Statystyki w Cataclysm - Nowości - World of WarCraft

Nowości

Data publikacji : 02.03.2010

Statystyki w Cataclysm

W czasie ostatniego Developer Chat zostaliśmy poinformowani, że wkrótce pojawi się lista zmian, jakie mają się pojawić w atrybutach wraz z wydaniem Cataclysm. Na sam post nie przyszło nam czekać zbyt długo, został on już dodany przez Eyonixa na oficjalnym forum World of Warcraft. Zapraszamy poniżej aby zapoznać się z jego tłumaczeniem:

Tak jak wielu z was wie z paneli z zeszłorocznego BlizzConu, oraz wiadomości które od tego czasu pojawiły się na łamach forum, Cataclysm przyniesie wielkie zmiany w statystykach takich jak Intellect, Armor Penetration, Defense i innych. Będzie można dzięki temu łatwiej je zrozumieć oraz pozwoli to sprawić, że dobór przedmiotów stanie się bardziej interesujący. Jako że zmiany te będą miały spory wpływ na to, jak działają określone statystyki, postanowiliśmy przybliżyć to co mamy przygotowane i wytłumaczyć pewne decyzje przed wydaniem Cataclysm.

Najbardziej oczywiste pytanie brzmi "Dlaczego zmieniacie statystyki i dlaczego akurat teraz?" W czasie kiedy gra dojrzewała, natykaliśmy się na coraz więcej problemów związanych z systemem statystyk. Wiele z nich było bardzo mylących. Na przykład Attack Power zwiększa obrażenia, ale Armor Pentration również. Defense daje pięć efektów o różnej użyteczności. Regeneracja many zależy od kilku statystyk i często jest niezrozumiała dla graczy. Dodatkowo różnice między "dobrą statystyką" a "złą statystyką" mogą być bardzo duże dla różnych klas. Niektórzy casterzy chcą Haste a nie Crit; hunterzy wolą Armor Penetration niż Haste. Są również inne problemy, jak na przykład Intellect który będąc główną statystyką dla casterów, nie jest dla nich zbyt interesujący - to tylko kilka przykładów.

Naszym głównym celem jest sprawienie, żeby wybór przedmiotów był bardziej interesujący (i mniej mylący) poprzez nadanie większej wartości każdej statystyce.

 

Rzeczy które zobaczycie na przedmiotach

Stamina - W związku ze sposobem dodawania przez nas Strength, Agility, Intellect, klasy które nie korzystają z przedmiotów typu plate będą posiadały więcej Staminy niż dotychczas. Będzie mniejsza różnica w ilości posiadanego życia między klasami plate i pozostałymi.

Spirit - W Cataclysm statystyka ta będzie pojawiać się jedynie na przedmiotach do leczenia. Casterzy którzy nie leczą, będą posiadali inne systemy regeneracji many, a dla Elemental szamanów i Balance druidów, którzy często korzystają z tych samych przedmiotów co healerzy, projektujemy specjalne rozwiązania (więcej na ten temat znajdziecie poniżej). Raid Buffy które zwiększają Spirit (jak na przykład Blessing of Kings) będą wpływały tylko na główne statystyki: Stamina, Strength, Agility oraz Intellect. Z pewnością zmienimy także zasadę pięciu sekund i inne mankamenty obecnego systemu regeneracji.

Intellect - Intellect będzie teraz dawał Spell Power (więcej na temat tej statystyki poniżej). Intellect będzie dawał mniej many niż robi to obecnie.

Haste - Haste będzie bardziej atrakcyjny dla klas melee, pozwalając im na szybszą regenerację w systemach walki: energii czy run. Naszym celem w przypadku Haste jest pozwolenie graczowi na "robienie rzeczy" nieco częściej.

Block Rating - Block został przerobiony aby lepiej się skalował. Zablokowane ataki będą zadawały 30% mniej obrażeń. Block Rating będzie zwiększał szansę na blok, jednak ogólnie rzecz biorąc, będzie ona mniejsza niż jest obecnie.

