Zapowiedź - Łotrzyk - Nowości - World of WarCraft

Nowości

Data publikacji : 09.04.2010

Zapowiedź - Łotrzyk

Doczekaliśmy się już szóstej zapowiedzi - tym razem możemy dowiedzieć się więcej na temat Łotrzyka. W czasie najbliższych 24 godzin powinniśmy poznać szczegóły na temat Druida, Łowcy i Maga. Potem przyjdzie nam nieco poczekać na informacje o Paladynie. Tymczasem zapraszamy do zapoznania się z tłumaczeniem oficjalnej prezentacji łotrzyka.

 

Nowe umiejętności Łotrzyka

Redirect (dostępny na 81 poziomie) Łotrzyk otrzyma nową umiejętność, która pomoże mu w przypadku zmiany celu. Redirect przeniesie wszystkie aktywne combo points na obecny cel łotrzyka, zapewniając że nie zostały one zmarnowane po zmianie celu, lub kiedy przeciwnik zginął. Dodatkowo, buffujące umiejętności, takie jak Slice and Dice, nie będą wymagały celu, w związku z czym łotrzyk może użyć dodatkowe combo points na tego typu umiejętności (więcej na ten temat poniżej). Redirect ma 1-minutowy cooldown i jest darmowy.

Combat Readiness (dostępny na 83 poziomie) Combat Readiness jest umiejętnością z której łotrzykowie będą korzystali w sposób defensywny. Po jej aktywowaniu, kiedy postać zostanie zaatakowana przez atak dystansowy lub wręcz, otrzyma stackujący się buff o nazwie Combat Insight, który zredukuje otrzymywane obrażenia o 10%. Combat Insight będzie stackował się do 5 razy, a czas trwania zostanie odświeżony z kolejnymi aplikacjami buffa. Celem dodania tej umiejętności jest wzmocnienie łotrzyka w walce z innymi klasami melee, kiedy Evasion i efekty stun nie mogą zostać użyte. Umiejętność ta trwa 6 sekund i posiada 2-minutowy cooldown.

Smoke Bomb (dostępny na poziomie 85) Łotrzyk rzuca Smoke Bomb, tworząc chmurę która wpływa na wrogów. Przeciwnicy znajdujący się poza chmurą, nie będą mogli targetować celu znajdującego się w środku przy pomocy umiejętności typu single-target. Przeciwnicy mogą wejść w chmurę aby zaatakować, albo użyć ataków obszarowych (AoE) w dowolnym czasie, żeby zranić postać znajdującą się w chmurze. W PvP umiejętność ta otworzy całkiem nowy zestaw taktycznych zagrań, ponieważ znajdzie się dla niej wiele zastosowań zarówno ofensywnych jak i defensywnych. W PvE Smoke Cloud może służyć do ochrony grupy przed atakami dystansowymi przeciwnika, zwabiając go tym samym bliżej postaci, bez konieczności wykorzystywana innych elementów blokujących widoczność (LoS). Smoke Cloud trwa 10 sekund i posiada 3-minutowy cooldown.

 

Zmiany w umiejętnościach i mechanikach

Planujemy dokonać kilku zmian w umiejętnościach i mechanikach, które są już wam znane. Poniższa lista nie jest pełna, jednak powinna pokazać jakie mamy plany wobec wszystkich speców.

