1 Burning Ember.
    • Item Sets
      • 2-częściowy bonus z zestawu PvP nie redukuje cooldownu na Unending Resolve i został zastąpiony pierwotnym 4-częściowym bonusem, w którym Twilight Ward absorbował obrażenia ze wszystkich rodzajów zaklęć.
      • 4-częściowy bonus z zestawu PvP zwiększa obrażenia zadawane przez Agony, Corruption, Doom, Immolate oraz Unstable Affliction o 10%.
  • Warrior
    • General
      • Defensive Stance redukuje otrzymywane obrażenia o 25%, a nie o 15%.
      • Cooldown umiejętności Shield Wall został skrócony z 5 do 3 minut.
    • Talents
      • Do użycia Enraged Regeneration nie jest już wymagany rage, natychmiastowo leczy ono wojownika o 5% całego życia i o kolejne 5% w czasie 5 sekund. Użycie umiejętności, kiedy aktywny jest efekt Enrage dwukrotnie zwiększa efekt leczenia.
      • Second Wind nie generuje rage, kiedy wojownik znajdzie się pod wpływem efektu ogłuszenia lub unieruchomienia.
        • Specjalizacje Arms i Fury otrzymują pasywną umiejętność, która pozwala im na generowanie rage, kiedy znajdą się pod wpływem efektu ogłuszenia lub unieruchomienia na 56 poziomie.
      • Spell Reflection nie jest negowane przez zaklęcia od petów i guardianów innych graczy.
      • Vigilance, poza dotychczasowym efektem, resetuje również cooldown na umiejętności Taunt.
    • Arms
      • Sweeping Strike nie sprawia, że Resilience niewłaściwie zmniejsza obrażenia drugorzędnych celów, po tym, jak obrażenia głównego celu już zostały zredukowane ze względu na Resilience.
    • Protection
      • Bastion of Defense redukuje cooldown umiejętności Shieldwall o 1, a nie 3 minuty. W przypadku Protection, zmiana ta nie ma wpływu na cooldown Shield Walla.
      • Shield Slam otrzymuje 50% bonusu do obrażeń na podstawie attack power (a nie 100%) dla wojowników poniżej 85 poziomu.
      • Unwavering Sentinel nie redukuje obrażeń w Defensive Stance o 10%.

Zadania

  • Codzienne zadania dla Shado-Pan i August Celestial nie wymagają już reputacji Revered z Golden Lotus.
  • A Test of Valor: Zmniejszono ilość Valoru wymaganego w tych osiągnięciu z 6000 do 3000.
  • Flames of the Void: Naprawiono problem przez który gracze nie mogli dosiadać War Serpentów.
  • The Strength of One's Foes: Wszyscy bossowie w Mogu'shan Vaults, Heart of Fear oraz Terrace of the Endless Spring mają szansę na wyrzucenie Sigial of Pwoer lub Sigil of Wisdom

Istoty

  • Oondasta
    • Shiny Pile of Refuse ma szansę na to, że będzie zawierać Primal Egg oraz pewną ilość Dinosaur Bone.
    • Spitfire Beam nie zwiększa już obrażeń z każdym kolejnym celem, zadaje stałe 200,000 obrażeń (a nie 150,000) i przeskakuje maksymalnie do 99 celów (a nie 20).

