Zapowiedź - Paladyn [Aktualizacja] - Nowości - World of WarCraft

Nowości

Data publikacji : 14.04.2010

Zapowiedź - Paladyn [Aktualizacja]

Na forum World of Warcraft pojawiła się ostatnia zapowiedź zmian w klasach w Cataclysm. Mimo że jak wcześniej zapowiadano, informacje na temat paladyna będą raczej założeniami niż konkretami, okazuje się, że nie jest tak źle. Przypominamy, że jak zawsze wszystko może ulec zmianie, Blizzard bardzo chętnie wysłucha na forum opinii graczy na temat prezentowanych zmian. Zapraszamy poniżej do zapoznania się z tłumaczeniem oficjalnej zapowiedzi.

 

Nowe umiejętności Paladyna

Blinding Shield (dostępny na 81 poziomie) Zadaje obrażenia i oślepia wszystkie pobliskie cele. Ten efekt dotknie tylko postacie zwrócone w stronę tarczy paladyna, podobnie do umiejętności Radiance Eadrica the Pure w Trial of the Champion. Drzewko Holy będzie posiadało talent, który zwiększy obrażenia i szansę na trafienie krytyczne, zaś w Protection będzie możliwość natychmiastowego rzucania tego zaklęcia. 2-sekundowy czas rzucania. Wymaga tarczy.

Healing Hands (dostępny na 83 poziomie) Healing Hands jest nowym zaklęciem leczącym. Paladyn emanuje energią leczącą, na podobnej zasadzie co Healing Stream Totem. Umiejętność ma krótki zasięg, jednak wystarczająco długi czas trwania, żeby paladyn rzucił inne zaklęcie w czasie kiedy Healing Hands jest aktywne. 15-sekundowy cooldown. Czas trwania 6 sekund.

Guardian of Ancient Kings (dostępny na 85 poziomie) Przywołuje tymczasowego strażnika, który wygląda jak latająca istota stworzona za światła dzierżąca miecz. Efekt wizualny przypomina zaklęcie paladyna z WarCraft III - Resurrection. Guardian ma różny efekt w zależności od speca paladyna. W przypadku Holy, będzie on leczył najbardziej ranne sojusznicze jednostki znajdujące się w pobliżu. Na Protection strażnik będzie absorbował określoną ilość obrażeń. W przypadku Retribution, będzie on zadawał obrażenia, na podobnej zasadzie co Gargoyle rycerzy śmierci lub Nibelung Staff. 3-minutowy cooldown. Czas trwania 30 sekund (może się on odmienny w zależności od tego, który rodzaj Guardiana został przywołany).

 

Zmiany w umiejętnościach i mechanikach

Poza nowymi umiejętnościami, planujemy dokonać kilku zmian w zaklęciach i mechanikach, które są już wam znane. Poniższa lista nie jest pełna, jednak powinna pokazać jakie mamy plany wobec wszystkich speców.

  • Crusader Strike będzie podstawową umiejętnością, którą wszyscy paladyni otrzymają na 1 poziomie. Wydaje nam się że zdobywanie poziomów w przypadku tej klasy może być nużące, ponieważ nie posiada ona natychmiastowego ataku. Retribution otrzymają nowy talent w miejsce Crusade Strike, który albo będzie modyfikował działanie tej umiejętności, lub całkowicie ją zastąpi.
  • Cleanse został zmieniony, aby pasował do zmian w systemie dispeli. Będzie on usuwał efekty magic (debuff na sojuszniczych celach), disease, oraz poison.
  • Blessing of Might będzie równocześnie dawał efekt Wisdom. Jeśli masz w grupie dwóch paladynów, jeden będzie rzucał Kings, drugi zaś Might na wszystkie postacie. Nie powinno być potrzeby rzucania odpowiednich buffów na poszczególne klasy.
  • Holy Shock będzie podstawowym zaklęciem leczącym, dostępnym dla wszystkich paladynów.

