System Mastery w Cataclysm - Nowości - World of WarCraft

Nowości

Data publikacji : 09.03.2010

System Mastery w Cataclysm

W zeszłym tygodniu Blizzard postanowił się podzielić z nami informacjami na temat tego, jak będzie wyglądał system statystyk w World of Warcraft: Cataclysm. Dziś na łamach forum, Eyonix przedstawił krótką zapowiedź tego, jak ma wyglądać całkiem nowe rozwiązanie w World of Warcraft - system Mastery

W zeszłym tygodniu pokazaliśmy wam zmiany, jakie planujemy wprowadzić w systemie statystyk w World of Warcraft: Cataclysm, oraz wyjaśniliśmy, jak wpłyną one na bardziej interesujący dobór przedmiotów oraz sprawią, że atrybuty będą bardziej zrozumiałe dla graczy. Dziś chcieliśmy przedstawić szczegóły związane z całkiem nowym rozwiązaniem: Mastery - systemem, który pozwoli graczom stać się lepszymi w tym co sprawia, że ich drzewko talentów jest fajnie lub unikalne. Wprowadzając ten system chcieliśmy osiągnąć trzy zasadnicze cele: dać graczom większą swobodę w rozdawaniu talentów; uprościć kilka talentów które dawały zbyt dużo bonusów na raz; dodać nową statystykę na wysokopoziomowych przedmiotach która sprawi, że będziesz lepszy w tym co robisz.

System działa w ten sposób: Kiedy wydajesz punkty w konkretnym drzewku talentów, otrzymasz trzy pasywne bonusy. Pierwszy zwiększy twoje obrażenia, efekty leczenie, lub obronę w zależności od tego jaką rolę przypisuje się danemu drzewku. Drugi bonus będzie powiązany ze statystyką którą preferujesz, na przykład Haste lub Crit. Trzeci bonus będzie najbardziej interesujący i zapewni efekt unikalny dla danego drzewka - oznacza to, że będzie 30 różnych bonusów tego rodzaju w grze. Trzeci bonus będzie korzystał z Mastery rating, który będzie można znaleźć na wysokopoziomowych (80-85) przedmiotach.

Jednym z naszych głównych celów w przypadku Mastery, jest danie graczom większej swobody w wybieraniu talentów, zamiast zmuszać ich do wzięcia "obowiązkowych" lecz niezbyt interesujących talentów, jak na przykład pasywny bonus do zadawanych obrażeń czy efektów leczenia (żeby znaleźć przykłady takich potężnych, lecz nudnych talentów o których mówimy, spójrzcie na talenty powyżej 51 punktów w wielu istniejących drzewkach). Mastery sprawi, że (na przykład) każdy talent u łotrzyka dodatkowo daje "... i zwiększa zadawane obrażenia o X%." Dzięki temu jeśli zdecydujesz się na talent Elusiveness (który zmniejsza szansę na wykrycie w czasie skradania), czy Fleet Footed (który wpływa na poruszanie się) nie będziesz czuł, że poświęcasz wysokość zadawanych obrażeń.

Oczywiście będą wciąż talenty które zwiększają zadawane obrażenia, jednak będą one miały również wpływ na to jak grasz. Na przykład możecie się spodziewać że będą talenty takie jak Improved Frostbolt, który skraca czas rzucania Frostbolt; zwiększa to DPS, ale również wpływa na rotację maga. Jednak Piercing Ice który zwiększa obrażenia o 6% jest talentem, który chcemy usunąć przy pomocy systemu Mastery.

Kiedy zbliżymy się do wydania Cataclysm przedstawimy więcej szczegółów na temat zmian dla wszystkich klas, łącznie ze zmianami w talentach i efektami Mastery. W międzyczasie poniżej znajdziecie kilka przykładów pasywnych bonusów, które opisaliśmy powyżej. Pamiętajcie że wciąż pracujemy nad tym systemem, w związku z czym mogą one ulec zmianie.

 

Holy Priest
Za każdy punkt wydany w drzewku Holy, kapłan otrzyma dodatkowo:

Healing - zwiększa efekty leczenia o X%.

Meditation - zwiększa regenerację many ze Spirit w czasie walki. Z pewnością zastąpi ono istniejący talent Meditation w drzewku Discipline, który wielu Holy Priestów uznawało za "obowiązkowy." Regeneracja będzie zależała od tego czy jesteś w walce, a nie od zasady pięciu sekund.

Radiance - Dodaje efekt HoT [healing over time] twoim bezpośrednim zaklęciom leczącym, jak na przykład Flash Heal. Mastery na przedmiotach zwiększy ten bonus, żadne inne drzewko nie będzie oferowało takiego efektu.

