Strefy instance i raid w Warlords of Draenor - Nowości - World of WarCraft

Nowości

Data publikacji : 11.11.2013

Strefy instance i raid w Warlords of Draenor

W dodatku Warlords of Draenor wiele zmian dotknie aspektu raidowania oraz robienia stref instance w grze. O jakie dokładnie modyfikacje chodzi? Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z tłumaczeniem oficjalnego bloga.

W dodatku Warlords of Draenor dokonujemy wielu zmian w istotnych elementach i systemach gry oraz skupiamy się na usprawnieniach, dzięki którym granie stanie sięt przyjemniejsze, przykładowo: zarządzaniu ekwipunkiem, tworzymy wspólny dla całego konta system przechowywania zabawek i przedmiotów typu heirloom, lepszej jakości wyglądzie modeli postaci oraz wielu innych zagadnieniach.

W dużej mierze dotyczy to również zawartości PvE i właśnie te zmiany zostaną tutaj omówione. Każdy dodatek to poprawki związane z doświadczeniem płynącym z robienia stref instance i raid, a Warlords of Draenor nie będzie w tym przypadku wyjątkiem. Omówimy zatem zawartość stref instance i raid, które planujemy wydać w dniu, kiedy dodatek będzie już dostępny, a następnie skupimy się na zmianach, które mają przywrócić strefy instance do korzeni oraz sprawienie, że raidowanie będzie jeszcze bardziej przystępne i elastyczne.

Strefy instance

  • Bloodmaul Slag Mines
  • Blackrock Depot
  • Auchindoun
  • Arakkoa Spires
  • Shadowmoon Burial Grounds
  • Iron Barracks
  • Powraca - Upper Blackrock Spire

Wprowadzimy sześć nowych stref instance i przywrócimy również jeden z klasyków: Upper Blackrock Spire. Ta strefa będzie odgrywała istotną rolę w fabule Warlords of Draenor i jesteśmy bardzo podekscytowani tym, że gracze doświadczą tej ukochanej starej strefy w zupełnie nowym kontekście.

Chcemy również wrócić do korzeni stref instance w tym dodatku, upewniając się, że nie tylko będą one istotną częścią procesu zdobywania poziomów oraz ważnym elementem fabuły, ale również, że pomogą one graczom w zdobyciu przedmiotów potrzebnych do raidowania. W związku z tym, przywracamy strefy w trybie normalnym na maksymalnym poziomie, które wraz ze scenariuszami pomogą zasypać przepaść w przedmiotach między tymi zdobytymi za zadania oraz tymi, które wypadają ze stref w trybie Heroic. W związku z tym, że strefy w trybie Heroic nie będą pierwszym miejscem do którego gracze wybiorą się na 100 poziomie, daje nam to również możliwość sprawienia, że będą one nieco trudniejsze niż obecnie.

Planujemy również, że w tworzonej zawartości zawrzemy więcej dodatkowych stref instance Heroic poza tymi, które wydamy na samym początku. Jedną z rzeczy, którą słyszeliśmy od graczy w Mists of Pandaria było to, że tęsknili za dodatkowymi strefami instance po pojawieniu się gry, dlatego naszym celem jest wydawanie nowych.

Gracze szukający największych wyzwań będą mogli przetestować swoje umiejętności w czasowym trybie wyzwań dla większości stref instance.

Raidy

  • Blackrock Foundry
  • Highmaul
  • World bosses

W Mists of Pandaria pojawiło się wiele dużych zmian w raidowaniu, włączając w to wprowadzenie trybu Raid Finder (LFR) oraz całkiem niedawno skalowalnego poziomu trudności w formie Flexible Raid.

Flex żyje!

Od wprowadzenia go przed kilkom miesiącami, Flex stał się bardzo popularnym sposobem na raidowanie, oferując prawdziwe doświadczenie raidowania, ale przy okazji pozwalając na dowolność w ilości graczy, którzy podejmują się wyzwania. Środowisko mniejszego strefu daje możliwość raidowania tym, którzy nie mają stałego grafiku grania oraz zachęca przywódców raidu do zapraszania większej grupy osób, aby wszyscy mogli doskonale się bawić pokonując demony i ogry oraz zdobywając z ich ciał świetne nagrody. Wiele nauczyliśmy się już od Flexa i uważamy, że możemy w dalszym ciągu go wykorzystywać, aby ulepszyć grę.

Już od kilku lat oferowaliśmy jednocześnie 10- i 25-osobowe strefy raid z celem, aby zapewnić równie epickie doświadczenie raidowania dla tak wielu graczy, jak to tylko możliwe, niezależnie od rozmiaru gildii. Mimo, że dwa różne rozmiary raidów miały zapewnić podobne wyzwanie zapewniając przy okazji podobne nagrody, zawsze natykaliśmy się na problemy z balansowaniem zawartości, a w niektórych gildiach zaczęły pojawiać się wewnętrzne napięcia, powiązane ze stałą wielkością grupy raid. Dzięki systemowi Flex możemy rozwinąć korzyści płynące z niego na istniejący system raidów, usuwając przy okazji problemy i złożoność stałych rozmiarów 10- i 25-osobowych.