  • W PvP chcemy zredukować zależność łotrzyków od niektórych cooldownów i "stun-locków," a w zamian za to zapewnić im większą pasywną przeżywalność. Jedną z większych zmian będzie używanie przy Cheap Shot tego samego diminishing returns co w przypadku innych efektów ogłuszających. Zwiększenie Armora i Staminy na przedmiotach typu cloth, leather i mail również pomoże osiągnąć ten cel.
  • W PvE, nawet biorąc pod uwagę rzeczy takie jak Slice and Dice, czy Envenom, bardzo duża część obrażeń łotrzyka pochodzi z pasywnych źródeł. Używają oni umiejętności cały czas w trakcie walki, jednak chcemy zredukować procent obrażeń, jakie pochodzą z automatycznych ataków i trucizn. Więcej obrażeń będzie pochodzić z używanych umiejętności i specjalnych ataków.
  • Chcemy poprawić nieco zdobywanie poziomów przez łotrzyka. Ataki pozycyjne i stackowanie DoTów nie będą obecne na niższych poziomach, pojawią się ponownie na wyższym levelu mając na uwadze grę drużynową. Łotrzyk otrzyma także nową niskopoziomową umiejętność, Recuperate, która konwertuje combo pointy w niewielki efekt leczący w czasie (HoT).
  • Aby uzupełnić zmiany związane z systemem combo pointów, umiejętności nie zadające obrażeń, jak Recuperate i Slice and Dice, nie będą wymagały celu i użyją wszystkich aktywnych combo pointów jakie posiada łotrzyk, nawet tych które znajdują się na niedawno zabitym przeciwniku. Ta zmiana nie będzie dotyczyła umiejętności zadających obrażenia, które wciąż będą wymagały combo pointów na celu, który chcesz zranić. W związku z tym, UI zostanie poprawione tak, aby łotrzyk wiedział ile posiada aktywnych combo pointów.
  • Ambush będzie działał z dowolnym rodzajem broni, jednak będzie mniej efektywny, jeśli nie będzie to sztylet (dagger). Dzięki temu przy ataku ze Stealtha każdy łotrzyk będzie miał możliwość wyboru między bezpośrednimi obrażeniami, efektem DoT, lub ogłoszeniem.
  • Tak jak zrobiliśmy to ostatnio z niektórymi umiejętnościami Subtlety, chcemy mieć pewność, że łotrzyk nie jest karany za korzystanie z określonego rodzaju broni. Poza kilkoma wyjątkami (na przykład Backstab) powinieneś móc używać broni typu dagger, axe, mace, sword, lub fist weapon bez szkody dla większości umiejętności.
  • Deadly Throw i Fan of Knives będą teraz korzystać z założonej broni dystansowej. Dodatkowo mamy nadzieję na pozwolenie łotrzykom na aplikowanie trucizn na ich broń rzucaną.
  • Jesteśmy całkiem zadowoleni z Tricks of the Trade, jako mechaniki która daje łotrzykowi większą użyteczność w grupie, jednak nie chcemy, aby transferowała ona tyle threat co obecnie.

 

Nowe talenty i zmiany w talentach

W Cataclysm wszystkie drzewka łotrzyka nieco się zmienią, ponieważ chcemy, aby każde z nich miało określony cel. Informacje dotyczące talentów znajdujące się poniżej powinny przedstawić wam co planujemy osiągnąć.

  • Assasination będzie opierało się głównie na sztyletach, truciznach i obrażeniach typu burst.
  • Combat będzie skupiał się głównie na broniach typu sword, axe, fist weapon, mace; oraz możliwości walki z przeciwnikami w zwarciu. Łotrzyk na specu Combat przetrwa dłużej bez konieczności polegania na mechanikach Stealth i Evasion.
  • Subtlety będzie opierało się na korzystaniu ze Stealtha, także ciosach typu opening i finishing. Będzie skupiało się ono na korzystaniu ze sztyletów, jednak w mniejszym stopniu niż Assasination
  • Ogólnie rzecz biorąc łotrzykowie Subtlety muszą zadawać więcej obrażeń niż dziś, inne spece potrzebują więcej narzędzi.
  • Talenty typu weapon-specialization (dla wszystkich klas, nie tylko łotrzyka) zostaną usunięte. Nie chcemy, aby gracz musiał zmieniać ustawienia po znalezieniu nowej broni. Interesujące talenty, jak na przykład Hack and Slash, będą działały z dowolnym rodzajem broni. Nudne talenty jak Mace Specialization czy Close Quaters Combat odchodzą.
  • Drzewka Assasination i Combat posiadają obecnie sporo pasywnych bonusów. Planujemy zmniejszyć ilość Critical Strike Rating którą zapewniają, aby łotrzyk chciał mieć tą statystykę na swoich przedmiotach

 

Pasywne bonusy drzewek talentów - Mastery

Assassination
Melee damage
Melee critical damage
Poison damage

Combat
Melee damage
Melee Haste
Harder-hitting combo-point generators

Subtlety
Melee damage
Armor Penetration
Harder-hitting finishers

Początkowe bonusy Mastery będą bardzo podobne między drzewkami. Jednak im bardziej gracz zagłębi się w określony spec, Mastery będzie ulepszało styl gry w danym drzewku. Assasination będzie miało lepsze trucizny niż dwa pozostałe. Combat stabilne i wyrównane obrażenia. Subtlety silniejsze ciosy wykańczające.

Bashiok postanowił doprecyzować sposób działanie opisanych umiejętności łotrzyka. Oto co napisał na oficjalnym forum World of Warcraft.

Chcemy nieco wyjaśnić działanie Combat Readiness: kiedy zostanie aktywowane, otrzymane obrażenia sprawią że pojawi się buff Combat Insight. Jeśli nie zostaniesz zaatakowany w czasie 6 sekund od ostatniego uderzenia, buff zniknie i skończy się efekt trwania Combat Readiness. Jeśli jednak łotrzyk będzie cały czas atakowany Combat Insight będzie wciąż ponawiany do maksymalnego czasu trwania buffu, który wynosi 30 sekund.

