Zapowiedź - Wojownik - Nowości - World of WarCraft

Nowości

Data publikacji : 08.04.2010

Zapowiedź - Wojownik

Przyszedł czas na zapowiedź zmian związanych z wojownikiem. W ciągu najbliższych kilkunastu godzin poznamy także plany Blizzarda związane z łotrzykami i rycerzami śmierci, ale na razie skupmy się na tym jaki los czeka dzielnych wojów w Cataclysm. Zapraszam do zapoznania się z tłumaczeniem oficjalnej zapowiedzi.

 

Nowe umiejętności Wojownika

Inner Rage (dostępny na 81 poziomie) Kiedy postać osiągnie 100 Rage, uzyska buff który sprawi, że jej ataki będą pochłaniały 50% więcej Rage i zadadzą 15% więcej obrażeń przez krótki czas. Jest to pasywna umiejętność, w związku z czym nie będzie potrzebne jej użycie przez gracza. Celem dodania tej umiejętności jest danie bonusu za osiągnięcie maksymalnej wartości Rage. Jednak nie chcemy, aby wojownicy uważali że muszą odkładać Rage i czekać aż osiągną 100, w związku z czym będziemy blisko monitorować efekty tej umiejętności w czasie beta testów i dokonamy odpowiednich poprawek, jeśli uznamy to za niezbędne.

Gushing Wound (dostępny na 83 poziomie) Ta umiejętność nałoży na cel efekt krwawienia (bleed). Jeśli cel się ruszy, efekt zyska kolejny stack, do maksymalnych trzech, i odświeży swój czas trwania. Obecnie nie planujemy cooldowna dla tej umiejętności, będzie kosztować 10 Rage, a jej efekt będzie trwał 9 sekund. Gushing Wound będzie słabszy niż Rend przy jednym stacku, ale lepszy w przypadku trzech stacków, które można osiągnąć w czasie walki z ruszającym się celem.

Heroic Leap (dostępny na 85 poziomie) Ta umiejętność sprawia, że postać skacze w kierunku celu i nakłada efekt Thunder Clap na przeciwników znajdujących się w pobliżu miejsca, gdzie wyląduje gracz. Z Heroic Leap można korzystać w Battle Stance, będzie on dzielił cooldown z Charge, jednak talenty Juggernaut i Warbringer pozwolą na korzystanie z Heroic Leap w dowolnym stance i prawdopodobnie w czasie walki. Cooldown tej umiejętności może być nieco dłuższy niż Charge, ale będzie ona także ogłuszała (stun) cel, więc możesz być pewien że będzie on w tym samym miejscu kiedy wylądujesz.

 

Zmiany w umiejętnościach i mechanikach

Poza nowymi zaklęciami, planujemy dokonać kilku zmian w umiejętnościach i mechanikach, które są już wam znane. Poniższa lista nie jest pełna, jednak powinna pokazać jakie mamy plany wobec wszystkich speców.

 

  • Heroic Strike nie będzie już działał jako atak "przy następnym uderzeniu" ("on next swing"), ponieważ pozbywamy się tej mechaniki w Cataclysm. Aby utrzymać rolę Heroic Strike jako formy pozbywania się nadmiaru Rage, stanie się on natychmiastowym atakiem, który będzie kosztował między 10 i 30 Rage. Nie będzie można użyć tej umiejętności zanim będziesz miał 10 Rage, jednak kiedy będziesz posiadał go więcej, zużyty zostanie cały do maksymalnych 30, dodając obrażenia za każdy punkt Rage wydany powyżej minimalnych 10. Inne umiejętności, takie jak Cleave, Execute, oraz Maul (dla druidów), będą działały na podobnej zasadzie. Naszym celem jest danie graczom możliwości wyboru; jeśli nie masz wystarczająco Rage, nie będziesz korzystał z tej umiejętności, jednak jeśli masz go sporo, będziesz często używał tego skilla.
  • Battle Shout, Commanding Shout i możliwe że także Demoralizing Shout będą działały na podobnej zasadzie co umiejętność rycerza śmierci, Horn of Winter. Okrzyki nie będą nic kosztowały, dodatkowo do ich normalnych efektów będą również generowały Rage, ale pojawi się na nich krótki cooldown.
  • Whrilwind będzie atakował nieograniczoną ilość celów, jednak jedynie za 50% obrażeń broni. Ta umiejętność ma być używana przeciwko wielu przeciwnikom, a nie pojedynczemu celowi.
  • Generalnie zaklęcia leczące rzucane przez graczy w Cataclysm będą relatywnie słabsze w stosunku do ilości życia postaci niż jest to obecnie. Aby sprawić żeby debuff Mortal Strike był mniej obligatoryjny, ale wciąż przydatny w PvP, będzie on redukował efekty leczenia jedynie o 20%. Wszystkie podobne debuffy, włączając w to debuffy kapłanów Shadow i magów Frost również będą redukowały o 20%.
  • Sunder Armor zostanie zredukowany do trzech z pięciu stacków i będzie wciąż dawał 4% redukcji armora przy każdej aplikacji. Chcemy, aby debuff był łatwiejszy do nałożenia, a w przypadku jego utraty nie traciło się zbyt dużej ilości obrażeń.

