Czas na zmiany w patchu 3.1 - część druga i trzecia
Blizzard postanowił podzielić się z nami kolejnymi planowanymi zmianami jakie dotyczą klas, które mają pojawić się w patchu 3.1. Tym razem dowiemy się nieco więcej o pozostałych klasach, czyli warlocku, druidzie, wojowniku, magu, paladynie, łowcy oraz rycerzu śmierci.
Warlock
- Improved Shadow Bolt - ten talent daje dodatkowo 5% szans na trafienie krytyczne zaklęciami (podobnie do Improved Scorch)
- Improved Soul Leech - ten talent daje Replenishment (tak jak w przypadku shadow priestów)
- Drain Soul ma szansę na stworzenie Soul Shard nawet, jeśli cel nie zginie
- Siphon Life nie jest już osobną umiejętnością, jednak jest talent, który daje jego efekt zaklęciu Corruption
- Curse of Recklessness oraz Curse of Weakness zostały połączone w jedno zaklęcie
- Consume Shadows - umiejętność Voidwalkera nie jest już channeled, ale posiada cooldown
- Wiele innych talentów warlocka posiada mniejszą ilość rank, ich efekty zostały zmienione, lub usunięte. Wśród nich są między innymi, Demonic Empathy, Shadow Embrace, Eradication, Suppression, oraz Pandemic
- Dodano kilka nowych talentów
Druid
- Savage Defense - jest teraz umiejętnością pasywną. Kiedy druid w formie Dire Bear zada krytyczne obrażenie, otrzyma tarczę absorbującą wartość 25% swojego attack power. Kolejne uderzenie usuwa tarczę, niezależnie od tego, ile obrażeń zostało zadanych
- Survival of the Fittest ma zmniejszoną ilość dodanego armora, aby zrekompensować przedstawiony powyżej buff w mitigation
- Faerie Fire (i podobne debuffy) zmniejszają teraz ilość armora o 5% (patrz poniżej zmiany wojownika i Sunder Armor)
- Thorns oraz Nature's Grasp mogą być rzucane w formie Tree of Life
- Survival Instincts działa obecnie w formie Moonkin
- Replenish - aby uniknąć zamieszania, talent otrzymał nową nazwę, "Revitalize". Teraz działa on również z Wild Growth
- Staramy się także zwiększyć trwałe obrażenia zadawane przez feral druidów w cat formie
Wojownik
- Zmiana stance'ów ma zmniejszony koszt: możesz stracić maksymalnie 20 rage'a (10 jeśli posiadasz Tactical Mastery) Na przykład, jeśli masz 100 rage i zmieniasz stance, pozostanie ci 80. Jeśli masz 10 rage i zmienisz stance, cały twój rage zostanie stracony. Dodatkowo możliwe, że zmienimy pewne negatywne strony powiązane z odpowiednimi stance'ami
- Teraz otrzymujesz rage jeśli obrażenia które otrzymałeś zostały zabsorbowane, na przykład przez Power Word: Shield
- Blood Frenzy teraz zwiększa zadawane obrażenia o 2/4%
- Sunder Armor (oraz podobne debuffy) zmniejsza teraz ilość armora o 4% na każde użycie i posiada tylko jedną rankę. Ilość armora przeciwników została ogólnie obniżona, więc cele z tym debuffem powinny otrzymywać podobne obrażenia od ataków, co przed tą zmianą. Sprawia to, że debuff ten jest mniej obligatoryjny w przypadku PvE, oraz nie jest zbyt potężny w PvP przeciwko postaciom noszącym cloth
- Staramy się zwiększyć obrażenia zadawane w drzewku Arms, możliwe, że przez Overpower, czy Slam
- Zastanawiamy się nad dodawaniem rage'a, kiedy wojownik blokuje, unika, lub paruje
Mag
- Improved Water Elemental - ten talent został usunięty i zastąpiony nowym talentem, który daje Replenishment (podobnie do Shadow priesta)
- Pracujemy nad poprawieniem działania drzewka Frost w PvE