 

Nowe talenty i zmiany w talentach

  • Chcemy nieco zredukować możliwości obronne paladynów Retribution i Holy. Wydaje nam się, że bardzo mocna defensywa ograniczała Retribution paladynów, szczególnie w Arenach. Jedną z rozważanych zmian jest skrócenie czasu trwania Divine Shield o kilka sekund. Jednak paladyni Retribution dają sobie radę w Battlegroundach, a one będą w centrum uwagi w Cataclysm, ponieważ można będzie w nich zdobyć najlepsze nagrody PvP. Dodatkowo sposób leczenia w dodatku ulegnie zmianie na tyle, że paladyn nie będzie miał możliwości wyleczenia się do pełni życia w czasie trwania Divine Shield, więc nie powinno to stanowić problemu.
  • Wydaje nam się, że Retribution paladyni potrzebują dodatkowej mechaniki, która sprawi że błąd w rotacji będzie miał większy wpływ na dps. Dodatkowo chcemy dodać do tego speca więcej narzędzi do PvP. Obecnie plusy Retribution paladyna w PvP ograniczają się do zadawania sporego bursta, lub dobrej przeżywalności.
  • Chcemy wydłużyć czas trwania Sacred Shield do 30 minut i zachować limit jednego celu tego zaklęcia. Wówczas paladyni mogliby używać go na swoim głównym celu do leczenia. Jednak chcemy także dodać do Holy więcej narzędzi, aby nie musieli oni być oczywistym wyborem do leczenia tanka, ani nie postrzegano ich jako słabych healerów grupy.
  • Chcemy dodać do drzewka Holy nowe mocne zaklęcie leczące przypominające Greater Heal. Flash of Light pozostanie szybkim zaklęciem leczącym, jednak w związku z czasem jego rzucania, będzie ono bardziej kosztowne. Holy Light będzie głównym zaklęciem o średniej efektywności. Beacon of Light musi zostać zmieniony w ten sposób, żeby pozwalał leczyć paladynowi dwa cele na raz, a nie dawać mu możliwość rzucania dwóch zaklęć kosztem jednego. Jego celem jest zaoszczędzenie czasu zmiany celu i global cooldownu, a nie many.
  • Paladyni Holy będą korzystali ze spirit jako statystyki regenerującej manę.
  • Protection paladyni potrzebują mieć dwie różne rotacje na tankowanie pojedynczego celu i grupy przeciwników. Możliwe, że wprowadzimy dodatkowe umiejętności, z których trzeba będzie korzystać w obu rotacjach.
  • Holy Shield nie będzie już posiadał ładunków (charges). Zostanie przerobiony tak, aby aktywny buff zwiększał szansę na block, zadawane obrażenia oraz threat.

 

Pasywne bonusy drzewek talentów - Mastery

Holy
Healing
Meditation
Critical Healing Effect

Protection
Damage Reduction
Vengeance
Block Amount

Retribution
Melee Damage
Melee Critical Damage
Holy Damage

Meditation: Jest to konwersja spirit na manę, którą również posiadają pozostałe klasy leczące

Vengeance: Jest to konwersja otrzymywanych obrażeń na attack power, którą również posiadają pozostałe klasy tankujące

Critical Healing Efect: Kiedy zaklęcie leczące paladyna będzie krytyczne, zregeneruje ono więcej życia.

Block Amount: Chcemy zachować opinię o paladynie, jako tanku który dużo blokuje. Dla rozróżnienia, wojownik będzie mógł blokować krytycznie, zaś paladyn będzie absorbował więcej obrażeń normalnymi blokami.

Holy Damage: Każdy atak typu Holy będzie zadawał więcej obrażeń.

Nethaera sprecyzowała, na łamach forum World of Warcraft, informacje na temat zmian w klasie Paladyna:

Chcieliśmy sprostować część informacji. Pamiętajcie również, że jest to jedynie zapowiedź i czeka nas sporo testowania i wprowadzania zmian, które nie zostały zawarte w tym tekście.