 

 

Nowe talenty i zmiany w talentach

  • Talent Furious Sundering w drzewku Fury sprawi, że Sunder Armor będzie zadawał 25/50% obrażeń broni i zredukuje generowany threat o 50/100%
  • Mace i Poleaxe Specialization w drzewku Arms zostaną usunięte. Dawały one pasywne bonusy, których chcemy uniknąć w przypadku talentów. Utrzymamy talent Sword Specialization, jednak jego efekt będzie dotyczył wszystkich broni.
  • Talent w drzewku Fury, Booming Voice zwiększy Rage generowany przez okrzyki.
  • Mimo że lubimy to, w jaki sposób sprawuje się Titan's Grip, zdajemy sobie sprawę, że wielu wojowników lubi drzewko Fury ze względu na szybkie ataki dwoma broniami jednoręcznymi. W związku z tym planujemy przetestować talent Single-Minded Fury, który odpowiada Titan's Grip i daje spory bonus do obrażeń zadawanych przez dwie bronie jednoręczne.
  • Kilka talentów które redukują koszt umiejętności zostanie zmienionych, aby zwiększać obrażenia zadawane przez te skille.
  • Nowy talent w Arms zwany Disarming Nature będzie powodował, że po udanym rozbrojeniu cel zacznie uciekać (fear) przez 5/10 sekund.
  • Kolejny nowy talent w Arms, Blitz, sprawi że Charge będzie zadawał dodatkowe obrażenia. Dokładna wartość obrażeń może zależeć od przebytego dystansu w czasie szarży.
  • Talent w drzewku Fury, Improved Pummel sprawi, że udane przerwanie (interrupt) rzucanego zaklęcia wygeneruje 10/20 Rage.

 

Pasywne bonusy drzewek talentów - Mastery

Arms
Melee Damage
Armor Penetration
Bonus Swing

Fury
Melee Damage
Melee Haste
Enrage Intensity

Protection
Damage Reduction
Vengeance
Critical Block Chance

Bonus Swing: Będzie przypominać obecny w grze talent Sword Specialization, ale Bonus Swing będzie działał w przypadku wszystkich ataków i wszelkich broni. Będziesz miał szansę na dodatkowy instantowy atak, który zada 50% obrażeń.

Enrage Intensity: Każdy efekt enrage jest ulepszony. Będzie to dotyczyło zadawanych obrażeń/leczenia itd. z umiejętności takich jak Bloodrage, Death Wish, Enrage, Berserker Rage, oraz Enraged Regeneration.

Critical Block Chance: Tak jak wspomnieliśmy w zapowiedzi zmian związanych ze statystykami, black rating zwiększa szansę na zablokowanie 30% obrażeń z danego ataku. Wojownicy Protection mają szansę na to, że ich blok będzie krytyczny i zablokuje 60% obrażeń. Z pewnością pojawią się talenty, które jeszcze bardziej zwiększą tą wartość.