Wraz z wydaniem Warlords of Draenor, nie będzie już trybu "Flexible Raid" - ponieważ elastyczność wielkości grupy raid będzie powiązana z większością raidów. Tryb normalny będzie skalował się elastycznie, aby wesprzeć grupy od 10 do 25 graczy i podobnie będzie wyglądało to w przypadku trybu Heroic. Nie będzie już zatem "10-osobowej wersji Normal" lub "25-osobowej wersji Heroic" będzie po prostu Normal i Heroic, a oba te tryby będą skalowalne, aby dopasować się do liczby obecnych na miejscu graczy. Nawet Raid Finder będzie korzystał z technologii skalowania: nie będziecie już musieli czekać gapiąc się na bossa, aby uzupełnić grupę po tym, jak ktoś wyszedł.

Jedynym miejscem w którym skalowanie Flex nie pasuje w przypadku naszych celów związanych z rozgrywką jest najwyższy poziom trudności raidów, gdzie optymalne dopasowanie starć nie będzie możliwie przy wspieraniu wielu rozmiarów grup raid przy każdym dodatkowym graczu. W związku z tym, wprowadzamy poziom trudności Mythic, z jednym 20-osobowym rozmiarem, który pozwoli na wzniesienie się na wyżyny raidowania dla najlepszych graczy, zapewniając najwyższej jakości nagrody oraz prestiż.

1, 2, 3, 4, Deklaruję wojnę na kciuki!

Jedną z częstych opinii jaką słyszymy na temat obecnej wersji jest brak tradycyjnie rozdawanych przedmiotów. Mimo, że osobisty loot ma swoją istotną przewagę w świecie nieznajomych w Raid Finderzem, w przypadku Flexa w większości przypadków mamy do czynienia ze skoordynowaną grupą zebraną przez przywódcę raidu, dlatego ma sens, aby istniała opcja tradycyjnego zdobywania przedmiotów, z których ograbicie spopielone ciało bossa - dokładnie to zaoferujemy w nowych wersjach Flexible Normal i Heroic w Warlords of Draenor. Liczba wypadających przedmiotów będzie się skalowała w związku z liczbą graczy, a przedmioty mogą zostać rozdystrybuowane według waszych zasad: DKP, Królowie Samobójcy, karmy, rzutu kością, rzutu monetą, papier-kamień-nożyce, "zgadnij o jakiej liczbie myślę", nepotyzmie, wojną na kciuki itd.

Odchodzimy również od systemu kolejkowania się na konkretne skrzydła, który jest obecnie dostępny we Flex. Mimo, że Raid Finder oferuje stały poziom trudności - każdy boss jest niemal tak samo trudny jak pozostali - wersja Normal ma być standardowym, zwiększającym się poziomem trudności. W przypadku Siege of Orgrimmar wiele osób było sfrustrowanych, kiedy wchodziły do kolejnych skrzydeł Flex i nie rozumieli, dlaczego bossowie są znacznie trudniejsi, spodziewając się podobnego rozwiązania do tego, które znali z Raid Findera. Dzięki tej nowej strukturze, jedynie Raid Finder będzie miał skrzydła do których trzeba się kolejkować. Nowe, skalowalne poziomy trudności Normal i Heroic będą w dalszym ciągu wymagały pójścia do wejścia do raidu, rozpoczęcia od pierwszego bossa i dojścia tak daleko, jak dacie radę w danym tygodniu.

Znaleźliśmy wasze klucze

Wersja Normal oraz Heroic pozwoli również na budowanie grup z udziałem znajomych Real ID i BattleTag z innych serwerów, a wszystkie opcje raidowania będą miały osobny lockout - oznacza to, że zabijanie bossów w Raid Finder, Normal, Heroic oraz Mythic nie będzie dzielone i będziecie mogli zabić każdego bossa w każdym z poziomów trudności, aby mieć szansę na przedmiot każdego tygodnia.

 

Te zmiany dają nam bardziej przejrzyste i przystępne poziomy trudności oraz opcje, które pozwalają graczom na skupienie się na zabawie i społecznych aspektach raidowania, a nieco mniej na logistyce i odpowiedzeniu na pytanie, jak w ogóle stworzyć grupę.

Czekamy na wasze opinie i ujawnienie kolejnych szczegółów, jak tylko będą one dostępne.

Komentarz (1)

  • Hmm jezeli tak będzie jak piszą to czas wrócić do wowa.
    ~tainlo
    2013/11/12 08:59

Pozostałe nowości