Walki kompanów

  • Duele w Pet Battles są dostępne we wszystkich strefach instance i raid. Bawcie się dobrze!
  • Walki rozgrywające się w świecie i duele są widziane przez innych graczy, którzy znajdują się w świecie.
  • Szansa na trafienie wyświetlana jest przy wszystkich umiejętnościach.
  • Umiejętności nie mają już bazowej szansy na nietrafienie lub unik przez wrogie Pety na tym samym poziomie.
  • Zredukowane szansę na nietrafienie, kiedy walczysz z przeciwnikiem, który ma wyższy poziom z 5% na poziom do 2% na poziom.
  • Blistering Cold zadaje 100% więcej obrażeń.
  • Nowe osiągnięcia i nagrody zostały dodane za uczestnictwo w walkach PvP na maksymalnym poziomie.
  • Wygrane PvP na maksymalnym poziomie mogą być śledzone w statystykach.
  • Ostatnie ustawienia umiejętności Petów są zapisywane.
  • Przypisane do gatunków Flawless Battle-Stones są teraz Bind to Battle.net account.
  • Battle Pet
    • Wiele nowych petó zostało dodanych w Throne of Thunder i Isle of Thunder. Udanego polowania!
    • Plotki z północy głoszą, że nieuchwytny Pet może zostać odnaleziony w mroźnym Northrend. Unborn Val'kyr czeka.
    • Pety wypadają ze stref raid z dodatku Burning Crusade. Można je zdobyć z bossów z Karazhanu, Tempest Keep oraz Serpentshrine Cavern. Za zdobycie ich wszystkich gracze otrzymają w nagrodę Tito!
    • Ethereal Soul-Trade powrócił do swojego pierwotnego, większego rozmiaru.
  • Battle Pet Quests
    • Daily quest Beasts of Fable został podzielony na trzy osobne rozdziały. Gracze mogą teraz wykonać dowolną ilość rozdziałów danego dnia. Nagrody zostały zmienione i można wśród nich znaleźć nowy przedmiot, który zwiększy ilość doświadczenia, które zdobywają Pet na określony czas.
    • Wszystkie zadania Beasts of Fable oraz Spirit Tamer oferują w nagrodę doświadczenie i lesser charms.
    • Zwiększono poziom trudności elitarnych Petów w zadaniu Beasts of Fable.
    • Dodano nowy weekly quest dla walk PvP na maksymalnym poziomie.

Raidy, Podziemia i Scenariusze

  • Specjalizacja przedmiotów
    • Gracz może wybrać, aby otrzymał przedmiot dla innej specjalizacji, niż jego obecna rola. Ta opcja jest dostępna na kliknięciu prawym przyciskiem myszy na portrecie, a następnie wybraniu odpowiedniego elementu z rozsuwanego menu. Specjalizacja przedmiotów dotyczy dodatkowych rzutów, Raid Findera oraz nagród za zadania w Pandarii.

Raidy

  • Dodatkowy rzut
    • Zabezpieczenie dla złej passy zostało dodane do dodatkowych rzutów. Każdy rzut, który nie zapewni graczowi nowego przedmiotu, daje coraz większą szansę na zapewnienie mu loota przy kolejnej próbie.
  • Serpentshrine Cavern
    • W walce z Fathom-Lord Karathressem, Cataclysmic Bolt zadaje obrażenia w wysokości 10% maksymalnego życia celu plus 500, a nie 50% maksymalnego życia, a efekt ogłuszenia może być skierowany wobec dowolnego gracza, a nie tylko postaci, która posiada manę.
    • Lady Vashj
      • Umiejętność Panic, którą posiada Coilfang Strider, jest aktywowana co 4 sekundy, a nie co 2.
      • Efekt ogłuszenia z Shock Blast jest podlega teraz pod mechanikę Stun.
      • Tainted Elementals znikają po 20 sekundach, a nie po 15.
  • Tempest Keep
    • W walce z High Astromancer Solarian, zaklęcie Domination Nether Scryera ma 2-sekundowy czas rzucania, a nie jest natchmiastowe, i może zostać przerwane.
    • W walce z Void Reaverem, obszar działania Arcane Orb został zredukowany z 20 jardów do 15.
  • Throne of Thunder
    • Amani'shi Beast Shaman nie rzucają Chain Lightning, kiedy są na grzbiecie Amani Warbear.

