Zapowiedź: Patch notes 5.4 - Nowości - World of WarCraft

Nowości

Data publikacji : 12.06.2013

Zapowiedź: Patch notes 5.4

Na oficjalnej stronie World of Warcraft pojawiła się lista zmian aktualizacji 5.4. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z tłumaczeniem patch notes.

New Raid: Siege of Orgrimmar

  • Więcej informacji wkrótce

New Feature: Flexible Raid Difficulty

  • Nowy poziom trudności stref raid stworzony z myślą o grupach od 10 do 25 osób. Oznacza to, że raid jest dostępny nawet dla 15 czy 22 graczy! Poziom trudności automatycznie dostosuje się do ilości graczy w strefie, a starcia powinny zaoferować wyzwanie na poziomie między Raid Finder i Normal.
  • Flexible Raid wymaga utworzonej wcześniej grupy, jednak nie ma minimalnego wymogu związanego z poziomem przedmiotów. Osoby będące znajomymi BattleTag™ oraz Real ID mogą uczestniczyć w nich.
  • Jakość przedmiotów jest pomiędzy Raid Finder i Normal, a przyznawane są one w systemie osobistego łupu (podobnie do Raid Finder). Dodatkowe rzuty oraz wybór specjalizacji do przedmiotów są wspierane.
  • Gracze będą mogli zdobyć osiągnięcia raidowe podobnie jak w przypadku wersji Normal i Heroic.
  • Flexbile Raid ma oddzielny lockout niż Raid Finder i Normal.
  • Aby dowiedzieć się więcej na temat Flexible Raid, zapraszamy do zapoznania się z blogiem.

New Area: Timeless Isle

  • Więcej informacji wkrótce.

New Feature: Proving Grounds

  • Proving Grounds to nowy element rozgrywki dla graczy, który pozwala im przetestować i poprawić swoje umiejętności walki.
  • W Proving Grounds, gracze będą mogli podjąć się wyzwań stworzonych z myślą o zadawaniu obrażeń, tankowaniu oraz leczeniu.
  • Daje to możliwość nauczenia się tego jak tankować lub leczyć, bez konieczności bycia w grupie.
  • Każdy test jest dostępny w czterech poziomach trudności: Bronze, Silver, Gold oraz Endless. Trudniejsze poziomy trudności będą oferowały trudniejszych i bardziej różnorodnych przeciwników.
  • Tryb Endless pozwala na przetestowanie swych umiejętności przeciwko coraz trudniejszym wrogom. Porównaj swoje najlepsze wyniki ze znajomymi i członkami gildii!
  • [PTR]: Dostęp do Proving Grounds oraz więcej informacji wkrótce.

New Feature: Virtual Realms

  • Virtual Realms to grupy serwerów, które zostały połączone ze sobą i działają tak, jakby były jednym serwerem. Gracze na tym samym Virtual Realm będa mogli swobodnie dołączać do gildii, mieć dostęp do jednego domu aukcyjnego, dołączać do grup areny i raidów, oraz łączyć się w drużyny, aby wykonywać zadania.

Classes

  • Efekty strachu nakładane przez graczy nie zwiększają szybkości poruszania się celu.
  • Vengeance po otrzymanym trafieniu krytycznym, zostało zmniejszone o połowę.

Death Knight

  • Dancing Rune Weapon nie wymaga już Runic Power
  • Unholy
    • Master of Ghouls redukuje cooldown umiejętności Raise Dead o 60 sekund.

