Zapowiedź - Zmiany w strefach raid [Aktualizacja] - Nowości - World of WarCraft

Nowości

Data publikacji : 26.04.2010

Zapowiedź - Zmiany w strefach raid [Aktualizacja]

Na forum World of Warcraft pojawiła się kolejna informacja związana ze zmianami, jakie nastąpią w Cataclysm. Tym razem możemy dowiedzieć się więcej na temat modyfikacji, jakich doczekają się nadchodzącym dodatku strefy raid. Zapraszamy do zapoznania się z tłumaczeniem posta autorstwa Nethaery.

Pierwszą ze zmian jest połączenie wszystkich rodzajów i poziomów trudności w pojedynczy lockout. W przeciwieństwie do obecnych rozwiązań, wersja 10- i 25-osobowa tej samej strefy będą posiadały ten sam lockout. Będziesz mógł pokonać konkretnego bossa tylko raz w tygodniu na danej postaci. Innymi słowy, jeśli będziesz chciał pójść zarówno do strefy 10- jak i 25-osobowej, będziesz musiał to zrobić na dwóch różnych postaciach. W raidach w Cataclysm, poziom trudności (normalny i heroic) będzie wybierany przy każdym bossie, na podobnej zasadzie, co obecnie w Icecrown Citadel. Oczywiście zmiana związana z lockoutem, nie może być odbierana w warunkach istniejących raidów, ponieważ towarzyszą jej również inne modyfikacje, które wprowadzimy w Cataclysm.

Tworzymy i balansujemy strefy raid 10- i 25-osobowe w ten sposób, aby były one do siebie jak najbardziej zbliżone. Podobieństwo w poziomie trudności oznacza także, że bossowie będą wyrzucali te same przedmioty. Będą one posiadały taką samą nazwę i statystyki: na dobrą sprawę będą to dokładnie te same przedmioty. Wybranie poziomu Heroic sprawi, że wypadające itemy będą nieco lepsze. Mamy nadzieję, że gracze będą mogli lepiej niż dotychczas łączyć określone przedmioty i ich wygląd z bossami z których wypadają.

Rodzaj strefy raid i Nagrody

  • 10- i 25-osobowe (normal) - bardzo podobne do siebie jeśli idzie o poziom trudności; wypadają dokładnie te same przedmioty.
  • 10- i 25-osobowe (heroic) - bardzo podobne do siebie jeśli idzie o poziom trudności; wypadają potężniejsze wersje przedmiotów z poziomu normal.

Oczywiście rozumiemy logistyczne trudności, jakie wiążą się z organizowaniem większych grup graczy, dlatego mimo że jakość przedmiotów pozostanie taka sama, w wersji 25-osobowej będzie wypadało stosunkowo więcej itemów na gracza (przedmiotów, ale również badge, czy złota), co sprawi, że będzie to bardziej efektywna droga jeśli jesteś w stanie zebrać odpowiednią ilość osób. Tworzymy strefy raid mając na uwadze te zmiany, a osoby odpowiedzialne za klasy wprowadzają poprawki, które pozwolą na łatwiejsze budowanie grup 10-osobowych. Robienie strefy 25-osobowej będzie bardziej opłacalne, tak jak można było się tego spodziewać, jednak jeśli przez tydzień lub dwa jesteś zmuszony do robienia wersji dla 10 graczy ponieważ połowa gildii jest na wakacjach, twoja szansa na zdobycie określonych przedmiotów nie zostanie drastycznie zmniejszona.

Zdajemy sobie sprawę, że bardzo długie strefy raid mogą stanowić barierę dla niektórych graczy, jednak chcemy dodać wystarczającą ilość walk, aby czuć było ich epickość. Dla pierwszych kilku tierów, planujemy wprowadzić kilka mniejszych stref raid. Zamiast jednego miejsca z 11 bossami, mogą się pojawić jedna z pięcioma, zaś druga z sześcioma. Wszyscy ci przeciwnicy wyrzucaliby przedmioty na tym samym poziomie, jednak strefy prezentowałyby różne otoczenie i styl wizualny, oraz oddzielny lockout. Pomyślcie o tym jak o możliwości robienia osobno Serpentshrine Cavern i Tempest Keep, ale mimo to chcecie odwiedzić oba te miejsca w każdym tygodniu.

Podoba nam się to jak otwieramy dostęp do kolejnych bossów po pewnym czasie, pozwala to graczom na skupianie się na konkretnych walkach, a nie na wyścigu do ostatniego bossa, w związku z czym raczej zachowamy ten schemat. Nie chcemy jednak wprowadzić limitu prób, może to mieć miejsce tylko w przypadku rzadkich, opcjonalnych bossów (jak na przykład Algalon). Wersje heroic nie będą otwarte od samego początku, ale po jednym lub dwóch przejściach normalnej.