Parry - Parry nie daje 100% szansy na uniknięcie ataku, ani nie przyspiesza ataków. W zamian za to, kiedy sparujesz atak, on i kolejne uderzenie zadadzą 50% obrażeń (o ile trafią). Innymi słowy, Dodge daje 100% szans na uniknięcie obrażeń z pojedynczego ataku, Parry to szansa na uniknięcie 50% obrażeń z dwóch kolejnych ataków, Block redukuje obrażenia z pojedynczego ataku o 30%.

Mastery - To jest całkiem nowa statystyka która pozwoli graczom na stanie się lepszymi w tym, co jest unikalne i fajne dla wybranego przez nich drzewka talentów. Jest ona bezpośrednio powiązana z talentami, więc otrzymywane bonusy zależą od twojej klasy i wybieranych talentów. W przyszłości powiemy więcej na temat efektów Mastery.

Armor - Sposób w jaki Armor obniża otrzymywane obrażenia pozostanie niezmieniony, jednak statystyka ta została zbalansowana aby odzwierciedlić jej wartości które pojawią się w Cataclysm. W związku z tym, bonusowego Armor będzie nieco mniej. Zmieniamy również sposób redukcji obrażeń w różnych rodzajach zbroi tak, żeby plate nie dawał znacznie większej ochrony niż mail, leather, czy cloth.

Resilience - będzie wpływało jedynie na obrażenia i krytyczne obrażenia zadawane przez graczy. Nie będzie wpływało na szansę na trafienie krytyczne, wysysanie many i inne tego typu efekty.

Strangth, Agility, Hit Rating, Expertise oraz Critical Strike Rating - Te wszystkie atrybuty również pojawią się na przedmiotach. Poza przypadkami wymienionymi na tej liście, będą one spełniać te same funkcje co teraz, jednak szczegóły - jak na przykład ilość Hit Rating potrzebnego do walki z wysokopoziomowymi przeciwnikami (więcej na ten temat znajdziecie poniżej) -- z pewnością ulegną zmianie.

 

 

Statystyki usunięte z przedmiotów

Attack Power - Statystyka ta nie będzie już się pojawiać na przedmiotach, jednak będzie ona częścią pewnego procesu. Strength oraz Agility, które będą dostępne na przedmiotach, będą dawały określoną ilość Attack Power (zwykle 2 punkty Attack Power za jeden punkt Strength lub Agility) w zależności od tego, jaki atrybut preferuje określona klasa. Agility będzie zapewniało niższą szansę na Crit niż ma to miejsce obecnie.

Spell Power - Spell Power jest kolejną statystyką której nie będzie już na przedmiotach. W zamian za to, tak jak wspomnieliśmy powyżej, Intellect będzie dawał Spell Power. Jedynym wyjątkiem jest to, że bronie casterów wciąż będą posiadały Spell Power. Pozwoli to nam na tworzenie proporcjonalnie lepszych broni dla casterów, tak jak ma to miejsce w przypadku klas melee.

Armor Penetration - Statystyka ta nie będzie dostępna na przedmiotach. Pojawi się ona w talentach i umiejętnościach.

Shield Block Value - Statystyka ta nie będzie dostępna na przedmiotach ponieważ blok zawsze będzie redukował atak o proporcjonalną ilość obrażeń. Niektóre talenty i inne efekty mogą modyfikować 30% redukcję związaną z blokiem.

 

Całkowicie usunięte z gry

MP5 - Statystyka ta zostanie całkowicie usunięta z gry. Holy paladyni i Restoration szamani będą poprawieni aby móc korzystać ze Spirit

Defense - Defense zostanie usunięty z gry. Klasy tankujące nie powinny być podatne na trafienia krytyczne po przejściu w Defensive Stance, Frost Presence, Bear Form, lub skorzystaniu z Righteous Fury.