- Pracujemy nad poprawieniem przeżywalności Fire w PvP
- Staramy się sprawić, aby statystyka Spirit była bardziej przydatna i interesująca dla magów
Paladyn
- Blessing of Kings - to zaklęcie jest teraz podstawową umiejętnością, mogą się jej nauczyć wszyscy paladyni
- Exorcism - to zaklęcie może teraz zostać użyte na wszystkich typach przeciwników. Jednak w przypadku undeadów i demonów zawsze będzie trafiało krytycznie. Ta zmiana ma za zadanie upewnić nas, że obrażenia zadawane przez paladynów, nie spadną drastycznie po przejściu z Naxxramas do innych stref raid
- Shield of the Templar sprawia, że twój Avenger's Shield oraz Shield of the Righteousness uciszą (silence) cel na 3 sekundy. Dawny bonus tego talentu do obrażeń został dodany do Holy Shield, Avenger's Shield oraz Shield of the Righteousness
- Ardent Defender, Improved Hammer of Justice, One-Handed Weapon specialization, posiadają mniejszą ilość rank
- Guarded by the Light - nie zmniejsza już kosztu many niektórych umiejętności, ma 50/100% szans na odświeżenie czasu trwania Divine Plea
- Judgements of the Just - teraz redukują cooldown umiejętności Hammer of Justice o 10/20 sekund, oraz wydłużają czas trwania efektu ogłuszenia z Seal of Justice o 0.5/1 sekundę
Łowca
- Zużywalna amunicja została usunięta z gry. Strzały i naboje już nie stackują sie, ale nie są zużywane podczas strzelania
- Został dodany nowy tier talentów zwierzęcia łowcy. Pozwala zwiększyć hunterom, idącym w drzewko Beastmastery, swój DPS dzięki ich talentowi wymagającemu 51 punktów
- Hunting Party - posiada teraz tylko trzy ranki, daje łowcy również pasywny bonus
- Piercing Shots - talent ten uległ zmianie. Twoje Aimed, Steady oraz Chimera Shots sprawiają, że twój przeciwnik będzie krwawił (efekt bleed) przez 8 sekund za 10/20/30% zadanych obrażeń
- Sniper Training - talent ten uległ zmianie. Po staniu w miejscu przez 6 sekund, otrzymasz 2/4/6% bonusowych obrażeń od Steady, Aimed oraz Explosive Shot
- Staramy się również dodać przydatności pułapkom w drzewku Survival
Rycerz Śmierci
- Gargoyle oraz Unholy Blight zostały zamienione pozycją w drzewku talentów. Obrażenia zadawane przez gargoyle'a zostały zwiększone, a koszt runic power zmniejszony
- Pestilence - to zaklęcie nie zadaje już obrażeń, a jedynie rozprzestrzenia choroby (efekt disease). Blood Boil ma służyć jako umiejętność zadająca obrażenia obszarowo, może być rzucony na cel nie posiadający efektu disease, jednak w przypadku, kiedy jest on obecny, obrażenia będą większe
- Unbreakable Armor teraz absorbuje określoną ilość obrażeń, zależną od posiadanego armora. Nie zwiększa już statystyki armor
- Drzewko Frost zostało nieco przetasowane. Na przykład talenty typowo PvP jak Endless Winter znajdują się na górze drzewka, tak, aby osoby specjalizujące się w Blood, czy Unholy miały również do niego dostęp
- Sudden Doom - ten talent ma szansę na rzucenie Death Coil, nie trzeba samemu użyć umiejętności. Działa podobnie do Lightning Overload u szamana
- Magic Supperssion oraz Blood of the North zostały zredukowane do 3 rank, przy tym samym efekcie jak wcześniej
- Blood Gorged teraz daje armor penetration zamiast expertise
Teraz pozostaje nam czekać, aż Blizzard przedstawi wszystkie zmiany, jakie mogą pojawić się w patchu 3.1, ale to z pewnością dopiero po jego pojawieniu się na Public Test Realm.