PvP

  • Blog, który oferuje dodatkowe informacje i wyjaśnienie zmian w PvP będzie dostępny wkrótce.
  • Wszystkie postacie mają bazowe Resilience na poziomie 65%.
  • Resilience zostało usunięte z większości przedmiotów PvP.
    • Gemy i enchanty z Resilience pozostaną niezmienione i w dalszym ciągu będą dostępne.
    • 4-częściowy bonus zestawów PvP za sezon 12 i 13 dają 1000 PvP Power zamiast 1000 Resilience.
  • Zwiększono poziom przedmiotów Season 13 Tyrannical z 493 do 496. Bronie i tarcze/off-handy pozostaną na poziomie 498
  • Zmniejszono poziom przedmiotów Season 13 Tyrannical Elite z 512 do 496.
  • Enchant broni Glorious Tyranny daje 600 PvP Power zamiast 400 PvP Power i 200 Resilience.
  • Nowy enchant broni: Bloody Dancing Steel dziala na takiej samej zasadzie co Dancing Steel, jego efekt wizualny jest taki jak Glorious Tyranny, kosztuje zwój z podstawowym enchantem, wymaga ratingu 2200.
  • Nowy enchant broniL Spirit of COnquest działa na takiej samej zasadzie co Jade Spirit, jego efekt wizualny jest taki jak Glorious Tyranny, kosztuje zwój z podstawowym enchantem, wymaga ratingu 2200.
  • Tyrannical Gladiator's Tabard oraz Tyrannical Gladiator's Greatcloak są dostępne jako nowe prestiżowe przedmioty na ratingu 2500 za 1000 Conquest Points.

Battlegroundy

  • Battlegroundy, Rated Battlegroundy oraz Areny, mają limit poziomu przedmiotów. Wszystkie przedmioty będą skalowane w dół do poziomu 496.
  • Dalaran Arena: Robotnicy z Dalaranu ciężko pracowali instalując brakujące schody w dwóch pozostałych rogach areny.
  • Eye of the Storm: Platformy na których rozpoczyna się grę zostały obniżone.

Profesje

  • Herbaliści niskiego poziomu mogą zbierać rośliny w Pandarii za niewielką ilość materiałów. To, ile będzie w stanie zdobyć herbalista z danej rośliny będzie zależało od poziomu jego umiejętności.
  • Górnicy niskiego poziomu mogą zbierać minerały w Pandarii za niewielką ilość materiałów. To, ile będzie w stanie zdobyć górnik z danego złoża będzie zależało od poziomu jego umiejętności.

Przedmioty

  • Voidbinderzy powrócili
    • Ulepszenia przedmiotów PvE
      • Przedmioty ulepszane za Valor wymagają 250 punktów Valor, aby zwiększyć poziom o 4, co daje 500 Valoru za zwiększenie poziomu przedmiotu o 8. Działa to w przypadku wszystkich przedmiotów, które korzystają z Valoru.
      • Przedmioty ulepszane za Justice wymagają 750 punktów, aby zwiększyć poziom o 8. Działa to w przypadku wszystkich przedmiotów, które korzystają z Justice.
    • Ulepszenia przedmiotów PvP
      • Przedmioty Malevolent Gladiator's Conquest (Sezon 12), które mają dostępne ulepszenia, mogą być ulepszone za ich pierwotny koszt.
      • Przedmioty Dreadful Gladiator's Honor (Sezon 12), które mają dostępne ulepszenia, mogą być ulepszone za ich pierwotny koszt.
      • Żadne inne przedmioty PvP nie mogą być ulepszane.
  • Zredukowano Justice, Honor oraz Darkmoon Faire tickets, które są wymagane do ulepszenia przedmiotów typu heirloom o 60%.
  • Gracze rozpoczynający grę w Cataclysm mogą kupić przedmioty 80-poziomowe od handlarzy, którzy znajdują się w Hyjal i Vashj'ir.
  • Nowe osiągnięcie i nagroda zostały dodane za zdobycie 200 wierzchowców.
  • W Black Market Auction House pojawiły się Unclaimed Black Market Containers. Co jest w środku? To tajemnica! Kiedy zostaną otwarte, pojemniki mają szansę na to, że w środku znajdzie się dowolny przedmiot, który może być dostępy w BMAH.
  • Nazwa efektu wywoływanego przez Courageous Primal Diamond została zmieniona na "Lucidity", aby odróżnić go od innych zaklęć.

UI

  • Dodana została nowa opcja, pozwalająca na wyświetlenie Pet Tamerów na mapie świata. Powinno to pomóc graczom w zlokalizowaniu odblokowanych daily questów.