Spell Ranks - Poziomy zaklęć przestaną istnieć. Wszystkie zaklęcia będą posiadały jedną rankę i będą skalowały się wraz z poziomem postaci. Poziomy na których możesz nauczyć się określonych zaklęć zostały zmienione aby wypełnić pewne braki, dodamy również nowe zaklęcia których będzie można się nauczyć.

Weapon Skill - Atrybut ten zostanie usunięty z gry. Klasy będą zaczynały ze wszystkimi umiejętnościami posługiwania się bronią których potrzebują i nie będą musiały się w nich szkolić.

 

Co jeszcze powinniście wiedzieć

Combat ratings - wszystkie ratings będzie trudniej "capować" na maksymalnym poziomie. Przeciwników na wyższych tierach będzie trudniej trafić/trafić krytycznie, podobnie do tego jak trudniej jest trafić potwora na 83 niż tego na 80.

Reforging - w czasie kiedy wszystkie te zmiany mają wpłynąć na zwiększenie atrakcyjności większej ilości atrybutów, rozumiemy, że czasami nie potrzebujesz na danym przedmiocie Hit Rating albo że preferujesz Haste od Crit. W Cataclysm damy graczom możliwość zmiany statystyk na przedmiotach poprzez istniejący system profesji. Ogólnie rzecz biorąc będziesz mógł zmienić jedną statystykę na 50% innej. Mimo, że niektóre zmiany nie będą możliwe (na przykład Stamina na Strength), naszym celem jest zwiększenie możliwości modyfikacji przedmiotów.

Gems - W związku z tymi modyfikacjami, zmieniamy kolory niektórych gemów. Na przykład Hit z pewnością będzie niebieski a nie żółty. Więcej szczegółów na ten temat pojawi się wkrótce.

 

Zmiany w obecnych przedmiotach

Tak jak w przypadku poprzednich dodatków, planujemy wprowadzić te zmiany i zmodyfikować wszystkie istniejące przedmioty tuż przed wydaniem Cataclysm, jednak nie wiemy dokładnie kiedy będzie miało to miejsce. W większości przypadków przedmioty nadal będą dobre dla danej klasy, jednak są pewne wyjątki, na przykład wojownik korzystający ze zbroi mail lub leather.

 

Jeśli jesteś tankiem (jednak nie druidem) powinieneś się spodziewać:

  • Brak Defense na przedmiotach. Istniejący Defense zostanie zmieniony na Dodge, Parry, lub Block Rating.
  • Brak Block Value na przedmiotach. Istniejący Block Value zostanie przemieniony na Block Rating.
  • Powinieneś mieć mniej więcej tyle samo Staminy co teraz, jednak powinieneś zauważyć, że twoje przedmioty do tankowania mają nieco mniej Staminy niż porównywalne przedmioty plate do DPS, ponieważ zwykle tworzymy przedmioty z myślą o gemach z najatrakcyjniejszą statystyką.
  • Dodatkowy Armor został nieco obniżony.


Jeśli jesteś klasą melee DPS, druid tankiem, lub hunterem, powinieneś zauważyć:

  • Znacznie więcej Staminy. Skalowanie Staminy w Bear Form będzie w związku z tym nieco niższe.
  • Strength dla osób noszących plate, Agility dla korzystających z mail lub leather.
  • Istniejący Attack Power zostanie zmieniony na Agility lub Staminę. Armor Penetration zastąpiony przez Haste lub Crit.
  • Brak Intellect na przedmiotach dla melee. Hunterzy nie będą potrzebowali Intellectu ponieważ nie będą korzystali już z many. Szamani i Retribution paladyni otrzymają manę i spell damage w inny sposób.


Jeśli jesteś DPS casterem oczekuj:

  • Znacznie większej ilości Staminy.
  • Cały Spell Power zostanie zastąpiony przez Intellect oraz Staminę.
  • Brak Spirit. Nie będziecie jednak za nim tęsknić, ponieważ nie będzie on wam potrzebny do DPS ani regenerowania many.


