Informacje dotyczące Ulduaru - Nowości - World of WarCraft

Nowości

Data publikacji : 06.01.2009

Informacje dotyczące Ulduaru

Tuż po nowym roku, na forum poświęconym World of Warcraft, pojawiło się nieco więcej informacji dotyczących aktualnie tworzonej strefy raid, która ma pojawić się w patchu 3.1 - Ulduar. Niewiele o niej dotychczas wiadomo oprócz tego, że zlokalizowana jest ona w północnej części Storm Peaks i, że jest powiązana z Yogg-Saronem, jednym ze Starych Bogów świata Azeroth. Jednak na forum bardziej niż elementy związane z lorem Warcrafta, większe emocje budzi poziom trudności przyszłej strefy raid. Jak wszyscy wiemy, wiele osób narzeka na to, iż aktualny raid content jest zbyt łatwy, a nawet osiągnięcia związane z niektórymi walkami nie są, aż tak wymagające.

Myślę, że spokojnie mogę stwierdzić, że Ulduar będzie trudniejszy niż Naxxramas, nawet bez swych 'trudnych wersji'. Nadal będziemy musieli dopasować strefę względem jej dostępności, ale raid grupy, które zrobiły Naxxramas, Malygosa, oraz Sarthariana i mają przedmioty z tych miejsc, powinny być przygotowane na Ulduar. Nie tylko pod względem posiadanych przedmiotów, ale również zdobytego doświadczenia w raidowaniu. Mamy również znacznie lepszy wgląd w możliwości gildii w sferach leczenia, zadawanych obrażeń, oraz perspektywy tankowania, niż miało to miejsce, kiedy Wrath of the Lich King został wydany. Jeśli Naxxramas miał być pierwszą klasą dla graczy, którzy nigdy wcześniej nie raidowali, pomyślmy o Ulduarze jako klasie drugiej.

Nie wydaje mi się, że powinniście się przejmować opisami osiągnięć, które mogą zdradzać informacje dotyczące walki. Zobaczenie tekstu w achievementach jest jak spojrzenie na jeden fragment ogromnej układanki. Oczywiście jest to coś, ale kompletnie nic nie znaczy bez odpowiedniego kontekstu, jakim jest sama walka. Wydaje mi się, że osiągnięcia będą czymś co będziemy testować dosyć późno na PTR. Ich dodanie jest jednym z ostatnich elementów w czasie procesu tworzenia.

Kolejnym problemem, z którym Blizzard chce sobie poradzić, jest typowe uczenie się walk z bossami na serwerze testowym, przez co tuż po wydaniu patcha, na większości serwerów strefa zostania dosyć szybko wyczyszczona przez to, że wszyscy zdążyli się z nią zapoznać i nauczyć przed jej oficjalnym wydaniem.

Ulduar będzie dostępny na serwerze testowym w przyszłości, jednak planujemy nieco ograniczyć to miejsce tak, żeby kontrolować to, co jest testowane w danym momencie. Ulduar nie będzie również dostępny cały czas tak, jak miało to miejsce z Naxxramas w czasie trwania bety Wrath of the Lich King.

Oznacza to tyle, że jeśli będziemy chcieli coś przetestować, pozwolimy wówczas graczom na dostęp do danej walki. Jeśli w którymś momencie dojdziemy jednak do wniosku, że nie chcemy już tego, strefa zostanie wyłączona spod dalszych testów.
Miejcie jednak na uwadze to, że do testowania będzie wiele walk zarówno w wersji 10- jak i 25-osobowej, jest też sporo 'trudnych wersji' oraz osiągnięć związanych z nimi do sprawdzenia.

Jesteśmy całkiem zadowoleni z tego jak sprawdził się Sartharion i jego smoki, chcielibyśmy więc, podążyć dalej tą drogą w Ulduarze i przyszłych strefach raid. Obecnie planujemy, że większość walk będzie posiadała swą 'trudną wersję'. Oczywiście, zwiększony poziom trudności będzie oznaczał lepsze nagrody. Nagrodami za pokonanie bossa w trudniejsze wersji, nie będą tylko punkty osiągnięć, tytuły, czy wierzchowce, ale lepsze i większa ilość przedmiotów.


Jednym z ostatnich elementów dotyczących Ulduaru są screeny obrazujące wygląd setów jak i niektórych innych przedmiotów jakie zamieścił na swej stronie serwis MMO Champion. Oczywiście również nie wiadomo nic na temat daty wydania patcha 3.1, a nawet jego pojawienia się na PTR. Obecnie już od wielu tygodni testowany jest patch 3.08, który nie pojawi się jeszcze w tym tygodniu na oficjalnych serwerach.

Komentarz (0)

  • Brak komentarzy

Pozostałe nowości