Dokładne liczby (związane z umiejętnością Recuperate) nie są jeszcze dopracowane, jednak regeneracja jest oparta o maksymalną ilość życia i zużyte combo pointy. Mimo że umiejętność jest wprowadzona na niskim poziomie, oczywiście będzie się skalować z przedmiotami i wraz z ulepszaniem ilości życia postaci, dzięki czemu będzie użyteczna nie tylko w czasie zdobywania poziomów.

Biorąc pod uwagę fakt, że w tym tygodniu pojawi się sporo nowości związanych z Cataclysm, przypomnimy jakie informacje na temat nadchodzącego dodatku pojawiły się już wcześniej na łamach naszego serwisu:

Komentarz (25)

  • W tym momencie chciałbym pozdrowić wszystkich warlocków, magów, hunterów i życzyć im miłego dnia. Hehe Combat Readiness "Flash Bang" to będzie rzeźnia ;]
    ~Karolek6436
    2010/04/09 10:28
  • norma... jak zawsze rogal buff. W TBC najwiecej temow go mialo. Wotlk tez i w Cata bedzie to samo...

    a lock mage i hunter jak zawsze beda trzepane przez rouge.

    ale zobaczymy w koncu to nie sa ostatnie info i nie jest pewne ze tak zostanie do wydania cata. Pewnie duzo sie jeszcze zmieni.
    ~DanielG44K4
    2010/04/09 10:48
  • Nie mów hop :P
    1) w praktyce może to wyjść zupałnie inaczej niż myślisz lub mogą wywalić część skilli
    2) Hunta i maga jeszcze nie widziałeś zmian :)
    ~JEDIDJ
    2010/04/09 10:52
  • Zauważcie, że zmniejszą jeszcze crit chance z drzewek, a każda z postaci w grze będzie miała większą ilość zycia. Jak kiedys blizz tłumaczył - żeby walka trwała dłużej i ludzie mogli wykazać się umiejętnościami, a nie szczęściem, bo akurat wszedł crit...
    ~zdenek117
    2010/04/09 11:18
  • fajnie ciekawe w ile bedol teras mogowie ginoc.ciekawe kiedy maga dadzoł bo wtedy bedzie do komentarzu
    ~gorden
    2010/04/09 11:39
  • jezu idź po słownik bo tego się nie da czytać. Tak wiemy jesteś dyslektykiem ,jak 60% ludzi korzystających z internetu
    ~raku21212
    2010/04/09 12:16
  • Ciekawe podejście. Chwilę wcześniej wszyscy narzekali na magów i warlocków, że clothy dostaną więcej HP, będą nie do pokaniania. Dziś zastanawianie się, jak szybko będą ginĄć.

    Do tego niektórzy mogliby zajrzeć do słownika ortograficznego, bo aż się niedobrze robi czytając pewnie komentarze.
    ~zdenek117
    2010/04/09 13:14
  • Niektórzy chyba grają w coś innego niż wow, rogue OP w pvp? dobre żarty xD
    ~magg
    2010/04/09 14:34
  • Nie przesadzajcie tak z tym buffem dla rogue. Bardziej sie trzeba bedzie teraz wykazac skillem niz tylko stunowac od tylu. Combat Readiness niezle, ale sila ofensywna casterow tez wzrosnie. Nie chwalcie zatem dnia przed zachodem slonca i raczej trenujcie cos wiecej niz tylko 1-2-3, drodzy łotrzykowie....
    ~zorro
    2010/04/09 14:40
  • Rogue vs hunter jest OP, jeżeli go nie zobaczę wcześniej to jestem już martwy.
    ~Sondzik
    2010/04/09 14:45
  • Sondzik L2P i tyle
    ~Gelevera
    2010/04/09 15:53
  • "Łotrzyk otrzyma także nową niskopoziomową umiejętność, Recuperate, która konwertuje combo pointy w niewielki efekt leczący w czasie (HoT)."
    WTF co to ma być leczący się rogal. Moim zdaniem technika przeżywalności rogala powinna się opierać na CC i stealthu a nie na leczeniu się. Każdy debil umie stać i leczyć się, a kontrolować CC już nie każdy. Trochę mi to wygląda na płacz dzieci neo, że rogal jest trudny, a blizz daje im heal.Co do expienie powinni dać rogalowi duży burst w expieniu a nie heal ...
    ~Tita
    2010/04/09 16:32
  • pewnie ze rogue jest op w pvp ale w 1v1

    tak jak pisało kilka osób wcześniej- jeżeli się rogala nie zobaczy w stealth a rogal nie jest lamusem to 99% że wygra.