  

Discipline Priest
Za każdy punkt wydany w drzewku Discipline, kapłan otrzyma dodatkowo:

Healing - zwiększa efekty leczenia o X%.

Meditation - zwiększa regenerację many ze Spirit w czasie walki. Z pewnością zastąpi ono istniejący talent Meditation.

Absorption - zwiększa ilość absorbowanych obrażeń przez zaklęcia takie jak Power Word: Shield, czy Divine Aegis. Mastery na przedmiotach zwiększy ten bonus, żadne inne drzewko nie będzie oferowało takiego efektu.

 

Frost Death Knight
Za każdy punkt wydany w drzewku Frost, rycerz śmierci otrzyma dodatkowo:

Damage - zwiększa zadawane obrażenia o X%.

Haste - zwiększa melee Haste o Y%. Może to nam pozwolić na usunięcie Haste z talentów związanych z Icy Talons.

Runic Power - zwiększa ilość runic power generowaną przez umiejętności. Mimo że wszyscy DK chcą runic power, Frost będą posiadali jej więcej niż Blood czy Unholy (którzy otrzymają inne bonusy we własnych drzewkach). Unholy death knight, który zainwestował punkty we Frost również otrzyma ten bonus, jednak będzie on proporcjonalny do ilości punktów zainwestowanych w tym drzewku. Mastery na przedmiotach zwiększy ten bonus, żadne inne drzewko nie będzie oferowało takiego efektu.

 

Kilka dodatkowych informacji: Obecnie nie planujemy wprowadzić Mastery rating na istniejących 80-poziomowych przedmiotach wraz z wydaniem nowego systemu statystyk przed premierą Cataclysm. Mastery pojawi się na przedmiotach z określonych zadań i dungeonów. Otrzymasz mały bonus do Mastery za korzystanie z przewidzianych dla twojej klasy przedmiotów (na przykład plate dla paladyna). W przypadku osób które posiadają dual spec, w czasie zmiany talentów bonusy z Mastery zostaną automatycznie dopasowane do nowego speca.

Tłumaczenie tekstu o systemie statystyk w Cataclysm znajdziecie tutaj.

Komentarz (17)

  • Jak dla mnie bomba!
    ~Ashinron
    2010/03/09 09:39
  • W praktyce pewnie bedzie wygladalo to tak jak zawsze i wszyscy beda podobnie dawali talenty i mastera, np haste bedzie bardziej oplacalne do heala to, kazdy to wybierze zeby zwiekszyc efektywnosc. Zeby to mialo sens musial by byc idelny balans, a tego blizzowi sie jeszcze nie udalo, ;/
    ~kurka
    2010/03/09 11:08
  • A ja się zastanawiam jakie bonusy dostanie Shadow Priest. Healling czy coś do DMG?:D A jeszcze bardziej ciekawi mnie co dostane ja jako Palladyn Reti.
    ~Glum123
    2010/03/09 11:30
  • "Mastery pojawi się na przedmiotach z określonych zadań i dungeonów." ciekawe czy beda pamietać o pvp o.O
    ~hotmaro
    2010/03/09 11:42
  • ~Myzz
    2010/03/09 12:49
  • mi to się wydaje troche pogmatwane teraz, ale w praktyce bedzie proste mam nadzieje
    ~piotr maj
    2010/03/09 13:35
  • moze byc fajne zobaczymy w praktyce
    ~gorden
    2010/03/09 15:08
  • Głupi pomysł ;/ -ja lubie pasywne talenty bo nie muszę używać kolejnych 3-4 skilli bo już teraz nie wyrabiam z bindami ...
    ~klierowski
    2010/03/09 23:16
  • nie mogę się aż zostanę elemental mastery :D
    ~Elune
    2010/03/10 01:22
  • super mysle ze t swietny pomysl
    ~tervani
    2010/03/10 10:45
  • Ah, dzieki Myzz =]
    ~Glum123
    2010/03/10 11:18
  • ~Lazek
    2010/03/10 12:50
  • Kiedy wchodzi patch 3.3.3? Downloader już go pobrał, ktoś coś wie?
    ~kisielkamil
    2010/03/10 15:46
  • ale dawno nie bylo nowych niusów
    ~czlek
    2010/03/16 10:20
  • Niestety w ostatnim tygodniu nie pojawiło się nic ciekawego. =(
    ~Sigmar
    2010/03/16 12:26
  • nie ma co czytac w robocie
    ~czlek
    2010/03/16 13:30
  • a czelek dyskretnie podburza ludzi przeciwko stronie, czego chcesz nie ma newsow to nie ma, jak lubisz czytać każdą pierdołe to sobie wlaź na mmo.
    ~ajak
    2010/03/19 22:59

Pozostałe nowości