Jeśli jesteś healerem oczekuj:

  • Znacznie większej ilości Staminy.
  • Cały Spell Power zostanie zastąpiony przez Intellect oraz Staminę.
  • Spirit zamiast MP5. Pewnie będziecie zadowoleni ze Spirit, ponieważ regeneracja many stanie się ważniejsza niż dotychczas. Leczący paladyni i szamani będą korzystali ze Spirit w znacznie większym stopniu niż obecnie.


Jeśli jesteś Balance druidem, lub Elemental szamanem:

  • Wciąż będziesz dzielił przedmioty z druidami i szamanami Restoration.
  • Twoje przedmioty będą posiadały Spirit. Nie będzie na nich Hit,
  • Będziesz miał talent który zamieni Spirit na Hit. Odpowiednio dostosowujemy talenty w związku z czym będziesz chciał Spirit tak jak Warlock chce Hit.
  • Hit na pierścieniach itd. wciąż będzie dla ciebie użyteczny.
  • Buffy w raidzie nie będą zwiększały Spirit w związku z czym nie będziesz nagle się znajdował ponad Hit capem w związku z buffami.


Wiele niskopoziomowych przedmiotów z bezsensownymi kombinacjami atrybutów, na przykład Agility i Spirit, zostanie poprawionych. Aktualizujemy również nagrody za zadania, itemy z profesji, oraz pozostałe przedmioty tak, żeby wspierały buildy klas, które nie były popularne przed The Burning Crusade (na przykład Balance druidzi).

Zdajemy sobie sprawę, że jest to sporo informacji do przyswojenia, jednak jest to jedynie fragment większej całości, a sporo zmian wynika z ich integracji z systemami, o szczegółach których, jeszcze nie mówiliśmy. W nadchodzących tygodniach i miesiącach powiemy wam więcej na temat tych zmian, oraz innych nowych i ekscytujących planach związanych z Cataclysm.

Komentarz (37)

  • Nareszcie zmienia przydatnosc spiritu, bo to bylo strasznie nie fer co do priestow. Taki cloth dps mogl brac o polowe wiecej itemow niz priest healer, czyli na 25 raidzie priest musial dzielic itemy z ok 9 innymi, a taki huntard z ok. 4...
    ~kurka
    2010/03/02 09:25
  • Tak jest, to ze dodali magom i lockom boosta ze spiritem to byl przekret... Priests ftw in Cataclysm!
    ~matkateresa
    2010/03/02 09:44
  • debilizm na kółkach żeby tank miał prawie tyle samo życia co clothowiec ... ciekawe po co teraz będzie tank w plate ... chyba tylko dla ozdoby...
    o bg nie wspomnę gdzie teraz żaden warek nie będzie miał szans ...
    ~wlen
    2010/03/02 09:55
  • Wlen zle zrozumiales na temat tanka.....

    btw reforging rzadzi!!!
    ~Bimbaj
    2010/03/02 10:10
  • "Powinieneś mieć mniej więcej tyle samo Staminy co teraz, jednak powinieneś zauważyć, że twoje przedmioty do tankowania mają nieco mniej Staminy niż porównywalne przedmioty plate do DPS[...]".

    Czyli innymi słowy będę miał podobną ilość staminy do np. priesta ktory jest clothowcem. Z drugiej strony - mowa o staminie, a nie o hp. Oraz nie wliczają tutaj talentów które się zmienią. Np warek dostanie 3% wiecej staminy z jednego talentu w prot. Dodajmy ze dojdą dodatkowe 5 pkt do rozdania. Tak wiec hp tanków nadal powinno miec przewage nad resztą, to chyba jest i musi być tak... Prawda? Potwierdźcie :]


    Jeśli jesteś druid tankiem:
    "Znacznie więcej Staminy. Skalowanie Staminy w Bear Form będzie w związku z tym nieco niższe."

