Rewolucyjne zmiany w talentach! - Nowości - World of WarCraft

Nowości

Data publikacji : 07.07.2010

Rewolucyjne zmiany w talentach!

Dziś Blizzard postanowił zaskoczyć wszystkich prezentując całkiem nowe podejście do drzewek talentów. Zmiany są naprawdę fundamentalne, dlatego zachęcamy wszystkich do uważnej lektury. Poniżej przedstawiamy tłumaczenie posta Zarhyma na ten temat:

Kiedy po raz pierwszy ogłosiliśmy nasze plany wobec drzewek talentów w czasie BlizzCon 2009, jednym z naszych głównych celów było usunięcie niektórych nudnych i "obowiązkowych" pasywnych talentów. Wspomnieliśmy wówczas, że chcemy aby wybór dokonywany przez gracza był ciekawszy i o wiele bardziej znaczący. Ostatnio nasze serwisy fanowskie wypuściły informacje na temat drzewek talentów druida, kapłana, szamana oraz łotrzyka. Z komentarzy jakie otrzymaliśmy po tych zapowiedziach, oraz na podstawie opinii z alpha testów wynika że drzewka te nie odzwierciedlały założeń które były omawiane w czasie BlizzConu. To zgadza się z naszymi odczuciami które mieliśmy już od jakiegoś czasu; system drzewek talentów nie rozwijał się dobrze odkąd zwiększyliśmy maksymalny poziom powyżej 60. W nadchodzącym buildzie bety pokażemy przerobione wszystkie 30 drzewek talentów.

 

Wizja drzewek talentów

Jedną z podstaw w filozofii tworzenia gier w Blizzardzie jest "skoncentrowana świetność." Wolimy mieć proste rozwiązanie z dużą głębią, niż skomplikowane lecz płytkie. Celem na Cataclysm pozostaje wciąż usunięcie wielu pasywnych (lub głupich) talentów, jednak nie wydaje nam się to możliwe przy obecnym rozmiarze drzewek. Aby rozwiązać ten problem, wszystkie drzewka zostaną zredukowane do 31-punktowych talentów. Biorąc pod uwagę tę zmianę, musimy się upewnić że są one otrzymywane w odpowiednim tempie, dlatego zredukujemy ogólną liczbę punktów talentów oraz szybkość z jaką są one zyskiwane w czasie zdobywania poziomów.

Dzięki temu będziemy mogli się upewnić że w każdym drzewku są unikalne talenty, w szczególności takie które dają nowe umiejętności, zaklęcia, czy mechaniki. Wciąż będzie miejsce na fajne talenty oraz wybór gracza, jednak możemy wiele wyciągnąć z pojedynczego drzewka. Założeniem nie jest to aby ograniczyć wybór gracza, lecz sprawić, że będzie on o wiele bardziej znaczący. Twoja rotacja nie ulegnie zmianie ani nie stracisz fajnych talentów. To co się zmieni to uzupełniające talenty które musiałeś wziąć aby wybrać fajny talent, lub większość talentów które dotychczas wymagały 5 punktów.

Przyglądamy się także wielu obowiązkowym talentom PvP, redukującym spell pushback lub skracającym różne efekty. Mimo że zawsze będą spece PvP i PvE, chcielibyśmy aby różnica między nimi była nieco mniejsza, tak żeby gracze nie czuli się zmuszeni na wykorzystanie drugiego talent speca na build PvP.

 

Pojawienie się specjalizacji

Chcemy sprawić żeby drzewka talentów skupiały się na określonym typie rozgrywki. Pierwszy punkt który wydasz w drzewku będzie bardzo istotny. Jeśli zdecydujesz się na Enhancement, chcemy abyś od razu czuł się jak Enhancement szaman, a nie dopiero za 30 punktów. Kiedy drzewka zostaną odblokowane na 10 poziomie, zostaniesz poproszony o wybranie specjalizacji (na przykład czy chcesz być wojownikiem Arms, Fury, lub Protection) zanim wydasz pierwszy punkt. Dokonanie tego wyboru wiąże się z określonymi korzyściami, włączając w to otrzymanie pasywnych bonusów które pomogą w wykonywaniu określonej roli, oraz umiejętność która zwykle była zakopana głębiej w drzewku. Te umiejętności oraz bonusy są dostępne tylko kiedy wybierasz dane drzewko. Każde z nich posiada unikalną aktywną umiejętność oraz pasywne. Wśród tych drugich są między innymi bonusy do obrażeń, na przykład 20% obrażeń typu Fire dla maga Fire, lub zwiększenie zasięgu zaklęć dla casterów, do bardziej interesujących takich jak regeneracja rage dla wojowników Arms (podobna do Anger Management), Dual-Wield Specialization dla wojowników Fury i łotrzyków Combat, oraz umiejętność korzystania z dwóch broni dla Enhancement szamanów.

