Zapowiedź - Łowca - Nowości - World of WarCraft

Nowości

Data publikacji : 09.04.2010

Zapowiedź - Łowca

Na forum World of Warcraft została przedstawiona kolejna zapowiedź zmian, tym razem dotyczy ona klasy Łowcy. Teraz możemy dowiedzieć się nieco więcej na temat systemu walki w oparciu o Focus, który został ogłoszony w czasie zeszłorocznego BlizzConu. Zapraszamy do przetłumaczonej wersji zapowiedzi!

 

Nowe umiejętności Łowcy

Cobra Shot (dostępny na 81 poziomie) Nowy atak który zadaje obrażenia typu Nature. Ta umiejętność posiada wspólny cooldown ze Steady Shot. Da to łowcom alternatywę dla Steady Shot przeciwko przeciwnikom posiadającym sporo Armora, talenty poprawiające tą umiejętność będą obecne w drzewku Beast Mastery.

Trap Launcher (dostępny na 83 poziomie) Po jej użyciu, kolejna pułapka może zostać wystrzelona w miejsce w 40 yardach. Daje to takie sam efekt dla wszystkich pułapek jak obecnie Freezing Arrow, w związku z tym pozbywamy się tej umiejętności. 1-minutowy cooldown. Brak global cooldowna.

Camouflage (dostępny na 85 poziomie) Łowca wchodzi w tryb w którym nie otrzymuje obrażeń z ataków dystansowych. Postać wciąż może zostać zaatakowana w walce wręcz i ataki obszarowe (AoE), zadawanie i otrzymywanie obrażeń przerywa efekt działania Camouflage. Łowca może poruszać się i rozkładać pułapki w Camouflage, dostanie także bonus do obrażeń kiedy zaatakuje mając na sobie jego efekt (następnie zostanie on usunięty).

 

Zmiany w systemie walki

  • Łowcy nie korzystają już z many; w zamian za to otrzymają Focus. Focus jest generowany na podobnej zasadzie co Energia. Nie będzie miał na niego wpływu Intellect. Haste zwiększy szybkość jego generowania. Łowcy będą generować mniej więcej 6 Focus na sekundę, trochę mniej niż Energia łotrzyka która rośnie w tempie 10 na sekundę. Poniżej znajdziecie przykłady tego jak ma wyglądać koszt umiejętności w Focus:
    • Steady Shot/Cobra Shot: Brak kosztu. Generuje 9 Focus przy strzale (lub 12 na sekundę zamiast 6).
    • Arcane Shot/Chimera Shot /Explosive Shot: 45 Focus.
    • Aimed Shot/Multi-Shot: 60 Focus.
    • Concussive Shot/Tranquilizing Shot: 35 Focus.
    • Rapid Fire/Master’s Call/Disengage: 30 Focus.

 

Zmiany w umiejętnościach i mechanikach

Poza zmianami w systemie walki i nowymi skillami, planujemy dokonać kilku poprawek w umiejętnościach i mechanikach, które są już wam znane. Poniższa lista nie jest pełna, jednak powinna pokazać jakie mamy plany wobec wszystkich speców.

  • Wielką zmianą dla łowcy będzie usunięcie amunicji. Strzelby, łuki i kusze będą zadawały obrażenia bez zużywania amunicji. U łowcy nie będzie już na nią miejsca. Cała dotychczasowa amunicja zostanie przekształcona w szare przedmioty które można będzie sprzedać. Istniejące kołczany zostaną zamienione na duże torby - ale każdy łowca będzie mógł posiadać tylko jedną tego typu, a inne klasy nie skorzystają z tej zmiany - nie będziemy również tworzyć kolejnych przedmiotów tego rodzaju.
  • Zarządzanie zwierzętami również ulenie zmianie. Łowcy będą mieli dwa rodzaje zwierząt: active, oraz stored. Łowcy będą mogli wybrać do trzech aktywnych zwierząt (możliwe że pięciu w przypadku specjalizacji Beast Mastery) i będą mieli możliwość przełączania się między nimi w dowolnym czasie kiedy nie są w walce, bez potrzeby udawania się do miasta. Stables zapewnią znacznie więcej miejsca na przechowywanie zwierząt. Aby zmienić status z active na stored, łowca będzie musiał odwiedzić lokalnego Stable Mastera. Jednak dzięki temu pojawi się znacznie więcej miejsca na przechowywanie tych wszystkich Spirit Beasts które wędrują po świecie Azeroth.
  • Dodatkowo łowcy zaczną grę na pierwszym poziomie z odpowiednim ze względu na rasę stworzeniem a nauczą się oswajać inne zwierzęta na 10. Zmieniamy także cechy niektórych rodzajów zwierząt aby zapewniały one ważne buffy i debuffy. Celem takiej zmiany jest umożliwienie łowcy na wybranie odpowiedniego peta, który uzupełni braki w grupie. Niektóre zmiany w rodzajach zwierząt znajdziecie poniżej
    • Wind Serpents: Będą nakładać debuff zwiększający obrażenia od magii (podobnie do słabszej wersji zaklęcia warlocka Curse of Elements).
    • Ravagers: Będą nakładać debuff który zwiększy wrażliwość celu na obrażenia fizyczne (podobnie do słabszej wersji umiejętności wojownika Blood Frenzy).
    • Hyenas: Będą nakładać debuff który zwiększy obrażenia otrzymywane z efektów krwawienia - bleed (podobnie do słabszej wersji umiejętności druida Mangle).
  • Stings oraz inne efekty czasowe korzystają z haste i crit ratings. Przyspieszone efekty DoT nie są krótsze, posiadają więcej ticków w czasie ich trwania.
  • Viper Sting regeneruje 9 Focus co 3 sekundy.
  • Wzmacniamy łowcę jako klasę dystansową. W związku z tym będzie on posiadał umiejętności związane ze strzelaniem na pierwszym poziomie, pozbędziemy się także pewnych umiejętności walki wręcz, jak na przykład Mongoose Bite.