Druid

  • General
    • Innervate sprawia, że cel otrzymuje ilość many odpowiadającej 50% Spirit Druida co sekundę przez 10 sekund.
    • Wersja Restoration umiejętności Wild Mushroom przywołuje pojedynczy grzyb w pobliżu celu. Jeśli umiejętność zostanie użyta ponownie, przenosi się on w nowe miejsce i utrzymuje zgromadzony bonus do leczenia. Pojedynczy grzyb leczy tak, jak poprzednie robiły to trzy.
    • Koszt many umiejętności Wrath został zwiększony o 50%.
  • Talents
    • Dream of Cenarius został zmieniony, aby zredukować skomplikowanie i zwiększyć jego wykorzystanie, jednak utrzymuje on efekt związany ze Spirit. Bonusy różnią się teraz w zależności od specjalizacji.
      • Balance. Zwiększa efekt leczenia Healing Touch o 20%. Rzucenie Healing Touch zwiększa bonus do obrażeń przy kolejnym Eclipse o 10%.
      • Feral: Zwiększa efekt leczenia Healing Touch o 20%. Rzucenie Healing Touch zwiększa obrażenia kolejnej umiejętności Rip o 15%.
      • Guardian: Zwiększa efekt leczenia Healing Touch o 20%. Krytyczne trafienia Mangle (Bear) mają 20% szans na to, że kolejny Healing Touch lub Rebirth mogą być użyte natychmiastowo, za darmo oraz w dowolnej formie.
      • Restoration: Wrath zadaje 20% więcej obrażeń i leczy pobliski przyjazny cel o 100% zadanych obrażeń.
    • Po aktywowaniu, Heart of the Wild zwiększa bonus do leczenia Restoration o 25%.
    • Mass Entanglement nie ma limitu celów, na które może zadziałać.
    • Nature's Swiftness nie jest już talentem, ale umiejętnością Restoration poznawaną na 30 poziomie.
    • Po aktywowaniu, Nature's Vigil sprawia, że zaklęcia leczące wywołują dodatkowy efekt leczenia na pobliskim sojuszniku o wartości 25% głównego efektu leczenia. Jest to dodatek do istniejącego już efektu, w którym zadwał on obrażenia pobliskiemu celowi o wartości 25% głównego efektu leczenia.
    • Soul of the Forest zostało częściowo zmienione, aby było bardziej atrakcyjne dla Balance, Guardian i Restoration.
      • Balance: Wrath, Starfire oraz Starsurge mają 8% szans na to, że Astral Communion natychmiastowo przeniesie Druida do kolejnego Eclipse.
      • Guardian: Zwiększa Rage generowany przez Mangle (Bear) o 20%, a nie 30%, jednak bonus dotyczy również Rage generowanego przez Primal Fury.
      • Restoration: Sprawia, że Druid otrzymuje 100% haste (a nie 75%) do zaklęcia rzuconego po Swiftmend.
    • Ysera's Gift to nowy talent leczący Druida o 5% jego maksymalnego życia co 5 sekund. Jeśli Druid ma całe życie, wyleczy najbardziej ranny pobliski cel. Ten talent zajmuje miejsce Nature's Swiftness.
  • Glyphs
    • Nowy Glyph: Glyph of Efflorescence zwiększa efekt leczenia Swiftmend o 20%, sprawia, że efekt Efflorescence jest wywoływany przez Wild Mushroom, a nie Swiftmend i trwa tak długo, jak Wild Mushroom jest aktywny.
    • Glyph of Innervate sprawia, że Innervate zapewnia Druidowi i jego celowi 60% normalnego efektu tego zaklęcia, jeśli jest ono rzucone na inny cel niż Druid.
  • Balance
    • Eclipse wzmacnia Druida dając mu 50% maksymalnej many, a nie 35%.
    • Moonkin Form nie redukuje już 15% otrzymywanych obrażeń.
    • Koszt Starfire został zwiększony o 50%.
    • Koszt Starsurge został zwiększony o 50%.
  • Restoration
    • Genersis to nowe zaklęcie Restoration, dostępne na 88 poziomie. Genesis wpływa na wszystkich członków grupy w zasięgu 60 jardów i wzmacnia efekty leczenia Rejuvenation, sprawiając, że leczą one i kończą się o 400% szybciej. Użycie zaklęcia kosztuje tyle samo, co Rejuvenation.
    • Efekt obszarowego leczenia Swiftmend nazywa się teraz Efflorescence.
    • Wild Mushroom: Bloom nie może już trafić krytycznie i zbiera dodatkowe leczenie Rejuvenation w wysokości 100%, a nie 150%.

