System levelowania gildii zniknie w dodatku - Nowości - World of WarCraft

Nowości

Data publikacji : 01.07.2014

System levelowania gildii zniknie w dodatku

Na oficjalnym forum World of Warcraft pojawił się wpis autorstwa Iona "Watchera" Hazzikostasa, w którym przedstawia on opinię twórców gry na temat systemu zdobywania poziomów w gildii oraz arguementy przemawiające za tym, aby został on usunięty w najnowszym dodatku.

To co widzicie w obecnym buildzie jest w trakcie implementacji. Od wprowadzenia systemu gildii w Cataclysm, natura zdobywania poziomów oraz bonusów związanych z należeniem do nich zmieniły się z nagród za oddanie i wspólny wysiłek w karę oraz barierę dla nowych gildii. Przez lata ułatwialiśmy zdobywanie poziomów, pozwalając między innymi na to, aby nisko-poziomowe zadania również naliczały doświadczenie gildii oraz usuwając tygodniowe limity rozwoju. Pomaga to nieco osłabić te bariery, jednak jest to prowizoryczne rozwiązanie, które nie rozwiązuje prawdziwego problemu.

Naszym obecnym planem na Warlords of Draenor jest usunięcie zdobywania poziomów gildii (możecie o tym myśleć w kategorii "wszystkie gildie mają 25 poziom"). Pierwotnie wymyśliliśmy wiele bonusów, które oferowałyby coś fajnego na każdym poziomie gildii, jednak bez ciągłej potrzeby dla tego typu rozwiązania, możemy nieco uprościć cały system. Wiele bonusów może zostać zitegrowanych z podstawowymi elementami, ponieważ większość graczy już je posiada, a świat został stworzony i zbalansowany z myślą o ich istnieniu: poruszanie się dzięki flight paths może być po prostu o 25% szybsze bez konieczności posiadania "Ride Like the Wind"; nagrody za Honor oraz koszt przedmiotów można dopasować tak, jakby gracze posiadali "Honorable Mention"; itd. Dla większości graczy, którzy są w gildiach na maksymalnym poziomie, nic nie powinno się zmienić.

W dalszym ciągu chcemy, aby bycie częścią gildii wiązało się z pewnymi bonusami, dlatego utrzymujemy elementy takie jak szybsze poruszanie się na wierzchowcach, natychmiastowe przesyłanie poczty między gildiowiczami, Mass Resurrection itd. jako ekskluzywne rzeczy dla wszystkich zrzeszonych w gildiach. System osiągnięć gildiowych oraz inne bonusy związane z ich zdobywaniem również pozostanę w grze. Chcemy położyć nacisk na to, że system ten stawia wyzwania przed całymi grupami, a nie jest oparty tylko na zdobywaniu poziomów, silnie kładący nacisk przede wszystkim wkład każdej jednostki.

Bonus Cash Flow jest bardzo popularny, jednak w przypadku większości gildii wprowadza on do banku mniej złota niż na przykład Guild Challenge, ponieważ dotyczy jedynie podnoszonego złota. Jego istnienie powoduje toksyczne zachowanie wśród niektórych graczy: jeśli ostatnio stworzyłeś alta, zapewne zauważyłeś, że ciężko jest przetrwać minutę lub dwie bez otrzymania zaproszenia do gildii - zwykle od "liderów", którzy chcą zrekrutować armię często nieświadomych graczy, aby zdobyć poziomy w gildii, aby ją następnie sprzedać lub żeby zwiększyć ilość złota z Cash Flow, do którego tylko oni mają dostęp. Dla jednego gracza może być to znacząca kwota, jednak w przypadku na przykład rajdujących gildii, złoto z Cash Flow jest niewielką częścią tego, co wydawane jest na naprawy. Usuwamy w związku z tym Cash Flow w Warlords of Draenor.

Zdajemy sobie sprawę z tego, że gildie potrzebują mieć możliwość pokrywania kosztów związanych ze wspólną grą, dlatego zaoferujemy alternatywne i bardziej lukratywne sposoby na robienie tego w Warlords of Draenor (na przykład wprowadzimy ponownie epickie łupy Bind on Equip w rajdach).

Źródło: Battle.net

Komentarz (1)

  • Bardzo fajne zmiany.
    Jako nagrody za Osiągnięcia Gildii mogliby oferować sety do transmog, które zawierałyby emblematy gildii.
    ~wredzioch
    2014/07/03 17:15

Pozostałe nowości