    Czyli co ? tank misiek znowu odleci z hp ? Juz ma dużo... Pisze znacznie więcej staminy oraz nieco niższe skalowanie bear forma, czyli jakby nie było i tak dostanie wiecej hp :/ Jeszcze jest mozwliość zmiany talentów u tanków itd. Tankowie muszą być w grze ;]
    ~Slideroh
    2010/03/02 10:21
  • Zasadniczo rzecz biorąc mowa jest o Staminie która jest na przedmiotach - dodatkowe życie tanków będzie wciąż wynikać z talentów/gemów/enchantów (możliwe, że również mastery tankującego drzewka będzie zwiększało ilość życia, a przynajmniej redukować otrzymywane obrażenia).

    Co do miśka to przedmioty dla niego będą dawały więcej staminy niż obecnie. Skoro bonus z Dire Bear Form wynosi 25% Staminy, wówczas bear tank odskoczyłby w kwestii posiadanego życia od pozostałych tankujących klas. W związku z tym bonus do Staminy pewnie zostanie obniżony do 15/20%.

    To ciekawe rozwiązania, ale bez odpowiedniego kontekstu (gry:) trochę ciężko jest je oceniać. Na pewno nie oznacza to końca tanków - w końcu posiadają oni redukcję obrażeń z Armora, a także elementy takie jak Block, Parry, czy Dodge. To że inne klasy będą posiadały nieco więcej życia, na pewno nie będzie ich predysponowało do tego żeby nagle zacząć tankować bossów.
    ~Sigmar
    2010/03/02 10:37
  • Dzieki za komentarz i newsa Sigmar. Zapomniałem wcześniej podziękować bo nie było już miejsca ;)
    ~Slideroh
    2010/03/02 10:43
  • Nie ma sprawy - taka praca, a raczej hobby. Największą motywacją jest to, że tego typu informacje okazują się być przydatne dla innych osób.

    Pozdrawiam =)
    ~Sigmar
    2010/03/02 10:46
  • Hunter ma mieć coś co nazywa się "Focus" - już przed pojawieniem się bety oryginalnego World of Warcraft miał się nim posługiwać, ale Blizzard nagle zrezygnował z tego pomysłu. Focus miał wówczas regenerować się kiedy hunter się nie poruszał (mógł oddawać bardziej precyzyjne strzały) co kłóciło się chyba z ideą klasy stworzonej do kite'owania.

    Według informacji z tegorocznego Blizzconu Focus u huntera będzie działał nieco inaczej niż ten sprzed kilku lat:
    - Focus ma wyglądać tak jak energia u łotrzyka, jednak ma on się nieco wolniej regenerować (6 na sekundę)
    - Istotną rolę u Huntera ma pełnić Steady Shot, który będzie zwiększał szybkość regeneracji Focus (12 na sekundę)
    - Umiejętności mają kosztować w okolicach od 30 do 60 Focus
    - Oczywiście zmiana w statystyce Haste przyspieszy regenerację Focus

    Pewnie wszystko się może zmienić w tej kwestii, najlepiej będzie to ocenić jak już pojawi się beta Cataclysm
    ~Sigmar
    2010/03/02 11:25
  • ~Olaf
    Dokładnie tak, nie mówiłem tutaj nic o PvP chociaż na pewno zmiana ta będzie miała na nie spory wpływ. Pewnie modyfikacja statystyk nie pojawi się przed zakończeniem obecnego sezonu areny, więc nie ma się co tego obawiać na chwilę obecną.