 

Nowe talenty i zmiany w talentach

  • Łowcy na Beast Mastery otrzymają nowy talent Careful Aim, który zwiększa obrażenia zadane przez kolejny Steady Shot lub Cobra Shot, ale wydłuża czas użycia tych umiejętności. Naszym celem jest stworzenie kombinacji umiejętności, które przekształcą się w mocny początkowy atak (opening), szczególnie w połączeniu z nowym skillem Camouflage.
  • Łowcy na Beast Mastery będą posiadali talent który sprawi, że Cobra Shot będzie lepszy od Steady Shot, jak na przykład Longevity, który redukuje czas użycia Cobra Shot do 1,5 sekundy.
  • Rapid Recuperation sprawi, że użycie Rapid Fire natychmiastowo zregeneruje 20/40/60 Focus, a Rapid Killing będzie generował 3 Focus na sekundę.
  • Efficiency zredukuje koszt Focus umiejętności Chimera Shot, Aimed Shot i Arcane Shot.
  • Thrill of the Hunt wygeneruje Focus kiedy zadasz krytyczne obrażenia.
  • Hunter vs. Wild zwiększy regenerację Focus kiedy łowca lub jego zwierzę jest spowolnione (snare), ogłuszone (stun), lub unieruchomione (root).

 

Pasywne bonusy drzewek talentów - Mastery

Beast Mastery
Ranged Damage
Haste
Pet Damage

Marksmanship
Ranged Damage
Armor Penetration
Double Shot

Survival
Ranged Damage
Ranged Critical Damage
Elemental Damage

Pet Damage: Wiele pasywnych talentów, które zwiększają obrażenia zadawane przez zwierze nie będzie już dostępnych w drzewku Beast Mastery. Jednak pojawią się one wraz z bonusem Mastery.

Double Shot: Łowca ma szansę na pozyskanie dodatkowego ataku dystansowego poza global cooldownem za 50% obrażeń.

Elemental Damage: Ulepsza obrażenia typu Arcane, Fire, Frost, Nature oraz Shadow umiejętności takich jak pułapki, Black Arrow i Explosive Shot.

Na forum pojawiło się sporo pytań oraz kilka odpowiedzi autorstwa Ghostcrawlera. Oto co miał do powiedzenia na temat kamuflażu!

To nie jest stealth. Przeciwnicy nigdy nie będą się zastanawiać gdzie jesteś. Staramy się użyć nowego efektu wody z Cataclysm, aby postać nabrała drapieżnego wyglądu. Camouflage chroni przed atakami dystansowymi i daje bonus do zadawanych obrażeń, jednak nie jest to Shadowmeld czy też stealth łotrzyka/druida gdzie gracze cię nie widzą.

Tak jak większość z was pewnie wie, chcieliśmy już kiedyś dodać Camo, jednak z powodu że był to normalny stealth, pojawiły się problemy ze zbalansowaniem tej umiejętności, Poza tym wydawało się, że dajemy tą samą fajną umiejętność innej klasie zamiast wymyślić coś nowego. Łowcy byli bardzo podekscytowani tym pomysłem dlatego postanowiliśmy spróbować jeszcze raz, ale tym razem nie jako stealth.