Zmieniliśmy w głównym poście odniesienie do Flash of Light, aby było ono bardziej klarowne:

Flash of Light pozostanie szybkim zaklęciem leczącym, jednak w związku z czasem jego rzucania, będzie ono bardziej kosztowne. Holy Light będzie głównym zaklęciem o średniej efektywności. Beacon of Light musi zostać zmieniony w ten sposób, żeby pozwalał leczyć paladynowi dwa cele na raz, a nie dawać mu możliwość rzucania dwóch zaklęć kosztem jednego. Jego celem jest zaoszczędzenie czasu na zmianę celu i global cooldownu, a nie many.

Dodatkowo chcemy zmienić zaklęcia leczące paladyna tak, aby odpowiadały one tym, które posiadają inne klasy. Holy Light będzie średnim czarem. Jest bardzo efektywny, jednak niezbyt szybki i nie posiada zbyt dużej siły. Flash of Light będzie szybkim zaklęciem, które kosztuje więcej many. (Obecnie paladyni odstają od standardowego modelu, ponieważ ich szybki heal jest zarazem najbardziej efektywny). Holy paladyni będą mieli także dostęp, poprzez talenty, do dodatkowego zaklęcia leczącego, większego Holy Lighta. Będą potrzebne trzy takie "duże heale" (albo dwa krytyczne), żeby przywrócić tanka z 1% do 100% życia.

Obecnie Beacon of Light pozwala paladynowi na leczenie dodatkowego celu poza głównym tankiem. Jeśli w Cataclysm podwoi on healing, będzie to zbyt mocne. Mamy dwa pomysły na rozwiązanie tego problemu i będziemy eksperymentować, aby wybrać lepszy z nich. Pierwszy z nich polega na tym, że Beacon mógłby działać tylko w przypadku określonych zaklęć leczących, na przykład Flash of Light czy Holy Light (ale nie jego dużej wersji). Alternatywnym pomysłem jest sprawienie, żeby rzucenie heala na cel objęty efektem Beacon kosztowało dodatkową manę, ponieważ de facto rzucasz dwa zaklęcia. W tym modelu, Beacon nie miałby żadnego kosztu many.

Dodatkowo dziś paladyni posiadają ogromną ilość many i bardzo mocne zaklęcia. Są oni doskonałymi klasami leczącymi pojedyncze cele, jednak są słabsi jeśli chodzi o wypełnianie innych ról. Chcemy aby paladyni byli nieco bardziej zbliżeni do innych healerów. W Cataclysm powinieneś mieć możliwość przydzielenia kapłana Holy do leczenia tanka, a Holy paladyna do raidu. Nie jesteśmy pewni czy całkowicie uda nam się odejść od obecnych ról w leczeniu, jednak na pewno chcemy dać większe możliwości niektórym klasom.

Co do Guardian of Ancient Kings. Najważniejsze jest żebyście pamiętali, że nie będzie pojawiał się dodatkowy pasek z jego umiejętnościami. Po drugie, nie będzie on trwał zbyt długo. Nie jest to więc pet w tradycyjnym rozumieniu. To jest przyjaciel który pojawi się kiedy go potrzebujesz, a nie stały towarzysz podróży.

Na łamach naszego serwisu pojawiło się wcześniej wiele tłumaczeń oficjalnych zapowiedzi Blizzarda związanych z nadchodzącym dodatkiem Cataclysm:

Komentarz (29)