Początkowy wybór drzewka odblokowuje aktywne umiejętności które są bardzo istotne dla określonej roli. Naszym celem jest wybranie zaklęć, które pozwolą na zdefiniowanie speca znacznie wcześniej niż dopiero po dotarciu do talentu zakopanego głęboko w drzewku. Na przykład posiadanie przez szamana Enhancement Lava Lash oraz Dual-Wield sprawi że będą oni się od początku czuli jak Enhancement. Innymi umiejętnościami które definiują rolę, jakie gracze mogą otrzymać na 10 poziomie są między innymi: Mortal Strike, Bloodthirst, Shield Slam, Mutilate, Shadow Step, Thunderstorm, Earth Shield, Water Elemental, oraz Penance.

 

Wybieranie talentów

Drzewka będą posiadać około 20 unikalnych talentów zamiast dzisiejszych (około) 30, a z wizualnego punktu widzenia będą przypominały te z oryginalnego World of Warcraft. Talenty 31-punktowe będą na dobrą sprawę tym samym co zaplanowane obecnie jako 51-punktowe. Wiele nudnych lub bardzo specjalistycznych talentów zostanie usuniętych, jednak nie chcemy pozbyć się niczego co może mieć wpływ na rotację. Chcemy utrzymać te które wpływają na obrażenia, leczenie, oraz przeżywalność ale dodać także wiele darmowych pasywnych bonusów które otrzymasz wraz z wyborem specjalizacji.

W czasie zdobywania poziomów otrzymasz 1 punkt talentów co mniej więcej 2 poziomy (41 punktów na 85 poziomie). Naszym celem jest naprzemienne zdobywanie nowych umiejętności klasowych oraz punktów talentów w czasie levelowania. Kolejną istotną zmianą jest to, że nie będziesz mógł wydać punktów w innym drzewku do czasu aż wybrałeś 31 w twojej głównej specjalizacji. W czasie zdobywania poziomów będzie to możliwe na 70. Wybranie specjalizacji powinno być istotnym wyborem. Chcemy się upewnić, że nowi gracze zrozumieją to jak ważne jest dotarcie do samego dołu speca, zanim otrzymają możliwość wyboru talentów z innego drzewka. Chcemy zachować dual-specialization oraz możliwość respecowania aby gracze nie czuli się ograniczeni swym wyborem.

 

Prawdziwe Mastery

Oryginalne bonusy Mastery które gracze mieli otrzymać w zależności od tego jak wybierają swoje talenty, zostaną zastąpione automatycznymi bonusami przy wyborze specjalizacji. Te pasywne umiejętności posiadają stały procent i nie planujemy aby skalowały się one wraz z wydanymi talentami w drzewku. Bonus mastery unikalny dla każdego drzewka będzie pochodził ze statystyki Mastery, którą można znaleźć na wysokopoziomowych przedmiotach, a samo Mastery będzie pasywną umiejętnością której można się nauczyć od trenerów na 75 poziomie. W większości przypadków statystyka Mastery będzie taka sama jak to ogłosiliśmy wcześniej w tym roku. Będzie ona mogła zostać ulepszona poprzez zbieranie przedmiotów z Mastery Rating.

 

Podsumowanie

Kiedy gracze zdobędą 10 poziom, otrzymają podstawowe informacje na temat trzech dostępnych specjalizacji, a następnie zostaną poproszeni o wybranie jednej z nich. Następnie mogą wydać swój punkt talentów. Pozostałe drzewka zostaną zaciemnione i nie będą dostępne do czasu aż zostało wydanych 31 punktów w wybranej specjalizacji. Postać otrzyma aktywnością umiejętność, oraz jeden lub więcej pasywnych bonusów po wybraniu odpowiedniego drzewka. W czasie zdobywania poziomów, na zmianę będą otrzymywać punkt talentu, lub nową umiejętność. Drzewka będą 31-punktowe i każdy kolejny talent będzie istotny i bardziej ekscytujący niż miało to miejsce w przeszłości. Kiedy zostanie wydany 31 punkt (na poziomie 70), pojawi się możliwość wydawania punktów w pozostałych dwóch drzewkach. Kiedy gracze wkroczą do lokacji 78+ w Cataclysm, zaczną spotykać na swej drodze przedmioty z nową statystyką, Mastery. Kiedy nauczą się umiejętności Mastery od trenera, otrzymają bonus w zależności od drzewka w którym się specjalizują.