Vengeance: Jest to mechanika, która ma sprawić że obrażenia (i threat) tanka nie będą daleko w tyle za klasami dps w czasie znajdowania coraz lepszych przedmiotów w dodatku. Wszystkie spece tankujące będą posiadały Vengeance jako drugorzędny pasywny bonus swojego drzewka talentów. Kiedy tank zostanie trafiony, Vengeance da stackujący buff do attack power równy 5% otrzymanych obrażeń, maksymalnie do 10% życia (nie buffowanego) postaci. W czasie walki z bossami, spodziewamy się, że tankowie będą posiadali bonus równy 10% ich życia. Tylko kiedy 51 punktów zostało wydanych w drzewku Protection, wartości te będą wynosić 5% i 10%. Będą one odpowiednio niższe na niskich poziomach. Pamiętajcie, otrzymacie ten bonus tylko wówczas, kiedy większość punktów została wydana w drzewku Protection, dlatego nie będziecie widzieć wojowników Arms i Fury biegających z tym buffem. Vengeance pozwoli nam na tworzenie podobnych przedmiotów do tankowania jak dziś - będzie kilka statystyk związanych z zadawaniem obrażeń, ale głównie będą się one opierały na przeżywalności. Druidzi zwykle mają nieco więcej statystyk do zadawania obrażeń, dlatego ich Vengeance może przyjmować nieco niższe wartości, ale naszym głównym celem jest sprawienie, że wszystkie cztery tankujące klasy będą zadawały niemal identyczne obrażenia.

Biorąc pod uwagę fakt, że w tym tygodniu pojawi się sporo nowości związanych z Cataclysm, przypomnimy jakie informacje na temat nadchodzącego dodatku pojawiły się już wcześniej na łamach naszego serwisu:

Komentarz (30)

  • Heroic Leap kojarzy mi sie z Barbarzynca z diablo 2
    ~galeon09
    2010/04/08 20:11
  • A myślisz że skąd oni to biorą, ze swoich starych "dzieci" ;)
    ~Matstry
    2010/04/08 20:16
  • heroic leap był w beta wersji Wotlka tam gdzie titan grip teraz. mam nadzieje że zrobią podział cienia jak w w3.
    ~jasko
    2010/04/08 20:37
  • jestem bardzo ciekawy jak to wszystko będzie wyglądało w grze!!!!!!!!!!?????????
    ~Ciacho
    2010/04/08 21:12
  • W w3 było Lustrzane Odbicie, u Mistrza Ostrzy :).
    ~Danser
    2010/04/08 21:16
  • Miszcz ostrzy bardziej mi do rogala pasuje :D.
    ~Spoxik
    2010/04/08 21:20
  • Mortal Strike był mniej obligatoryjny, ale wciąż przydatny w PvP, będzie on redukował efekty leczenia jedynie o 20%

    Że niby k***a co?!
    ~Furiat
    2010/04/08 21:27
  • jak na razie to jest ostry nerf w pvp...
    Faktycznie heroic leap wyglada fajnie ale nie przesadzalbym z jego przydatnoscia w pvp, bo marnuje nam cd z charge
    -najgorsza rzecza jest nerf WW i co za tym idzie Bladestorm, WTF 50 proc mniej dmg?
    -nerf mortal strike tez bardzo dotkliwy
    -nieuzasadniony niczym nerf sunder armor
    -podobają mi się za to zmiany w drzewku protection
    -zmiana mechaniki rage byla oczywiscie konieczna (tankowanie latwiejszych heroicow w secie pvp itp) i ciezko ocenic Imo czy to nerf czy buff

    problemem nie jest nerf warriora tylko ostry buff np warlocka w pvp.