  • Reroll jak nic. Tylko holy bedzie mialo znaczenie. Retri bedzie mial bursta wtedy kiedy wlaczy straznika + skrzydla. Banka krotsza niz HS - madness
    ~Erikk
    2010/04/14 17:51
  • Zdaje mi się że w porównaniu do innych prezentacji , u Pala głównie mówią o osłabianiu go niż o dodawaniu ciekawych talentów czy spelli. Guardian of Ancient Kings z pewnością będzie interesujące , ale pytanie czy będzie wystarczająco silne na PvP.
    ~baka14
    2010/04/14 18:02
  • Jeżeli chodzi o PVE, to jak na razie wygląda to na spory nerf holy paladyna. Obawiam się, że skończy się to tak, że ani nie będziemy dobrzy w tank healingu, ani w raid healingu...
    ~Morthal
    2010/04/14 18:46
  • Zobaczymy jak to wszystko się potoczy. To tylko zapowiedź wiec nie szykujcie się ze wszystko już od razu będzie takie. Blizzard nawet jak daje nerfa i jest on za duży to po pewnym czasie znowu staje się mocniejszy. Czasem wystarczy trochę cierpliwości ;) Zmiany są interesujące i zobaczymy jak będą się sprawowały w Cataclysm.
    ~Valestil
    2010/04/14 19:06
  • No w końcu może ukrócą bańkę palladyna :D Tej klasie to tylko osłabienie... i tak jest za mocna aktualnie.
    ~Krein
    2010/04/14 19:09
  • Dobrze wam tak nooby! całe wotlk byliście op to teraz czas na wyrównanie z innymi klasami ;].
    ~klierowski
    2010/04/14 20:12
  • ~klierowski słabo mi się robi jak czytam twoje komenty... wykazujesz się totalną głupotą. Wydaje mi się że masz 12lat i łoją ci tyłek kolesie w zielonych itemach albo nigdy w życiu nie miałeś żadnej postaci na 80lv. Cieszysz się że paladyn będzie miał krótki czas trwania Divine Shield... tylko że ty jako priest nie masz żadnych problemów z tym skillem bo masz baranie mass dispel... wiec nie wiem co sie cieszysz jak głupi do sera i jeszcze wyzywasz ludzi którzy grają tą postacią. Paladyn miał swoje kilka sekund w wotlk i na tym się skończyło... Jeśli chodzi o wyrównanie pala z innymi klasami to bardzo bym chciał być na równo z magiem który z dodatku na dodatek z patchu na patch jest dużo silniejszy (moim zdaniem bardzo przesadzony) biorąc pod uwagę to, że może sobie zabierać wszystkim self buffki i tworzyć inne cuda. Popłakałeś się, że inne klasy leczące dostały dispel magic a co ma powiedzieć resto dru który traci formę drzewa i dostaje GrZyBkA???(bedzie miał drzewko ale co jakiś czas)
    ~fircyk
    2010/04/14 21:23
  • Z tego co czytałem, nie traci żadnej formy drzewka.