Biorąc pod uwagę fakt, że w tym tygodniu pojawi się sporo nowości związanych z Cataclysm, przypomnimy jakie informacje na temat nadchodzącego dodatku pojawiły się już wcześniej na łamach naszego serwisu:

Komentarz (33)

  • Już od jakiegoś czasu dochodzę do wniosku, że Blizz ma w 4 literach tę klasę :(
    ~MS
    2010/04/09 20:14
  • hahah... no to fajnie sie masz.

    Wedlug mnie hunter coraz bardziej przypomina prawdziwego lowce i czyni to ta klase bardzo unikalna. Juz w wotlk bardzo mi sie podobala a teraz bedzie mozna tak samo kombinowac jak rogalem

    jak narazie idzie ku dobremu ale warlock i warek za bardzo mi sie nie podobaja
    ~DanielG44K4
    2010/04/09 20:20
  • dziwne łowca bez amunicji lol
    ~Ciacho
    2010/04/09 20:46
  • żal mi ich co to ma (...) być jakieś szare (...) przedmioty :( :
    ~Ciacho
    2010/04/09 21:28
  • Sugerowałbym powstrzymanie się od bardzo ekspresyjnego wyrażania własnych poglądów w postaci wulgaryzmów.

    Lepiej szare do sprzedania, niż bezużyteczne które trzeba wywalać z ekwipunku. Prawda?
    ~Sigmar
    2010/04/09 21:35
  • A mi się podoba. Łowca staje sie coraz bardziej łowczy:) I dobrze że wkońcu nie trzeba będzie biegać do stolicy po pety. Aha , a fioletowa amunicja z inzynieri też zostanie przerobiona na szare itemki??Mam też nadzieje że focus będzie sie sprawdzał w praktyce a nie że pare skilli i nie ma za co strzelać. No ale poczekajmy do Beta-testów :)
    ~Orik
    2010/04/09 21:56
  • Fajne zmiany, zawsze mnie zastanawiało dlaczego Hunter ma manę, przecież to nie jest caster. Zmiany wyglądają ciekawie i zgadzam się z opinią że ta klasa coraz bardziej przypomina prawdziwego łowcę.

    Kamuflaż mi za bardzo stealchem zalatuje ale Trap Launcher zapowiada się fajnie.
    ~Grind
    2010/04/09 21:59
  • Każdy rodzaj amunicji zostanie zmieniony na szare przedmioty, które będzie można jedynie sprzedać vendorowi (albo zachować na pamiątkę).