    pozdrawiam
    ~Diegooo
    2010/04/08 21:54
  • hahah Mortal Strike redukowac bedzie leczenie o 20% ? muahaha teraz to juz bedzie pryszcz leczyc sojusznika jak warr jest na nim :D
    ~Druid
    2010/04/08 22:13
  • Gushing wound jest chamskie, dla casterów bardzo nieprzyjemny skill.
    ~Grind
    2010/04/08 22:18
  • przeczytajcie dokładnie zwłaszcza o tym że leczenie będzie dużo słabsze niż jest teraz obecnie
    ~galeon09
    2010/04/08 23:20
  • cytuję - "ale naszym głównym celem jest sprawienie, że wszystkie cztery tankujące klasy będą zadawały niemal identyczne obrażenia." - super czyli pojęcie,że najlepszym tankiem jest warrior idzie w cholerę.Gratuluję kolejnego fail-a... -________-
    ~Talanar
    2010/04/09 00:09
  • MS 20% to lepiej dla wara bo co za tym idzie bedzie wiekszy dmg. Bedzie mozna ubic nie tylko healera ale i dpsa w 1v1:)
    ~ptok
    2010/04/09 07:57
  • jak tak dalej pojdzie to wark bedzie sie nadawal tylko do tankowania
    ~Dallevar
    2010/04/09 08:27
  • Co do zmiany w Mortal Strike to nie ma chyba w tym nic dziwnego. Już dawno Blizzard stwierdził, że leczenie w Cataclysm ma wyglądać nieco inaczej - postacie będą posiadały sporo więcej życia, a heale będą relatywnie słabszej. Skoro leczenie samo w sobie będzie bardziej wymagające, to debuff w postaci -50% jego efektów oznaczałby de facto śmierć celu Mortal Strike.

    Wydaje mi się, że nie można oceniać większości prezentowanych zmian w oparciu o realia patcha 3.3.3. W Cataclysm zmienią się niemal wszystkie wartości (damage, ilość życia, capy, ratingi itd.), dlatego niektóry poprawki nie muszą wcale okazać się nerfem, a jedynie częścią większych systemowych zmian.


    ~Talanar: A z jakiej racji wojownik miałby być najlepszą klasą do tankowania? Jaki byłby cel istnienia pozostałych trzech? Są cztery klasy do tankowania, każda inna, ale równie dobra w tym co robi. Jeśli wojownik tank zadawałby 10% obrażeń więcej niż dk, wówczas w topowych gildiach tank dk nie miałby racji bytu - bo czasem te 10% może stanowić różnicę.
    ~Sigmar
    2010/04/09 08:39
  • No trochę przesadzają, czytając te wszystkie zmiany można by powiedzieć że warek na pvp to totalna porażka, zobaczymy jak się te wszystkie zmiany sprawdzą w praktyce.. Wszystkie klasy dostają jakieś super umiejętności a warek praktycznie same nerfy :D
    ~koksik
    2010/04/09 10:29
  • Gushing Wound wredny dla casterów? "Gushing Wound będzie słabszy niż Rend" człowieku co najwyżej ich połaskocze :P
    ~tato
    2010/04/09 10:36
  • "A z jakiej racji wojownik miałby być najlepszą klasą do tankowania?" - no z takiej to racji imo, że w zasadzie obecnie do niczego innego się nie nadaje.
    ~Necroz
    2010/04/09 10:36
  • W takim przypadku trzeba myśleć o poprawieniu zadawanych przez niego obrażeń (które mimo że jeszcze nie ma bety według wielu osób będą zbyt niskie), a nie na zasadzie "słabo zadaje obrażenia, niech będzie najlepszym tankiem."

    Wtedy pozostałe trzy klasy dojdą do wniosku "jesteśmy słabymi tankami, powinniśmy zadawać najlepsze obrażenia." A to jest raczej błędne koło...
    ~Sigmar
    2010/04/09 13:28
  • Nerf whirlwinda...nareszcie :)
    Płaczcie dzieciaki....
    ~antywarek
    2010/04/09 14:33
  • "Nerf whirlwinda...nareszcie :)
    Płaczcie dzieciaki...."

    no siema, jak tam twój Paladyn? xD
    ~jpeja
    2010/04/09 17:05
  • "Mimo że lubimy to, w jaki sposób sprawuje się Titan's Grip, zdajemy sobie sprawę, że wielu wojowników lubi drzewko Fury ze względu na szybkie ataki dwoma broniami jednoręcznymi"

    Cóż, nie wiem jak inni, ale ja na moim serverze nie widzialem by ktos w fury walczyl 2x1reczny, jesli moze 2x2recznymi broniami.
    Pozdro
    ~Wallii
    2010/04/09 17:27
  • 'Cóż, nie wiem jak inni, ale ja na moim serverze nie widzialem by ktos w fury walczyl 2x1reczny, jesli moze 2x2recznymi broniami.'