    Będzie po prostu CD po wyjscu z formy, nie będzie teraz możliwości zmiany form co kilka sekund
    ~Slideroh
    2010/04/14 22:40
  • "Wiedzieliśmy że zmiana Tree of Life na zaklęcie z cooldownem będzie kontrowersyjna. Nie było możliwości, żeby tego typu zmiana przemknęła niezauważona. Przepraszam jeśli to właśnie bycie drzewem przyciągnęło was do tej klasy." "Tree of Life zmienia się z pasywnego talentu na talent z cooldownem, podobnie do Metamorphosis" z tego co tu pisze jednak traci :] i będzie jako buff na kilkadziesiąt sekund xD jak u locka Metamorphosis 30s czas trwania i 3 min cd (tylko gdybam) Przepraszam, że zaśmiecam paladynowski pokoik xD
    ~fircyk
    2010/04/14 23:11
  • Wreszcie nerf pala, jeszcze tylko niech skrócą lub zmienia działanie stuna i już będzie znacznie lepiej w PvP. Niestety to i tak nie zmieni sytuacji hunta przeciwko innym klasom.
    ~Sondzik
    2010/04/15 08:05
  • "jeszcze tylko niech skrócą lub zmienia działanie stuna i już będzie znacznie lepiej w PvP." jeszcze proponuje zeby holy nie mogł hilowac, retri powinien uzywac tylko one hendow... a i jeszcze paladyni powinni nosic tylko clothy. Wtedy dopiero bedzie lepiej w PvP. Niby dlaczego powinni skrocic czas stuna ???
    ~Myzz
    2010/04/15 08:49
  • HAHAHHAHAH koleś śmieszny jesteś niech może w ogóle zlikwidują mu stuna... no pomyśl... ten stun juz trwa na graczach 3s i ma cd 1min a ty chcesz jeszcze zmienic to (może niech działa tylko na mobki)... żal mi takich ludzi. Dokładnie Myzz może niech paladyn zacznie nosić tylko cloth i inne badziewia...
    (oby hunt miał focusa tylko na 2-3 skille :* i będzie gitara) przeszkadza ci że pala jest"zbyt mocny" to sobie nim graj
    ~fircyk
    2010/04/15 12:48
  • no szczerze mowiac to powini nawet skrocic cd na tego stuna tak do 30 sec. Ale ogolnie to palek nie jest mocno z nerfiony, podobaja mi sie zmiany jesli chodzi o ta klase
    ~dreiko3
    2010/04/15 13:54
  • Moim zdaniem to dobrze że go nerfią maga można też ale bez przesady bo akurat magiem trzeba umieć grać ...
    ~Orzelo
    2010/04/15 14:04
  • "Zapomniałeś wspomnieć jaką niesamowicię ciekawą rotacje ma arcane mag: 4xArcane Blast, Arcane Missles, 4xAB, AM, 4xAB..." noooooo poważnie treba umieć grać xD
    ~fircyk
    2010/04/15 14:08
  • no nie ktorym to wogole nie wychodzi granie magiem :) jesli robia 2k dpsu z gearem z toc 25
    ~dreiko3
    2010/04/15 15:17
  • Hunter nie ma żadnego stuna i nie płacze, jednak nikt mnie nie przekona, ze to jest balans w pvp kiedy hunter, który cały czas musi się trzymać na odleglosc ma wszystkie umiejętności crowd controla wrażliwe na choćby 1 dmg, a pal ze znaczna większą ilością hp i arma podbiega ze swoja banka, wali stuna i zjeżdża mi w ciągu działania stuna większość hp. Jeszcze teraz z genialnym sposobem odnawiania focus u hunta przez steady shota to każdy melee dojdzie do mnie jeszcze szybciej... Jak dla mnie stun niech nawet ma taką długość, ale dlaczego jak ja kogoś uśpię/wsadzę w trapa etc. to nie mogę go nawet dotknąć, a pal czy rogal zjeżdżają w tym czasu większość lub całe hp

    @fircyk Widzę, że jesteś wielkim palla fanem , ktory nie potrafi przyznać, że jest on op w pvp, nie wdaja się z tobą dyskuje, bo z tego wyniknie tylko flame

