Informacje z oficjalnego forum - instance & raid - Nowości - World of WarCraft

Nowości

Data publikacji : 23.12.2009

Informacje z oficjalnego forum - instance & raid

W ostatnich dniach, na forum World of Warcraft pojawiło się wiele postów dotyczących stref instance, oraz raid. Gracze wielokrotnie wyrażali swoje negatywne opinie na temat trafiania na dwa miejsca w czasie korzystania z systemu Dungeon FinderOculus, oraz Caverns of Time: Culling of Stratholme. Pierwsza strefa, mimo licznych nerfów, wciąż odstrasza graczy, przez co wiele osób opuszcza grupę od razu po tym, jak zobaczą na co trafili. Na forum pojawiła się sugestia, żeby usunąć Oculus z systemu Dungeon Finder. Bornakk postanowił wypowiedzieć się w tej kwestii:

Nie mamy w planach usunięcia Oculusa z Random Dungeon/Heroic. Zdajemy sobie sprawę z tego, że dla niektórych osób, jest on problemem, jednak wszystkie osoby jakie znam, które odwiedziły to miejsce po nerfach w patchu 3.3, stwierdziły, że jest to stosunkowo łatwa strefa instance, może trochę zbyt długa.

Narzekania graczy związane z Culling of Stratholme dotyczą czegoś zupełnie innego, mianowicie bardzo długiego (historycznego) wstępu, który rozgrywa się przed wejściem do Stratholme (scena doskonale znana z kampanii Warcraft III) Czy będzie możliwość ominięcia długich dialogów między NPCami, albo całkowitego ich usunięcia? Wypowiedź Crygila nie pozostawia żadnych wątpliwości:

Jest to coś, co chcielibyśmy zrobić w przyszłości, jednak na chwilę obecną nie jest to możliwe. Tego typu zmiana, wymagałaby sporych technicznych przeróbek istniejącej strefy. W tym przypadku, wolimy, aby historia ta pozostała w grze dla tych, którzy chcą jej doświadczyć, a jednocześnie postaramy się dołożyć starań, aby w przyszłości pojawiła się możliwość jej pominięcia.

Kolejne posty dotyczą stref raid, chociaż jeden z nich jest poniekąd związany z systemem Dungeon Finder. Forumowicze zastanawiali się, czy pojawi się możliwość tworzenia grup raid, w analogiczny sposób do tego, w jaki tworzy drużyny system Dungeon Finder. Bornakk wyjaśnił jakie problemy mogłyby się wiązać z wprowadzeniem takiego rozwiązania:

Jest to bardziej skomplikowane, niż w przypadku stref instance dla pięciu graczy. W instance, nie jest problemem, aby losowe heroici, pomijały lock out i nie jest trudno złożyć drużynę. W przypadku raidów, nie możemy pominąć lock outów, poza tym częsta jest praktyka nierobienia całej strefy za jednym razem, więc po kilku dniach mógłbyś wrócić i zobaczyć, że ktoś wyczyścił ją do końca bez ciebie. Jest to coś co brzmi nieźle w teorii, jednak wiąże się z tym zbyt wiele wątpliwości.

Ostatni post, który chcę przytoczyć, dotyczy tzw. "starych, dobrych czasów" stef raid. Być może część z Was doskonale pamięta bardzo wymagające strefy raid (niezależnie od tego, czy te z podstawowej wersji World of Warcraft, czy też niektóre z Burning Crusade). Wiele osób wspomina te dni i zarzuca Blizzardowi, że obecnie tworzone raidy, są zbyt łatwe i tworzone tak, aby każdy mógł bez problemu pokonać znajdujących się tam bossów. Post Bornakka wyjaśnia podejście twórców World of Warcraft do tej kwestii:

Od czasu do czasu widzimy posty tego typu, jednak zwykle nie zawierają one żadnych konkretnych argumentów. Rozumiemy takie nostalgiczne podejście. Z grą, która jest od dawna na rynku, zawsze wiąże się wiele wspaniałych wspomnień, które chcielibyśmy, żeby wróciły. Rozumiemy to, jednak trzeba pamiętać, że gra cały czas się rozwija i wprowadzane są zmiany, które mają dotyczyć wszystkich graczy
W przeciwieństwie do systemu sprzed lat, obecne raidowanie jest dostępne dla większej ilości graczy. Tak, to jest dobre rozwiązanie. System nagradzania emblemami pozwala większej ilości graczy, na pozostawanie na tym samym, lub zbliżonym poziomie wyposażenia, co pozwala na uniknięcie sytuacji "mam najlepsze przedmioty i pokonam wszystkich", które zmuszają graczy do odwiedzania początkowego raid contentu, niezależnie od dodanych content patchy.
Dla graczy, którzy czerpią satysfakcję z pokonywania najtrudniejszych walk, dostępne są hard modes. Bossowie tacy jak Yogg-0, czy Anub'arak w wersji dla 25 graczy to nie żarty. Poza tym czeka na was Lich King (za murami swej cytadeli).

Komentarz (10)

  • naprawde podoba mi sie zmiania w battlnecie, co chwila posty! tak 3mac!
    ~pro_bishop
    2009/12/23 12:10
  • no faktycznie jestem pod wrażeniem nowego stylu bnetu. Jeżeli bedzie tak dalej to bedziecie bez konkurencyjnym numerem 1 z wszystkich stron o wowie.
    ~Dwarfik
    2009/12/23 13:48
  • oczywiscie chodzi mi o polskie strony ;)
    ~Dwarfik
    2009/12/23 13:48
  • skromnie już powiem, że mamy największą odwiedzalność wśród polskich serwisów wow
    ruch dzienny na poziomie 15 GB :]
    ~ElemenT
    2009/12/23 13:51
  • Mnie również się bardzo podoba. Tylko taka mała poprawkę w ostatnim blue poście mianowicie początek jest : Dd czasu do czasu
    ~Valestil
    2009/12/23 15:52
  • Ocu strefą zbyt długą?! Przecież to się w 20 minut robi! Btw, to moja ulubiona instancja i wkurza mnie strasznie że nie mogę na nią chodzić normalnie. Wystarczy że każdy wie, co robią spelle ich smoków a insta robi się banalna. Trudna się robi gdy bije się ostatniego bossa na 5 brązowych smoków ^^
    ~Surag
    2009/12/23 15:59
  • No dokladnie :)
    ~Valestil
    2009/12/23 16:05
  • ~Valestil: Dzięki, już poprawione :)
    ~Sigmar
    2009/12/23 19:44
  • Śmieszą mnie ludzie, którzy uważają oculusa za długą i trudną instancję... Zawsze kiedy chodzę na ten dung ludzie nie umieją wybrać drake'ów, nie umieją korzystać ze spelli, nie widzą jak lecą i pullują drake'i, a na bossie ostatnim to już się nie wypowiem... Po prostu ludzie nie potrafią użyć mózgu i logicznie myśleć. A co do tych idiotów co płaczą, że raid jest bee i łatwy - pokażcie swój imba power na yoggu bez watcherów i anubie 25 hc (o ile w ogóle do niego dojdziecie). Wotlk ma inną strukturę niż tbc - tam dung był bardziej z wbudowanymi HM od razu, a tu nie. Raidy tak samo.
    Pozdro all.
    ~Mops
    2009/12/24 01:43
  • Taraaaaaaaaa PRO przemówił :)
    ~Makor
    2009/12/25 16:29

Pozostałe nowości