    Masz rację fajnie że łowca będzie jeszcze bardziej wpasowany w archetyp tej postaci. Dla mnie świetnym pomysłem jest poprawienie poziomów 1-10. Własny pet i dodatkowe umiejętności strzeleckie już od pierwszego levela to strzał w dziesiątkę.
    ~Sigmar
    2010/04/09 22:01
  • Pewnie że fajnie! warlock straszny wypas nie wiem jak komuś może się coś nie podobać, koleś ale sapiesz
    a co do hunta też fajny tylko nie rozumiem jak będzie wyglądała sytuacja kiedy caster lub inny hunt bedzie chciał rozpocząć walkę z hunterem. Przez ten kamuflaż będzie zmuszony czekać aż ten 2gi pierwszy go zaatakuje tak>? a co się stanie jeżeli 2ch huntow będzie miało kamuflaż włączony :D?
    ~sfsagg
    2010/04/09 22:11
  • poślesz peta
    ~hidden
    2010/04/09 22:12
  • bardzo ciekawe rozwiązania moim zdaniem, i spore ułatwienie dla początkujących to duży plus. imo hunt dostanie lekkiego buffa i będzie jeszcze bardziej klimatyczny :)
    ~Astridgas
    2010/04/09 22:23
  • Wszystko fajnie, ale nie podobają mi się koszty umiejętności i tempo regeneracji focusa. W PvP szansą huntera jest właśnie burst dmg, a tutaj wychodzi na to, że żeby mieć focus to muszę spamowac steady shotem, którego się praktycznie nie da używać w PvP ze względu na to, że trzeba być prawie cały czas w ruchu.
    ~Sondzik
    2010/04/09 22:24
  • Wychodzi na to, że jak jakiś melee dojdzie to obudzę się z ręką w nocniku bez focusa na disengage :(
    ~Sondzik
    2010/04/09 22:26
  • nie jest napisane ze wszystkie skille beda zabieraly focus (przyklad steady). Mechanika bedzie napewno duzo podobna do energi rogala i tak samo ze skillami.
    ~DanielG44K4
    2010/04/09 22:34
  • Gdy hunt zacznie walczyć z hunterem to w ruch pójdą perty które skutecznie wyrzucą przeciwnika z kamuflażu. Warlock albo wyśle demona albo sam podejdzie, hunter z bliskiej odległośni nie może strzelać, pozatym każdy caster ma jakieś AoE a to też pozbawia kamuflażu.
    ~Grind
    2010/04/09 23:32
  • Zresztą po co wyrzucać huntera petem z kamuflażu, skoro przy pierwszym ataku on sam się z niego "wybije"? Będąc w tym "ukryciu: będziemy mogli jedynie stawiać trapy i się poruszać. Byłby to fajny opener gdyby można było wykorzystać element zaskoczenia, ale jak zaskoczyć kogokolwiek skoro i tak jesteśmy widoczni??
    Martwi mnie jeszcze regeneracja focus w PVP, bo o ile w PVE pewnie będzie spoko, bo ciągle się spamuje Steady Shota, to na arenie może być problem z tej prostej przyczyny, że tam się trzeba ciągle poruszać.
    Co do trap Launchera, to fajnie, że nie będzie trzeba podbiegać do grupy mobów przy AoE (wystarczy wstrzelić tam EX trapa), ale poza tym to wg mnie nic szczególnego.
    ~MS
    2010/04/10 09:00
  • burst dmg w ruchu pewnie zostanie zachowany a z powodu zmiany zasilania z many na focus usunięte lub znacznie skrócone zostaną cooldowny z kluczowych skilli.
    Nie podoba mi się natomiast rezygnacja z amunicji. To kolejny krok w polityce Blizzarda w kierunku uproszczenia gry i usuwaniu kolejnych aspektów o które gracz powinien się martwić i na które ma wpływ.
    Osobiście również nie odpowiada mi sprawa z petami. doskonalym pomysłem jest zmiana bez konieczności udawania się do miasta ale nie na aż taką skalę. Spowoduje to pewien zanik przywiązania do hunterowskiego peta który przecież ma być czymś więcej niż warlock'owskie diabełki (każdy na inną okazję). Dobrym kompromisem były by 3 sloty z tak aby można było "nosić" ze sobą ferocity, tenacity i cunning lub jeśli ktoś potrzebuje w dowolnej innej konfiguracji. Ale pożyjemy zobaczymy. Jak by nie było pewnie i tak będzie dobrze.
    ~ryba
    2010/04/10 09:02
  • Piszecie o tym, że hunter stanie się bardziej klimatyczny i wpisuje się w archetyp tej postaci? Po wyrzuceniu kołczanów i worków na amunicję, wyrzucają nam amunicję (fajnie będę sobie craftował strzały i sprzedawał je u vendora, pewnie się dorobię - ludzie specjalnie wybierali inżynierię by sobie tworzyć amunicję, czy też farmili w tym celu repę). Większość grają w tę grę prawie 5 lat i teraz na pewno wszyscy porobią sobie Alt hunterów by sprawdzić jak fajnie się gra tą klasą w przedziale lvl 1-10.

    Nie rozumiem, przecież nie trzeba się udawać do miasta by zmienić peta, bo mamy "Call stable pet" z cooldownem 5 min. A jeśli muszę zmienić peta szybciej - to zmieniam speca i automatycznie mogę wybrać nowego zwierzaka.
    ~MS
    2010/04/10 09:18
  • Hunter mocny na początku, im bliżej 85 tym bardziej słabszy w porównaniu do innych klas. Jak tu ktoś napisał, specjalnie sobie zrobięalta, by jakiegoś żuka na 1 lvl tamowac...żal
    ~zepp
    2010/04/10 12:41
  • Hmm zmienia mane na focus ok ujdzie ( chociaż coraz bardziej hunter zmienia sie w rogue )
    Ale nie rozumiem czemu zabieracie Ammo ?? to przecież żaden problem nie byl kupic ammo od vendora lub z engi zrobić ... Czy w ta gre graja jacyś upośledzeni ze nie mogą kupić sobie ammo ?? Moze niedługo blizz zrobi każdego bossa na 1 lvl żeby nie trzeba było się męczyć ?? hmm Gra ktora miala fajny klimat coraz bardziej zmienia sie w Zwykłego Napier*alacza ...
    Mam propozycje skoro i tak juz kaleczycie ta gre to Dajcie Taurena Rogue w itemach plate i 2x 2hand Daggery ... a co
    ~Dangens
    2010/04/10 15:35
  • Niektóre klasy dostają jakieś umiejętności pożyteczne dla rajdu/party. A hunter już teraz jest jedną z najmniej pożytecznych klas w rajdzie i nic się z tym nie robi. Zamiast tego chcą go zamienić w jakiegoś opiekuna Tamagochi. Po co mi większa stajnia? Pewnie zostanie dodany jeszcze Achivement na zebranie odpowiedniej ilości petów :)
    Może Blizz pójdzie jeszcze dalej i jak już zmniejszył cooldown na Heart of Phoenix z 10 do 8 min w patchu 3.3.3 to teraz dodadzą jeszcze z 1 min, bo to OP zmiana, która była nam bardzo potrzebna.
    ~MS
    2010/04/10 16:38
  • Akurat łowcy dostali umiejętności do raidów. Debuffy petów - gorsze od pełnoprawnych druida, warriora i innych, ale zawsze to coś.