    P.S Z tych danych co Blizz podał hun będzie mieć właśnie focusa na 2-3 skille...
    ~Sondzik
    2010/04/15 16:18
  • no sorki ale jako hunt masz cos takiego jak pet ktory mimo wszystko nie ma malej ilosci hp daje stuny i jest strasznie upierdliwy... masz cos takiego jak trin. pvp ;] masz jeszcze deterrence, frost trap, Disengage i wiele wiele innych cudów którymi możesz zalatwic paladyna tak że nie podbiegnie do ciebie (i chyba logika podpowiada że skoro paladyn ma bombla ^^ to trzeba uciekac xD a hunt raczej nie ma z tym problemów) a potem to juz łatwo rozpykać palka xD
    ~fircyk
    2010/04/15 16:33
  • @fircyk Tylko dlaczego palek to niemal stały element składu na Arene? Ja myślę że inni healerzy też bardzo chcieli by latać w plateach a jedyna klasa mająca namiastkę tego to shaman ale nawet on nie ma bański czy stuna! Pall jest przekoksany i nie ma dwóch zdań! Zgodzę się też że mag to również za mocna klasa.
    ~Hunt
    2010/04/15 17:19
  • owszem są ale holy xD a my mówimy o ret xD
    ~fircyk
    2010/04/15 17:31
  • Ktoś kto gra hunterem i ma problem z paladynem powinien się mocno zastanowić co robi źle , bo mam pala i huntera na 80 lvl i z doświadczenia powiem że nie jest tak łatwo zabić huntera , trzeba troszeczkę pomyśleć . A jak ktoś jest marks hunterem to już wogle bajka .
    ~vood
    2010/04/15 17:58
  • Naprawdę łatwiej zabić marksa? Marks jest łatwiejszy w rotacji i opiera się na DoTach więc jest czas na ucieczkę... Większość skilli z surv wymaga ciągłego ognia ale jest też przydatny ES i WS a z drugiej strony najważniejsze talenty od stamy i trapów są szybko dostępne więc pod MS też można mieć.
    ~Hunt
    2010/04/15 20:07
  • Statystyki arenowe Paladynów mówią jasno i wyraźnie że Holy Pala jest bardzo mocny, ale jak ktoś gra Retri Palą to ma coraz bardziej przejeb..., z każdym dodatkiem coś blokują, skracają, wogóle jak ktoś tak cwaniakuje z OP u Pala to niech zrobi Retri Pala na 80lvl i podczas walki podejdzie do Maga (ten to dopiero jest OP) lub Huntera. Jakby ktoś zauważył my nie mamy w arsenale znikania, podbiegania, strzelania na odległość lub peta. Uważacie że pala jest OP bo do 70 lvl wszystkich kosi, to się grubo mylicie (może kiedyś było inaczej). Prawdopodobnie musimy wszyscy przejść na Holy i taka będzie przyjemność z gry, wykoszę przeciwnika z many po 15min a potem go będę męczył do końca kolejne 5min, z resztą robie jeszcze Druida i Rogala to może tymi będzie można pograć. A wogóle to mają podobno podnieść armor wszystkiego poza platem więc tak dalej, powodzenia. Pozdro
    ~Hofman
    2010/04/16 11:08
  • czy nie myslicie ze przywolanie tego guarda to cos w stylu skilla shamana... niemal identyczny sposób działania dla holy dla innych speców dodane nowe działanie...
    ~Ghaal
    2010/04/17 09:48
  • @Hofman Tutaj nie ma żadnego balansu w PvP, bo np. holy pala zbije huntem chyba tylko wtedy gdy afkuje lub ma laga. Taki hunt w przeciwieństwie do rogala nie zjedzie żadnego warriora, pala czy dk o polowe hp na jednym stunie, a nawet jeżeli to holy się zaraz uleczy i zabawa od początku, więc jedynie retri da się jakoś jeszcze zabić z równymi szansami.
    ~Sondzik
    2010/04/17 12:35
  • nie no totalnie tego nie czaje czemu ludzi pisza ze gra magiem wymaga skilla a palem nie ... osobiscie mam jedynie te 2 postacie na 80 ... i duzzzoooo latwiej gra mi sie magiem,mam wraznie ze granie na odleglosc jest duzo wygodniejsze ... nie gram juz od 2 miechow bo ta gra budzi za duze kontrowersje , nieda sie jej zbalansowac kazdy ma inne odczucia , mam nadzieje ze dodatek mnie nie skusi .. nie warto
    ~sory
    2010/04/19 22:42
  • Ja gram warkiem więc znacznie łatwiej jest pokonać pala niż maga a jeśli chodzi o mój poprzedni komentarz apropo "mag - nerf" to miałem na myśli że talent maga Frost Nova ponieważ 8 sekund unieruchomienia to zdecydowanie za dużo i może za krótki cooldown blink jest obecnie... a co do arcane maga to blizzard i tak ma go znerfić więc...

    aha i apropo komentarza Sondzik na rogala jest jedna technika "rend" żeby się nie schował i "overpower" ze względu ze rogal ma dużo dodge szczególnie jak użyje takowy Evasion to dopiero zabawa xD
    ~Orzelo
    2010/04/23 16:10
  • moim zdaniem to pala ma niezle przesrane
    on jako jedyny nie ma cczegos co pomaga dopasc przeciwnika ( banka ma 5min CD wiec odpada)
    rogue ma stealth
    dk gripa
    warek szarże

    a palek nic
    bez banki nigdy nie podejdzie do maga, huntera, s preja czy locka
    ~Milerks
    2010/04/26 22:10
  • Powiem krótko, róbcie sobie wszystkie klasy, która dla Was są OP, to po 10 charach na 80 lvl, skończycie pieprzyć takie głupoty.
    ~Lol1024
    2010/05/30 15:46

Pozostałe nowości