 

Zdajemy sobie sprawę z tego jak istotne są to zmiany i wciąż są szczegóły które musimy dopracować. Wydaje nam się jednak, że pomogą one nam w zrealizowaniu pierwotnych założeń dla klas w Cataclysm i jesteśmy pewni że zapewnią one znacznie lepszą rozgrywkę.

Komentarz (14)

  • Naprawdę fajne pomysły. Wreszcie coś urozmaicą w tych nudnych talentach. Szkoda jednak, że zostawia dual-spec, bardzo nie podoba mi się ten dodatek, wg. mnie zepsuł w pewnym stopniu raidowanie i zdecydowanie je ułatwił...
    ~Varessen
    2010/07/07 20:30
  • Esencja Zamieci - nie spełnia naszych oczekiwań w obecnej formie? to po co nam obecna forma, wywalmy ją i zróbmy to od nowa.... Ale dzięki temu WoW ma 12 milionów graczy....
    ~Anonnim
    2010/07/07 20:38
  • Bardzo mi się to podoba ! Będzie czas dla nowych na nauczenie się kluczowych umiejetnosci. Ogólnie jak dla mnie bardzo pozytywnie !
    ~Blackslight
    2010/07/07 21:51
  • z dnia na dzien coraz bardziej podobają mi sie te zmiany, z niecierpliwością czekam na kataklizm :)
    ~pro_bishop
    2010/07/07 22:03
  • skoro tak, to co z tymi talentami "nowymi" na MMO CHamipon? CO? usuwają je? to po co w ogóle je robili?
    ~Kamrol49
    2010/07/07 22:16
  • "skoro tak, to co z tymi talentami "nowymi" na MMO CHamipon? CO? usuwają je? to po co w ogóle je robili?"

    po to gosciu, ze inaczej to wyglada w teorii a inaczej w praktyce. Dla tych zmian ktore podane sa powyzej - zdecydowane tak. I napewno urozmaici to zarowno lvlowanie jak i bg na nizszych poziomach gdzie niektore klasy maja zdecydowana przewage.
    ~Nekkro
    2010/07/07 22:37
  • Bardzo pozytywne i nowe zmiany (jak sporo rzeczy w cataclysm).
    BTW beta wlaasnie po to jest zeby cos usunac wprowadzic nawet po 100 razy ale wazne zeby to bylo zrobione dobrze, jak juz Nekkro wspomnial teoria a praktyka to 2 rozne rzeczy :)
    no i pewnie wroce do wowa xD
    ~adziakus
    2010/07/07 23:20
  • Taa...jak zwykle jakiś news, żeby tylko podtrzymać zainteresowanie nowym dodatkiem. Życie pokazuje, że to co teraz mówią, mogą jeszcze 2-3 razy zmienić, więc nie przywiązywałbym się do tych newsów.
    ~Asend
    2010/07/08 09:04
  • Jak dla mnie zmiany super, mam nadzieję, że zostaną te drzewka talentów.

    A co do tego, że na MMO Champion cos pokazali a teraz to zmieniają - mimo, że beta to co raz częściej reklama gry, to jednak cały czas jest to też testowanie gry. Tak więc jeszcze dużo może się zmienić. I dobrze. Do listopada/grudnia mamy jeszcze trochę czasu.
    ~zdenek117
    2010/07/08 10:49
  • Dziewko Discipline dla Priesta na stronach fanowskich prezentuje się bardziej bezsensownie niż te z WOTLK, aby dodać talenty pve trzeba dodać kilka punktów do talentów czysto pvp, jak zredukowanie stunów itp. które nigdy nam się nie przydadzą do pve. Mam nadzieje, że to poprawią, bo całkowicie coś innego mówią a coś innego prezentują
    ~feniks
    2010/07/08 11:56
  • @feniks
    Ten nowy system talentow zostanie dopiero wbudowany w najblizszej przyszlosci i watpie zeby strony "fanowskie" mialy JUZ takie informacje, na razie nie ma co porownywac trzeba tylko czekac.
    ~adziakus
    2010/07/08 12:13
  • to mam na myśli - http://cata.wowhead.com/talent#b
    Mam nadzieje, że poprawią podział na pvp i pve, że nie trzeba będzie nie potrzebnie dodawać talenty do pvp aby ruszyć do przodu w drzewku
    ~feniks
    2010/07/08 12:31
  • Feniks te talenty, ktore podales w linku sa juz nieatkualne.
    ~Chargcher
    2010/07/08 13:06
  • może ktoś pokazać (jeśli jest taka opcja) jak będą wyglądały talenty po dodatku
    ~sebszczyn
    2010/07/13 10:00

Pozostałe nowości