    Pewnie balans PvP w Cataclysm będzie opierał się na wyższej wartości Staminy - możliwe że będzie to wyglądało całkiem inaczej niż obecnie - zobaczymy =)
    ~Sigmar
    2010/03/02 11:33
  • na co sa teraz zdenerwowani rogale ? bo jakos nie wiedze zeby mieli na cos prawo byc...
    a cp do hunterow beda mieli rage pawnie tak jak rogal.
    czego wy sie boicie ? ze caster bedzie mial tyle zycia ile tank ? ze bedzie trudny do zabicia ? rogalowi pewnie i tak to zajmie z 8 sekund tak ze caster nie bedzie mogl sie ruszyc...
    ~DEmonus
    2010/03/02 11:40
  • Połowa rzeczy nie jest jeszcze uwzględniona, skończcie QQ. Nie wiesz co zrobią do wyjścia Cata, co do bety.. Jeszcze się może trochę pozmieniać. Poza tym w czym problem ? Ciągle to clotherzy, ze zwiększona ilością staminy.. Porównaj sobie czasy na TBC.

    Pożyjemy, zobaczymy.

    "tyle że casterzy będą mieli tyle hp prot warek.."

    Minus x% staminy z talentów ,gemy ze stamina, enchanty, sam spec warka jako prota itd... nowe Mastery, które pewnie też może podnieść stamine. Fakt! Tyle HP ile clother... A jeszcze nie widzieliśmy ani jednego itemu z cataclysmu i statystyk tam dla poszczególnych klas.

    Cóż, może wy wszyscy rozmawiacie o BG, bo z tego co zauwazyłem to jakoś clotherzy nie śa topowymi zawodnikami na arenach np. 1 gracz aktualnie to warek(clother i caster?) Rogal priest w arenie, zawsze byli w czołówce, imo rogal ro melee...

    Poczekajcie i zadawajcie normalne pytania, a nie odrazu płaczecie co i jak... Tak samo zresztą było przed Wotlkiem i tbc, a teraz nikt tego nie wspomina ani nie pamięta.

    Tak jak napisał Sigmar w poście o huncie - "Pewnie wszystko się może zmienić w tej kwestii, najlepiej będzie to ocenić jak już pojawi się beta Cataclysm".

    To samo tyczy się wszystkich innych "waszych" problemów. Może się zmienić, oraz zobaczymy jak to wyjdzie w "praniu".

    Zarys już mamy
    ~Slideroh
    2010/03/02 12:10
  • Slideroh kiedy ostatni raz byłeś na BG ? Po Twoich komentarza widzę że dawno .... Ostatni nerf warków i do tego podniesienie ress wszystkich klas praktycznie wyklucza plateowcow z wyrównanej walki teraz casterzy wybijają nas melasów jak chcą .. a jak czytam o następnych zmianach wyrównania klas to mi się odechciewa grać .. stąd rozgoryczenie ludzi i komentarze innych
    ~wlen
    2010/03/02 13:59
  • Chyba nie ma co się martwić na zapas. To co widzimy to tylko część zmian które pojawią się w Cataclysm (tuż przed jego premierą). Negatywna ocena tych rozwiązań wynika pewnie z braku kontekstu którym są pozostałe modyfikacje jakie zostaną zawarte w dodatku.

    Według mnie nie ma co przekładać tych rozwiązań na obecny stan World of Warcraft, bo pewnie Cataclysm będzie miał jakieś kompleksowe zmiany również w systemie PvP. W związku z tym informacje na temat statystyk są niewystarczające żeby móc dokładnie przewidzieć i ocenić ich wpływ na walkę w PvP w nadchodzącym dodatku (a wiemy że Blizzard chce sporo uwagi poświęcić właśnie temu elementowi w Cataclysm; rated battlegrounds itp.)

    Nie wspominając już o tym, że do bety a nawet premiery dodatku wszystko to może ulec zmianie. Nie ma co panikować
    (przynajmniej póki co =)
    ~Sigmar
    2010/03/02 14:15
  • Ale mnie to zdenerwowało:

    Weapon Skill - Atrybut ten zostanie usunięty z gry. Klasy będą zaczynały ze wszystkimi umiejętnościami posługiwania się bronią których potrzebują i nie będą musiały się w nich szkolić.