    Teraz na bg kiedy rogal dorwie swoja ofiarę nawet niespecjalnie będzie się dało pomóc nieszczęśnikowi xD
    ~gvkcklk
    2010/04/09 17:58
  • no to widzimy ze rogal bedzie zakała w cata
    Combat Readiness, to mu w ogole sie nie przyda szczegolnie w arenkowych PvP
    addon piszczy ze smiec wlaczyl bufka, zmieniasz cel i po 6 sekundach znika mu buhaha!
    ~milerks
    2010/04/09 18:19
  • Mam jednio wielkie zastrzerzenie - co to za zj***ny pomysłżeby dać rogalowi HOTa, ta klasa ma się opierać na stealchu, vanishu i stundach a nie na jakimś debilnym leczeniu się.

    Całkowicie pomijam kwestię czy to będzie OP czy nie - ten skill poprostu do łotrzyka nie pasuje.
    ~Grind
    2010/04/09 18:20
  • i bedzie taki sam placz gnojów jak miesiac po wejsciu wotlka
    ~milerks
    2010/04/09 18:27
  • wedkug mnie fajne wykozystanie punktow combo ... z Prepeditation bedzie OP, caly czas w strealth i sie leczy co 20 sekund az do full hp ^^
    ~Lazek
    2010/04/09 18:29
  • Rogue ws hunter OP? Buhahaha :D Sam gram huntem, nie mam najmniejszych problemów z roguem. Flare na poczatek i track hidden włączone, a potem tylko wychwycić go, spam wing clip i dazed shot którego oryginalnej nazwy nigdy nie jestem w stanie zapisać i jest dobrze :) no i nie odwracać się tyłem, bo jak dostajecie backstaby etc. to się nie dziwcie...
    ~Lenoreth
    2010/04/09 19:15
  • do tego należy dodać scatter shota, disengage, i strzelanego frost trapa. no i pet z siatką. i wez tu do takiego podejdz
    ~Astridgas
    2010/04/09 19:37
  • Może to co powiem będzie wyśmiane ale ludzie czy ktoś kiedyś grał Hunterem?? Hunter niema żadnego problem z rogalem . Ludzie chyba po prostu nigdy nie dobili do 80 lvl i dlatego marudzą że przegrywają z rogalem .
    ~vood
    2010/04/09 20:46
  • Ten placz o heal dla rogala jest zupelnie nie potrzebny, skoro kazda niemal klasa teraz ma heala(war o.O)to dlaczego rogue ma go nie miec? Co mysle o rogalu? bez rewelacji
    ~rogue
    2010/04/09 21:11
  • Cóż leczenie łotrzyka ma być "słabym efektem" na pewno nie będzie tak, że nagle odzyska on 90% życia.

    Zresztą inne klasy, które teoretycznie nie powinny umieć się leczyć już posiadają różnego rodzaju efekty tego typu:
    Hunter - Spirit Bond
    Warrior - Blood Craze, Bloodthirst
    itd.
    ~Sigmar
    2010/04/09 21:43
  • To że wojownik ma heala też jest chore i pozbawione jakiejkolwiek logiki.

    Heal powinien być dostępny dla:
    a) Szamanów,druidów, paładynów, priestów - wiadomo klasy leczące.
    b) Warlock (drain life, death coil) i Death Knight (build blood). Te heale są oczywiście słabsze. Leczenie się kosztem życia przeciwników jest naturalne dla locków i DK.

    Klasy takie jak rogal, warior, hunter i mage towinny mieć tak dobrane skille żeby im żaden heal nie był potrzebny.


    W mojej wypowiedzi całkowice pomijam kwestie balansu, poprostu każda klasa ma swój styl gry a rogal z HOTem to absurd, tak samo jak chore byłoby gdyby warlock latał w plate z two handami - za chiny nie pasuje to do specyfiki tej klasy.
    ~Grind
    2010/04/09 21:43
  • słyszałem że będzie nowa klasa..
    nie znam jeszcze nazwy, ale ma być to chero klasa która na wstępie nie zależnie od przedmiotów ma
    -milion armora
    -110% ma crita w mele i w range
    - może strzelać z Mountów
    - i ma skill który za jednym zamachem ma zabijać wszystko co się rusza w obrębie całego uniwersum warcrafta, Starcrafta i Diablo. a cd ma 5 minut ;/
    ~Nate
    2010/04/10 11:24
  • Ee nie...tą klasę dopiero wprowadzą jak Star Wars wyjdzie i ludziska będą z abonamentów tu rezygnować ;p
    ~optymista
    2010/04/10 12:37

Pozostałe nowości