    Nikt nie walczy, bo nie ma alternatywy, to oczywiste.

    Disarm Fear brzmi ciekawie, no i fakt, że shouty w koncu nie beda wymagaly rage tez jest dobrą zmianą, najwyższy czas. No ale patrząc na resztę, to nieźle się warkowi dostanie. Mam nadzieję, że trend na nerfienie warka niebawem się skończy, i w końcu znerfią palasa.

    Co do tankowania, to też uważam, że każda klasa, która ma możliwość tankowania powinna robić to z w miarę równą skutecznością. To samo tyczy się zresztą wszystkich innych ról.
    ~hidden
    2010/04/09 19:51
  • Fury korzystał z dwóch broni jednoręcznych przed wprowadzeniem Titan's Grip i wiele osób smucił fakt, że pojawienie się tego talentu oznaczało zasadniczo nieefektywność 2x 1hand. Miło że Blizzard stara się sprawić aby ponownie było to grywalne. Czas pokaże czy mu się to uda.
    ~Sigmar
    2010/04/09 22:06
  • Tak czytam cały ten artykuł i jedyna rzecz, która mi się podoba to przywrócenie oldschoolowego 2 x 1h z Classica i TBC, reszta zmian to jakieś żarty czy coś :P
    ~Ruro
    2010/04/10 02:35
  • Poprzednicy potwierdzili, że nikt prawie nie walczy 2xjednorecznymi, a w tłumaczeniu artykułu wyraźnie jest napisane "wielu lubi drzewko fury ze względu na szybkie ataki 2xjednorecznymi". A właśnie chodziło mi o bezsensowność tej wypowiedzi.

    A co do Heroic Leap, myślę, że nie powinna dzielić cooldownu z charge. Dzięki temu zwiększyły by o wiele szanse warkow z niektórymi klasami ranged.
    ~Wallii
    2010/04/10 14:43
  • Hidden... jedno pytanie... dlaczego maja znerfic paladyna skoro juz dawno zotał ;]
    Mówi się ze paladyn moze zrobic sobie jedno macro i ma w nim zawarte wszystkie swoje umiejętności... tylko problemem jest to, że skille paladyna nie zadaja dużego dmg i maja nawet konkretny cd (wiec nie wiem co mogą jeszcze odebrać paladynowi... no chyba, że chcesz żeby pala mial tylko jeden skill ofensywny i to jeszcze okaleczony o 50%). Paladyn ma mało skilli ale co zrobić... nie nam wybierać ilość skilli. Popatrz sobie troszkę na maga, z każdym dodatkiem klasa ta rośnie w siłę i nikt nie płacze że jest przesadzoną postacią więc dlaczego czepiasz się paladyna który dostał dużego kopa... nie mówię że jest słaby ale jest słabszy niż kiedyś. Wracając do warka to generowanie złości poprzez okrzyki jest dobrym pomysłem ale nie podoba mi się opcja z MS tak coś czuję, że będzie zbyt słaby i jeszcze ten WW to już porażka.
    ~yyyyco
    2010/04/10 18:10
  • Nikt nie placze w przypadku maga bo mag jest trudniejszy do grania niz paladyn.
    Gralem magiem, lotrem, wojownikiem, kaplanem, paladaynem i wlasnie paladyn wydawal mi sie najlatwiesza klasa do prowadzenia. Paladyn mogl sprawdzic sie w kazdej roli (tank, dps, heal) rownie dobrze co reszta do tego granie kazdej z tych rol bylo banalne w porownaniu do innych klas.
    ~Ande
    2010/04/11 07:12
  • Mortal -20% hmm u hunta nie widziałem zmian na aimed-a, execute i sudden death bez zmian ? czyli nadam smyrają po jajkach i się do niczego nie nadają ? cool
    ~Lenardoo
    2010/04/11 07:29
  • whirlwind 50% dmg ? To i tak nic nie zmieni z racji tego że np. w pvp Bladestorm można zdisarmować....to jest dopiero porażka, a nerf MS też mi się nie podoba.
    ~Orzelo
    2010/04/11 12:53

Pozostałe nowości