    Dlaczego to usuneli ja najbardziej to lubiłem. Niech zrobią jeszcze że wszyscy mogą nosić wszystko.
    ~comandos
    2010/03/02 14:33
  • HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!


    Ludzie Cataclysm nawet nie wyszeł i wy już zżędzicie... jedynie co polacy umieją.
    ~Kocuriev
    2010/03/02 14:44
  • eh starsznie duzo cusz trzeba bedzie sie przedstawic.hyba bede paczec tu wiere razy jak to sie pojawi. hhhh ja gram magiem to bede musial patrzec na intelek i stamina hyba
    ~gorden
    2010/03/02 14:53
  • co do wszystkich ktorzy graja melee dps dlaczego wczesnij nie plakaliscie ze zabicie castera w 3 sec nie sprawia wam frajdy ?
    ~galeon09
    2010/03/02 14:58
  • Gorden kup sobie najpierw słownik ortograficzny zanim coś napiszesz. :)
    A tak odnosnie tematu zmiany w cataclysm bardzo mi sie podobaja.
    ~Dremzer
    2010/03/02 15:01
  • Dla mnie kiedy grałem Feralem na 70 zabicie każdego maga czy ocka nie było problemem
    ~Kocuriev
    2010/03/02 15:11
  • Marudzicie tylko o staminie, nie patrząc na resztę statów, które mają się zmienić. Nikt z was nie wie jak będzie wyglądał nuke w pvp ze zmienionymi (usuniętymi z przedmiotów ap, sp i armor penetration). Tak samo nikt nie wie jak będzie wyglądać "przeżywalność" czy odporność poszczególnych klas w czasie rajdów.
    Zmiany związane ze staminą pozwolą clotherom w pojedynkę farmić starsze instancje, co do tej pory było dla nich wyjątkowo trudne.
    Przed wotlk również masa ludzi marudziła na zmiany w statystykach, a wyszło to blizowi całkiem nieźle. Zapowiada się to wszystko ciekawie. Reforging i Mastery będą pewnie perełkami na torcie :)
    ~ap
    2010/03/02 15:30
  • Na takie rzeczy jak fear jest trinket i ew. racial. Każda klasa melee ma jakąś zdolność zbliżenia się do ofiary, a gdy to zrobi ma też możliwość przerywania castów.
    Z tego co widziałem na arenach melee mieli tylko góra 2k więcej hp niż ja (chyba, że mieli sprzęt pve. W takim wypadku nawet 40k nie pomaga).

    Może na bardziej poważnych ratingach jest inaczej, ale ja to tak widzę i według mnie w dodatku PvP będzie bardzo dobre, Blizz już o to zadba.
    ~Danser
    2010/03/02 16:33
  • Żaaaaal.... normalnie śmieszy mnie to skomplenie pseudo pvp'owcow, ktorzy twierdza, ze to bedzie przegiecie. Po pierwsze, zwracacie uwage tylko na to co by bylo "niekorzystne" dla melee (zwiekszenie staminy clothowcom) a nie bierzecie pod uwage np haste: "Haste będzie bardziej atrakcyjny dla klas melee, pozwalając im na szybszą regenerację w systemach walki: energii czy run. Naszym celem w przypadku Haste jest pozwolenie graczowi na "robienie rzeczy" nieco częściej."
    mozna rozumiec - huntard/rogal/DK/war i inne tym podobne klasy, beda mogly czesciej uzywac specjalnych atakow, co da znaczaca wyrownanie wzgledem duzej ilosci HP dla clotherow. Zwiekszaja im hp, bo wiedza, ze dpsi beda w cata miazdzyc swoimi skillami.
    Po drugie, skomlecie jak dziewice, jak blizz dopuszcza sie zmienic cokolwiek w grze. Owszem, nie każda zmiana jest najlepsza, ale też nie kazda zmiana musi byc fatalna w skutkach. A zachowujecie sie czasami jak blondyna, ktora sie dowiedziała, ze tipsy podrozały o 100%.
    ~Ashinron
    2010/03/02 16:56
  • Wiecej info na temat zmian w najnowszym newsie na MMO ;) Moze Wam sie wyjasni pare spraw :P
    ~Anonimek
    2010/03/02 17:48
  • oby wiecej takich tlumaczen, thx Sigmar