Poprawione błędy

  • Więcej informacji pojawi się wkrótce.

Komentarz (8)

  • Ja się pytam dlaczego poprawili parę rzeczy w rajdach z TBC? <:
    ~Tremiec
    2013/03/24 11:24
  • No wlasnie tez mnie to dziwi :p, po co patchuja rajdy z TBC?

    No wlasnie tez mnie to dziwi :p, po co patchuja rajdy z TBC?
    ~Eldorn
    2013/03/24 12:27
  • Bo blizzard jak wiemy zrobił z WoW'a grę dla dziecka który nic nie wie i się uczy.

    Uproszczenia... uproszczenia i jeszcze raz uproszczenia w raidach, a te buffy które zmneijszyli do 1% , już nie mówię że to źle, bo buff to buff który ma działać, ale coś czuję że w nastepnym dodatku chyba przejdę na prywatne serwery z wotlk'a w ostateczności Cata. Bo to wszystko śmierdzi tylko prostotą
    ~shaylo
    2013/03/24 17:26
  • @Shaylo
    Aleś wymyślił ... n/c. To nie do końca prawda, idą nerfy na raidy TBC, żeby były solowalne. Tak jak poszły już na kilka bosów w BT, które wcześniej były nie do zabicia solo.

    Nie wiem czy tak do końca uproszczenie, ToT wymaga jednak trochę od gracza. Nawet najlepsze gildie nie wyczyściły jeszcze wszystkiego.
    ~dragonkam
    2013/03/25 07:34
  • Z tego, co udało się dowiedzieć na temat najnowszej aktualizacji, wynika, że w 5.3 pojawią się dodatkowe Pety, które będzie można zdobyć w strefach raid z dodatku The Burning Crusade. Takie poprawki mają pewnie na celu upewnienie się, że będą je mogły zdobyć wszystkie klasy.
    ~Sigmar
    Battlenet Network
    2013/03/25 19:00
  • A w mojej opinii WoW od czasów wyjścia Pandarii jeszcze nigdy nie był TAK dobry. Rewelacyjne są te zmiany, wspaniale to wygląda wszystko - klimatycznie, strefy raid boskie, upgrade itemów - gdzie tu jakieś uproszczenia? Wyczyściłeś ToT? Wpieniają mnie ludzie, którzy jak mantrę powtarzają jakieś stereotypy czy utarte gadki, byleby coś pieprzyć bez celu. WoW jest zajebisty - właśnie teraz. A gram od TBC.
    ~Ketreysis
    2013/04/08 13:24
  • Wiesz co??? MoŻe masz racje. Tot to trudny raid, ale za pare tygodni czy miesięcy tak nie będzie. Zostanie dodany kolejny patch ktòry ułatwi to wszystko o 50% i z takim eq jakie masz teraz będziesz to robił z palcem sam/sama wiesz gdzie. Co do trudnosci i samej gry kłòcił bym się. Gram w wowa 4 lata niby mało , ale naprawde interesuje się tą grą. Z doświadczen ia wiem że i tak to wszystko zaraz zostanie znerfowane. A co do samego dodatku to kogo nie spytam mówi że tbc najlepsze . Wielu ludzi ktòeych znam gra na privach do tbc, wotlka i mówią że nie xhca grac na worldzie by nie patrzyc jak ta gra i te skille są ułatwione . Zagraj teraz w tbc i porównaj gry. Jeżeli grałeś w wowa po kolei wszystkie częś ci od tbc do mopa to tego nie zauważyłeś . Jak nagle zmienisz środowiskp gry to zobaczysz to o czym mòwie.

    Sorki za blędy klawiatura mi się zepsuła
    ~tainlo
    kamil
    2013/05/23 16:38
  • Pytałem się już o to przy poprzednim patchu ale teraz minęło już dużo więcej czasu.

    Wiadomo coś o darmowych 7 dniach z okazji patcha, tak jak było do tej pory z każdym patchem?
    ~TheDoc
    2013/06/04 13:56

Pozostałe nowości