Artcraft - Łowczyni z Teldrassil - Nowości - World of WarCraft

Nowości

Data publikacji : 13.05.2014

Artcraft - Łowczyni z Teldrassil

Na łamach oficjalnej strony World of Warcraft zamieszczono kolejny blog z cyklu Artcraft, w którym Chris Robinson przedstawił nowy model nocnej elfki. Zapraszamy

Cześć, witajcie w Artcraft! Nazywam się Chris Robinson, jestem starszym dyrektorem artystycznym w World of Warcraft. W dzisiejszej odsłonie pokażemy wam model nocnej elfki. Tak jak pewnie wiecie, jesteśmy w trakcie aktualizowania wszystkich oryginalnych modeli grywalnych postaci oraz ras Draenei i Blood Elfów, aby poprawić ich tekstury, liczbę polygonów oraz wyrazistość animacji. Na początku kilka komentarzy od Tysona Murphy, naszego głównego artysty postaci.

Cześć wszystkim - jestem Tyson, w imieniu całego zespołu artystów chciałbym podzielić się z wami pierwszym spojrzeniem na poprawiany model nocnej elfki.

Jest to dobra okazja, aby omówić iteracyjny proces przez który przechodzimy z każdą tworzoną przez nas rzeczą, szczególnie z aktualizowanymi modelami postaci. Nic nie jest "ostateczne" do czasu, aż znajdzie się to w grze i spełni nasze (oraz wasze!) wymagania. Oznacza to, że w przypadku prac koncepcyjnych, modelowania, teksturowania, rigowania oraz animacji, wszystko może być omawiane i zmieniane. Stworzenie zaktualizowanych modeli wiąże się z ogromnym wysiłkiem całego zespołu, a my jesteśmy otwarci na wszelkie uwagi i sugestie, aby lepiej wykonać naszą pracę. Nocna elfka jest idealnym przykładem na poparcie tej tezy.

Nocna elfka była jednym z pierwszych modeli, które zaczęliśmy poprawiać, jednak z czasem, kiedy pracowaliśmy nad kolejnymi, zmieniliśmy pewne założenia związane z naszym procesem ich odświeżania. Ostatecznie uznaliśmy, że musimy wrócić do modelu ze świeżym spojrzeniem i wykorzystać wiedzę, którą zdobyliśmy przy pozostałych rasach. Nocne elfy mają wyraźny charakter i dużo czasu oraz wysiłku kosztowało nas wydobycie go z tego modelu.

W czasie aktualizowania modeli postaci naszym celem jest zachowanie tego, co osiągnęły ich oryginalne wersje, dodając im nieco płynności oraz wyrazistości, aby w pełni pokazać te elementy, które nie mogły zostać wydobyte przy mniejszej ilości polygonów oraz słabszej rozdzielczości tekstur. Ogólnie rzecz ujmując, jej model jest nieco bardziej ekspresyjny, część proporcji bardziej realistyczna, a mięśnie lepiej zarysowane. Chcieliśmy wizualnie pokazać, że nocna elfka jest wojowniczką, łowczynią, a detale takie jak mięśnie pomogły nam to podkreślić. Dodatkowo skupiliśmy się również na jej dłoniach oraz paznokciach, których ostrzejsze zakończenie pozwoliło nam na dodanie kolejne elementu wskazującego na jej dziką naturę.

Na koniec bardzo ważne uszy nocnych elfów. W oryginalnym modelu były one osobnym bytem przyczepionym do głowy postaci. W nowym są one częścią modelu, dzięki czemu zyskały one bardziej naturalny i lepszy jakościowo wygląd.

Poprosiłem Tamarę Bakhlychevę, która również pracowała nad modelem nocnej elfki o kilka zdań na sam koniec.

Cześć, jestem Tamara i pracuję w zespole artystów przy World of Warcraft. Możliwość pracy nad modelem nocnej elfki była świetnym doświadczeniem, a nasz zespół włożył wiele wysiłku w to, aby zachować wygląd tej rasy - piękno, dzikość i niebezpieczeństwo. Mamy nadzieję na to, że gra nową nocną elfką sprawi wam równie dużo radości, co nam jej tworzenie.

Z tej strony znowu Chris; dzięki za przeczytanie tekstu, nie możemy się doczekać podzielenia kolejnymi informacjami z procesu tworzenia Warlords of Draenor. Dzięki!

AKTUALIZACJA: Wiele osób zastanawiało się, dlaczego nocna elfka wraz z nowym modelem straciła kły - z odpowiedzią pospieszył Chris Robinson, który wrzucił na Twitterze najnowszą wersję modelu tej postaci.

Komentarz (1)

  • Literówka: "Stworzenie zaktualizowany modeli..." -> zaktualizowanyCH :-)
    ~LordVader
    2014/05/13 21:14

Pozostałe nowości