    btw czy nie moglibyscie zaimplementowac sprawdzania slownika jezyka polskiego w postach? ortografia niektorych osob jest razaca. nie mozemy blokowac wypowiedzi dziewieciolatkow ale moze choc troche zlagodzic szok po przeczytaniu slow skladanych napredce ;)

    a co do wszystkich powyzszych postow to ja mam jedno spostrzezenie.. flame flame flame :) niby dyskusja jest pozadana i prawdopodobnie blizz celowo daje tylko ulamek informacji aby wywolac efekt paniki/zainteresowania wsrod graczy i ogolna dyskusje w necie. wiadomo, ze nie wazne co pisza. wazne zeby pisalali jak najwiecej. ogolny szum wokol gry jest pozadany ;) wszyscy bedziemy sie glosno smiali za pol roku z dzisiejszych komentarzy. blizz powiedzial nam to co chial powiedziec, a to co my chcemy uslyszec powie nam miesiac przed wydaniem nowego dodatku :) czy jakos tak. cierpliwosc jest cnota. salute
    ~w0y7a5
    2010/03/02 18:38
  • hah...! Mądre słowa:) nic dodać, nic ująć;)
    Pozdrawiam
    ~Ashinron
    2010/03/02 19:31
  • Na mmo-champion/wow-europe są dodatkowe informacje :] Teraz tylko tłumaczenie dla wszystkich i może dojdą nowe pytania lub więcej płaczu ;]
    ~Slideroh
    2010/03/02 20:08
  • gram wojownikiem a zmiany są dla casterów :
    ~MateuszJes
    2010/03/02 20:39
  • Jasne :)
    ~Slideroh
    2010/03/02 21:33
  • Dziwnie będzie grać Hunterem bez many. W taki sposób stanie się on Rogalem tylko że bez stelhu i walczącym na odległośc. :(
    ~Milcioo
    2010/03/02 21:33
  • Focus ma działać na innej zasadzie aniżeli Energy
    ~Slideroh
    2010/03/03 00:04
  • ja już się boje -.-
    ~Orzelo
    2010/03/03 17:42
  • eh znowu nerf klas walczących w zwarciu ;( trzeba się przerzucić na maga chyba od dawna mnie kusi ^^
    ~Gorn
    2010/03/04 10:26
  • Z hunterem to super sprawa. Mam 80 lvl na postaciach które nie używają many, dk, warrior, rogue, po prostu nie lubię klas które używają many ^^ to teraz dojdzie jeszcze hunter, do tego ma mieć więcej stamy, o kurde coś czuję że hunter będzie wymiatać :D
    ~azeroth
    2010/03/04 11:14
  • Czy Haste będzie dawał szybszą regenerację energii u Rogue? Dobrze zrozumiałem?
    ~Nate
    2010/03/06 15:10
  • nerf nerf nerf meele klas! rozumowanie blizza: jakiś kierownik: "ej, dzieciaki grające magami/lockami itd burzą się że jakiś rogal/warrior/dk ich ubił raz na bg, weźcie ich nerfnijcie chłopaki"
    pracownicy: "spoko, po nastepnym paczu już się to nie zdarzy, do tego damy clothowcom tyle hp co prot warrior =)"
    Żałosne, czemu blizz tak tępi meele klasy na pvp..
    ~dzizas
    2010/03/12 11:32
  • z resztą nie ma co się dziwić, wystarczy poczytać wypowiedzi innych, 99% gra casterami, w sumie dobrze robią
    ~nimda
    2010/03/12 11:34

Pozostałe nowości