Hunter

  • General
    • Obrażenia i koszt Focus Arcane Shot zostały zwiększone o 50%.
  • Talents
    • Aspect of the Iron Hawk redukuje obrażenia o 10%, a nie o 15%.
    • Silencing Shot nie jest już talentem i jest dostępny dla Marksman.
  • Marksman
    • Binding Shot nie jest już umiejętnością Marksman i ponownie jest dostępny jako talenty.

Monk

  • Talents
    • Ring of Peace ma nowy efekt wizualny.

Paladin

  • General
    • Turn Evil ma 15-sekundowy cooldown (Ważne: Glyph of Turn Evil zostanie zmieniony i opisany w aktualizacji listy zmian w przyszłości)
  • Talents
    • Burden of Guilt został zastąpiony przez nowy talent, Evil is a Point of View, który pozwala Paladynowi na używanie Turn Evil na graczach oraz wrogach typu Beast.
    • Hand of Purity redukuje obrażenia o periodycznych efektów o 80% (a nie 70%) oraz redukuje obrażenia od periodycznych efektów, które nie moga zostać zatrzymane o 40% (a nie o 0%).
    • Unbreakable Spirit zostało uproszczone. Redukuje cooldown Divine Shield, Divine Protection oraz Lay on Hands o 50%.
  • Glyphs
    • Glyph of Inquisition został zmieniony. Zwiększa on czas trwania Inquisition o 30 sekund za każdym razem, kiedy Paladyn zabije cel, który może dać mu doświadczenie lub honor.
  • Retribution
    • Cooldown Guardian of the Ancien Kings (wersja Retribution) został skrócony z 5 do 3 minut, a maksymalna ilość ładunków została zredukowana do 12.
    • Inquisition trwa 20 sekund za każdy ładunek użytego Holy Power, a nie 10 sekund.

Priest

  • General
    • Leap of Faith nie ma wymogu bycia zwróconym w stronę celu.
  • Talents
    • Angelic Feather zwiększa szybkość poruszania się przyjaznych celów o 80%, a nie 60%, a piórka mają czas trwania 10, a nie 5 minut.
    • Divine Insight dla Discipline ma 100% szans na aktywowanie po użyciu Penance, a nie 40%.
    • Obrażenia i leczenie wymagane do aktywowania Twist of Fate zostały zwiększone z 20% do 35%.
  • Shadow
    • Shadowform nie redukuje już otrzymywanych obrażeń o 15%.
  • Class Armor
    • 4-częściowy bonus zestawu PvP nie jest już efektem obszarowym i dotyczy jedynie postaci, która usuwa efekt Vampiric Touch.

Rogue

  • General
    • Recuperate odnawia 4% maksymalnego życia co 3 sekundy, a nie 3%.
  • Talents
    • Nighstalker zwiększa obrażenia zadawane, kiedy aktywny jest Stealth o 50%, a nie 25%.
  • Combat
    • Dobór celów do Killing Spree został zmieniony. Jeśli Blade Flurry nie jest aktywne, Killing Spree zaatakuje obecny cel łotrzyka 7 razy lub wybierze najbliższego wroga, jeśli żaden cel nie był wybrany. Killing Spree będzie działało tak samo jak dotychczas, kiedy aktywne będzie Blade Flurry.