Chcemy, aby gracze wkroczyli do pierwszych raidów tak szybko jak to możliwe, jednak nie chcemy aby pominęli etap zbierania przedmiotów ze stref heroic dla pięciu graczy i niektórych zadań. Pierwsze raidy będą tworzone w przekonaniu, że gracze zdobyli odpowiednią ilość niebieskich przedmiotów ze stref instance, zadań, czy też posiadają craftowane itemy. Jednym słowem chcemy, abyś ty i członkowie twojej gildii cieszyli się etapem zdobywania poziomów.

Tworzymy raidy tak, aby były one dostępne dla szerokiej rzeszy graczy, oraz chcemy, aby decyzja o tym czy grupa będzie podchodziła do wersji normalnej lub heroic była możliwie jak najszybsza. Naszym celem jest danie graczom jak największej swobody przy wyborze między strefą 10- i 25-osobową. Jeśli jesteś w dużej lub małej gildii, wybór nie będzie determinowany tym jakie wypadają przedmioty, ale tym co najbardziej lubisz robić.

Oczywiście pracownicy Blizzarda zdają sobie sprawę, że takie zmiany wzbudzą wątpliwości wielu graczy, dlatego obiecali, że odpowiedzą na jak największą ilość pytań związanych z tym tematem. Oczywiście jeśli pojawią się dodatkowe wyjaśnienia, ich tłumaczenia również będziecie mogli znaleźć na naszym serwisie.

 


AKTUALIZACJA: Tak jak może się było tego spodziewać, pojawiło się sporo pytań i wątpliwości związanych z planowanymi zmianami w strefach raid. Kilka z nich doczekało się odpowiedzi ze strony Zarhyma. Widać, że koncepcja ta nie jest jeszcze do końca wypracowana, a Blizzard dopiero poszukuje idealnego rozwiązania w swym najnowszym pomyśle. Poniżej znajdziecie tłumaczenie pytań i odpowiedzi, jakie pojawiły się na oficjalnym forum World of Warcraft.

Jeśli pokonasz bossa w normalnej wersji 10-osobowej, oznacza to, że jesteś w niej zamknięty przez ten tydzień i masz jedynie możliwość zmiany między normal i heroic w kolejnych walkach (o ile heroic jest już dostępne). W tym przypadku nie możesz robić wersji 25-osobowej. Zgadza się?

Dokładnie. Nie powinno być żadnych możliwości pokonania tego samego bossa na jednej postaci więcej niż raz w tygodniu. Jednak tak jak możesz zmieniać między poziomami normal i heroic, może pozwolimy także na modyfikowanie między wersją 10- i 25-osobową przy każdym bossie, aby wprowadzić większą elastyczność. Jeśli zacząłeś raid 25-osobowy i nie możesz zebrać wszystkich po raz kolejny w tym samym tygodniu, wówczas mógłbyś zmniejszyć strefę do 10 graczy na pozostałych bossów.

 

Czy legendarne przedmioty będą dostępne w wersji 10-osobowej? A co ze specjalnymi wierzchowcami takimi jak Invincible?

W przypadku tych kwestii jeszcze nie wiemy. Będziemy musieli dokładnie przemyśleć sprawę wypadania tych samych przedmiotów w wersji 10- i 25-osobowej, wciąż oferując coś dodatkowego w przypadku tej drugiej. Jeśli w 25-osobowej będzie zbyt wiele nagród, wówczas gracze, którzy preferują raidy w mniejszych grupach, będą czuli że muszą znaleźć więcej osób. Jeżeli nie wprowadzimy nic ekstra w 25-osobowej, niektórzy przestaną raidować ze znajomymi, aby uniknąć dodatkowej organizacji, wymaganej dla większych grup.

Ogólnie rzecz ujmując, naszym celem jest to, aby decyzja dotycząca tego czy raidować w wersji 10- czy 25-osobowej zależała od tego, co lubią gracze, nie zaś od struktury nagród.

Dla uzyskania lepszej perspektywy proponuję spojrzeć na to, jak zmienialiśmy lockouty oraz hard modes w każdym raid tier we Wrath of the Lich King, aby znaleźć optymalne rozwiązanie i naprawić problemy, które pojawiły się wcześniej. Po przyjrzeniu się pierwszemu tierowi raidów w Cataclysm, może uznamy, że należy coś poprawić.

 

Ile przedmiotów będzie wypadało w wersji 10- a ile w 25-osobowej?