    Ja osobiście nie mogę się doczekać dodatku. Odkąd ujawniono nową rasę wiedziałem kim zagram - goblin hunter. Wcześniej grałem hunterem w pirackiego WoWa, przyznaję się, ale przeszedłem na jasną stronę mocy - czekam na Cataclysm grając Druidem. Jedno czego się obawiam to focus z odniawianiem 6/sekundę...
    ~zdenek117
    2010/04/10 19:53
  • Ta klasa wymaga największej modernizacji bo jest najtrudniejsza do gry PVP i żadna inna się z nią nie może równać. Pod względem stałego dmg było ok ale teraz jak nie będzie można spamowac bez przerwy to muszą dać skill o sile dorównującej lava burst czy arcane missile albo znacznie zwiększyć moc wszystkich. Wydaje mi się że hunt też ma dużo trudniej z ogarnięciem skilli (pełno skilli i każdy ma cooldown a reszta klas spamuje tylko paroma) więc PVP to była droga przez mękę i jeszcze częściowo odpadał auto shot bo przecież trzeba się zatrzymać na tę 0.5s.
    ~Hunt
    2010/04/10 21:05
  • Grałem na koncie kumpla. Ma hunta. I powiem tak. Hunter w brew pozorom to jedna z fajniejszych klas w pvp. Tylko na arenach jest mu ciężko. Ma chyba najwięcej skilli w grze, prawie każdy użyteczny. Oglądałem jeszcze filmy na jutube o huncie pvp. Po prostu cieba umieć grać tą postacią to będzie Ci sprawiało bardzo dużą przyjemność :)
    ~Nate
    2010/04/11 00:03
  • Tak tylko, że PVP to właśnie arena.
    ~MS
    2010/04/11 08:15
  • do cataclysm-u tak, potem zobaczymy, przecież zapowiedzieli duże zmiany w pvp. W grupowym pvp hunter nie jest wcale taki ciężki do ogarnięcia.
    ~cobytuwpisac
    2010/04/11 09:05
  • ma najtrudniej z wszystkich, ale jak ogarniesz to super fun bedziesz miał
    ~Nate
    2010/04/11 10:39
  • Przeszkadza mi tylko ta ilość skilli i każdy z innym cooldownem dla przykładu twinkowanie huntem to był ubaw po pachy tylko w tedy dawało się ogarnąć ze skillami... Teraz myślę będzie dużo łatwiej i będzie można się skupić na grze a nie zapewnieniu rotacji o ile odpowiednio zbilansują tą klasę.
    ~Hunt
    2010/04/11 11:05
  • nie no teraz to ja przestane grać Hunter'em
    fokus będzie się wolno ładować i na dodatek co ras bardziej przypominamy inne klasy

    Na moje to pogorszyli Huntera zamiast go ulepszyć jak inne klasy
    ~stefeq
    2010/04/11 20:49
  • Faktycznie , bo jak inne klasy będzemy mogli łapać pety i zadawać obrażenia z broni dystansowej.Ponadto dają Focus , a go mają już zwierzaki !! ZGROZA !! (lol)
    ~Orik
    2010/04/11 22:07
  • nie podoba mi się pomysł że nie będzie amunicji
    ~MateuszJes
    2010/04/12 20:50
  • Co do amunicji, też mi sie to niepodoba, jeżeli chcieli dodać możliwoć dropienia amunnicji tak jak to gdzieś napisali, to już mogli dać hunterowi miniprofesje w ktorej by robił amunicje i dropił byś recepte.
    Jeżeli chodzi o focus to może być ok, tylko musza to dobrze zbalansować, jak na razie Disengage(30) i Tranquilizing Shot(35) wydają się zbyt drogie.
    ~Hmmm
    2010/04/29 12:17
  • Wydaje mi się że troche mało daja hunterom jesli chodzi o instancje. PVP ulepszone dosyc dobrze ale przeciez nie każdy hunter gra tylko areny i BG
    ~rizenn
    2010/09/11 14:58

Pozostałe nowości