Shaman

  • General
    • Obszar działania Healing Raid został zwiększony z 10 do 12 jardów.
  • Talents
    • Astral Shift ma cooldown 90, a nie 120 sekund.
    • Efekt zwiększający obrażenia Lightning Bolt z Unleashed Fury Flametongue Weapon to teraz 30%, a nie 20%.
  • Glyphs
    • Glyph of Chaning zwiększa cooldown Chain Heal o 2, a nie 4 sekundy.
    • Glyph of Fire Elemental Totem redukuje cooldown o czas trwania Fire Elemental Totem o 50%, a nie 40%.
    • Glyph of Riptide redukuje pierwotny efekt leczenia o 75%, a nie 90%.
  • Enhancement
    • Debuff Stormstrike wpływa również na Elemental Blast
  • Restoration
    • Koszt many Riptide został zredukowany o 25%.

Warlock

  • General
    • Fel Armor nie redukuje już otrzymywanych obrażeń o 15%.
  • Talents
    • Howl of Terror nie jest już talentem i jest bazową umiejętnością dla wszystkich Warlocków.
    • Demonic Breath to nowy talent, który zastępuje Howl of Terror. Warlock atakuje stożkiem obrażeń typu Shadow, spowalniając cele, 20-sekundowy cooldown.
    • Kil'jaden Cunning nie jest już pasywną umiejętnością. Kil'jaden's Cunning ma 15-sekundowy czas trwania i ma 1.5-minutowy cooldown.
    • Mannoroth's Fury nie jest już pasywną umiejętnością. Mannoroth's Fury ma 15-sekundowy czas trwania i ma 1.5-minutowy cooldown.

Warrior

  • General
    • Enrage wywoływany jest także z krytycznych trafień Devastate i Shield Slam.
    • Shattering Throw nie wymaga już Rage.
  • Talents
    • Enraged Regeneration natychmiastowo leczy wojownika o 10% jego maksymalnego życia (a nie 5%) oraz dodatkowe 10% w czasie 5 sekund (a nie 5%).
    • Vigilance nie transferuje już obrażeń do wojownika. Talent ten sprawia, że cel otrzymuje obrażenia zmniejszone o 30% przez 12 sekund.
  • Arms
    • Slam zadaje 10% zwiększone obrażenia celom, które są pod wpływem Colossus Smash.
  • Fury
    • titan's Grip działa z bronią typu polearm

Quests

  • The Strength of One's Foes: Gracze nie powinni otrzymywać Sigil of Power ani Sigil of Wisdom ponad limit.

Creatures

  • Zmiana w Bonus Roll: Gracze, którzy nie mają monety lub zdecydują się na nie używanie po pokonaniu jednego z world bossów (Sha of Anger, Galleon, Nalak oraz Oondasta) moga wrócić póżniej w tym samym tygodniu i użyć Bonus Roll. Limit nie uległ zmianie i w dalszym ciągu na każdego bossa przypada jedna próba oraz jeden dodatkowy rzut w tygodniu.

Pet Battles

  • Pet Battle General
    • Nowy turniej pet battle jest dostępny na Timeless Isle, więcej szczegółów wkrótce.
    • Gracze mogą wymienić 3 Flawless Battle-Stone konkretnej rodziny na jeden Marked Flawless Battle-Stone.
    • Oglądane pet battles prawidłowo wyświetlają paski życia.
    • Poziomy Battle Petów są widoczne na mapie, jeśli masz włączony Battle Pet tracking.
    • Pasywny efekt Aquatic zmniejsza obrażenia od obrażeń periodycznych o 50%, a nie 25%.
    • Pasywny efekt Critter sprawia, że są one odporne na unieruchomienie, ogłuszenie i uśpienie.
    • Pasywny efekt Dragonkin aktywuje się po tym, jak atak zmniejszy życie celu poniżej 50%, a nie 25%.
    • Pasywny efekt Elemental dotyczy jedynie bezpośrednich efektów pogodowych (na przykład: w przypadku Sandstorm redukcja celności nie będzie działała, jednak redukcja obrażeń tak)
  • Battle Pets
    • Darkmoon Zeppelin: Zmieniono kolejność kilku umiejętności.
    • Mechanical Pandaren Dragonling: Zmieniono kolejność kilku umiejętności.
  • Battle Pet Abilities
    • Accuracy dotyczy całej drużyny.
    • Dark Simulacrum zostało zastąpione przez nową umiejętność, Rot. Rot zadaje obrażenia typu Undead i tymczasowo zmienia rodzaj wrogiego Peta w Undead.
    • Trihorn Charge ma 1-rundowy cooldown.
    • Trihorn Shield wyświetla prawidłową wartość redukcji obrażeń.