Kiedy mówimy że "w wersji 25-osobowej powinno wypadać więcej przedmiotów", dzielimy się jedynie pewną filozofią. Nie powinniście zakładać że w wersji 10- będzie to jeden item, zaś w 25-osobowej będzie ich na przykład sześć. Nie ustaliliśmy ostatecznie ile przedmiotów będzie wypadało, jednak naszym celem jest to, aby raidy dla 25 graczy nagradzały dodatkowo za organizowanie większej grupy.

 

Czy achievementy będą wciąż podzielone na wersje 10- i 25-osobowe? Czy achievementy typu realm fist będą dostępne tylko w tym drugim trybie? Czy wierzchowce za meta-achievementy będą wciąż dostępne za obie wersje?

Będą po prostu raid achievementy, niepodzielone w większości przypadków na dwie wersje. W przypadku osiągnięć, nie będzie miało znaczenia to, czy dokonałeś ich w wersji 10- czy 25-osobowej. Jeśli wprowadzimy wierzchowce za meta-achievementy, możliwe, że będą one miały różne kolory, albo będą to zupełnie różne mounty; jednak dla wielu graczy będzie to oznaczało, że wersja 25-osobowa jest przymusowa, co potencjalnie może stanowić problem. Tutaj musimy być bardzo ostrożni, i tak jak już mówiłem wcześniej, może się okazać, że spróbujemy kilku różnych podejść zanim podążymy za czymś, co nam się spodoba.

Nie jesteśmy również pewni co do achievementów realm first oraz tytułów. Nie chcemy zachęcać gildii skupiającej się na wersji 25-osobowej do skorzystania z trybu dla 10 graczy, ponieważ wydaje im się, że w ten sposób będą mogli szybciej zdobyć tytuł. Jednym z potencjalnych rozwiązań jest możliwość zdobycia tytułu w wersji 10- lub 25-osobowej, jednak nie w obu. Tego typu achievementy są także doskonałym materiałem na gildiowe osiągnięcia.

Komentarz (11)

  • 1st ;f
    A tak btw tematu:
    moim zdaniem smiech na sali ... jeszcze mniej raidowania ... 1x na tydzien 1 bossa nie zaleznie od poziomu ? no to powodzenia ze zbieranie mnowego eq ^^
    ~p3xXx
    2010/04/26 19:19
  • 1x na tydzień danego bossa, ale więcej będzie raidów na ten sam poziom
    ~Sondzik
    2010/04/26 19:34
  • moze przyciagnie to graczy do robienia inst 5 osobowych
    a nie jak to jest teraz
    ze ICC i nic wiecej
    ~Milerks
    2010/04/26 19:42
  • milerks smiech na sali twoj komentarz. przyciagnie do robienia 5 man ? przecież ciągle są Randomy.
    ~jasosik
    2010/04/26 19:46
  • Imo to tylko spoweoduje ze ludzie zacza robic sporo altow
    ~Dallevar
    2010/04/26 20:35
  • Nie wiem jak wy, ale blizz wie co najlepiej powinno być robione ;) okażę się w praktyce ;)
    ~flyleaf
    2010/04/26 21:53
  • Yyy... osobiście wole robić 10 ale wydaje mi sie dziwne, że ma być ten sam drop co 25.
    ~Hmmm
    2010/04/26 23:44
  • Nie bedzie to dziwne, jeżeli tak zbalansują, że wersja 10 i 25 men bedzie wymagała od gracza identycznego poziomu umiejętności. Wtedy to ma sens. A i tak nie zdecydują się na zrównowazenie tytułóqw za 10 i 25, by nie zabic 25.
    ~ihatebiohazard
    2010/04/27 00:07
  • Kiedyś było też 40, może to bylo zbyt dużo ale mam nadzieje, że 25 nie skonczy tak samo.
    Trzeba poczekać na wiecej informacji, a co do 2ch raidow na 1 tier to fajnie, byle by to niedoprowadzilo do tego że pugi bedą bez trudu robić wszyskie raidy, bo pomijajac poziom trudnosci dlugie insty troche to utrudniaja.
    ~Hmmm
    2010/04/27 00:54
  • Moim zdaniem dobrze robią bo nie każda gildia może raidować 25 więc nie wszyscy mieli takie same szanse no i wersja normal powinna być dla normalnych graczy co chcą sobie spokojnie przejść dodatek które zakupili a wersja Heroic dla Hardcorowych graczy.
    ~Frezko
    2010/04/27 07:41
  • przejsc dodatek......
    ~Bimbaj
    2010/04/28 10:09

Pozostałe nowości