Raids, Dungeons & Scenarios.

  • Raids
    • Szansa na otrzymanie przedmiotów za pokonanie bossów lub bonus roll została zwiększona w Mogu'shan Vaults, Heart of Fear, Terrace of Endless Spring i Throne of Thunder na poziomie Raid Finder.
    • Szansa na otrzymanie przedmiotów po użyciu bonus roll została zwiększona w Throne of Thunder w wersji Normal.
  • Dungeons
    • Gracze, którzy mają najlepszy czas na serwerze w trybie Challenge Mode (grupa musi mieć przynajmniej 3 osoby z tego samego serwera, aby mogła być zakwalifikowana), otrzymają tymczasowy tytuł związany z danym miejscem (na przykład: Siegebreaker for Siege of Niuzao temple, Darkmaster for Scholomance itd.). Tytuł ten będzie dostępny tak długo, jak gracze będą najlepsi na serwerze. Utrzymanie tytułu w dowolnym czasie związane jest również z otrzymaniem stałego Feat of Strength, aby zapisać to dokoannie.

PvP

  • Przedmioty Season 14 Grievous są dostępne. Kupienie wersji Elite wymaga ratingu 2000.
  • Przedmioty Season 13 Tyrannical są dostępne do kupienia za Honor.
  • Przedmioty Season 12 Malevolent mogą być stworzone przy użyciu profesji.
  • [PTR] Na potrzeby testów, Grievous Flaskataur będzie dostępny w pobliżu Niuzao Temple, sprzedając przedmioty typu Grievous za złoto.

Items

  • Wszystkie permanentne ulepszenia przedmiotów z profesji: Enchanting, Engineering, Leatherworking, Tailoring oraz różnych vendorów i zadań mogą być nakładane na przedmioty o dowolnym poziomie. Oznacza to, że wszystkie mogą być nałozone na przedmioty typu heirloom.
  • Wysoko-poziomowe efekty nałożone na przedmioty nisko-poziomowych graczy będą osłabione, aby działały na podobnej zasadzie, co ulepszenia na tym poziomie.
  • Nisko-poziomowe efekty nałożone na przedmioty wysoko-poziomowych graczy nie będą ulepszały się ponad ich standardowy poziom.

Komentarz (3)

  • Większość to buff'y, ale to dopiero propozycje- PTR nawet jeszcze się nie zaczął. Chociaż... to chyba nie będzie przeszkadzac lolckom na płacz i użalanie się :]
    Lock robi się jak Mage:
    Demonic Breath to jak Cone of Cold
    Kil'jaden Cunning będzie prawie jak Ice Floes
    A bez demonów i tak już biegają ;)
    ~wredzioch
    2013/06/12 11:34
  • Hmmm generalnie talenty z 90lvlu powinny byc najlepsze. A to co robia z lokiem to cofanie sie w rozwoju... wychodzi na to ze na pvp za duzo wymiatali chodzac i castujac. Wiec dostaja spiritwalker grace... tylko jako talent a nie skill jak szamek.
    ~moho
    2013/06/12 21:08
  • Lock jest najnowszym specem, którym grałem do tej pory i chyba nie ma powodu do płaczu. Prawdopodobnie Blizz zorientował się że w Pandarii lekko przekombinował z lockami (czego dowodzi ich nagły masowy pojaw w tym dodatku). Teraz chyba sytuacja wraca pomału do normy. Przekoksione klasy tylko psują ogólny obraz gry
    ~seeba
    2013/08/05 10:50

Pozostałe nowości